miksi lihavat saa aina haukkua laihoja??
jännä juttu että lihavat saa aina sanoa laihoja rimpuloiksi tai luuviuluiksi, mutta jos laiha erehtyy sanomaan rehevämpää lihavaksi ym. niin siitähän sota syttyy! aina itse laihana ihmetten tällaisia keskusteluja kuten " lihavalla on tiukempi pimppa", "lihavat on lepposia", aa-kuppi on perseestä". Ollaan me laihat kai sitten niin saatanan pirullisisa ämmiä, että meitä saa haukkua mielinmäärin.
Kommentit (140)
Eli on selkeästi sosiaalisesti hyväksyttävämpää suorin sanoin haukkua laihuutta vaikkapa julkisella sivustolla artikkelissa. Samaten kahvipöydässä on sosiaalisesti hyväksyttävämpää päivitellä toisen luisevuutta kuin liikakiloja. Väittääkö joku oikeasti tässä asiassa vastaan?
Ilmeisesti tässä asiassa ei kuitenkaan väitetä vastaan, kun tuli niin hiljaista.
ymmärtää nyt väärin lukemansa. Kysehän on tabun asteesta, ei siitä, ketä haukutaan eniten lukumääräisesti.
Saatiin sitten tämäkin aihe käännettyä alapäähän. No kuinkas muutenkaan! Sehän se puhuttaa. Olis hyvä, jos tähän saisi vielä poslari vs majava -tappelun myös.
5
Täytyyhän heilläkin jotain liikuntaa olla. Ei se helttamassa energiattomasti liiku. Syödään me kestohoikat napa täyteen hyvällä omatunnolla ja ilman pelkoa lihomisesta. Vaikka lihottaisiinkin niin hyvä vaan.
terv. eräs kestohoikka
ymmärtää nyt väärin lukemansa. Kysehän on tabun asteesta, ei siitä, ketä haukutaan eniten lukumääräisesti.
Ja mä en tiedä miten enää paremmin osaisin selittää, jos ei vieläkään ymmärretä lukuisista tähdennysyrityksistä huolimatta.
5
Ja tuossa äsken kommentoineelle, luin kyllä aloituksen mutten arvannut, että tässäkin se pimpsa olisi keskeisin asia :D
Lihavia haukutaan ihan riippumatta siitä liikkuvatko vai eivät, tai syövätkö terveellisesti tai epäterveellisesti.
Hoikkia ja laihoja pikemminkin ihaillaan.
Itse olen normaalipainoinen, enkä ymmärrä miksi ihmisiä edes pitäisi painon perusteella arvostella tai lokeroida.
Nyt ei ole kysymys määristä, siis siitä kumpia haukutaan enemmän. Vaan siitä sosiaalisesta hyväksyttävyydestä. Kuten jo yritin esimerkeilläni tuoda esiin, mutta en tiedä onko turhaa. Eli on selkeästi sosiaalisesti hyväksyttävämpää suorin sanoin haukkua laihuutta vaikkapa julkisella sivustolla artikkelissa. Samaten kahvipöydässä on sosiaalisesti hyväksyttävämpää päivitellä toisen luisevuutta kuin liikakiloja. Väittääkö joku oikeasti tässä asiassa vastaan?
Se laihojen mollaaminen siis ei ole kulttuurisessa mielessä paheksuttavaa, kun taas vastaava suorasanainen lihavuuden haukkuminen olisi. Eli puhun tässä yksittäisestä ilmiöstä.
5
Itselleni on esim. kylässä ollessani sanottu moneen kertaan tyyliin "ota nyt vähän lisää, että saat edes vähän lihaa luittesi päälle". (En edes ole poikkeuksellisen laiha. Pituutta minulla on 165cm ja painoa 52kg.) Kertaakaan en ole vastaavissa tilanteissa kuullut sanottavan kenellekään tyyliin "älä nyt enää enempää syö, kun sinulla on jo tarpeeksi tuota läskiä". Toki nämä ovat vain omia kokemuksiani.
Ja tuossa äsken kommentoineelle, luin kyllä aloituksen mutten arvannut, että tässäkin se pimpsa olisi keskeisin asia :D
Et sitten lukenut ketjua!
jaaa, sä ootkin näitä jotka vaan lämpimikseen soittaa suuta
jaaa, sä ootkin näitä jotka on tyhmiä kuin aidanseipäät!
jaaa, sä ootkin näitä jotka on tyhmiä kuin aidanseipäät!
että tässä ketjussa on puhuttu niin vähän pimpsoista? Vai mikä mahtaa noi kiukuttaa?
että tässä ketjussa on puhuttu niin vähän pimpsoista? Vai mikä mahtaa noi kiukuttaa?
Yleisesti ihmisten tyhmyys ottaa päähän, myös irl!
Joo mä olen ilmeisen tyhmä kun naureskelen sille alituiselle pimpsoista puhumiselle :D
Mä oon vähän liian zen tänään että onnistuisit mua provosoimaan. Joten jos sun hyvinvoinnille on tärkeää saada joku muukin kuin itsesi kiihtymään niin suosittelen kyllä kokeilemaan jotakuta muuta.
Mun mielestä jo normaalipainoiset, mutta suurikokoiset ihmiset puhumattakaan ylipainoisista saavat kuulla olevansa poikkeavan kokoisia sellaisissa ympyröissä jossa ollaan hyvin hoikkia.
Myös toisinpäin on, eli hoikka mutta normaalipainoinen saa kuulla olevansa anorektikko silloin, jos on tekemisissä ylipainoisten kanssa.
Mulle on aivan sama minkä kokoinen ihminen on. En koe mitään iloa kenenkään painosta huomauttamisesta.
Joo mä olen ilmeisen tyhmä kun naureskelen sille alituiselle pimpsoista puhumiselle :D
Mua kyl itkettää tää...
Yleisesti ihmisten tyhmyys ottaa päähän, myös irl!
että tässä ketjussa on puhuttu niin vähän pimpsoista? Vai mikä mahtaa noi kiukuttaa?Joo mä olen ilmeisen tyhmä kun naureskelen sille alituiselle pimpsoista puhumiselle :D
Mä oon vähän liian zen tänään että onnistuisit mua provosoimaan. Joten jos sun hyvinvoinnille on tärkeää saada joku muukin kuin itsesi kiihtymään niin suosittelen kyllä kokeilemaan jotakuta muuta.
Ei ole mitään tarvetta provosoida sinua tai ketään muutakaan. Mielelläni kyllä keskustelisin tällä kertaa ihan vain tuosta ketjun aiheesta. Pimpsoista kun ihan tarpeeksi saanut lukea jo lukuisista muista ketjuista.
Tuo halusi esittää jotenkin muita fiksumpaa ei muuten ole yhtään zeniä. Se on ihan vaan perinteistä pissipäisyyttä :D
Mielelläni kyllä keskustelisin tällä kertaa ihan vain tuosta ketjun aiheesta.
kun se oli aiheena avauksessa :D.
Ihania nää idiootit ihmiset, NOT!
...että tässä mielenkiintoisessa loppuväännössä kukaan ei oikein tiedä kenelle kommentoi. Ei meinaan saa hirveästi tolkkua kuka on kuka ja mitä mieltä :D
5
Mielelläni kyllä keskustelisin tällä kertaa ihan vain tuosta ketjun aiheesta.
kun se oli aiheena avauksessa :D.
Ihania nää idiootit ihmiset, NOT!
Se ei ollut minun tulkintani mukaan aloituksen aiheena. Se oli vain yksi monista pienistä esimerkeistä, ei varsinainen aihe. Mutta kukin toki näkee sen mitä haluaa nähdä ;) Sä haluat keskittyä pimpsoihin ja se on ihan fine, mutta tässä ketjussa ei kuitenkaan ole ensisijaisesti kyse pimpsoista, pahoittelen.
Nyt ei ole kysymys määristä, siis siitä kumpia haukutaan enemmän. Vaan siitä sosiaalisesta hyväksyttävyydestä. Kuten jo yritin esimerkeilläni tuoda esiin, mutta en tiedä onko turhaa. Eli on selkeästi sosiaalisesti hyväksyttävämpää suorin sanoin haukkua laihuutta vaikkapa julkisella sivustolla artikkelissa. Samaten kahvipöydässä on sosiaalisesti hyväksyttävämpää päivitellä toisen luisevuutta kuin liikakiloja. Väittääkö joku oikeasti tässä asiassa vastaan?
Se laihojen mollaaminen siis ei ole kulttuurisessa mielessä paheksuttavaa, kun taas vastaava suorasanainen lihavuuden haukkuminen olisi. Eli puhun tässä yksittäisestä ilmiöstä.
5