Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vauvalle ei enää maitoa pullosta?

Vierailija
13.04.2010 |

Imetän 11kk vauvaa vielä, ja jos en itse ole paikalla (työskentelen osa-aikaisesti), hoitaja antaa lypsettyä maitoa pullosta. Missä iässä pullosta olisi kuitenkin hyvä luopua? Mitä tilalle, että saa kuitenkin riittävän määrän maitoa? Nythän voisi jo lypsetyn rintamaidon sijaan alkaa tarjoilla lehmänmaitoakin piakkoin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli 7kk eikä koskaan tarjottu maitoa pullosta... Nokkamukista vaan suoraan ja hyvin meni.

Vierailija
2/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sellainen free flow -muki, siis sellainen jossa ei ole mitään venttiiliä? Kyllä tuo vettä osaa sellaisesta juoda, joten kai sen maidonkin kanssa pitää siihen siirtyä ja heittää tuttipullot menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin en kiirehtisi pullosta eroon, jotta saa tarpeeksi maitoa, ellet sitten imetä tiheämmin. Meidän poika kyllä joi vettä nokkamukista, mutta maitoa pullosta, kun oli siihen niin tottunut (imetys loppui 8 kk:n iässä) ja pullosta eroon päästiin vasta 1v 4 kk ikäisenä. Sitten vähän aikaan maitoa meni tosi vähän ja se huolestutti mutta hyvinpä tuo on kasvanut...

Vierailija
4/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä joku toinenkin miettii samoja asioita eri ketjussa lähes samaan aikaan. On vain varhaisemmin liikkeellä kuin minä kaksi kuukautta vanhemman lapsen kanssa...

ap

Vierailija
5/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo itse mieluummin jo nokkamukista joten 1v synttäreiden jälkeen lähtee pullot meidän talosta.

Vierailija
6/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen todellakin ollut hidas tässä siirtymässä, aika kuluu ja lapset kasvaa... Ja joo, ensimmäinen on.

Mitenkäs olette antaneet sitä maitoa nokkamukista - lämmitättekö sitä enää?

Meillä siis vauva juo rintamaitoa varmaan siihen saakka, että sen voi kokonaan vaihtaa lehmänmaitoon (nyt on jo pieniä maistiaisia saanut ja maha on kestänyt hyvin).

Vierailija
8/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on annettu kiinteitä puolivuotiaalle 5 kertaa päivässä.

Pullo skipattu puolivuotiaana ja taikamukista juonut äidinmaidot ja muut.

Sää annat ensin hapanmaitotuotteita pari viikkoa: jogurttia, rahkaa, viiliä, raejuustoa jos maha kestää ja iho pysyy hyvänä niin tavallista maitoa tilkoittain lisäät äidinmaitoon ja kohta sulla on maitoa juova lapsi.

Eikä kaikessa tartte olla päivälleen jonkun tietyn kuukauden ikänen. Tärkeää on seurata tuleeko lapseen oireita. Vuoden ikänen lapsi (aikasemminkin siis voi jos lapsi valmis) syö samaa ruokaa kuin muukin perhe, 10 kk ikänen suunnilleen syö hapanmaitoja.

Vierailija
9/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheesta tehty korvike kuuluu aina kuumentaa, koska se ei ole steriiliä.

Muuten ei ole niinkään väliä.

Meillä korvikepurkkeja ollut kaapissa josta saa huoneenlämpöistä juotavaa ja aikalailla isompi lapsi sen pari desiä kiskoi kerralla.

Pienemmälle sitte ollaan lämmitelty maitoja.

Vierailija
10/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotti nro 11.

Ja semmonen vielä että taikamukia olen antanut lapselle venttiilin kanssa -että lapsi pitelee itse mukia, eikä tule sotkua. Ei tartte vahtia vieressä että heittääkö sen johonkin.

Jos olen skarppina vieressä niin annan juoda mukista.

Vierailija
11/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan eri maassa, ja täällä hapanmaitotuotteet on "sallittuja" varhemmin, joten vauva on syönyt jogurttia, raejuustoa, fromage frais'ta yms jo noin 7kk iästä lähtien, eikä mitään vatsa- tai iho-ongelmia ole ollut. Siksi olenkin jo uskaltanut antaa "raakaa" lehmänmaitoakin maistiaisiksi: hörppyyttänyt mukista aterian yhteydessä ja rintamaitoon sekoitettuna pullosta.

Tämä siirtymä rintamaidosta lehmänmaitoon tuntuu menevän ihan kivuttomasti, mutta tosiaan siis yks kaks hokasin, että vaavi ei olekaan ihan vaavi enää eikä tarvitse tuttipulloja... No, nyt koetan hylätä ne ja siirtyä nokkamukiin kokonaan, aluksi maitoa venttiilillisistä ja sitten free flow -mukeista - tämä on suunnitelmani!

Mutta tuota lämmittämistä mietin yhä. Kannattaako lämmittää niin kauan kuin seassa on äidinmaitoa vai lopetella sekin pian?

ap

Vierailija
12/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheesta tehty korvike kuuluu aina kuumentaa, koska se ei ole steriiliä.

Muuten ei ole niinkään väliä.

Meillä vauva ei taida saada korviketta ollenkaan, siirrytään siis rintamaidosta lehmänmaitoon hiljalleen. Ja tämän maidon - jommankumman tai sekoituksen - lämmittämistä mietin..

ap

Vierailija
13/13 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan sen koostumuskin näyttää vaativan sen, korviketta olen saattanut lämmittää, lehmänmaitoja en.

11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä