Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko köyhyys Suomessa huonojen valintojen seurausta vai epäonnea?

Vierailija
15.09.2024 |

Mitä mieltä olette?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan kyseessä on aina kohtalo, ei ihminen voi itse vaikuttaa mihinkään. Jos joku opiskelee ja tekee töitä saaden rahaa, niin ei se ole hänen ansiotaan, kyse on sattumasta. Siksi köyhä pysyy köyhänä ja työtätekevän pitää antaa rahansa tälle, jotta maailma olisi oikeudenmukainen.

Vierailija
2/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhyyteen ole yhtä syytä. Elämässä menestykseen tarvitaan myös, että useampi palikka osuu kohdalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Toisaalta koska vapaata tahtoa ei ole, niin raja näiden välillä on vähintäänkin häilyvä.

Vierailija
4/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyteen synnytään. Joillekkin vanhemmat ostaa autot ja omistusasunnot, jotta "pääsee alkuun". Toiset joutuvat itse yrittämään nousta köyhyydestä.

Vierailija
5/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen sairastuminen laittoi joka palikan nurin.

Välillä niitä saa nostettua sitten uusi lehahdus ja koko rivi nurin.

Olisinpa tajunnut ajoissa eli vielä kun oli rahaa mennä ulkomaille hakemaan hoitoa.

Tyhmä ja naiivi ilmeisesti koska uskoin terveydenhoitoon ja yhteiskuntaan Suomessa.

Vierailija
6/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä peruskoulussa annetaan eväät siihen, miten köyhyys vältetään. Saa olla todella huono onni, jos se yksin estää vaurastumisen.

Vierailija
7/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyyteen synnytään. Joillekkin vanhemmat ostaa autot ja omistusasunnot, jotta "pääsee alkuun". Toiset joutuvat itse yrittämään nousta köyhyydestä.

Kyllä noita joitakuita on Suomessa tosi vähän.

Vierailija
8/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taustalta keskiluokkainen tuttavapiiri. Köyhistä puolella on diagnoosi joka selittää köyhyyden. Neljänneksellä syy on omissa koulu- ja uravalinnoissa ja neljänneksellä päihdeongelma. Enkä tiedä ketään työkykyistä ja haluista joka olisi ollut pitkäaikaistyötön. 

Vierailija
9/9 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä syytä. Mutta olen huomannut sen, että monet köyhään perheeseen syntyvät eivät erityisemmin tavoittele nousua köyhyydestä. Toistavat samaa kaavaa kuin ovat oppineet. Itse olen mm säästänyt ja sijoittanut parikymppisestä asti. Monet tuttuni eivät säästä ollenkaan, tai sitten säästävät esim lomamatkaa varten, johon sitten käyttävät koko säästönsä kerralla.