Siis MITEN pienten lasten isovanhemmat voivat olla 80-vuotiaita??
Minä olen hieman yli kolmekymppinen, eikä oma mummonikaan ole vielä kahdeksaakymmentä, saati sitten äitini!
Miksi lapsia tehdään niin hirveän vanhana nykyään?
Kommentit (100)
on monellakin pieniä lapsenlapsia. Ja hyvä niin, koska ne ovat iäkkäille yleensä todella tärkeitä.
Ja isäni on siis teräsvaari (84 vee). Rakastaa lapsia ja lastenlapsia. Konttailee pitkin lattioita taaperon kanssa. Seuraa onnessaan hänen kehitystään. Ovat onnellisia, kun saivat vielä yhden lapsenlapsen.
Minun mieheni äiti on kuollut 10 vuotta sitten syöpään. Elämä ei aina mene niin kuin haluaisi. Vaikka tekisi lapsensa teininä, saattaa se isovanhempi kuolla liikenneonnettomuudessa tai sairastua vakavasti.
Elämä on ihanaa. Nautitaan siitä kaikki - nuoret ja vanhat.
Mummoni 80, äitini 47, minä 20, tyttäreni 2. Siihen pitäisi mahtua ainakin 4 polvea.
mennyt PIELEEN, jos 20-vuotiaalla on kaksivuotias tytär. Tuon ikäisen pitäisi vielä opiskella ja hankkia ensin itselleen kunnon ammatti ja miettiä lapsia vasta kolmenkympin tietämillä. En tosiaan osaisi iloita jos tyttäreni ilmoittaisi 18-vuotiaana, että saa lapsen. Olisi sen jälkeen täysin omillaan. En haluaisi yhtään tukea sellaista vastuutonta elämäntyyliä!
ja miksi lapsi estäisi opiskelua sen enempää kuin työntekoakaan? Ei minun ainakaan. Toista tässä jo mietitään.
Tosi vastuuttomasti on meillä mieheni kanssa asuntolainat yms mitä muillakin. Ikää vain n. 10v vähemmän kuin muilla samassa elämäntilanteessa olevilla.
Lapset 5 ja 6, minä 26, mummi 44, isomummi 65 ja isoisomummi 85. tosin mummit ovat isän puolelta. oma äiti 55 ja mummu 85.
lapsi 9kk, minä 22, äitini 42, mummini 62, isomummini 85..
Äitinikin yli 80v ja kerran pari kuukaudessa ovat lapset heillä hoidossakin pari tuntia-päivän verran. (ei yökylässä, jotteivät rasitu liikaa, siis vanhukset)
Isovanhemmat ovat lapsille tosi tärkeitä ja lapset taas isovanhemmille yksi "vauhdissa" pitävä tekijä.
Itse en olisi vielä kaksikymppisenä ollut lainkaan valmis äidiksi, kolmevitosena asia oli harkinnassa, mutta ero muutti suunnitelmat... Joten sain esikoiseni nelikymppisenä.
Sai isäni 45-vuotiaana, ja isä minut 38-vuotiaana. Itse olen 41, ja mulla on 5- ja 8-vuotiaat lapset
Isäni isä olisi nyt 113-vuotias, jos eläisi. Isäni olisi 75-vuotias, jos eläisi. Mutta minäpä olenkin "nuorekas", koska minulla on nyt 33 v:nä jo kaksi lasta 3 ja 5 v.
Sai isäni 45-vuotiaana, ja isä minut 38-vuotiaana. Itse olen 41, ja mulla on 5- ja 8-vuotiaat lapset
kyl mun anoppi on aikanaan tehnyt "vanhana" lapset samoin mun mummoni.
Kun tää meidän iltatähti syntyy anoppi on liki 82v
mä 37 ja mies 40
Mun isoisäni sai nuorimmaisensa 56-vuotiaana. Jos olisi elänyt, olisi ollut pikkaisen vajaa 100-vuotias, kun nuorin lapsenlapsi syntyi.
Eli meidän sukuun nähden me sentään hankitaan lapset nuorina, kun hankitaan lapset viimeistään 40 kieppeillä.
Isä on saanut minut vasta toisen vaimonsa kanssa.
Siis MITEN nykylapset voivat kehittyä viisaiksi kun äidit jo vaikuttavat näin nokkelilta...
Mummoni 85, äitini 59, minä 39, poikani 20 ja lapsenlapseni 11 kk.
Että kyllä meistä vanhemmista se toinen on iltatähti :)
1895 syntynyt mummoni sai äitini 31-vuotiaana, äitini sai minut 39-vuotiaana ja minä lapseni 38-vuotiaana.
... ja vähän valkkaa siittiöitä, niin pian se raskaus menee sinne 35 tienoille. Parempi näin kuin teiniäidit. Yleensä ovat vakaampia liittoja muutenkin sellasiset, jotka on vanhempina solmittu.
Siis MITEN nykylapset voivat kehittyä viisaiksi kun äidit jo vaikuttavat näin nokkelilta... Mummoni 85, äitini 59, minä 39, poikani 20 ja lapsenlapseni 11 kk.
varmaan ootte akateemisia tai muuten koulutettuja ja hyvin toimeentulevia heh..heh
ja minut 36 vuotiaana. Kai sen olis sitten pitänyt minut abortoida pois.
Niin, minäkin muuten sain kuopuksen 36 vuotiaana.
anoppi teki viidennen lapsen iltatähdeksi eli sai mieheni, kun oli 43 v. Hänellä on vanhin lapsenlapsikin jo 36 v, ja hänelläkin on lapsia.
Mun vanhemmat on alle 70 v ja mäkin oon kuopus, 8 v sisällä 4 lasta. Mun isä on esikoinen ja mummo oli 17 v joten anoppini ja mummoni ikäero on ihan muutamia vuosia. Toinen mummo ei helposti saanut lapsia ja sai 2 lasta, toisen 38 v ja toisen 42 v (äitini) ja on jo kuollut, olisi nyt jo yli 100 jos eläisi.
Me itse ollaan 37 ja 43 v ja meillä 3 lasta, 4, 6 ja 9 joista mun mielestä ainaskin nuo alle kouluikäiset on niitä pieniä lapsia. Kohta saattaa olla 4. lapsi, koska just päätettiin jättää ehkäisy pois.
Joten mä voin taivastella, että miten ne ennen teki niin vanhana lapsia????
80v heti kuopuksen syntymän jälkeen mutta oli kuollut 2v aiemmin. Mä synnyin kun hän oli 38 ja sain oman kuopukseni 42v. Ei sen kummallisempaa
monikaan nykypäivän äiti tiedä sitä, että vielä ihan jokunen vuosikymmen sitten oli tavallista saada lapsia vielä lähes viisikymppisenäkin. Varsinkin maaseudulla tämä oli ihan tavallista. Eli tuskinpa ne isovanhemmatkaan tuolloin aivan kuusikymppisiä olleet:)
Minulle on oikeasti ihan sama missä iässä kukanenkin lapsensa tekee, itse vain toivon näkeväni vielä lastenlastenlapsetkin ja kenties vielä heidänkin lapset.