Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkaan Tuhtaavien Huhtikuu! :) ****

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia uuteen yritykseen!

Pola

Vierailija
22/74 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin polille verikokeiden tuloksista. PRL ja TSH erittäin hyvät arvot, ei lähelläkään ylä-tai alarajaa:-) Odotellaan miehen siemennestenäytteen tulokset ja sitten soittelen uudelleen polille. Voi olla että mun kohdun ja munatorvien uä-tutkimuksen sijaan tuliskin hoidon suunnittelukäynti... No, kiva joka tapauksessa hyviä uutisia tuli.

Tinsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret lohdunhalaukset! Tosi kurja juttu!

Paljon plussatuulia ja hyvää vointia kaikille! Ja syökää greippiä! :)

terkuin palstalta vähän pois hivuttautunut Töpsy rv6+3

Vierailija
24/74 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa. tsemppiä uuteen inssiin ja jaksamisia.

t.Asteri 26+1

ps. Onko Rizzasta kuulunut aikoihin mitään?

Vierailija
25/74 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä siemennestenäytteen tuloksena:normospermia eli kaikki kunnossa siltä osin. Huojentava tieto että vikaa vain minussa:-)

Tinsku

Vierailija
26/74 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Nelli jakselet jo paremmin? Kiva kun paasette suoraan uuteen inssiin!

Tinskulla hyvia uutisia! :)

Taalla lahti sitten yk 15 kayntiin.. Kp2 tanaan. Mutta arvatkaapas! Saatiin sairaala-aika ens viikolle! Vahankos janskaa!! Vihdoinkin jotain edistysta tahan asiaan. En viela tiia yhtaan mita tuolla kerralla sitten tapahtuu, mutta se selvinnee sitten! Jannittaa kummiskin. :)

Tinttis

Vierailija
27/74 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten täti saapui... Kyllä ottaa pattiin..:( Flunssa ilmeisesti esti hedelmöittymisen..? Sen verran nyt potuttaa (näin nätisti sanottuna), että päätin juuri äsken, että jos ei kesän aikana tärppää, niin yritys loppuu sitten tähän. Syksyllä tulee jo kolme vuotta yritystä, niin eiköhän se jo riitä jos ei mitään tapahdu. Ja onhan tuota ikääkin jo (kohta 36v.).

Nelli: Olen tosi pahoillani sinun puolesta. :( Onneksi pääset jo heti seuraavassa kierrossa uuteen inssiin. Tsemppiä! :)

Hyvää viikonloppua! :)

Kp 1/27-32

Vierailija
28/74 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteitä tuli kasa: perusverenkuva, prolaktiini, kilpirauhaset, papa, klamydia...Kaikki perustestit siis, että päästään eteenpäin lapsettomuushoidoissa:(

Mieheltä tietty simppanäyte.

Ja tokaisi vaan, että kannattaa jo alkaa valmistautua henkisesti tuleviin (fyysisesti) rankkoihin hoitoihin.

Jea.

Vierailija
29/74 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinsku: Kiva että olet saanut hyviä uutisia..

Kiitokset Pola, Töpsy ja Asteri.. Jaksamista tässä tarvitaankin! Mutta edelleen olen luottavaisin mielin sen suhteen että kyllä meillekkin vielä joskus.. se hiukan helpottaa!

Tinttis: Kiitos kysymästä.. Ja jaksan onneksi hieman paremmin jo.. hiukan helpottanut oloa että päästään kuitenkin samantien yrittämään uudestaan eli tuntuu että olisi kuitenkin jonkinlaisia mahdollisuuksia taas. Kyllähän tässä mieli on tietenkin maassa ollut ja jokaikinen päivä monta kertaa asia puskee mieleen... mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin!

Harmi että sullaki alkoi taas uusi kierto. Mutta onneksi saitte nyt sen lääkäriajan ja asiat lähtisivät ehkä nyt sitten etenemään sitä kautta!! Toivotaan näin.. Tuleppas sitten meille kertomaan miten käynti sujui! Mikäs päivä sulla on se käynti?

2poj@näidille myös kiitokset tsempeistä.. Ja on se vaan niin harmi kuinka sullaki aina vaan uudestaan ja uudestaan alkaa uusi kierto :( Toivottavasti nyt kesään mennessä tulisi muutos asiaan!

Lillelobster: Joo kyllä lääkäri oli varmasti oikeassa siinä että kannattaa ajoissa alkaa valmistautumaan hoitoihin henkiseltä kantilta.. Ei tämä helppoa ole! Omasta mielestäni ei tämä ainakaan tähän mennessä ole mitenkään niin fyysisesti rankkaa ollut, vaikka noista lääkkeistä mulle on tullutkin kaikenlaisia fyysisiä sivuoireita.. Ehkä tämä sen vuoksi tuntuu fyysisesti helpolta, koska henkinen puoli on niin kovilla! Tsemppiä jatkoon ja valmistautumiseen!

ON: Kaikki clomi-annokset on nyt syöty ja tänään pistetty ensimmäinen puregon tälle kierrolle! Huomenna sitten ultra missä katsotaan follien tilanne.. Tässä kierrossa ei onneksi ole ollut niin vahvat sivuoireet lääkkeistä kuin mitä oli viime kierrossa. Onneksi pienennettiin viime kuun hyvän follisaldon jälkeen lääkkeiden annostusta.. on sentään päässyt hiukan helpommalla nyt tämän kierron!

Nelli kp8/28

Vierailija
30/74 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi syvät pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet kokemaan raskaan pettymyksen..Halii:::

Nellille isot tsempit, toivottavasti kaikki menee hyvin!

En ole halunnut siirtyä tonne odotuspuolelle, kun en oikein tunne kuuluvani joukkoon.. Nyt plussia, niiin tehdään sinne meille oma pino! Täällä käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumisia.

Itse olen tosi huonossa kunnossa, kärsin kovista issiaskivuista selässä ja olen oksentanut nyt neljä viikkoa putkeen, keskimäärin 5 kertaa päivässä..heikottaa.. Tänään kun tuli viekä migreenikohtaus, niin itku tuli..Huomenna lääkäriin.

Mutta nyt plussatuulia kaikille!

Haaveilija-79 rv 9

Vierailija
31/74 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: en tiedä onko tuska kokonaan loppunut vieläkään... Kyllä aika usein tulee mieleen, että meillä olisi sen ja sen ikäinen vauva jos kaikki olisi mennyt hyvin. Kahdella tutullani on syntyneet vauvat silloin kuin meillä olisi ollut toisen km laskettuaika. Ei siis ole helppoa. Vaikka toisten vauvat eivät ole meiltä pois, mutta kyllä välillä ottaa niin päähän, että näin pitkän yrityksen jälkeen ne onnistuneet kerrat epäonnistuu. Ensimmäisestä kerrasta olin todella hajalla, mutta siitä tuska helpotti, kun uusi plussa tuli muutaman kuukauden kuluttua uudelleen. Ikävä kyllä siitäkin on nyt jo yli vuosi. Minulla kesti molempien jälkeen vuoto yli kaksi viikkoa ja molemmilla kerroilla r-testi näytti plussaa tosi pitkään km vuodon jälkeen. Toisella kerralla yli 1kk. Ei paljon helpottanut tilannetta, koska tottakai toivot heräsi aina plussatestin jälkeen ja toivoi josko kuitenkin kaikki olisikin hyvin. Voimia sinulle. Ihanaa, että pääsitte heti uuteen yritykseen!

2pojanäiti: Pahoittelut tädistä! Toivottavasti nyt ennen kesää tärppäisi! Ja etjän sinä vielä vanha ole, siitä ei kannata murehtia, ihan hyvin olisi vielä vuosia aikaa yrittää. Tsemppiä ensi kiertoon!

Lillelobster: Hienoa, että kokeista tuli hyviä uutisia!

Haaveilija: Tosi kurja, että alkuraskaus koettelee noin. Aika rankkaa on varmasti toi jatkuva oksentelu. Jaksamista! Hyvä idea toi oma ryhmä! Nyt vaan kaikille plussat ja saa uudet tulla pyörittämään tuhtaajia :)

Emma

Vierailija
32/74 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija: Mulla oli samanlaiset fiilikset sinne o-puolelle menosta silloin kun itse olin vielä raskaana.. Olis kyllä tosi kiva ko alkas niitä plussia tuleen oikein urakalla ja voitais sinne pistää pystyyn oma pino :D Ja jaksuja sulle olojen kanssa! Kyllä ne jossain vaiheessa helpottaa, viimeistään sitten kun vauveli putkahtaa pihalle :D

Emma: Mua pelottaa just toi että tuun aina miettiin että jos kaikki olis menny hyvin niin olis niin ja näin nyt tällä hetkellä... Ja niin siinä varmaan tulee käymäänkin :( Kyllä niinku tosiaan itteäki ihmetyttää minkä ihmeen takia pitää ensin näin himputin kauan aikaa tuhdata ja sitten käy vielä näin! Mutta tasan ei mee onnen lahjat..

ON: Kävin tänään ultrassa kp9 tsekkaamassa rakkuloiden tilanteen.. Täytyy sanoa ettei hyvältä näyttänyt :( Mehän oltiin nyt laskettu lääke annosta viime kierron liian hyvän tuloksen vuoksi ja tällä kertaa näytti sitten siltä että vasemmalla oli useita aivan liian pieniä (kysyin montako, mutta en saanut vastaukseksi muuta kuin että useita) rakkuloita joista yksi isoin oli n. 10mm kokoinen (eli liian pieni tähän aikaan kiertoa) ja oikealla puolella ei ollut mitään.. Viime kierrossa mulla oli isoin munis 17mm kp 10..

Eli aivan toivotonta nyt tää homma! Lääkäri sanoi ettei tällasella vaikuta lähteä inssiä tekemään! Ette voi arvata kuinka otti päähän, miksi ihmeessä pitää nyt vastustaa näin kauheasti.. Mitäköhän pahaa me ollaan tehty että menee nyt niin vaikean kautta kaikki!? Mulle laitettiin ultra vielä keskiviikolle kp11 ja katsotaan silloin uudestaan munisten tilannetta, mutta ei tässä oikein korkealla ole odotukset sen suhteen! Vaikka ei mulla juuri ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin toivoa ja rukoilla että siellä olisi keskiviikkon mennessä tullut jokin todella suuri kasvupyrähdys!!

Nelli kp9/28

Vierailija
33/74 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Mikä sinun tilanteesi on? Oliko munis kasvanut? Toivottavasti nyt pääsisit siihen inssiin. Pidän peukkuja sinulle!! :)

Täällä alkaa täti vihdoin poistua. Ensi viikolla on sitten puuhailun paikka. Luultavasti juuri vapun aikoihin, jos ei nyt kierto hirveästi heittele. Vähän luulen, että nyt tulee pidempi kierto. Huvittaa vähän kun viime keirrossa oviksen piti osua pääsiäisen aikaan ja nyt taas vapun tienoille. :D Lomilla saaneet lapset alkunsa.. heh. Kakkonen onkin saanut itse asiassa alkunsa jouluna. :)

Kiitos tsempeistänne! :) Otti vähän pattiin (eikä niin vähänkään), kun taas menkat alkoi, mutta jos nyt yritetään ainakin tässä vielä kesän ajan. Luulen, että kestää jonkin aikaa että hormoonit taas palautuu lapan jälkeen. Viime kierrossa ei ainakaan ollut enää niin kovat menkkakivut. Siis että menkkojen alkupäivinä ei tarvinnut ottaa niin paljon buranaa kun yleensä (olin ihan yllättynyt). Sen luulisi olevan jo hyvä merkki.

Aurinkoista viikkoa! =) Ja tsemppiä kaikille!

Kp 6/27-32

Vierailija
34/74 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nelli, harmi että teille tuli lisää vastoinkäymisiä... Toivottavasti munikset olisivat kuitenkin kasvaneet tarpeeksi ja inssi onnistuisi tässä kierrossa! Ehkä se suurempi hormoniannostus oli kuitenkin parempi?

Omaan napaan ei mitään erikoista. Kp 28 menossa ja tätiä odotellaan. En tosin oikein tiedä, koska pitäisi tulla (oviksen mukaan laskettuna ensi pe, mutta tähystyspapereissa luki että seuraavat menkat tulee 4 - 6 vk kuluttua). Toisaalta mullehan ei mitään tehty, joten josko kuitenkin tulisi ajallaan.

Miehen kanssa mietittiin pitkää jonoa IVF-hoitoon (1,5 v julkisella). Laskevatkohan ne kuitenkin sen varaan, että tulisimme luomuna raskaaksi, kun tarpeeksi kauan tuhtaamme, (kun mitään syytä ei lapsettomuuteen löytynyt), ettei kunnan tarvisi meille tuota IVF-hoitoa kustantaa ja siksi "muka" noin pitkä jono.. Toivossa on hyvä elää!

Tuonne alkuun voisi päivittää tietoja:

Ennuli81

- Ikä 29, mies 28

- Ensimmäinen lapsi toiveissa kummallakin

- Yritystä n. 08/08 lähtien

- Tutkimuksissa todettu selittämätön lapsettomuus, IVF-jonossa keväälle 2011

- Ennuli -

kp 28

Vierailija
35/74 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli, olipas tosiaan ikavia uutisia! Toivotaan nyt kasvupyrahdysta kummiskin!!

Ennuli, voihan se olla, etta niilla on vahan tuo ajatus siella julkisella... Who knows! Mutta on kylla edelleenkin torkea tuo 1.5 vuoden jonotus! :( Vaikka meilla saattaa hyvinkin olla sama edessa...... Kuulemma pitkat jonot taallakin!

Ma sitten kavin siella sairaalassa. Siis taa tapaaminen oli sairaanhoitajan kanssa ja se vaan kartotti tilannetta ja otti taustatietoja. Lisaa verikokeita tulossa, alkukierron hormonit kartotetaan talla kertaa. Ens kierrossa pitais soitella sairaalaan kun menkat alkaa, niin tekevat sitten aukkarin 10 paivan kuluessa. Et silleen. Pelottaa tuo aukkari! Meitsi ottaa kylla semmoset satsit kipulaakkeita, etta taju lahtee! ;)

Niin, ja kuulkaas, nyt kaikki tarkkana! Tama hoitaja anto mulle pari hyvaa vinkkia..... Kolme kertaa viikossa pitais olla seksia ja ihan rennosti vaan! Kuulemma keskikiertoon ajottaminen tuottaa stressia.. Joop, etta eipa sikali... Ma luulen, etta mulle tulis ehka vahan enemman stressia tuosta kolme kertaa viikossa pupuilusta... Anteeks nyt vaan, mutta ei ole meidan "luonnollinen rytmi".......... :(

On se vaan kuulkaas siskot niin epareilua tama meidan elama... Mua kerrassaan ottaa aivoon se, etta vieraat ihmiset neuvoo mua kuinka usein seksia pitaa harrastaa... Mita se kellekaan kuuluu!! :'(

Etta tammosta positiivista taalla! :(

Toivottavasti muilla pyyhkii paremmin...

Tinttis kp 8/27-30

Vierailija
36/74 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nyt illalla haamun raskaustestiin. Se on hyvin himmeä, mutta silti toinen viiva.

Voiko tämä olla mahdollista? Justhan mä kävin lääkärissä, luulis, että gyne ois nähnyt, jos jotain nähtävää olisi?

Himmeä viiva on kuitenkin parasta mitä tässä on vuoteen saavutettu.

Vierailija
37/74 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ClearBluen digitaalisen testin, ja se, että 4 muuta raskaustestiä kertovat selkeää kieltään: raskaana ollaan:)

Mä olen niin onnellinen, nää 14 kuukautta on olleet välillä niin piinaavia. Toivottavasti kaikki vaan menee nyt hyvin.

Vierailija
38/74 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että pinoon saadaan plussia!! Toivotaan että kaikki menee hyvin ensi vuoden alkuun asti!!

Nellille ensinnäkin pahoittelut, elämä on joskus niin epäreilua! Sä oot sellainen meidän pinon positiivari, että olisin toivonut onnistumista!! Ja tosi kurja, että ultrassa tuli huonoja uutisia, jospa ne siitä vielä kasvaisivat! Pidetään peukkuja!!

Omaan napaan ei muuta, kuin että uusi kierros alkoi, jälleen kerran..:(

Sofi

Vierailija
39/74 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tarrasukkia mukaan ja toivotaan että kaikki menee loppuun saakka hyvin!

Sofille pahoittelut uuden kierron alkamisesta... jälleen kerran! kuukaudesta toiseen tuntuu menevän vaan samaa rataa toisilla tämä homma!

ON: Kävin eilen ultrassa.. Yksi rakkula oli ottanut kasvuspurtin ja oli eilen 17mm :) Onneksi!! Sitten siellä oli 4 hiukan pienempää, jotka eivät todennäköisesti ehdi matkaan mukaan. Eilen pistin viimeisen puregonin ja tänään olisi sitten pregnyl-piikin vuoro!! En yhtään tykkää tosta pregnylistä ko se pitää pistää isommalla neulalla mitä puregon pistetään. Ja puregonhan on kynällä mutta pregnyl ruiskulla.. Sitä kynää on niin kätevä käyttää ettei ne pistokset tunnu missään.

Huomenna olisi sitten inssiin meno klo 11. Ysiltä viedään miehen tavara ensin pestäväksi. Olen ottanut huomisen kokonaan vapaaksi töistä niin saadaan tällä kertaa hoitaa miehen tavara purnukkaan yhdessä ;D Inssin onnistumiselle olisi ollut paremmat mahdollisuudet jos oltaisiin voitu vielä ainakin yksi vuorokausi odottaa, mutta eihän sitä mahda mitään kun viikonloppu puskee päälle! Mutta pääasia kuitenkin että siellä se yksi kaikesta huolimatta nyt kasvoi ja inssiin päästään.

Täytyy sanoa että nyt en ole samanlaisella innolla menossa inssiin kuin ekalla kerralla.. Pelottaa niin vietävästi sitten lopputulos.. Sitä kyllä toivoo sitä plussaa ihan sydämensä pohjasta, mutta tavallaan sitä plussaa ei haluaisi, koska sitten tulee vaan älytön pelko siitä kauanko tällä kertaa onnea kestää! Eli kyllä se km vielä mun päässä ihan täysillä kummittelee, vaikka suurin suru ja tuska on hiukan helpotanut..

Nelli kp 12/28

Vierailija
40/74 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipat kaikille:)

Sofi121: pahoittelut tädistä. Itsellä alkoi viikon liian aikaisin ja murhe oli taas jäätävä, mutta jotenkin se peittojen heiluttelun into tässä taas kasvaa:)

Lillelobsterille ONNEA!

Nelli: onnea matkaan pikkupalleroiden ja simpan tapaamiseen:) toivon kaikesta sydämestäni, että onnistutte tällä kertaa. Ymmärrän kyllä tuon tunteen, että toisaalta toivoo raskautta ja sitten se tulosten odottaminen on NIIIIIIIn kamalaa, että toivo hukkuu siihen.

hei, se on perjantai tänään ja koska on täti vielä kylässä voin ottaa lasillisen viiniä illalla, kun esikoinen saadaan nukkumaan! Sekin on laatuaikaa ihan vaan kahdelleen miehen kanssa!