miksi lihavat saa aina haukkua laihoja??
jännä juttu että lihavat saa aina sanoa laihoja rimpuloiksi tai luuviuluiksi, mutta jos laiha erehtyy sanomaan rehevämpää lihavaksi ym. niin siitähän sota syttyy! aina itse laihana ihmetten tällaisia keskusteluja kuten " lihavalla on tiukempi pimppa", "lihavat on lepposia", aa-kuppi on perseestä". Ollaan me laihat kai sitten niin saatanan pirullisisa ämmiä, että meitä saa haukkua mielinmäärin.
Kommentit (140)
Luin tuon avan jutun tarkemmalla silmällä läpi ja huomasin, että rivien välistä melkeinpä jokaisessa aikaisemmassa kohdassa voidaan nähdä viesti, että pitäisi huolehtia ettei liho. Sitten siinä viimeisessä kohdassa "pehmitetään" viestiä ja kerrotaan että ei ne miehet alieneista tykkää edes.
Eli esimerkiksi:
"Yksi pahimmista itsetunnon murskaajista on verrata itseään näyttelijättäriin, laulajiin tai malleihin. Vaikka järki kielii, että kyseisten naisten kuvia on käsitelty ja siloteltu kovalla kädellä, monet vertailevat itseään heihin yksioikoisesti ja pahoittavat mielensä."
Eli nämä joihin verrataan on usein juuri niitä hoikkia. Monet siis pahoittavat mielensä kun eivät vastaa hoikkaa ihannetta.
"Nyt on korkea aika heittää pois kaikki vaatteet, jotka eivät yksinkertaisesti näytä päälläsi hyvältä, saavat sinut näyttämään lihavalta tai ovat liian pieniä. Unohda ajatus "tavoitefarkuista"..."
Ja tässähän viesti on selvä: älä näytä lihavalta.
Sitten on kohta, jossa painotetaan liikunna tärkeyttä, ei kalorinkulutuspakkopullana vaan hyvinvoinnin lisääjänä. Loppuun kuitenkin on lisätty kommentti: "Muista, että kiihkeän seksin aikana voit ikään kuin "vahingossa" kuluttaa lähes 100 kaloria – siinä myös mainio keskiyön harrastus." Eli viesti on: kuluta kaloreita.
"Opettele siihen, että syöt vain silloin kun sinulla on nälkä – et silloin kun tunnet olosi yksinäiseksi tai tylsistyneeksi." Eli viesti on: Älä syö liikaa (muuten lihoat).
"Kaiva esiin valokuva-albumi ja katsele kuvia vanhemmistasi, isovanhemmistasi. Kuvat kun kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, saatat huomata mitä voit odottaa omalta keholtasi ajan kuluessa. Miten raskaus tai vuodet ovat vaikuttaneet heidän olemukseensa? Alkoiko isoäidillesi kertyä vasta 40-vuotiaana kiloja? Kannusta itseäsi huolehtimaan itsestäsi." Eli viesti on: tarkkaile mitä tuleman pitää, huolehdi ajoissa ettei kilot ala kertyä.
Ja sitten, viimeisessä kohdassa on tuo alienijuttu. Oikeastaan tosi jännä tämä kaksijakoinen viesti, jonka tuo artikkeli antaa. Toisaalta monessa kohtaa väläytellään "älä lihoa, älä näytä lihavalta". Se on vähän niin kuin se vallitseva kauneuskäsitys. Sitten viimeisessä kohdassa tehdään "rohkea" näpäytys ja noustaan tuon ihanteen yläpuolelle haukkumalla se.
Jännä.
5
Kai se sitten on niin, että hoikkuus on hot, ja siihen kaikki tähtäävät. Pilkalliset, laihuutta solvaavat kommentit täytyy vain paksun nahan kanssa suodattaa pois ja pitää mielessä, että jokainen mies haluaa hoikan naisen. Tuo juttuhan on nimittäin ihan selvästi vain lohduttelua sen suhteen, että sinä paksu nainen kelpaat kyllä, vaikket olekaan sellainen kuin pitäisi.
- edellinen hoikka kommentoija
Kai se sitten on niin, että hoikkuus on hot, ja siihen kaikki tähtäävät. Pilkalliset, laihuutta solvaavat kommentit täytyy vain paksun nahan kanssa suodattaa pois ja pitää mielessä, että jokainen mies haluaa hoikan naisen. Tuo juttuhan on nimittäin ihan selvästi vain lohduttelua sen suhteen, että sinä paksu nainen kelpaat kyllä, vaikket olekaan sellainen kuin pitäisi.
Tuollaista kuraa ihmisille syötetään. Mun mielestä itse kunkin olisi hyvä opetella sitä kuuluista medialukutaitoa ja oppia katsomaan rivien väliin. Sitten ei ehkä nuo jäykät ihanteetkaan vaikuttaisi ihmisiin niin paljon. Sitten laihuuskaan ei ehkä enää olisi niin yksiselitteinen ihanne, että sitä on ok solvata lehtijutussa.
Tuollaista kuraa ihmisille syötetään. Mun mielestä itse kunkin olisi hyvä opetella sitä kuuluista medialukutaitoa ja oppia katsomaan rivien väliin. Sitten ei ehkä nuo jäykät ihanteetkaan vaikuttaisi ihmisiin niin paljon. Sitten laihuuskaan ei ehkä enää olisi niin yksiselitteinen ihanne, että sitä on ok solvata lehtijutussa.
Muita en ole kyllä nähnyt, siis näitä joka päivä-aloituksia.
Joo no av ei ehkä ole kovin hyvä esimerkki tässä tapauksessa, täällä kun ei ole mitään rajoja kenenkään haukkumisessa. Täällä ei ole olemassa käsitettä "sosiaalinen hyväksyntä", koska täällä hyvin monet suoltavat pimeimmät puolensa suoraan muiden silmille. Eli sitä, mikä on kulttuurisesti hyväksyttävää noin yleisemmin, ei voi kyllä päätellä av:ta lukemalla...
5
kun mamu saa tehdä mitä vain ja oot rikollinen jos sitä arvostelet tai jos se tuntomerkkinä mainitaan. samalla lailla se ylipainoinen saa laihaa haukkua, se kun on niin raukka niin pitää kato ymmärtäääää
Käsi sydämelle: kumpi on yleisesti hyväksyttävämpää kahvipöydässä: kauhistella jonkun luista olemusta vai jonkun leveää takapuolta tai valtavaa kokoa?
Väittääkö joku, että kumpikin olisi tasan yhtä vähän/paljon yleisesti hyväksyttävää? Ja nyt ei kysytä, että "mites juuri sinun mielestäsi, saako laihoja kommentoida näin" vaan sitä, että mikä on tuntuma yleisestä sosiaalisesta hyväksynnästä tai tuomitsemisesta näiden kohdalla.
omalla kohdallaan seuraavaa, mä hyväksyn, että laihat kärsii yhtä paljon kuin lihavat:
Sokko"treffit", kavereitten järjestämät. Paikalla isompi ryhmä, ehkä 7-8 henkeä, kaikki yli 30. Mies tulee paikalle ja esitellään naiselle, ja karjaisee niin että ravintola kaikaa: "HYI V-U, onko se noin LIHAVA? Ei kelpaa mulle!" ja painelee ulos.
Ja referenssiksi kerrottakoon, että siihen aikaan mä olin VAIN n. 15 kiloa ylipainoinen. Onneksi olen kelvannut sen jälkeen ja fiksummille, jopa lihavampanakin... ;) Mut kyllä tossa hetken sai järkytystään nieleskellä ennenkuin alkoi naurattaa...
omalla kohdallaan seuraavaa, mä hyväksyn, että laihat kärsii yhtä paljon kuin lihavat:
Sokko"treffit", kavereitten järjestämät. Paikalla isompi ryhmä, ehkä 7-8 henkeä, kaikki yli 30. Mies tulee paikalle ja esitellään naiselle, ja karjaisee niin että ravintola kaikaa: "HYI V-U, onko se noin LIHAVA? Ei kelpaa mulle!" ja painelee ulos.Ja referenssiksi kerrottakoon, että siihen aikaan mä olin VAIN n. 15 kiloa ylipainoinen. Onneksi olen kelvannut sen jälkeen ja fiksummille, jopa lihavampanakin... ;) Mut kyllä tossa hetken sai järkytystään nieleskellä ennenkuin alkoi naurattaa...
Nimittäin mä en ole missään vaiheessa väittänyt, että "laihat kärsii enemmän kuin lihavat", eikä mun mielestä kukaan muukaan tässä ketjussa ole sellaista väittänyt.
Ainakaan mulla ei ole tässä meneillään mikään lihavat vs laihat -taistelu, vaan ihmettelen tätä ilmiötä josta kirjoitin.
5
Anteeksi,mutta TIUKEMPI PIMPPA on just laihoilla naisilla. Minulla on kolme lasta ja "tiukka" olen:)
Anteeksi,mutta TIUKEMPI PIMPPA on just laihoilla naisilla. Minulla on kolme lasta ja "tiukka" olen:)
Mitäs siihen sanot?
Mulla neljä lasta, tiukka tavara ja painoa 140 kg., Mitäs siihen sanot?
on jotenkin säälittävää tämä netissä anonyyminä pillulla päteminen. KETÄ kiinnostaa jonkun tuntemattoman naisen pillun tiukkuus?
Saatiin sitten tämäkin aihe käännettyä alapäähän. No kuinkas muutenkaan! Sehän se puhuttaa. Olis hyvä, jos tähän saisi vielä poslari vs majava -tappelun myös.
5
Saatiin sitten tämäkin aihe käännettyä alapäähän. No kuinkas muutenkaan! Sehän se puhuttaa. Olis hyvä, jos tähän saisi vielä poslari vs majava -tappelun myös.
5
lähes mikä tahansa keskustelu voi päätyä AV:lla siihen, että pari akkaa tulee riehumaan ja väittelemään, kenellä nyt mahtaakaan olla tiukin toosa.
5
lähes mikä tahansa keskustelu voi päätyä AV:lla siihen, että pari akkaa tulee riehumaan ja väittelemään, kenellä nyt mahtaakaan olla tiukin toosa.
Näin se kyllä taitaa olla :D
5
Mitäs siihen sanot?
Aika painava olet.
Lihavia haukutaan ihan riippumatta siitä liikkuvatko vai eivät, tai syövätkö terveellisesti tai epäterveellisesti.
Hoikkia ja laihoja pikemminkin ihaillaan.
Itse olen normaalipainoinen, enkä ymmärrä miksi ihmisiä edes pitäisi painon perusteella arvostella tai lokeroida.
1. Kenenkään ulkonäköä ei pitäisi haukkua - on niitä kurveja sitten enemmän tai vähemmän.
2. Naisellisuus ei ole kiinni kilojen määrästä.
3. Se, että jotain on haukuttu läskiksi, ei oikeuta tätä haukkumaan puolestaan laihoja. Ja vice versa.
4. Alapään ulkonäöllä ja/tai tiukkuudella päteminen on pölhöjen puuhaa!
ja olen miljoona kertaa saanut kuulla ties mitä solvauksia hoikkuudestani. Sitten sellaisia, ei minulle kohdennettuja, juttuja pystyynjäätyneistä pulkannaruista sun muita. Vähän sama kuin haukkuisi lihavan läsnäollessa ällöttäviksi läskipalloiksi itseä pulskempia ihmisiä.
Käsi sydämelle: kumpi on yleisesti hyväksyttävämpää kahvipöydässä: kauhistella jonkun luista olemusta vai jonkun leveää takapuolta tai valtavaa kokoa?