Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSUNELMAT vko 15

14.04.2010 |

alotin uuden sivun.. ehkä, jos onnistu :D

Mites muilla masukit jakselee? Eilen oli neuvola ja hb olikin hieman laskenut 100, elikkä rautaa taas popsimaan.. Kohdunpohjan korkeus hyppäsi taas yläkäyrän yläpuolelle, kuten 2 edellisessäkin raskaudessa ja tasaisesti varmaan mennään myös siellä :) Painoa tullu jo 2,7kg :( Töissä jakselen hyvin viellä, onneks kaikki asukit on hyväkuntoisia niin ei tarvii nostella vanhuksia.. Mutta aurinkoista päivän jatkoa kaikille :) p.s nyt ootellaan kovasti rakenneultraa. 19+2

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellessa ja facebook ryhmästä sen verran että se onnistuukin sähköpostiosoitteella teidän kutsuminen :) eli minulle s.postia jos kiinnostusta riittää.

olisko ollu rv 21 ku painoa oli 447g, melkein voipaketti :) iiks mullakin sokerirasitus 4.6 ja se on ihan järkyttävää litkua.. Mulla loppuu soppari 23.5 ja seuraavissa listoissa oli mun nimi mutta tuntimäärää vähennetty puolella......prkl...... Mä en oo ees pomoa nähny sen jälkee kun ilmotin että oon raskaana, niin hän ei tosiaan tiiä että hyvin on töissä menny. ketuttaa ihana älyttömästi mutta onpahan aikaa nauttia kesästä..

Vierailija
42/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ihanan lämmin! Oon tehnyt paljon pihahommia kun mun vanhemmat on meillä tämän viikon ja äiti auttelee paljon lasten hoidossa, ihanaa kun on välillä vähän kodinhoitoapua =) Mun vanhemmat asuu meistä aika kaukana eikä kovin usein nähdä. Jotenkin on musta helpompaa antaa lapset omien vanhempien hoitoon kuin esim. miehen vanhempien...

Meikku, Ferronol-rautajuoma on paremman makuista ainakin mun mielestä ja toiminut mulla, kannattaa kokeilla jos vielä tarviit lisärautaa! Joku mitä mäkin ennen olen juonut oli ihan karmean makuista mutta tää Ferronol on jopa ihan kuin jotain mehua =)

Tervetuloa uusille taas! Kiva jos kirjoittelu pysyy edes vähän aktiivisena!

Meillä ei lue ainakaan neuvolakortissa mitään painoarviota rakenneultrasta eikä lääkäri sellaisesta mitään puhunutkaan, ois ollut kyllä kiva tietää. Kasvanut vauva kyllä on kun potkut tuntuu ja näkyy paljon paremmin kuin ennen!

Lämpimiä päiviä kaikille ja voimia odotukseen!

-henrietta ja masuvauva rv. 22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miäpä päätin nyt kans liittyä tänne keskusteluun, toivottavasti nappasin oikeen ryhmän, ku varsinainen blondi olen. ;)

elikkäs siis täällä olis laskettu aika 4.9. ja eka muksu tulossa. kovasti on jo elämää masussa, iltasin varsinkin on tosi kovat reenit menossa.

odotus muuten on menny ihan kivasti, ei o oikein etes ollu mitään oloja saati muita "oireita"...

hauskaa kesän alkua kaikille.

Vierailija
44/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa emcy! =)

Me ollaan oltu hieman reissussa ja nautittu ihanista ulkoilusäistä. Hiemanpisti tämän viikon helteet mietityttään, että miten sitä jaksaa kesän jos yhtä kuuma tulee... Turvotus oli sormissa jo melkoista, varsinkin jos juominen meinasi jäädä. Ja lisäksi en ole suppareiden takia voinut liikkua niin paljon kuin olisin halunnut.

Kiitos henrietalle vinkistä. Täytyykin kokeilla sitä seuraavaksi.Olen nyt yökkinyt tuon juoman kanssa ja en ole joka päivä edes ottanut, kun pelkkä ajatuskin kuvottaa.

Huomenna olisi sitten se sokerirasitus... TÄytyy varata jotain lukemista mukaan, että aika menisi edes hieman nopeammin. Vaikka jos nyt yhtä huono olo tulee kuin viimeksi niin lukeminenkaan ei onnistu. Mutta tuleehan sokerit tsekattua. Toivottavasti ovat tälläkin kertaa kunnossa.

Äitiysrahahakemuksen vein vko sitten. Nyt sitten odottelen äitiyspakettia. =) Muutenkin tekisi jo kovasti mieli laitella/ostella kaikenlaista. Onneksi kaupoissa on nyt oikeastaan vain vauvan kesävaatteita myynnissä niin ei tule sorruttua ostamaan. =D

Leppoisia odotuspäiviä kaikille!

meikku ja taimi rv 25+0

Vierailija
45/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika hiljaiselta vaikuttaa meidän pino =) Jospa nyt tulee lisää juttua kun ilmat viileni ja täällä ainakin on satanut melkein koko päivän. Toisaalta kiva ettei ole niin kuuma ja että tulee välillä vettäkin.

Tervetuloa Emcy minunkin puolestani!

Me ei oteta äitiyspakkausta vaikka vähän mieli tekisi, riittää kumminkin kun katsoo lasten vaatekaappiin niin tajuaa ettei tarvita yhtään lisää vaatteita! Pitäisi viedä se hakemus kelaan, ei vain ole saanut aikaiseksi...

Meillä on esikoisen 3v synttärit ensi viikonloppuna ja olen niitä koittanut vähän suunnitella. Aika menee kyllä nopeasti, tuntuu että juurihan se esikoinen syntyi ja nyt täyttää jo 3v ja toinen pikkusisaruskin on tulossa =)

Oma vointi on onneksi edelleen hyvä, iltaisin joskus närästää mutta ei edes joka ilta, en ole mitään lääkettä siihen hakenut. Hg oli neuvolassa edelleen matala, 102, vaikka olen sitä rautajuomaa ottanut, onneksi ei ollut sentään laskenut edellisestä mittauksesta. Ensi neuvolakäynti onkin lääkärineuvola parin viikon päästä.

Kertokaahan muutkin mitä teille ja masuasukeille kuuluu!

-henrietta ja masuvauva rv. 24+0

Vierailija
46/51 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas tänne raapustan. 4D ultrassa käyty kahteen kertaan sekä rakenneultrassa ja pieni tytöntyllerö siellä näkyi. Tyttöä koko ajan olen aavistellutkin. Oon paljon nähnyt vauvasta unia, joissa on aina ollut tyttö, joten pidin aivan itsestään selvyytenä että tyttö sieltä tulee.

4D ultrassa havaittiin eteisistukka, joka on kiinnittynyt takaseinään. Onko kellään vastaavasta kokemuksia? Oli siis monta senttiä kohdun suun päällä, joten tuskin enää siitä pois vetäytyy. Ensi kuun lopussa seuraava ultra, jossa katotaan että onko istukka yhtään vetäytynyt.

Iloista kesää kaikille. Toivottavasti lämpimät ilmat taas jossain vaiheessa ilahduttaa.

*Anna ja masuasukki 22+3

Vierailija
47/51 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täälläkin kirjottelen. Olen tällä viikolla kesälomalla ja ilmat oikeen senmukaiset =) Vähän kyllä harmittaa!! noh, sit 2kk töissä ja elokuusta sit mammalomalle..katotaan jaksanoko tehdä vuorotyötä loppuun asti, toivon mukaan ei ihan sellasia helteitä kun viime viikolla oli. Aika tuskasta oli töissä kun ilma ei kierrä tuolla tyksissä lainkaan!

Muuten vointi hyvä..juoksulenkit jätin nyt pois, mutta kaikkea muuta pari tuntia päivässä.Välillä jostakin kolottaa mutta onneksi vaan ohi mennen. Nyt olen tuntenut jo kunnon vauvan potkuja. En vaan tiedä onko normaalia kun niitä ei läheskään joka päivä saa kokea. Itse sit taas mietin pahimpaa, että onkohan hän joku liikuntavammainen, kun niin vähän liikuskelee??

Itse laitoin jo kaikki paperit kelaan menemään..päätin nyt olla myös ilman pakkausta, vaikka eka lapsi onkin tulossa, mutta koin paketin aika turhaksi. Hirmusesti kestovaippoja ja epäkäytännölisiä vaatteita. Ale-tangoista olen jo aika paljon hankkinutkin..ja lisää vramasti tulee koko ajan kun maha kasvaa=)

Leander-kehdon hankin ja sitä olen nyt ihaillut tuolla lastenhuoneessa, on aivan ihana. Viikonloppuna tehdään hotellireissu tallinnaan joten sieltä varmaas lisää ostoksia pienokaiselle, siel on kuulemma ihania juttuja, mutta katotan nyt mitä tulee. Vaunumallit ajateltiin mennä katsastamaan tällä viikolla ja sit sen jälkeen gessleinit tarvii helsingissä asti käydä kattomassa. Mut näin täällä..4D ultraa olen miettinyt, mutta toisaalta nyt ku luulen et kaikki on hyvin ni en haluis mennä pilaamaan tätä ajatusta jos kumminkin jotain löytyis?? Mitä muut meinaatte asiasta??

Nyt aamulenkille, nyt tarvii nauttia kun on vielä vilposta =)

Hanna ja masuasukki 24+6

Vierailija
48/51 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin ainakin 4d ultraa suositella. Samathan asiat siinä näkyy kuin rakenneultrassa. Minusta oli ihanaa nähdä vauvan kasvonpiirteet ja vartalon niin selvästi. Lisäksi saatiin DVD mukaan, jossa on monta kuvaa ja videota, jota voitu sitten ihmetellä. Ja tunnelma yksityisellä oli niin erilainen kuin esim. sairaalassa. Aikaa on ultrata ja jos ei saada kaikkia osia, kuten kasvonpiirteitä näkyviin niin saatiin samaan hintaan uusi aika. Meillä tuo lysti maksoi 140 € ja siitä saatiin Kelalta takaivin 60 €, joten itsellä jäi 80 € maksettavaksi, mutta oli kyllä hinnan väärti. Niin ja toki haluttiin se sukupuoli nähdä, jonka aika suurella varmuudella saatiin tietää.

Vierailija
49/51 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus oli maanantaina. Tällä kertaa se litku ei ollut NIIN pahaa kuin viimeksi, mutta tökki kuitenkin. Olo pysyi hyvänä koko rasituksen ajan. Tulokset saan sitten maanantaina neuvolassa. ENsi viikolla on myös lääkäri.

Mä olen täysillä nauttinut näistä hieman viileämmistä päivistä, koska ulkoilu onnistuu niin paljon paremmin. Ei supistele läheskään niin paljon kuin kuumilla kävellessä.

Maha-asukas on nykyään todella aktiivinen iltaisin, kun menen nukkumaan. Ja päivälläkin on mielestäni usein liikkeellä verrattuna esikoiseen. Ihanahan niitä liikkeitä on kuulostella ja maha heilahtaakin jo kun sopivasti potku osuu ylöspäin. Tämä on huvittanut tulevaa isosiskoa suuresti. =)

Ruokahaluttomuus on tullut takaisin. Oikeastaan mitään ei tee mieli. Vihanneksia ja hedelmiä melkein ainoastaan tekee mieli. Lämmintä ruokaa olen kuitenkin yrittänyt syödä edes vähän. Vatsa täyttyykin tosi nopeasti nyt. Unet ovat myös käyneet levottomiksi ja usein näenkin painajaisia, joihin liittyy lapsia. =( Inhottavaa! Muilla unet levotttomia? Täytyy opetella taas rentoutumaan, siitä on siiten hyötyä synnytyksessäkin.

Hyviä vointeja kaikille! =)

meikku ja taimi 25+4

Vierailija
50/51 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoista huomenta kaikille!!

meillä täällä on kaikki kivasti. masukki jumppailee hyvinkin aktiivisesti pitkin päivää, välillä ihan ihmetyttää että nukkuuko se koskaan... =)

tänään jo neljättä päivää jännään parhaan kaverini puolesta, josko sieltä heille pian syntyisi se pienokainen....joka päivä olen käynyt hänen luona sairaalassa kyselemässä kuulumisia mut ei vaan pikkusta näy tulevan...Jos vaikka tänään...

kauniista ilmoista jota viime viikolla oli, niin en paljoa ehtinyt nauttia, kun teen kahta työtä niin ei paljoa ehdi tuota auringonvaloa näkemään, joten sen puoleen ei minua haittaa vaikka keli olisi mikä, töissä ei sitä säätä näe. =(

äitiyspakkauksen sain eilen ja oli kyllä kiva hypistellä niitä pikkusia vaatteita mitä siellä oli. kovasti olen niitä saanut kavereiltakin ja itsekkin ostellut kun työpaikkaani vastapäätä sattuu olemaan lastenvaateliike, jossa tulee vierailtua vähän turhan usein :D

mutta nyt taas työt kutsuu, hyviä vointeja kaikille! =)

Vierailija
51/51 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein uuden pinon kesäkuuksi. =)