Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikien aidit, opetatteko

Vierailija
13.04.2010 |

poikianne elamaan naisen kanssa? Osaako tehda kotihommia? Muistaako syntymapaivan? Ostaako kukkia ilman syyta? Osaako ostaa koruja?

Puhutteko pojillenne naista asioista? Teidan vastuullannehan on uuden, uljaamman sukupolven kasvattaminen vai jatkatteko samalla perisuomalaisella kalja-, pierulinjalla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkia tai koruja puolisolleen???

Ja miksi ihmeessä se niputetaan tässä samaan kotitöiden ja muun huomioimisen kanssa?

Itse toivon, että lapseni (3 poikaa) oppivat itsenäisiksi ihmisiksi, jotka osaavat pitää huolta itsestään ja kodistaan. En todellakaan opeta, että hyvä mies vie vaimolleen kukkia ja koruja. Se ei ole mikään merkki siitä miten hyvä tai huono mies on.

Vierailija
22/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei näe suomalaisuudessa mitään hyvää, aina olet vain haukkumassa! Aikamoisen yleistyksen taas teit. Miksi tulet SUOMALAISELLE keskustelupalstalle jos Suomi ja suomalaisuus on niin kamalaa että sitä täytyy koko ajan halveksia?

poikianne elamaan naisen kanssa? Osaako tehda kotihommia? Muistaako syntymapaivan? Ostaako kukkia ilman syyta? Osaako ostaa koruja? Puhutteko pojillenne naista asioista? Teidan vastuullannehan on uuden, uljaamman sukupolven kasvattaminen vai jatkatteko samalla perisuomalaisella kalja-, pierulinjalla?

Amerikkalaisista saa kylla vetaa vaikka mita yleistyksia ja viela ihan totena, se vaan naurattaa. Auta armias jos sanot jotain suomalaisista, luomakunnan kruunuista.

t. lihava, lukutaidoton ja tyhma amerikkalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asettaa tämän kysymyksesi oikeaan kontekstiin! Kiitos!

Vierailija
24/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asettaa tämän kysymyksesi oikeaan kontekstiin! Kiitos!

Vierailija
25/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kirjoitustyylistäsi sinusta tunnistaa. Koskaan et ole mitään hyvää suomalaisista sanonut, aina riittää moitittavaa. Nytkin toisessa ketjussa sinä haukut täysin oikeassa olevaa kirjoittajaa tietämättömäksi.

Miksi häpeät suomalaisuutta? Miksi et löydä siitä mitään hyvää? Edelleenkin ihmettelen mitä teet täällä palstalla kun kerran me muut Suomessa asuvat olemme typeriä junttisuomalaisia ja sinä olet aina kaikessa parempi. Eikö sinun kannattaisi sitten pysyä jossain missä et tällaisia alaluokan ihmisiä ja heidän kirjoituksiaan näe?

En ole täällä huomannut kirjoittajaa, joka AINA kun tulee tänne niin vain pilkkaa yhdysvaltalaisia ja nauraa heille.

En ole väittänyt että suomalaiset ovat luomakunnan kruunuja, en vain ymmärrä sinun syvää vihaasi suomalaisia kohtaan.

Jostainhan tuo inho ja viha kumpuaa.

joka ei näe suomalaisuudessa mitään hyvää, aina olet vain haukkumassa! Aikamoisen yleistyksen taas teit. Miksi tulet SUOMALAISELLE keskustelupalstalle jos Suomi ja suomalaisuus on niin kamalaa että sitä täytyy koko ajan halveksia?

poikianne elamaan naisen kanssa? Osaako tehda kotihommia? Muistaako syntymapaivan? Ostaako kukkia ilman syyta? Osaako ostaa koruja? Puhutteko pojillenne naista asioista? Teidan vastuullannehan on uuden, uljaamman sukupolven kasvattaminen vai jatkatteko samalla perisuomalaisella kalja-, pierulinjalla?

Amerikkalaisista saa kylla vetaa vaikka mita yleistyksia ja viela ihan totena, se vaan naurattaa. Auta armias jos sanot jotain suomalaisista, luomakunnan kruunuista.

t. lihava, lukutaidoton ja tyhma amerikkalainen.

Vierailija
26/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla itsekin.

Vierailija
27/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 4v ja 6v, mutta mielellään ehdottavat kaupassa jos kukkia sattuvat näkemään, että 'näitä pitäisi ostaa äidille, äiti tykkää kukista' =)

Kotitöitä meidän perheessä tekee kaikki. Pikemminkin se menee niin, että mies opettaa pojat tekemään kotitöitä.

Miten äiti edes pystyisi jos isä ei tekisi kotona mitään. Ei minun äitini ainakaan saanut veljelleni opetettua kotitöiden tekemistä kun isä koko ajan toitotti että 'ne on akkojen hommia'. Enemmän tämä on isien kuin äitien vastuulla.

Vierailija
28/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä enemmän vaikuttaa se, miten isä käyttäytyy kotona ja vaimoaan kohtaan. Se on sitä malli oppimista ja poika matkii ensisijaisesti samaa sukupuolta olevaa eli isää.

Meillä mies muistaa merkkipäivät,pussailee/ halailee vaimoa useamman kerran päivässä, tekee paljon kotihommia, ei juo kaljaa. Pieree paljon!

Käytännössä emme opeta miten juuri mies kohtelee naista, mutta toki opetamme miten ihminen kohtelee ihmistä.

Kun lapsi vanhempi, tulen puhumaan seksistä, "kiertopalkinnoista", tyttöjen kunnioittamisesta seksuaalisessa mielessä jne

Vierailija
29/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isästään saa ainakin hyvän miehenmallin, isänsä kokkkaa, leipoo, siivoaa, leikkii lasten kanssa. Nuo korut ja kukat ovat ihan sivuseikka sitten.

Vierailija
30/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan merkkiä olemalla marttyyri ja odottamalla, että miehet matelee edessäni. Minua pitää lahjoa koruilla. Minä voin sitten nalkuttaa ja haukkua vapaasti kun tiskiharja on pantu väärään paikkaan.

Opetan, että naista ei tarvitse kohdella tasa-arvoisesti vaan naista lahjotaan ostelemalla koruja, sitten saa vapaasti tehdä, mitä vain. Nainen tarvitsee tavaraa osoittaakseen kavereilleen, kuinka paljon mieheni minua rakastaa.

Opetan, että naiseen ei voi suhtautua kuin toveriin vaan pitää kuin herkkään ansarinkukkaan ja nainen saa heittäytyä sairastamaan kyynelehtien migreeniä kun ei saa itkupotkuraivareilla tahtoaan lävitse.

Vierailija
31/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten naiset rakastuvat aina renttuihin. Mitä enemmän tulee turpiin sen ihkumpi on.

Mites te tyttöjen äidit sitten kasvatatte tytöistänne naisia, jotka osaavat arvostaa herkkää miestä ja ap: n listamaa "uutta" uljasta tulevaisuuden miestä? Meillä neljä poikaa, jotka osaavat tehdä kotitöitä ja haluavat auttaa. Toki pienin on vasta 10 kk. että ei hän vielä. Ap: n mielestä varmaan pitäisi. Isoveljet hyysävät ja hoitavat ja rakastavat pikkuveljeään enemmän kun olen yhdenkään tytön nähnyt tekevän! Toki mieheni antaa kyllä myös pojillemme hyvää miehen mallia, kun arvostaa minua, tekee ruokaa, siivoaa, ei käy keskikaljakuppiloissa ja huolehtii itsestään. Teini-ikäiselle pojallemme, vanhimmalle ei ole tarvinnut pakottaa suihkussa käyntejä, dödön käyttöä tms. Ovat tulleet itsestään. On myös tervehenkinen urheileva mies. Äitiä halaillaan ja hellitään päivittäin. Ei tosiaan pelkästään äitienpäivänä tai synttäreinä! Kukkia ja lahjoja en päivittäin tai edes viikottain vaadikaan. T. Ihanien poikien ja miehen äiti/vaimo

ovat seka aiti etta isa tehneet tehtavansa hyvin.

Kuka nyt kukkia ja lahjoja edes viikottain haluaisi mutta silloin talloin yllatykset ovat lammittavia.ap

Vierailija
32/47 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana kaukotyttöystävälleen omalla rahallaan 40e maksaneen kukkakimpun Interfloran kautta jouluksi, kun oli unohtanut pistää postiin tytön joululahjan:D

Poika siivoaa, laittaa ruokaa, pesee omat pyykkinsä joka ilta KÄSIN kun meillä ei pesukonetta (vain pyykkitupa)kun haluaa tietyt vaatteet kouluun päälleen. 13v asti tehnyt palkkatöitä. Voi vitsi tuosta tulee kyllä maailman paras aviomies. Kaveritkin enimmäkseen tyttöjä eli ymmärtää naisia.

Ja kyllä se nimenomaan tytöistä tykkää, ei epäilystäkään toiseen suuntaan ole;)

Vierailija
33/47 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikianne elamaan naisen kanssa? Osaako tehda kotihommia? Muistaako syntymapaivan? Ostaako kukkia ilman syyta? Osaako ostaa koruja?

Puhutteko pojillenne naista asioista? Teidan vastuullannehan on uuden, uljaamman sukupolven kasvattaminen vai jatkatteko samalla perisuomalaisella kalja-, pierulinjalla?

odottamaan kukkia, koruja yms. ilman syytä?

Vierailija
34/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla lailla. koti on yhteinen ja kotityöt yhteisiä sukupuoleen katsomatta.

Kasvatan lapsiani myös huomaavaisiksi. Merkkipäivinä muistetaan samoin kun jos toinen on saavuttanut jotain hienoa. Opetan myös että toista voi ilahduttaa erilaisilla tavoilla ja tuoda näin läheiselle hyvän mielen. En kuitenkaan opeta että miehen kuuluu olla se joka ostelee naiselle kaikkea. Opetan että tässäkin ollaan tasaveroisia ja molemmat sukupuolet voivat ilahduttaa toista sillä mistä tämä tykkää. En tosiaan opeta pojilleni että nainen aina ja automaattisesti ilahtuu kukista, korusta tai hierontalahjakortista vaan että läheiset pitää opetella tuntemaan niin että osaa ilahduttaa oikeanlaisella tavalla ja oikeanlaisella lahjalla.

Vierailija
35/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat olen kasvattanut vaalimalla heidän tunneälyään ja tukemalla sitä. Pojat ovat herkkiä ja ajattelevaisia ja ilahduttavat mielellään toisia. En ole koskaan kuitannut heidän ilahduttamisyritystä (edes sitä kymmenettä nuupahtanutta leskenlehtikimppua) vain kiitoksella vaan siihen kuuluu aina myös iso halaus ja aito hymy silmiin katsoen. Siinä oikein näkee kuinka lapsellekin tulee hyvä mieli kun osaa kertoa tunteistaan myös teoin. Samoin myös kauniit sanat, ne pitää uskaltaa sanoa silloin kun siltä tuntuu ja siihen rohkaistaan. Vanhin lapsi on jo yläasteella ja ilahduttaa katsoa kuinka hyvin hän kohtelee ystäviäänkin. En tiedä olisiko asiat samoin jos en olisi ollut kotiäitinä melkein koko ajan.

Vierailija
36/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin kirjoituksistaan mieleen vanha sanonta ketusta ja pihlajanmarjoista...

Vierailija
37/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla taidolla ole mitään tekenmistä suskupuolen kanssa. Muita ihmisiä opetetaan huomioimaan ja nyt kun teinillä on eka tyttökaveri, niin poika saattaa ihan omasta tahdostaan tytön illalla kotiin ja on tarjonnut mäkkärissä/pizzeriassa ruokaa joskus jne. Mutta ei mun mielestä naista tarvitse lahjoa.

Vierailija
38/47 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi sitä mies rukkaa joka mun tytöstä vaimon ottaa :)

Vierailija
39/47 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa aina innokkaasti pyykin, tiskien, imuroinnin, pölyjen pyyhkimisen sekä vauvanhoidon kanssa. Pyrkii itse hakemaan ruokaa jääkaapista ja hakee jatkuvasti uudet lakanat sängylle. Mutta huom! Ei osaa valmistaa ruokaa, ei edes höylätä juustoa, lakanoita ei saa paikalleen eikä osaa käyttää luutua. Myös pyykit ovat kovin rypyssä hänen jäljiltään eikä yllä eikä yllä tiskikoneen ylempään koriin (eikä luonnollisesti pääse pesuaineisiin). Mitä ilmeisimmin kasvatustyössäni tai pojassa itsessään on vajeita.

Nuorempi poika ei osaa edes syödä itse, mitähän siitäkin tulee... (7kk vanha)

Tuommoiset kukkien osto ja siivous-opetukset tulevat aktiivisemmin kasvatuksessa sen verran myöhään, että veikkaan ettei monella palstalaisella ole vielä ajankohtaista. Siis kun joku kommentoi että mammat hiljeni. No en ole opettanut 2,5v ja 7kk vanhoja kukkakaupoille...

Vierailija
40/47 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko sä miehellesi koruja? Kukkia? En mä ole ikinä halunnut mitään muita koruja, paitsi sellaisia mitä ostan itse. Mulla on 4 poikaa. Ollaan puhuttu vaikka mistä asioista. Mä en edes itse muista aina omaa syntymäpäivääni.