miksi lihavat saa aina haukkua laihoja??
jännä juttu että lihavat saa aina sanoa laihoja rimpuloiksi tai luuviuluiksi, mutta jos laiha erehtyy sanomaan rehevämpää lihavaksi ym. niin siitähän sota syttyy! aina itse laihana ihmetten tällaisia keskusteluja kuten " lihavalla on tiukempi pimppa", "lihavat on lepposia", aa-kuppi on perseestä". Ollaan me laihat kai sitten niin saatanan pirullisisa ämmiä, että meitä saa haukkua mielinmäärin.
Kommentit (140)
Minulle jota lainasit vai sille vänkääjälle?Harvinaisen skitsofreeninen keskustelu:D
miten kauhea on, kun on läski. Miten rumentaa maiseman, jotkut "vitsailevat" soittavansa greenpeacelle, kun valas on rannalla, ihminen on automaattisesti tyhmä, epäpätevä idiootti, jos on ylipainoinen. Läskien syömistä vahditaan. Jos syöt salaatin, teet sen siksi, että muut katsovat ja sitten supatetaan, että tuokin varmasti syö kaapin kotona tyhjäksi, kun ei kehtaa oikeaa ruokaa (muuta kuin salaattia) syödä muiden nähden. Jos taas syöt samaa ruokaa kuin muutkin, niin taas valitetaan, että pitäisi syödä salaattia, ettei enempää liho.
Kuulostaako kivalta? Ei minustakaan. Ja silti useamman kerran viikossa saa tuollaista kuulla. Ikinä en ole kuullut, että kukaan sanoisi hoikille mitään tuollaista.
miten kauhea on, kun on läski. Miten rumentaa maiseman, jotkut "vitsailevat" soittavansa greenpeacelle, kun valas on rannalla, ihminen on automaattisesti tyhmä, epäpätevä idiootti, jos on ylipainoinen. Läskien syömistä vahditaan. Jos syöt salaatin, teet sen siksi, että muut katsovat ja sitten supatetaan, että tuokin varmasti syö kaapin kotona tyhjäksi, kun ei kehtaa oikeaa ruokaa (muuta kuin salaattia) syödä muiden nähden. Jos taas syöt samaa ruokaa kuin muutkin, niin taas valitetaan, että pitäisi syödä salaattia, ettei enempää liho.
Kuulostaako kivalta? Ei minustakaan. Ja silti useamman kerran viikossa saa tuollaista kuulla. Ikinä en ole kuullut, että kukaan sanoisi hoikille mitään tuollaista.
Ensinnäkin hoikat todellakin saavat kuulla laihuudestaan myös.
Toiseksi mä oon tässä yrittänyt pitkin ketjua vääntää rautalangasta sitä, että tässä EI ole kyse siitä, kumpia haukutaan enemmän. Kyse ei myöskään ole siitä, kummat kärsivät siitä enemmän.
Pointti on, että lihavien haukkuminen on sosiaalisesti vähemmän hyväksyttyä. (Ja toistan vielä, vähemmän hyväksytty ei automaattisesti tarkoita vähemmän yleistä.)
Eli vielä kerran:
Jos laihan ulkomuotoa päivitellään, tai jos naistenlehden artikkeliin kirjoitetaan, että ei miehet halua muodottomia luukasoja vaan oikeita naisia, niin sitä ei edes noteerata erityisemmin. Ehkä juuri siksi säkään et ole _ikinä_ kuullut laihoja haukuttavan, koska se on niin normaalia ja hyväksyttyä kulttuurisesti ettei siihen kiinnitetä mitään huomiota. Lihavien haukkuminen sen sijaan on huonoa käytöstä eikä jossain naistenlehden artikkelissa todellakaan olisi soveliasta kirjoittaa, miten miehet ei halua ihrakasoja. Tätä siis minä haen. Sitä mä ihmettelen kyllä, että miten valtaosa käsittää tämän pointin ihan väärin.
5
Hoikkuus on tavoiteltava tila. Joka ikinen naistenlehti pursuaa laihdutusohjeita kesäksi kuntoon, joulukiloista eroon. Se on tavoiteltavaa. Kuka muka haluaisi olla läski? Ei kukaan. Ehkä jos sua häiritsee satunnainen kirjoittelu lehdissä, miten miehet pitävät muodokkaista naisista (huom. hoikista, joilla on muotoja), niin ehkä kannattaisi tutkituttaa se oma pääkoppa..
Tehdään kysely, jossa kysytään, kuinka sopimatonta on, asteikolla 1-5, sanoa henkilölle, että hän on
a) jäätynyt pulkannaru
b) löllyvä ihravalas.
Olen varma, että a) saisi enemmän pieniä lukuja (1-3, eli ei niin sopimatonta), kun taas b) saisi enemmän isoja lukuja (erittäin sopimatonta).
Unohdetaan lukumäärät, se kuinka montaa haukutaan, ja keskitytään laatuun, eli miten vakavaa haukkuminen on. Jokaisen kokemus on subjektiivinen. Haukkuminen on aina yhtä vakavaa, MUTTA yleinen mielipide pitää laihojen haukkumista viattomampana mielipiteen ilmauksena ja hassutteluna.
niin, että ne laihat haukkuu enemmän lihavia kuin päinvastoin.
niin, että ne laihat haukkuu enemmän lihavia kuin päinvastoin.
Kuten on todettu, niin hyvin harvaa hoikkaa sanotaan seisovaksi pulkannaruksi. Sen sijaan valehtelematta kaikkia lihavia haukutaan vähintäänkin pulleroiksi.
Eikö hoikille saa sanoa _mitään_ painostaan? Vai onko nyt kyse siitä, että hoikat tuntevat jäävänsä paitsioon, kun ei aina haukuta?
Hoikkuus on tavoiteltava tila. Joka ikinen naistenlehti pursuaa laihdutusohjeita kesäksi kuntoon, joulukiloista eroon. Se on tavoiteltavaa. Kuka muka haluaisi olla läski? Ei kukaan. Ehkä jos sua häiritsee satunnainen kirjoittelu lehdissä, miten miehet pitävät muodokkaista naisista (huom. hoikista, joilla on muotoja), niin ehkä kannattaisi tutkituttaa se oma pääkoppa..
Sä alat päästä asian ytimeen. Juuri tätä haen, eli sitä että jos laihoja haukutaan niin eihän se mikään haukku olekaan kenenkään mielestä. Lähtökohta pitäisi kuitenkin olla se, että ketään ei olisi soveliasta haukkua. Nyt kuitenkin laihoja on soveliasta haukkua, kun sitä voidaan tehdä jopa naistenlehdessä ihan pokkana. Jopa artikkelissa, jopa lupaa seksuaalisen itsetunnon pönkitystä, voidaan suorasanaisesti polkeakin laihan itsetuntoa alas.
Mä tykkään keskustella asioista, erityisesti tällaisista ilmiöistä joiden havaitseminen ei ole kaikille itsestäänselvyys. Se ei heti tarkoita sitä, että mua jotenkin henkilökohtaisesti häiritsisi se asia jotenkin suuresti. Ilmiöistä voi innostua keskustelemaan muutenkin. Lisäksi mä olen ihan normaalipainoinen, en lihava enkä erityisen laiha joten ei mulla siinäkään mielessä ole mitään omaa lehmää ojassa tässä. Toki on mielestäni tärkeää ajatellen nuoria, ettei laihojakaan olisi soveliasta haukkua. Nuoret on muutenkin kovin epävarmoja kropastaan, eikä ole kiva jos on ihan kulttuurinen hyväksyntä haukkua laihaa alieniksi tai luukasaksi jota miehet ei halua.
5
Kuten on todettu, niin hyvin harvaa hoikkaa sanotaan seisovaksi pulkannaruksi. Sen sijaan valehtelematta kaikkia lihavia haukutaan vähintäänkin pulleroiksi.
Eikö hoikille saa sanoa _mitään_ painostaan? Vai onko nyt kyse siitä, että hoikat tuntevat jäävänsä paitsioon, kun ei aina haukuta?
Miten niin hoikille ei sanota painosta? Minulle on sanottu varmaan kymmeniä ellei satoja kertoja. Melkein joka kerta kun esim. Työpaikalla on kakkua, saan kuulla jonkun kommentin siitä miten pitäisi ottaa lisää tai isompi pala. Tai just se 'ooksä jollain LAIHIKSELLA vai?!'.
Tulee vähän toivoton olo kun yrittää ja yrittää selittää ja vääntää rautalangasta mitä ajaa takaa, mutta siltikään ei pääse missään vaiheessa edes puhumaan samasta asiasta.
Tehdään kysely, jossa kysytään, kuinka sopimatonta on, asteikolla 1-5, sanoa henkilölle, että hän on
a) jäätynyt pulkannaru
b) löllyvä ihravalas.Olen varma, että a) saisi enemmän pieniä lukuja (1-3, eli ei niin sopimatonta), kun taas b) saisi enemmän isoja lukuja (erittäin sopimatonta).
Unohdetaan lukumäärät, se kuinka montaa haukutaan, ja keskitytään laatuun, eli miten vakavaa haukkuminen on. Jokaisen kokemus on subjektiivinen. Haukkuminen on aina yhtä vakavaa, MUTTA yleinen mielipide pitää laihojen haukkumista viattomampana mielipiteen ilmauksena ja hassutteluna.
Jos ei tästäkään vielä tajua pointtia, niin sitten mulla kyllä loppuu keinot...
Nyt kuitenkin laihoja on soveliasta haukkua, kun sitä voidaan tehdä jopa naistenlehdessä ihan pokkana. Jopa artikkelissa, jopa lupaa seksuaalisen itsetunnon pönkitystä, voidaan suorasanaisesti polkeakin laihan itsetuntoa alas.
Eli jos lehdessä on maininta, että miehet pitävät muodokkaista naisista, niin se on haukkumista? Mutta se ei ole haukkumista, jos annetaan laihdutusohjeita = laihduta läski.
Meinaatko ihan tosissasi, että tuollainen "seksuaalisen itsetunnon pönkitys" ei vetäisi lihavamman kanssasisaren itsetuntoa alas? Kas kun lihavammat eivät välttämättä ole muodokkaampia, vaan muodottomampia (=tasapaksuja). Ainoana erona siinä on se, että todennäköisesti lihavalla on jo ennestään niin maahan poljettu itsetunto. Todennäköisesti jonkun hoikan kanssasisaren polkemana.
sitä samaa kakkua edes sen pienen palan, jos ei satu kermakakusta kerta kaikkiaan tykkäämään? Saa se läskikin kuulla "oot sä ollain LAIHIKSELLA vai" ja helvetilliseen ääneen raakuttuna.
sitä samaa kakkua edes sen pienen palan, jos ei satu kermakakusta kerta kaikkiaan tykkäämään? Saa se läskikin kuulla "oot sä ollain LAIHIKSELLA vai" ja helvetilliseen ääneen raakuttuna.
Nyt kuitenkin laihoja on soveliasta haukkua, kun sitä voidaan tehdä jopa naistenlehdessä ihan pokkana. Jopa artikkelissa, jopa lupaa seksuaalisen itsetunnon pönkitystä, voidaan suorasanaisesti polkeakin laihan itsetuntoa alas.
Eli jos lehdessä on maininta, että miehet pitävät muodokkaista naisista, niin se on haukkumista? Mutta se ei ole haukkumista, jos annetaan laihdutusohjeita = laihduta läski.
Meinaatko ihan tosissasi, että tuollainen "seksuaalisen itsetunnon pönkitys" ei vetäisi lihavamman kanssasisaren itsetuntoa alas? Kas kun lihavammat eivät välttämättä ole muodokkaampia, vaan muodottomampia (=tasapaksuja). Ainoana erona siinä on se, että todennäköisesti lihavalla on jo ennestään niin maahan poljettu itsetunto. Todennäköisesti jonkun hoikan kanssasisaren polkemana.
Ei, jos lehdessä sanotaan vain "miehet pitävät muodokkaista naisista", niin se ei ole laihojen haukkumista. Sen sijaan jos lehdessä sanotaan "miehet rakastavat naisia, jotka ovat oikeita naisia. He luonnostaan himoitsevat naisia, joilla on kurveja ja naisellisia piirteitä, eivät kaksimetrisiä alieneja", niin se on haukkumista. Koska tässä laihoihin viitataan tällä alien-sanalla ja tuodaan esiin, että laiha ei ole oikea nainen. Vai oletko eri mieltä?
Samaten tämä on mielestäni laihojen haukkumista: "ISO PEPPU TEKEE NAISEN!!!
Lisää tämä statukseesi jos sinulla on iso peppu etkä ole mikään pakkasen raiskaama pulkannaru! Ja tätä ei sitten LUIKKUPERSEET kopioi.."
Jos tuo viesti kuuluisi "TIMMI PEPPU TEKEE NAISEN!!!
Lisää tämä statukseesi jos sinulla on piukka peppu etkä ole mikään roikkuva selluperse! Ja tätä ei sitten LAARDIPERSEET kopioi..", niin se olisi lihavien haukkumista. Miksi siis vastaava laihoja mollaava viesti ei olisi?
Sekään ei ole tässä oleellista, että onko lihava oikeasti muodokas vai ei. Oleellista on, että laihuutta dissaavissa yhteyksissä (kuten nuo kaksi ylläolevaa esimerkkiä) viestitetään, että laihuus on epänaisellista ja sinä isokokoisempi olet muodokas ja oikea nainen.
5
Minulle jota lainasit vai sille vänkääjälle?
Harvinaisen skitsofreeninen keskustelu:D