Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun olemaan vauvasta (6kk) erossa 6päivää, ahdistaa...

Vierailija
06.04.2010 |

Meidän nuorin on nyt 6kk ikäinen. Olosuhteiden pakosta minä palasin töihin neidin ollessa 4,5kk ikäinen ja mies on lasten kanssa kotona, koska on tällä hetkellä työtön.

Nyt minulla olisi sitten edessä ensimmäinen kerta kun joudun olemaan pienestä erossa monta yötä. Välillä tuntuu, että työpäiväkin on liian pitkä aika. Tiedän, että mieheni osaa hoitaa vauvan, ei kyse ole siitä mutta neiti on vaan vielä niin pieni.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö tämän lasta suunnitellessa??

aina on vaihtoehtoja. en sellaista pomoa ole tavannut kenelle ei menisi jakeluun kun tuollaisen tilanteen sille esittää..

Teen työtä, jossa on aina työmatkoja, vähintään kerran kuussa, pituus vaihtelee päivästä tai parista pariin viikkoon. Tiesin siis tämän töihin palatessani, mutta emme pärjäisi taloudellisesti, jos olisimme molemmat kotona.

Toisaalta on tässä hyviäkin puolia, esim. tuon työmatkan jälkeen olen reilun viikon vapaalla ja itse työpäivät ei ole minulla kun 5-6tuntisia kun osan töistä pystyn tekemään kotona.

Periaatteessa miehen olisi mahdollista lähteä mukaan, mutta koska menen ulkomaille niin en halua noin pientä sinne ottaa ja toisaalta parempi, että lapset saavat olla isänsä kanssa. Meillä kun ei esim. mummot ole kauhean innokkaita lapsenlapsiaan hoitamaan.

ap

sitä en tiennyt, että mieheni jäisi työttömäksi ja että joutuisin palaamaan töihin jo paljon ennen kun vauva vuoden. Isompien sisarusten kanssa minä olen ollut lasten kanssa kotona sinne vuoden ikään ja mies sitten vielä 6-18kk ennen kun lapsi mennyt hoitoon.

ap

Vierailija
2/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Vauvahan on isänsä hoidossa, ei ole mitään hätää. Ihan varmasti kaikki menee hyvin. Itse en tuollaiseen suostuisi mutta ap:n ratkaisu on hänen omansa, ja taatusti vauva pärjää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtivät yhdessä lomalle, lapsi isoäidin hoitoon. loma oli 1 tai 2 vkoa, en muista kumpi.

Vierailija
4/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsukainen on reissannut meidän kanssa nelikuisesta alkaen.

Vierailija
5/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pitää työmatkallasi myös hauskaa, teillä on varmasti ihana viikko kun palaat!

ja vauva ei TODELLAKAAN unohda äitiään kuudessa päivässä, voi elämä...

Vierailija
6/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsukainen on reissannut meidän kanssa nelikuisesta alkaen.

hoitais isompia, jos mieheni ja vauva lähtis mukaan työmatkalleni. Isovanhemmat ovat lapsille melko vieraita (ja ovat vielä työelämässä) samoin muut tutut ovat töissä eivätkä voisi isompia lapsiamme hoitaa koko päivää eikä varmasti olisi isommille kauhean kivaa, jos joutuisivat vieraan lastenhoitajan kanssa olemaan 6päivää.

Toinen syy on se, että meidän nuorin neiti on sairastellut ihan tarpeeksi ja kun nyt vihdoin näyttäis tuo sairastelukierre helpottavan niin en halua ottaa riskiä, että sairastelu alkais uusiks, jos vauva ja mieheni tulis mukaan.

ap

Vierailija
7/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma on sinun eli kaipaat varmaan tuon viikon aikana lapsiasi tosi paljon. Vauvahan pärjää ihan hyvin, onhan hän tottunut olemaan isänsä kanssa kaikki päivät. Onhan noita isiä jotka katoavat työreissuille viikko syntymän jälkeen. Eikä niiden isä-lapsi-suhde ole siitä vammautunut! Ihme kommentteja täällä taas... On ihan sama lapselle kumpi vanhempi kotiin jää.

Koita kestää, kyllä se siitä. Tiedät ainakin että vauva on tyytyväinen ja hyvässä hoidossa.

Vierailija
8/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet isät reissaavat pidempiäkin aikoja vauva-aikana, eikä juuri kukaan kauhistele.

Vierailija
9/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet isät reissaavat pidempiäkin aikoja vauva-aikana, eikä juuri kukaan kauhistele.

Vierailija
10/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kovasti jotkut syyllistävät äitiä, joka hoitaa perheen elättämisen. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että tässä maailmassa kaikilla ei voi olla samanlaista kuin itsellä: mies töissä ja nainen on 3 vuotta kotona per lapsi. Hoh hoijaa!

Meidän perheessä esim. se tilanne, että vaikka mies onkin töissä, itse olen tehnyt melko säännöllisesti ja osa-aikaisesti töitä siitä lähtien, kun nuorin lapsemme oli noin kuukauden vanha. Nyt olen kokopäiväisesti töissä kun vauva on 7kk. Minulla ei ole vakituista työpaikkaa, minne palata vauvalomalta, ja alani on sellainen, että pitkien (esim. vuodenkin) taukojen jälkeen on turha enää yrittää töitä saada. Ammattitaito katoaa nopeasti ja kilpailu on kovaa. Olemme saaneet sumplittua aikataulut niin, että minä lähden töihin kun mieheni tulee kotiin. Kaikilla ei tietysti tähän olisi mahdollisuutta.

Ja niihin kommentteihin, että pitääkö lapsia tehdä tuollaisiin olosuhteisiin, olen sitä mieltä, että eihän lapsia voisi sitten koskaan tehdä! Mekin pähkäilimme monta vuotta, että uskallammeko tehdä lapsia kun tulevaisuus on epävarmaa, mutta onneksi uskalsimme. Vaikka kaikki olisikin valmiina, niin koskaan ei voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan.

AP:lle paljon tsemppiä, miehesi pärjää varmasti hyvin lasten kanssa työmatkasi ajan.

Vierailija
11/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lohduttaudu sillä, että lapsesi on hyvässä hoidossa. Ja kuvittele, miten kiva jälleennäkeminen sulla on tiedossa!

Vierailija
12/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh.

Vierailija
13/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanoin niin meillä ei ole pahemmin ihmisiä, jotka hoitais isompia, jos mieheni ja vauva lähtis mukaan työmatkalleni.

Vierailija
14/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin vaikeaa tajuta, ettei kaikilla ole varaa siihen, että molemmat vanhemmat ois kotona ja jos/kun ap:n mies on työtön niin minusta on ihan luonnollista, että ap on töissä.

En ole kyllä koskaan ymmärtänyt täällä vallitsevaa ajattelumaailmaa, että isä kelpaa lastenhoidossa apulaiseksi, mutta ei muka ole kelvollinen hoitamaan lasta täyspäiväisesti. Hei herätkää, isä on toinen vanhemmista eikä mikään apulainen!

Vierailija
15/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka isä joutuikin lähtemään pitkillekin työmatkoille aina välillä ihan pikkuvauva-aikana. Meillä mies myöskin oli tosiaan vauvan kanssa kotona yli puoli vuotta (hoitovapaalla). Hyvin tulevat juttuun aina vaan... ja hyvä niin.

Mä kanssa sanoisin, että suurin ongelma tulee olemaan sinulla. Sinä kaipaat suunnattomasti lapsiasi siellä matkallasi. Lapsesi ovat hyvässä hoidossa, kuten hyvin tiedät. Kun tulet työmatkalta takaisin, ehdit olemaan enemmän lasten kanssa.

Mäkään en kyllä ymmärrä tätä järjetöntä syyllistämistä, mikä täällä on käynnissä. Isän kuuluu olla tasavertainen vanhempi, eikä mikään hemmetin pikkuapulainen, joka "auttelee vähän" äitiä. Ap:n perheessä asiat on mielestäni aika hienolla mallilla, kun lapsilla on nimenomaan kaksi tasavertaista vanhempaa, eikä vain äiti + pikkuapulainen.

Vierailija
16/37 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin fakta on, että tuossa vaiheessa isä ei vain ole sama asia kuin äiti. Toki lapsi pärjää ja isä osaa hoitaa ja rakastaa jne. mutta silti äidin ja alle vuoden ikäisen vauvan side on elintärkeä ja kiinteä yhdessäolo ja vuorovaikutus.

Se on "vain" biologiaa, rakkaat mammat.

Ja kyllä, niin sitä monissa maissa lähdetään töihin vauvan ollessa ihan pieni ja niin lähti omakin äitini Suomessa aikoinaan. Minulla oli kaikin puolin hyvä lapsuus ja hyvät hoitajat (mm. isä) mutta silti olen koko aikuisikäni etsinyt rakkautta ja hellyyttä ja hyväksyntää.Ei se, että kyllä näin tekevät muutkin, tee asiasta yhtään sen yksinkeratisempaa. Lähes viikko on ikuisuus noin pienelle, ja äitikin on selkeästi aika ahdistunut asiasta,

Vierailija
17/37 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies hoitaisi tietysti!

Kuten jo sanoin niin meillä ei ole pahemmin ihmisiä, jotka hoitais isompia, jos mieheni ja vauva lähtis mukaan työmatkalleni.

mies JA vauva lähtisi mukaani työmatkalle niin sillon jouduttais isommille palkkaamaan lastenhoitaja, koska isä ei voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa.

ap

Vierailija
18/37 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut säännöllisesti erossa vauvasta 11 kk iästä lähtien 1-2 krt/kk, pari kolme neljä yötä kerrallaan. Koska työni laatu on sellainen. Muuten tein työt kotona kunnes vauva 1 v 2 kk, jonka jälkeen ollut 6 h/pvä pph:lla.

tiedän, että suurin osa av-mammoista pyörtyisi tällaisesta. Mutta kyllä, minulla vaan on niin paljon omaa kunnianhimoa työni suhteen, että haluan hoitaa asian näin.

Vierailija
19/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla tosiaan oo mitään vaihtoehtoja? :(

Vierailija
20/37 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on vaihtoehtoja. en sellaista pomoa ole tavannut kenelle ei menisi jakeluun kun tuollaisen tilanteen sille esittää..