Siis MITEN pienten lasten isovanhemmat voivat olla 80-vuotiaita??
Minä olen hieman yli kolmekymppinen, eikä oma mummonikaan ole vielä kahdeksaakymmentä, saati sitten äitini!
Miksi lapsia tehdään niin hirveän vanhana nykyään?
Kommentit (100)
Mummot ovat syntyneet 1895 ja 1914.
minä 23v, mutsi 58v, iskä 49v, mutsin vanhemmat 87v,97v, iskän vanhemmat 87v, reilu 90v. Niin ja mun lapsi 1v :)
Itse olen 25. Meillä on 6v,4v ja 3v lapset.
Äitini on 43, isäni on 51.
Mummuni on 71.
Kaikki tietää itse parhaiten koska lapsia alkaa tekemään.
Itse halusin kaikki nuorena.
No kappas siten, kun mieheni vanhemmilla on 6 lasta, joista mieheni on se ns iltatähti.
Mieheni on 35-vuotias, hänen vanhin siskonsa 55-vuotias ja isänsä 81-vuotias
Mummoni 80, äitini 47, minä 20, tyttäreni 2. Siihen pitäisi mahtua ainakin 4 polvea.
mennyt PIELEEN, jos 20-vuotiaalla on kaksivuotias tytär. Tuon ikäisen pitäisi vielä opiskella ja hankkia ensin itselleen kunnon ammatti ja miettiä lapsia vasta kolmenkympin tietämillä. En tosiaan osaisi iloita jos tyttäreni ilmoittaisi 18-vuotiaana, että saa lapsen. Olisi sen jälkeen täysin omillaan. En haluaisi yhtään tukea sellaista vastuutonta elämäntyyliä!
Biologisesti paras ikä tulla äidiksi on 18-22-vuotiaana. Se on fakta, eikä mielipidekysymys. Yli 25-vuotiaalla hedelmällisyys alkaa pikkuhiljaa laskea, 3-kymppisestä alkaen jo nopeastikin.
Sikiön kehityshäiriöiden, keskenmenojen jne. riskit kasvavat äidin ikääntyessä.
Toki henkisesti moni on valmis äidiksi vasta hieman myöhemmin.
Sinä et kummoinen äiti ole, jos hylkäät tyttäresi mikäli hän tekee elämässään valintoja, joita sinä et hyväksy.
Itse sain esikoisen 18-vuotiaana. Minulla on 2 ammattia ja vakityö. On omasta itsestä kiinni, miten elämässä menestyy, ei siitä, missä iässä lapsia saa.
1800-luvulta, niin eräs Alexis Stenvall syntyi 40-v. äidille. Samalta kylältä löytyy myös äiti, jonka iäksi on mainittu 50.
Että se siitä nykyisyydestä.
aina ollut tapana avioitua myöhään ja saada lapsi myöhään. Näin myös kun olen sukukirjoja selannut (sukututkimus on setäni harrastus). Hyvin suku on tälläkin tavoin säilynyt, ja nähtävästi ihan suht tervepäisinä pysynyt....
Mieheni vanhemmat ovat 81- ja 75-vuotiaita.
Mieheni on 35-vuotias (hänellä on paljon sisaruksia joista osa huomattavasti vanhempia.
Minä olen 30-vuotias
Lapsemme ovat 7-, 4- ja 1-vuotiaat.
Joten eipä siihen enempää vaan ole niitä sukupolvia vielä tullut.
Siis MITEN nykylapset voivat kehittyä viisaiksi kun äidit jo vaikuttavat näin nokkelilta... Mummoni 85, äitini 59, minä 39, poikani 20 ja lapsenlapseni 11 kk.
varmaan ootte akateemisia tai muuten koulutettuja ja hyvin toimeentulevia heh..heh
Vielä parikuuukautta sitten oli minun isomummi 90v, mummini 67v, isäni 45v, minä 24v ja tyttäreni 3v ja mahaasukki tuloillaan vuoden lopussa. Valitettavasti isomummini kuoli pitkän sairastelun jälkeen :( Ehti kuitenkin nähdä ainoa lapselapsenlapsenlapsensa (meniköhn oikein :D ) uuseeseen otteeseen. Ja mummoni perheeseen kuuluu hänen lisäkseen 8 sisarusta ja mummoni on 3 vanhin ja nuorin on varmaan 50v kieppeillä, en tiedä tarkkaa ikää.
Oma isäni on täyttävä 74. Jos siis olisi ollut 38-vuotias eikä 32 minun syntyessäni, niin nyt nuorimmaisellani 3-v. olisi 80 -vuotias pappa.
Ekani syntyi kun olin 33. Ei ollut sopivaa kumppania aiemmin. Satun itsekin olemaan vanhempieni viimeinen, isäni siis jo 32 silloin, joten ei se kummoista ole.
Keneltäs sä ostat ruokas kaupasta tai lastenvaattees, kuka sun sotkut siivoais ja kuskais suo bussilla tai leikkais sun hiukses jne. jos kaikki 20 vuotiaat opiskelis? Ota huomioon että aika moni käy ammattikoulun ja valmistuu 18 vuotiaana, siinä jos on vielä pari vuotta vanhempi amistokoulutuksen saanut mies niin sehän saatta olla oikein hyvä aika tehdä lapsia.
Itse opiskelen vieläkin nyt 27 vuotiaana (tosin tässä on jo 2 lasta ehditty tehdä ja kolmatta odotan), mutten katso mitenkään alaspäin ihmisiä jotka ovat valinneet lyhyemmän koulutuksen, eipähän olisi nyt niin tiukkaa opiskelijana. Lapseni haluan kuitenkin nuorena kun niille vielä on energiaa.
Vielä pakko todeta että 40 vuotiaana on paljon suurenpi shokki huomata kuinka kiinni pienessä vauvassa on, kun on tottunu 15 vuotta käyttämään kaiken aikansa ja palkkansa itseensä. Yhtäkkiä tulot tippuukin puoleen ja omaa aikaa ei ole ollenkaan. Opiskelija-elämästä äitiyslomalaiseksi ei taas ole niin suuri pudotus, ja nuorena on vielä tuoreessa muistissa perhe-elämä omien sisarusten kesken.
Mutta jokainen tyylillään, jos toisella biologinen kello tikittää 18 vuotiaana, voi olla ettei toisella ikinä...
Mummoni 80, äitini 47, minä 20, tyttäreni 2.
Siihen pitäisi mahtua ainakin 4 polvea.
mennyt PIELEEN, jos 20-vuotiaalla on kaksivuotias tytär. Tuon ikäisen pitäisi vielä opiskella ja hankkia ensin itselleen kunnon ammatti ja miettiä lapsia vasta kolmenkympin tietämillä. En tosiaan osaisi iloita jos tyttäreni ilmoittaisi 18-vuotiaana, että saa lapsen. Olisi sen jälkeen täysin omillaan. En haluaisi yhtään tukea sellaista vastuutonta elämäntyyliä!
Mummoni on tällähetkellä 88vuotias, Äitini on 56vuotias, Itse olen 38vuotias, tyttäreni on 20vuotias ja hänellä on 5kk poika.
mun isä on 82v itse olen 44v ja nuorin lapseni on 3v
Miehen äiti oli 41 kun mieheni syntyi ja mies on nyt 38. Saimme ensimmäisen lapsemme kun mies oli 25 mutta sen jälkeen niitä on tullut lisää.
Jos isovanhemmat on saaneet lapsen noin 40 vuotiaina ja sitten heidan lapsensa saa lapsen myos n 40 v....
40+40=80
Nii, se voi olla sinulle tietenkin yllatys, etta kaikki eivat saa lapsia 25-30 vuotiaina.
Vanhempani 84, minä 44, taapero 16 kk.
Elämä on ihmeellistä!
Tehtiin sitä ennenkin lapsia päälle 40 v. Nykyään on sentään mahdollista tutkia onko lapsi terve. Itsekin tekisin vielä jos ei oli tullut napsastua putkia poikki. Terv.43v.
35-45 v sitten ja nyt ovat saaneet lapsia about samanikäisinä kuin omatkin vanhemmat.
Saako ne vielä lisääntyäkin?