Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkaan Tuhtaavien Huhtikuu! :) ****

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vietiin miehen osuus labraan ja sitten mentiin inssiin polille yhdeltätoista. Inssi sujui hyvin. Ei ultrattu taaskaan enää että olisin tietoinen viime hetken rakkula tilanteesta.. mutta eiköhän siellä ainakin se yksi kunnollinen ole. Hiukan epäilen että sinne niistä neljästä pienemmästä olisi yksikään ehtinyt enää mukaan, vaikka eihän sitä koskaan tiedä jos siellä muukin pallero ottaa samanlaisen kasvuspurtin kuin oli se yksikin ottanut!

Siinä taas sitten inssin jälkeen piti mennä makaamaan joksikin aikaa. Ja tällä kertaa selvittiin ihan ilman kyyneleitä koko hommasta! Joku toinenkin nainen siellä sattui samaan aikaan olemaan makaamassa (eli mitä todennäköisimmin käynyt juuri samoilla asioilla lääkärin luona kuin minäkin). Hän siinä lähtiessään toivotti tsemppiä mulle ja mun miehelle. Eli eiköhän hän ollut kohtalotovereita..

Kyselin jo valmiiksi kesän ajasta. Juhannuksesta elokuuhun ei tehdä inssejä. Hoitaja yritti lohduttaa että eihän teillä enää ole tämän jälkeen kuin yksi inssi jäljellä ja se ehditään tehdä ennen sulkua jos tästä ei tärppää. No niinhän sitä tietenki ehditään tässä vielä se yksi tekemään, mutta lääkäri juuri sanoi minulle keskiviikkona ultrassa käydessä että koska meillä jo yhden kerran tärppäsi niin näitä inssejä tehdäänkin sitten useampia vielä, vaikka alunperin onkin ollut puhe vain siitä kolmesta kerrasta. Eli me joudutaan kesäsulkuun jos ei tärppää ennen sitä :( Olisi ollut niin mukava saada nämä inssit pois alta ennen kesää, niin olisi sen lähetteen väestöliittoon saanut vetämään alkukesästä ja oltaisi sitten todennäköisesti syksyllä jo päästy sinne ensikäynnille. IVF:än lääkekulutkin olisivat menneet samanvuoden lääkekattoon!! Mutta nyt jos joudutaan syksyllä jatkamaan vielä insseillä niin ei me mitenkään varmaan ehditä sinne VL:lle tänä vuonna :(

Nelli

Vierailija
42/74 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea LilleLobster! Siirsin sinut plussanneisiin. :)

Nellille tsempit! Taas pitaa jannittaa pari viikkoa. Toivotaan ettei sun tarttis murehtia enaa seuraavista insseista! ;)

Tinttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on vieläkin aivan epätodellinen, olen nyt tehnyt joka aamu testin, ja edelleen se plussaa näyttää! Viivakin on vain vahvistunut.

Siirryn siis pikkuhiljaa tämän TammiTähden kanssa odotuspuolelle.

Toivon teille todella paljon plussatuulia ja tarrasukkia!

Vierailija
44/74 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea LilleLobster! :)

Nelli: Kovasti tsemppiä sinulle että kaikki menisi nyt hyvin!! :)

ON: flunssan oireita taas tulossa... :/ Tai siis kurkku on ollut jo pari päivää kipeä ja eilen oli ihan törkeän kipeä selkä (lihakset). Lapset siis ovat kipeinä, joten sieltä flunssa taas lienee tullut. Mutta sitä ihmettelen, että miksi osui TAAS oviksen aikaan..?? :-O

Ja kierto on ihan sekaisin, luulen. Vähän oletan, että ovis oli jo sunnuntaina kp 11, koska nyt kohdunnapukka on mennyt jo kiinni. Sunnuntaina oltiin onneksi puuhissa. Yritän nyt kuitenkin vielä bongailla ovista jos tulee jo myöhemmin, mutta vähän epäilen että ei. Tosi outoa... Yleensä ei ovis näin aikaisin ole.

*muoks* Vielä sen verran, että kp 7 alkoi jo alavatsaa jomottelemaan, joten kaipa ovis on ihan hyvin voinut olla jo kp 11. ?? Jos vaan munis ehtii siinä ajassa kasdvaa tarpeeksi.

Tsemppiä kaikille! :))

Kp 12/27-32

Vierailija
45/74 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LilleLobster! Paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle!

2poj@näiti: Huonoa tuuria sulla, kun flunssa löytää tiensä sinne aina oviksen aikaan...

Täällä odotetusti kp1, masentavaa. Nyt pitäis vielä mennä töihin yöksi ja hirvee juiliminen mahassa...

Emma

Vierailija
46/74 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LilleLobsterille hyvää matkaa odotuspuolelle!

2poj@näiti: Onpas se vaan kumma kuinka tuo flunssa tuntuu vaivaavan aina sua just oviksen aikaan! Koeta nyt kuitenkin parantua.. Ikävää tuollanen :(

Emmalle jaksuja sinne työmaailmaan kipujen kanssa! Ja jaksuja myös taas aloittaa seuraavaa kiertoa! Suoraan sanoen pyllystähän tää touhu on muttako ei oo paljon vaihtoehtoja! :( *Ei taaskaan voi ymmärtää miksi toisille se on niiiiin helppoa ja toisia puolestaan koetellaan*

Ommaan nappaan ei mittään kummempaa.. Lauantaina kun pregnylistä oli se 40 tuntia kulunut niin alkoi oviskivut.. Ja kyllähän sitä sitten varmisteltiin lauantaina. Oviskivut oli enemmän vasemmalla puolella vaikka oikealla oli se johtofolli, minkä oli tarkoitus irrota. Voihan se olla että toi pregnyl irrotti myös vasemmalta niitä 4 muuta pienempää ko kivut tosiaan oli melkoset siellä.. Mutta jos sieltä vasemmalta on irronnut mukaan folli/folleja niin luulisin että ei niissä ole ollut kypsiä munasoluja, koska ne oli niin pieniä sillon kp12 ultrassa. Mutta ainahan kaikki on mahdollista.

Nyt sitten vaan pitäisi kestää tämä muutaman viikon piina! Onkos ehdotuksia miten sais ajan kulumaan :)

Tsemppiä kaikille!

Nelli pp3 VASTA!

Vierailija
47/74 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Emma tädin saapumisesta. :(

Nelli: Tsemppiä!! :) Pidän peukkuja! bdbdbd! :)

Tekemistä kyselit millä saat ajan kulumaan.. Oletko jo tehnyt kevät siivouksen ? =) Pessyt ikkunat? Järjestellyt vaatekaapin? Laittanut talvivaatteet komeroon? Tässäpä nyt jotain mitä tuli mieleen. Ei ehkä kaikista kivointa tekemistä, mutta jotain nyt kuitenkin. :-) Tai käy kävelyllä. Tee vappumunkkeja. :) Simaa ei taida enää ehtiä tekemään.

Kiitos. Flunssa alkaa vähän helpottamaan. Löytyihän se ovis sittenkin. Eilen tuli tasavahvat viivat ovistestiin. Ja tänään vähän vahvempi viiva. Eilen ei mies jaksanut ja tästä päivästä en tiedä miten päästään puuhailemaan. Ehtisikö vielä huomenna..? Sunnuntainen "jumppailu" jää nyt sitten ainoaksi kerraksi. Ja en tiedä huvittaako hirveästi tässä flunssaisena ja yskäisenä. Mies ilmoitti ainakin suoraan eilen, että hän ei mitään flunssaa minulta halua, joten... :/ No, täytyy nyt katsoa.

Aurinkoista päivää! :) Ja kohtahan on jo vappu. :))

kp 14/27-32

Vierailija
48/74 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minutkin pinoon lisätään niin tässäpä tietoja

Tinsku83, mies -82

Pohjois-Suomi

esikoista tuhdataan

minulla pco, kierto sekaisin, tähän mennessä kaikki labrat ok

miehen siittiöt ok

aukiolotutkimukseen varailen aikaa alkukierrosta, jos menkkoja ei kuulu aika polille odottamassa varalta 7.6.

yritystä 08/09 saakka

Tinttulina, meillä molemmilla edessä aukkari! Auts auts aukkari..

Työterveyshuollon kautta hain lähetteen peruslabroihin: pvk, sokeri, rasvat. Tänään sain tulokset ja kunnossa ovat. Erityisesti jännitin sokeriarvoja, pcolaisilla kun tuppaa olemaan diabetesriski kohonnut. Hyvä näyttää niitäkin tuloksia sit polilla.

Olen saanut lisättyä liikuntaa ja hieman tuntuu vaatteista päätellen paino tippuneen. Heti tuntuu että ylimääräinen karvakasvu olis vähentynyt. Hyvä juttu, mikäli auttoi.

Muutama päivä menkkamaista juilintaa. Oliskin mahtava juttu että tulis normaali kierto sellaisten 3,5kk mittaisten sijaan:-\ Jospa painon pudotus tasoittaisi kierronkin?

Pelottaa ihan hirveästi ettei sitä vauvaa meille koskaan tulekaan...

LilleLobsterille paljon onnea!

Tinsku

kp31/?

Vierailija
49/74 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on jotenkin hiljaista ollut viime aikoina.. Onkohan kaikilla kevät kiireitä?

2poj@näiti: Kiva kun se ovis löytyi :) Toivottavsti saisitte miehen kanssa sen hyödynnettyä oikein kunnolla! Arvaappa vaan onko tosta sun listasta kaikki jo tehty :) Mulla oli niin pakottava tarve purkaa sitä km:n jälkeistä pahaaoloa johonkin niin kyllä alkoi tässä kämpässä paikat kaappeja myöten kiiltämään! :D

No yksi siitä listasta kyllä vielä puuttuu nimittäin ikkunoiden pesu! Mutta sen jätän suosiolla myöhempään, koska meillä täällä pohjois-suomessa on vielä sen verran lunta tuolla ikkunoiden alla että en jaksa sinne lähteä vielä seisoskelemaan.. Ja meillä sellaset ikkunat joita ei voi avata vaan pitää pestä ulkoa ja sisältä erikseen. Mutta eiköhän sitä jotain siivoushommaa tässä kuitenkin vielä keksi! Ainahan sitä jotain pientä löytyy :)

Tinsku: Kiva että sulla asiat etenee edes jonkinverran ja toivotaan että aukkarissa selviäs että tuubat on kuitenkin auki! Nuo pitkät ja epäsäännölliset kierrot ovat varmasti melko suuri rasite! Ei olis kivaa kun ei tiedä milloin ne menkat on tulossa..

ON: Ihan normi jutuilla mennään.. eli odottavan aika on pitkä! Eipä mulla juurikaan mitään muuta! Paitsi joo.. olihan mulla jotain kerrottavaa! Me lähdetään miehen kanssa v-loppuna kahdestaan kylpylähotelliin kahdeksi vuorokaudeksi!!! :D Jos sillä saisi ajatuksia edes hiukan johonkin muuhun (epäilen)! Ihana lähteä nauttimaan tuosta mun ihanasta tuoreesta aviomiehestä koko v-lopuksi! Kyllä me jotain piristystä kaiken tän ankean ajan vuoksi ollaan ansaittukkin!

Nelli pp5

Vierailija
50/74 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli pakko tarttua vihdoin näppikseen ja kirjoittaa ensimmäinen viesti, koska Tinsku83:n tarinointi kuulosti suoraan omasta kynästä! Kärsin kanssa super-epäsäännöllisistä kuukautisista (tai neljännesvuotisista, kuten niitä voisi kutsua), ja ongelmana lienee mun ovuloimattomuus. Pari kuukautta sitten ollaan aloitettu tutkimukset julkisella puolella. Aukkari on täälläkin seuraava askel, kunhan noi simppatulokset tässä lähipäivinä tulee, ja teroilla saadaan aikaan tyhjennysvuoto.

Miten te muut pärjäätte kurjien fiilisten kanssa, onko teillä joku vinkki ajatusten piristämiseksi? Kaikki sanoo, että stressaamalla tilanne ei yhtään parane, mutta mitä jos stressaa silti?

Esittelyksi:

minä ja mies vuosimallia -82

Uusimaa

esikoista odoteltu kesästä 2009 asti

Vierailija
51/74 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tinsku 83 ja ronja ryövärintytär!

Niin ja älkää turhaan pelätkö aukiolotutkimusta, mun mielestä se ei ollut ollenkaan paha! Burana 400:n otin ennen tutkimusta, eikä minusta itse tutkimus tuntunut oikein miltään, pientä painetta vain tuntui. Olkapääpistos tutkimuksen jälkeen oli vähän kurjempi, mutta ei sekään mikään paha! Töihin menin suoraan tutkimuksen jälkeen.

Fiilisten kanssa pärjää vähän vaihtelevasti. Mulla pahin aika oli viime kesänä, kun tuli maaginen vuoden raja yritystä täyteen, eikä vauvaa kuulunut. Samaan aikaan ystävät raskaana. Silloin tuli monet itkut itkettyä ja mietin monesti, että kuinkahan kauan pääni jaksaa tätä, pelkäsin masentuvani ihan kunnolla. Onneksi siitä sitten hiljalleen "noustiin" ja syksyllä tutkimusten eteneminen auttoin ajattelemaan eteenpäin. Nyt on jo parempi vaihe menossa, ja IVF:nkin on enää vajaa vuosi edessä, joten eiköhän tämä tästä!

Ei tuohon ajatusten piristämiseen mitään poppakonstia ole, ei vain saa olla liian ankara itselleen ja pitää surra sillon, kun surettaa. Ajan kanssa helpottaa, ainakin minulla.

Kiva Nelli, että teillä on reissua tiedossa viikonlopuksi! Mekin olemme jotain pientä reissua kesäksi suunnitelleet. Sillä ainakin saa ajatuksia muualle, kun suunnittelee jotain.

Täällä uusi kierto taas meneillään. Täti onneksi jo poistunut, joten kohti ovista mennään toiveikkaana.

- Ennuli -

kp 8/25-33

Vierailija
52/74 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja Ryövärintytär, tervetuloa porukkaan. Onko sun kierron epäsäännöllisyydelle löytynyt selitystä?

Mulla on pco todettu sattumalta jo vuonna 2003. Silloin kuiten vielä oli säännölliset menkat ja Personan (eräänlainen fertiliteettinäyttö) mukaan ovuloinkin. No viimeiset 5v on kierto ollut sekaisin ja tullut ylimääräistä karvankasvua jne. Jotenkin on ollut tähän raskautumisongelmaan aikaa niin kauan sopeutua ettei ole ainakaan vielä ollut mikään hirveä kriisi. Toki olen välillä äärettömän malttamaton ja pelkään todella lapsettomaksi jäämistä. Kohdallani muutto, työpaikan vaihdos jne olivat kyllä tehokkaita liiallisen vauvakuumeen hillitsijöitä. Muuta ajateltavaa, stressiä jne. Eipä auttanut raskautumiseen kun ei tullut edes kunnon menkkoja moneen kuukauteen:-\

Tilasin muuten osoitteesta readme.fi kirjan Hedelmällisyys. Käykääpä katsomassa, vaikutti mielenkiintoiselta.

Kp 32 ja menkkamaisia kipuja ollut jo useita päiviä. Ei kuulu ei näy vuotoa. Mitä lie. Täytynee testata lauantaina.

Hauskaa vappua kaikille!

p.s.neljännesvuotiset on kyllä munkin tilanteessa parempi nimitys kuin kuukautiset...

Vierailija
53/74 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista, ja Ennuli81:lle erityiskiitos kannustavista sanoista! On mukava kuulla, että muitakin harmittaa ja masentaa, mutta siitä pääsee yli tai ainakin asiat asettuvat oikeaan perspektiiviin. Mulla taitaa olla juuri nyt tuo yhden vuoden rajapyykin masennusaika käsillä, mutta eiköhän tämä tästä kun tutkimukset kuitenkin kokoajan edistyvät. Ja mehän ollaan vasta aivan hetken (vuoden verran) ”yritetty”, joten eihän tässä ole mitään valittamista. Vaikka eihän sitä tosiaan voi sanoa yrittämiseksi, kun ei ole mitään ovulaatioita tai kuukautisia odotettavaksi, joten raskautuminenkaan ei ole kovin todennäköistä :-/

Tinsku83, kyselit tosta mun epäsäännöllisestä kierrostani. Oon syöny pillereitä viimeiset 13 vuotta, joten omasta kierrosta ei ole ollut mitään havaintoa, paitsi ne ennen pillereitä olleet vuodet, jolloin kroppa oli ihan sekaisin (johon hoidoksi sainkin lopulta nuo pillerit). Olen kuitenkin aina pistänyt ne sotkut murkkuiän ja vasta heräävän hormonitoiminnan piikkiin, joten en osannut odottaa mitään, kun nyt lopetin pillerien nappailun perheenlisäyksen toivossa. Mitään syytä ei siis ole vielä löytynyt, mutta follikkeliultrassa näytti kuulemma vähän monirakkulaiselta (yllätys-yllätys..) ja FSH/LH tasot oli epänormaalit.

Onko jollain muuten kokemusta Terolutien aikaisesta vuodosta? Olen puolessa välissä 10päivän kuuria, ja eilen ja tänään on vihlonut aivan mielettömästi vasemmanpuoleista lantionseutua ja tullut tuhruvuotoa. Aiemmissa tero-kierroissa tällaista ongelmaa ei ole ollut.. Kroppa on niin sekaisin, että mikään ei enää yllätä mua, mutta olisi silti kiva kuulla, tapahtuuko näin muillekin?

Ennuli81, olen samaa mieltä, että (kesä)suunnitelmat pitää mielen vireänä ja ajatukset kirkkaina!

Mukavaa vappua kaikille ja nauttikaa kuohuviinistä, kun sitä kerran voi hyvällä omallatunnolla hörppiä! =)

ronja

Vierailija
54/74 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja: Tervetuloa vaan mukaan poriseen.. Se helpottaa kun on ihmisiä keille purkaa itseään ja jotka ymmärtävät sen hyvin mitä itse kokee! Eli hyvä että päätit kirjoitella. Ei pääse se vuoden rajapyykki niin kovasti painaan mieltä ko me yritetään täällä sitte tsempata ja piristää sinua :D Mulle ainaki tästä palstasta on ollut apua.. Ja mulla on ollut juurikin pahin aika kun se tuli se vuoden yritys täyteen! Sitten alkoi helpottaa kun asiat alkoivat pikku hiljaa menemään (lääketieteellisesti) eteenpäin!

Ennuli: Minusta on niin kurjaa ko joudut tota IVF:ää odotteleen noin kauan! Tämä niin loistava hoitotakuu (6kk) ei toimi sitten kyllä yhtään!!! Suututtaa sun puolesta vieläki toi juttu vaikka oletkin jo aikoja sitten kertonut että joudut noin kauan sitä odottamaan....

Tinsku: Toivottavasti lauantaintesti olisi positiivinen yllätys :) Mutta jos ei oo niin toivotaan että ne menkat löytyis jostaki!!

ON: Töistä olen päässyt tänään aikaisin kun oli niin aikainen töihin menokin! Ja pakkaaminen reissua varten on aloitettu! Ihana lähteä jonnekkin :) Me taidetaan ottaa läppäri mukaan eli ette pääse minusta eroon v-lopuksi kuitenkaan :D (Tietenkin sitten jos meillä kovin kiirettä pitää muissa hommissa niin en tule tänne "häiriköimään"... mutta muuten kyllä)

Mutta joo.. Ny takas pakkailemaan! Hauskaa ja palli.. hups, siis PALLOrikasta vappua kaikille!

Nelli pp7

Vierailija
55/74 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin tossa seiskan maissa. Katoin sitä noin minuutin että se siitä, ei näy toista viivaa tulevan niinku ei yleensäkään. Puoli tuntia sitten menin kuiten dyykkaamaan ja himmeääkin himmeämpi roskishaamuhan se siellä oli.... Mieskin sen näki.

No, mulla on ollut aina TÄYSIN selkeä nega, ei mitään tulkinnanvaraa.

Jäämme odottamaan mitä tuleman pitää. Onnitteluja en vielä ota vastaan:-)

Vapunjatkoja

Tinsku

kp 34

Vierailija
56/74 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ohi listan, kuuluin tänne pitkän tovin mutta viime aikoina olen lähinnä lueskellut mitä muille kuuluu. Ehkä joku "vanha" mut tunnistaa...

Plussasin tiistaina, yritystä (eikä ehkäisyä eikä seksiäkään kuin n. krt/kk) ei ole ollut vuodenvaihteen jälkeen. Täydellinen ylläri. Nyt sitten jännätään kovasti, 2 edellistä meni kesken heti alkuunsa. Ei uskalla toivoa eikä muakaan vielä kannata onnitella... 2 lasta mulla siis on jo ennestään.

Jaksamista kaikille pitkään tuhtaajille, tiedän kuinka rankkaa se on. Ihanaa keväänjatkoa!

eewokki ja (hui) rv 6+2

Vierailija
57/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania uutisia sulla meille eewokki :D Joo ja tämä vanha ainakin tunnistaa... Siis mieletön homma! Oon kyllä niin vilpittömästi iloinen sun puolesta. Yritä olla stressaamatta sitä pysyykö pieni kyydissä loppuun saakka vai ei, ja nauttia nyt täysillä kun vihdoinkin olet siihen saanut syyn.. tiedän että helpommin sanottu kuin tehty.. olisin itsekkin varmaan tuon minun viime kerran jälkeen ihan tuli perseen alla raskauden kanssa jos uusi sellainen minulle suodaan. Mutta siis yritys hyvä kymmenen. Kiva kun tulit meille kertomaan "ohi listan" onnistumisestasi! Näitä uutisia kyllä kaivataan niin kovasti :)

Tinsku: Ja nyt kovasti toivotaan sitä oikeaa plussaa sulle!

ON: Tämä on vielä reissussa.. Piti vaan eewokkia tulla onnittelemaan, järjesti se niin mahdottoman ylläriuutisen meille :) Reissu on mennyt tähän saakka oikein mukavasti.. ja varmaan menee loppuunkin saakka! Maha kurnii jo kovasti -----> lähden ravitsevalle aamupalalle :D

Nelli ja taitaa olla jo pp10

*muoks* ja nyt vasta luin tarkemmin eewokin viestiä.. ei suakaan kannata onnitella.. No onnittelinpas kuitenkin :D

Vierailija
58/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli ihan selkeä nega myöskin miehen mielestä. Että taidanpa lopettaa haihattelut. Toisaalta, menkkamaista juilintaa ollut melkeinpä koko viime viikon ja olen ollut tavallista hermostuneempi. On todella ihme jos ei ala edes menkat tällaisen oirehdinnan jälkeen...

Eewokille ONNEA. Muistan nimimerkkisi viime syksyltä...

Nyt jos ei kuulu mitään niin odotanko poliaikaa 7.6 vai soittelenko että määräisivät Terot ja pääsisin sitä myötä jo aiemmin aukkariin? En haluaisi olla hätäilevä puhelinterroristiasiakas...

Näillä mietteillä

Tinsku

kp35/?, yk vasta 5 vaikka elokuusta asti yritystä...

Vierailija
59/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tarrasukkia pienelle mukaan! Kiva tosiaankin, kun tulit kertomaan positiivisia uutisia. Niitä kaivataan, että jaksaa itse pitää mielen positiivisen puolella.

Tinsku, suosittelen clearbluen raskaustestiä. Se ei jätä mitään arvailujen varaan, kun siihen tulee selkeesti se teksti. Nimim. perjantaina " ei raskaana" testannut...

Me on miehen kanssa mietitty, että soitetaan aikaa kunnalliselle puolelle ja pyydetään päästä sinne hoitoihin. Ollaan siis käyty yksityisellä klinikalla tutkimuksissa, mutta hoidot siellä niin hintavia ettei meidän rahat riitä. Oon ollut jotenkin kauhean masentunut, taas kerran. Varmaan kiire ja stressi töissäkin tuo oman ahdistuksen tähän ja kaikki raskaat naiset ympärillä..huoh!

Tilasin runokirjan Helmiä simpukoista- Kun lapsettomuus koskettaa ja luin ja itkin. Oli rankkaa, mutta toisaalta helpottavaa, me ei olla yksin näiden tunteiden kanssa.

Ote kirjasta, tämä on niin tuttua:

"Tiedätkö, miltä tuntuu tervehtiä joutuessaan etsimään katsetta omalta vyötäröltä. Minulla on muutakin kuin navanseutu." Marikka Piilonen

inkeri kp 8

Vierailija
60/74 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Muistan kyllä hyvin sinut Eewokki! Ihania uutisia, toivottavasti tulokas pysyy tällä kertaa matkassa mukana!

Ronja ryövärintytär: Mulla on kokemusta 3 kk Terolut-kuurista, kp 15-24 muistaakseni niitä söin. Mulla ei ollut mitään ylimääräisiä tuhruja/tiputtelua tms, eikä muistaakseni mitään kummenpaa vihlontaakaan. Jotain ylimääräisiä tuntemuksia ne kyllä alavatsalla aiheutti ja ihan sairasta tissien paisumista, ainakin eka kuuri!

Nelli: Mua ei nyt tällä hetkellä hirveesti harmita tuo pitkä odotus IVF:ään, sillä vaikka sinne heti pääsisikin, en ole varma olisinko vielä valmis siihen. Jotenkin tuntuu mukavammalta vielä luomuilla, ja katsoa josko tärppäisi. Toisaalta mieltä rauhoittaa se, että jollei tärppää, niin apu lähenee koko ajan. Ehdin näin henkisesti valmistautua asiaan.

Tuntuu mukavalta ajatella, että vuoden kuluttua VOIN olla raskaana (kaiken tän masistelun sijaan on kiva välillä haaveilla ja ajatella positiivisestikin)...

Inkeri: Täytyypä miettiä tuon kirjan tilaamista.

Voimahali sinulle!

- Ennuli -

kp 12