*** Pitkaan Tuhtaavien Huhtikuu! :) ****
Kommentit (74)
Tinskulle pahoittelut negasta :(
Inkeri: Voin uskoa ettei ole halpaa käydä yksityisellä hoidossa.. Tuntuu että ihan riittävästi menee rahaa noihin julkisen puolen hoitoihinkin, niin saati mitä menis sitten moninkertaisesti yksityiselle! Toivottavasti pääsisitte julkiselle ilman kauheita jonotuksia.
Ennuli: Minäkin usein mietiskelen että olenkohan silloin ja silloin raskaana.. Ja yleensä olen positiivisin ajatuksin sen puoleen että eiköhän meille ole silloin jo onni suotu! Vaikka sellasia rajapyykkejä mitä olen joskus ajatellut niin on jo mennyt ohi :( Mutta vieläkin uskon että kyllä tässä joskus onnistutaan! Ja se ainakin auttaa minua jaksamaan eteenpäin tämän yrityksen kanssa.
2poj@näiti: Harmi ettette saaneet hyödynnettyä sitä ovista paremmin...
Missäköhän tinttis on kun ei ole mitään kuulunut vähään aikaan?
ON: Eipä mulla ollukkaan viimeksi vielä pp10 ko kirjotin sunnuntaina.. Oli 9 :)
Mulla on ollu muutaman päivän ajan tissit tosi kipeät!!! Mutta mulla ei ole yhtään epäonnistunutta kiertoa takana näitä hormonaalisia hoitoja eli voi johtua ihan niistäkin tuo tissi kipu.. Niin ja on ne kyllä turvonneetkin :/ Viime kerralla kun tuli se surullisenkuuluisa plussa, niin mulla oli kipeät tissit varmaan just suunnilleen se viikko ennen menkkoja.. Eli samallalailla näyttäisi menevän nyt tämäkin kierto. En jaksa kuitenkaan vielä paljon toivoa pelkkien tissien perusteella :D Kuitenkin se voi johtua vaikka pelkistä hormooneista mitä alku kierrosta käytin!? Ja mun rinnat saattaa olla herkempänä sen alkuraskauden takia minkä oli viime kierrossa. Mutta joo, aika näyttää sitten!
Nelli ja nyt pp 11
moikka Nelli, sulle olis taas yks kysymys jos jaksaisit taas kertoa..mitä siellä inssi-hässäkässä ekalla kerralla tapahtuu? Meillä on se "eka kerta" maanantaina ja alkaa pikkuhiljaa jännättää..kutsu tuli sinne jotain 1,5-2kk sitten ja tuntu että onhan siihen aikaa nyt on enää 5 yötä,huh..kiitti taas :)
Hei kaikille!
Tässä on nyt elämä vähän kiireettä koiran kanssa. Ollaan aktiivisesti touhuttu kaikkea ja koiraharrastuksiin olen panostanut nyt taas enemmän, tosin nyt tuli vähän rauhoittumista siihen, kun koiralla on juoksut.
Suunnittelemme toisen koiran hankintaa, niin olen tehnyt pohjatyötä ja yrittänyt löytää mahdollisimman paljon tietoa eri kasvattajista ja mitä linjaa kukakin painottaa jne.
On nuo vauvakuumehaaveet jääneet vähän taustalle.
KP
***kp 20/28-40 yk 29***
KP: Olis kyllä hyvä jos pystyis itsekkin saamaan tätä vauvakuumeilua taka-alalle..
Iiris: Meillä se eka käynti inssien suhteen oli vaan että se lääkäri antoi reseptit lääkkeisiin ja kertoi että mitä lääkettä ja milloinkin. Sitten allekirjoitettiin jokin suostumuslappu näitä hoitoja varten. Ei siellä muistaakseni sen kummempaa ollut. Lääkäri sanoi että sitten ottaa yhteyttä kun kk alkavat niin katsotaan onko aikaa tehdä inssiä siihen alkaneeseen kiertoon. Tsemppiä lääkäri käyntiin!
ON: Ei mittään kummosta.. Mielentila vaihtelee epätoivosta-toivoon-jne!!! Ihan raastavaa tää odottaminen :(
Nelli pp12
Olen etsiskellyt tietoa vyöhyketerapiasta lapsettomuusongelmien hoidossa ja kiinnostunut. Eräs työtoverini on opiskellut vyöhyketerapiaa (ymmärtääkseni ei ihan koko "tutkintoa") ja tänään päätin kertoa hänelle tilanteestani. Hän kertoi hoitaneensa erästä ystäväänsä joka sitten tulikin viiden hoitokerran jälkeen raskaaksi! Hän lupasi hoitaa minuakin:-) Ensi viikolla aloitetaan... Olen avoimella mielellä ja tuskin siitä mitään haittaakaan on.
Tinsku
kp39, saas nähdä kuinka pitkä kierto nyt tulee...
En tiiä kuulunko vielä ihan tuhtaajiin, mutta oli pakko tulla kommentoimaan tuota vyöhyketerapiaa. Nimittäin mä kans just eilen alotin kattelemaan vyöhyketerapiapaikkoja ja ajattelin että voishan sitä kokeilla! Ei siitä ainakaan varmaan haittaa olisi jos ei välttämättä hyötyäkään. :)
Meillä siis yritystä takana vasta noin 9 kuukautta, mutta mun lyhyen kierron takia menossa jo yk 11 (muistaakseni). Syksyllä meinataan mennä tutkimuksiin, mutta sitä ennen ajattelin että ois kiva kokeilla luonnonmukaisempaa apua lapsen saantiin. Otin jo yhteyttä pariin vyöhyketerapian tarjoajaan, ja kunhan vastauksia tulee niin toivottavasti jo pian pääsen kokeilemaan hoitoja!
Tiedätkö muuten Tinsku kuinka usein ja missä vaiheessa kiertoa noissa terapioissa kannattaisi käydä?
-Helja kp 13/~25
Tänä aamuna testattu nega :(
En usko että muuksi muuttuu.. joten nyt vaan sitten pitäis taas suunnata katseet kohti seuraavaa inssiä ja yleensäkkin toivoa että päästään taas heti suoraan seuraavaan inssiin. Se polin kesätaukokin häämöttää :( Suoraan sanoen vituttaa ja ihan kympillä!! Täytyy sanoa että kyllä voi lapsen yritys olla rankkaa touhua henkisesti!
Nelli pp 14
Nelli: ei muuta kuin hankit koiran ja rupeat harrastamaan.
Meillä on haaveena, että kesän lopulla olisi ensimmäiset viralliset agilitykisalähdöt, mutta saa nähdä.. Riippuu miten paljon päästään treenaamaan juoksujen jälkeen ja saadaan vihdoin hakea hallin avainta, joten päästään helpommin ja useammin treenaamaan sekä tekemään meidän neidille hupitreeniä, jota yksi meidän sijaiskouluttaja suositteli koirallemme, että tekee hyvää, kun se saa mennä juoksemaan itsekseen esteitä ja innostua.
Ja ehkä yksiin isoihin epävirallisiin kisoihin osallistuminen tuossa alkukesästä.. Mutta saa nähdä. Sekin vaikuttaa, että päästäänkö treenaamaan juoksujen jälkeen ennenkuin on ilmoittautuminen, että näkee, onko sama työskentelyhalu koiralla vielä jäljellä.
Ilmeisesti tuossa 3-4 viikon päästä menen treenaamaan myös kaverini koiran kanssa. Joten saa nähdä mitä siitä tulee.
Mutta kuten huomaatte, mun elämää ja ajan käyttöä hallitsee koira(t) ja koiraharrastukset.
KP
Helja, ei ollut mitään puhetta onko kierron ajankohdalla merkitystä hoidossa... Ja mun kohdalla ei ole mitään säännöllistä kiertoakaan. Sovittiin vaan että ensi perjantaina aloitetaan. Ilmeisesti kerran viikossa olis hyvä tahti ja useasti tärppi on tullut kun hoitokertoja on ollut takana ainakin viisi. Samansuuntaisia tarinoita olen lukenut muualtakin. Sain "kotitehtäväksi" hieroa joka päivä parin minuutin ajan korvanlehtiä ja korvia. Vaikuttaa jotenkin "avaavasti"... Ja lisäksi suositteli kuivaharjausta myös valmistautumisena hoitoon. No, ainakin korvanlehtien hieromista olen toteuttanut. Jotenki varsinki toi kuivaharjaus vaikuttaa musta vähän epäuskottavalta, mutta kerron nyt vaan mitä minulle on sanottu...
Tinsku
kp 40, menkkamaista juilintaa mahassa jo pari viikkoa mutta mitään ei tapahdu... ja nega testattu tänä aamuna.
Tinsku kiitos tiedoista!
Mäkin kävin tänään juttelemassa vyöhyketerapialassa ja varasin ekat ajat. 19.5. on mulla ensimmäinen kerta ja tosiaan alussa mullakin kerran viikossa ois tarkotus käydä. Mulle ei kylläkään annettu mitään kotitehtäviä. Se nainen siellä sanoi että vyöhyketerapiaan kannattaa yhdistää sopiva ruokavalio, mutta ei kertonut siitäkään sen kummemmin, sanoi että jutellaan sitten ensimmäisen kerran yhteydessä.
Kotona sitten vasta huomasin että tuo 19. päivä on myös se päivä jolloin mun kuukautisten pitäisi alkaa, niin nyt en tiedä että onko tuo huono aika. Jos kuukautiset alkaa normaalisti niin tuo on varmaan ihan ok, saattaa ehkä helpottaa jopa kuukautiskipuja, mutta jos kuukautiset ei oo vielä alkaneetkaan, niin uskallanko sitten käydä. Se nainen nimittäin sanoi että sitten ei enää saa käydä kun on kuukautiset myöhässä, kun voi kuulemma olla alkuraskaudessa vaarallista se vyöhyketerapia.
No, tuskin tästä ongelmaa tulee, mulla muutenkin tuhruttelee yleensä jo monta päivää ennen kuukautisten alkua, eli eiköhän sen hyvissä ajoin huomaa kun ne sieltä kuitenkin on sitten tulossa.
Nyt sitten vaan odotellaan vielä melkeen pari viikkoa ennen terapiaa. :)
-Helja
Meillä kaikki koneet tiltissä. Nyt sain viritettyä netin 15v vanhaan pöytäkoneeseen. Ihan meinaa tulla vieroitusoireita, kun ei pääse koneelle :)
Hyvä uutisia saatiin tällä viikolla. Aika sairaalaan tuli ja sen on jo 25.5! Nyt vaan mietityttää miten nopeasti ensi käynnistä alkaa tapahtua jotain muuta? Pitääkö taas odottaa kuukausia, osaako joku kertoa? Nyt ovis käsillä, kp 14 menossa ja en tässä kierrossa ole testaillut vaan mennään ihan tuntumalla. Jos nyt ei tärppää niin kp 1 osuu just tohon 25.5 paikkeille, haittaakohan se? Ihanaa, että vihdoin päästään eteenpäin asiassa, tosi iloinen!
Nellille pahoittelut negasta :( Tosi kurja homma!
Heljälle en kyllä osaa sanoa tohon vyöhyketerapiaan ja alkuraskauteen mitään, ei ole kokemuksia vyöhyketerapiasta, vaikkakin kiinnostaisi jos siitä jotain apua vaikka olisikin. Tinskun ohjeista ajattelin napata ton korvanlehtien hieromisen :) Mies pitää mua taas ihan kahjona kun hinkkaan korviani, no onneks ei kovin montaa minuuttia päivässä tarvii.
Nyt koiruuden kanssa iltalenkille ja ajoissa nukkumaan, tää vesisade saa jotenkin niin mielen matalaksi ja väsyttää, kun niin synkkää ulkona!
Emma
apua..neljän tunnin päästä mennään lääkäriin "ekakerralle" inssiasioista puhumaan, nyt alkaa oikeesti jo jännitää..huh..no onneks kämppä on ihan sekaisin niin voi tuhlata energiaa ja saa ajatukset muualle kun ottaa imurin käteen :) pitäkee peukkuja pystyssä. Tossa yhessä lehdessä oli myös munarakkuloiden kypsytys hoidoista maininta, mitähän sekin takoittaa..Laskin "huvikseni" tossa että tässä kuussa pärähti yrityskerta 33 käyntiin..masentavaa, mutta onneks mieli on ihan loistava että vihdoin ja viimein päästään asiassa tänään eteenpäin :)
Kaikille kovasti tsemppiä ja jaksamisia! hymy huuleen ja kevättä rintaan!
Minäkin muistan sinut. Ollaan oltu jo jonkin aikaa täällä. Ja varmana myös tuolla kolmosten puolella, en nyt ihan tarkkaan muista. Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin. Pidän sinulle peukut ja varpaatkin pystyssä! bdbbdbd :)
Omaan napaan ei mitään uutta; menkkoja tässä odottelen. Ensi viikolla sitten alkaa. Tuskinpa tärppiä tuli kun 3-4 päivää olisi pitänyt simppojen pitänyt pysyä hengissä ja kun minulla oli se flunssa oviksen aikaan, niin parempi vaan odotella taas menkkojen alkavan.
En ehinyt edes toivotella hyvää vappua.. Mitenkäs teillä vappu sujui?
Kp 19/27-32