G: Laulatko lapsellesi unilaulun? Jos, niin mitä tänään?
Meidän vekaroitten toivelistalla oli tänään Sokerpalanen ja Paratiisi.
Kommentit (27)
ja joka kerta mietin, että onkohan kasvatuksellisesti topivaa, siis tuo tupakki kohta:)
Itse tosin en ole koskaan polttanut ja samaa unilaulua minullekin on laulettu.
Etenkin niissä tilanteissa, kun hän herää yöllä painajaiseen ja en saa häntä muuten rauhoittumaan.
Hän itse toivoo aina Hämä-hämä-häkkiä.
Laulan myös Joka ilta kun lamppu sammuu..., Nukkumatti, nukkumatti lasten... ja kaikenlaisia muita rauhallisia lauluja. Tai sitten vain lallattelen jollain hempeällä sävelellä.
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, ystävä sä lapsien
nimim. sota- ja räjäytysleikkeihin kyllästynyt
ja Pieni tytöntylleröinen on ne vakiolaulut. Rosvo-Roopea ei enää onneksi tartte laulaa...
Ja lapsi täyttää kohta kahdeksan :)
Mutta se on meidän oma juttu ja voin laulaa vielä vaikka 15-vuotiaalle jos jaksaa enää kuunnella..
iltavirttä sirkka soittaa loukossaan. Silmät kiinni paina, aamu saapuu aina, aurinkoinen nousee aina uudestaan.
Kas kuusen latvassa oksien alla -oravalaulu ja Magdaleena on pikkuinen tyttö.
Näitä on laulettu kuopukselle kaksi vuotta tarpeen tullen :-D
Esikoisella oli sama oravalaulu ja lisäksi Tiitiäinen, metsäläinen. Vähänkö olen urautunut!
sama laulu. Nalle luppakorvasta se, hyvää yötä piltit nalle silmät sulkee... Se on rituaali :)
jotka nukkuu samassa huoneessa, saman laulun jokaiselle erikseen :-)
Meillä kun on 11 lasta, niin tuo on muodostunut ihan itsestään meillä sellaiseksi lauluksi, että ilman sitä ei voi nukahtaa;)
joka on monessa soivassa lelussa, en tiedä nimeä... alkaa tiididii tiididii, tiiditiiiiitiiditiitii :)
*Pieni sammakko, uiskenteli veessä...
*Känkkäränkkä (rauhallisesti laulettuna)
*Paina paina pieni pää, vasten äidin sydäntä...
eli Tiitiäisen tuutulaulu sekä kaksi Hannele Huovin runoihin sävellettyä laulua. Lapsi on jo 7 vuotta, mutta tuutulaulut ovat edelleen tärkeitä. :-)
laulan kuopukselle aina hämä-hämä-häkkiä. Muistan hirveän huonosti laulujen sanoja joten mun jukeboxixta ei löydy montaa biisiä.
Levon hetki nyt lyö on meidän unilaulu.
ja joka kerta mietin, että onkohan kasvatuksellisesti topivaa, siis tuo tupakki kohta:) Itse tosin en ole koskaan polttanut ja samaa unilaulua minullekin on laulettu.
Sama juttu, mullekin laulettu ja minäkin laulan joka ilta.
Käsittääkseni tarkoittaa kapaloon käärittyä vauvaa ;)
Tosi tärkeä rituaali heille. Mitä vaan mukavia lauluja, joista tykkäävät ja mä tykkään. Paratiisia, kas kuusen latvassa, siili menee lypsylle, sininen uni ja vaikka mitä.
Tänään esikoiselle, 7v, Päivänsäde ja menninkäinen
keskimmäiselle, 6v, Ihme ja kumma
kuopukselle, 3v, Suojelusenkeli
Toivomuslistalla on usein myös Peikkoäidin kehtolaulu ja Tuiki tuiki tähtönen
sokerpalanen, kuppiin sinut pistäisin ja päälle kusisin...