Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUU ON TOIVOA TÄYNNÄ:)

04.04.2010 |

Tässä uusi pino meille joilla ei onni ollut matkassa Joulukuun pinossa.

Kolmonen olisi siis toiveissa, mut ei tunnu nyt millään tärppäävän. Meillä ennestään 12v. tyttö ja 7v. poika. Kovasti sitä pientä vielä haluttaisiin.

Pikku3 kp1/28-30 yk10

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovisplussa tänään tikussa ja kp on jo 15. Viime kierto oli 26 päivää, samoilla ovisplussa päivillä.

Ens kierrossa clomit, jos nyt ei tärppää.

Vierailija
22/219 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa hormonaalisien ehkäisyjen lopettamisen jälkeen hetken kestää oman kehon tasaantuminen... Ja tietty toivo ja odotus raskautumisesta voi vielä tuoda omat juttunsa peliin :)

Itselläni nyt kierukan poistosta 5vrk:tta ja oireet oman kehon hormooni muutoksista ovat lähes kuin raskaudessa... yököttää, rinnat on kipeet, alavatsaa vihloo jne... Ei vois pahempia oireet olla kun toivoo niin kovasti raskautta. Onneksi järki sanoo oman sanansa toivomiselle :D

MiDa:Minäkin olen jo alkanut katsella kaikenlaisia vauvatarvikkeita (edellisten lasten jälkeen kaikki tavarat on jo kerennyt kiertoon) ja kipparita jokusen bodynkin ostanut... Järkeilin et jos ei vauvaa tuu niin sit saa tyttö nukellensa vaateita:)

Yhtä höpsönä täälläkin siis raskautta odotellaan ;) Toivotaan pinnasängylle ja sitterille pikaista käyttöä.

Manssu kp3 (jos näin voi laskea)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä ajattelinkin että eihän tuo oikeastaan vielä edes heittoa ole, sitä kun niin paljon toivoo ja haluaa niin kuvittelee kaikenlaista ;)

Vierailija
24/219 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä toivoa ja haluta saakin, eihän siinä mitään pahaa ole. =) Niin täälläkin haaveillaan kovasti vauvasta. Nyt kun viimein jätin pillerit pois ja kp 2 menossa, mies on aivan täpinöissään :) Odottaa jo kovasti sitä koska otollisin aika pupuilla. Hänellä taitaa olla niin valtava vauvakuume, haluaa kuulemma yrittää heti tosissaan. Sattuu niin ihanasti, että otollisin aika taitaa olla hänen synttäreiden tienoilla. Jos uskoo tuota ovislaskuria. Olisikin ihana antaa syntymäpäivälahjaksi raskautuminen. =D Olisikohan se mahdollista?

Mietin myös alkaisinko bongailla ovista heti ovistesteillä, vai luotanko itseeni, että kehoni kertoo koska on ovis!? Onko täälä kuinka moni alkanut heti tekemään ovistestejä?

Vierailija
25/219 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemuksia noista ovistesteistä...Mutta voin kertoa ystäväni tarinan. Ystäväni testasi heti yrityksen alettua ovista ja kaikki tärppipäivät käytettiin, mutta ei tullut raskaaksi... Sitten hän lopetti tikutuksen muutaman kuukauden jälkeen ja tuli heti raskaaksi :) Olisikohan tässäkin ollut liika stressi oviksen seuraamisesta vaikeuttanut raskautumista... tai sattuma(?)

Minulla on ensimmäisen raskauteni jälkeen alkaaneet todella vahvat ovulaatio-kivut... tosin ei kyllä oviksen aikaan tee mieli peittoa heilutella kipujen takia:) Varmaan täytyis ennakoida päivää aikasemmaksi ;)

Vierailija
26/219 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpä tänne joulukuun pinosta. Olen tässä nuollut haavojani eilisen jälkeen kun se kirottu täti saapui.Olin nimittäin tosi maassa kun olin varma että nyt tärppäs kun aina niin säännölliset kk olikin myöhässä..mutta ilmeisesti mieli vaan teki tepposet. Eli nyt sitten kp 2/28-30. Meillä ennestään 5-vuotias lapsi ja toista kovasti toivotaan.Ovistestit oottamassa kunhan tästä vuodosta selvitään. Kaikille onnea että tammikuussa haikara saapuisi:)

Vierailija
27/219 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ovis parhaillaan menossa ja peittoa on tullut ahkerasti heilutettua. Mulla kans toi ovulaatio on kivulias eikä peiton heilutus aina maittais, mut pakko se vaan on, jos kolmannen lapsen haluis joskus saada. Oon taas psyykannu itteni olemaan ajattelematta liikaa tätä yritystä, mut ei tästä tuu mitään, kyllä se vaan on aika paljon mielessä vaikka kuinka yrittäis olla asiaa ajattelematta.

Nyt kuitenkin lähden tuon nuorimman kanssa ulkoilemaan tuonne ihanaan auringon paisteesee.

Hyvää viikonloppua kaikille

Pikku3 kp 14/28-30 yk10

Vierailija
28/219 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierukka poistettiin ke, joka oli n.4v ja pe alkoi menkat aika runsaana. Neljäs olisi haaveissa.

Vierailija
29/219 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääbs: Onko sulla muita oireita ollut kierukan poiston jälkeen? Oliko sinulla kupari- vai hormoonikierukka?

Itselläni hormoonikierukka poistettu 10 päivää sitten ja joka aamuinen yökkiminen pöntöllä alkaa olla jo rasittavaa...Rinnatkin ovat kosketusarat olleet jo muutaman päivän. Parina päivänä kierukan poiston jälkeen tuli vähäistä vuotoa, joita ensin luulin menkoiksi, mut varsinaiset menkat ne ei kyllä ole (ennen kierukkaa menkat kesti 5-7päivää).

Olen jo alanut haaveilemaan josko olis jo raskaana... Ovis kun oli pari päivää ennen kierukan poistoa ja silloin kyllä peittoa heiluteltiin :) ja periaatteessa voisi olla mahdollista sen puolesta olla raskaana.

ÄÄH...Pitäis lopettaa nää kuvitelmat, koska sitten tiputaan ja korkeelta... Mut miten voi olla miettimättä raskaus ja vauva ajatuksia, kun lupa on vauvalle annettu tulla.

Tärppionnea Pikku3:lle ja kaikille muillekkin yhtä paljon

Vierailija
30/219 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan Tammikuun tuovan sinulle käärön tullessaan :)

Vierailija
31/219 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin parempi se on nyt hypätä tähän pinoon... :) Eli olen 26-vuotias ja ekaa vauvaa yritämme. Mies 28v. Olen aiemmin ex-miehen kanssa yrittänyt reilut puoli vuotta ilman tulosta... nyt menossa yk 4 eli pillerit jätetty pois joulun aikaan. Kovin malttamaton olen! :) Ja usko menee välillä ihan täysin... joinakin hetkinä suhaan hulluna netissä ja kasvatan vauvakuumetta entisestään ja kuten nyt viimeiset 2 vkoa on mennyt oikeastaan ajattelematta koko asiaa. Perjantaina sitten kuulin, että meidän ystävät, joilla yritystä takana jo yli 2,5 vuotta olivat perjantaina aamulla käyneet ultrasta kurkkimassa 2 cm:n pituista masuasukkia... ihanaa! Ja siinä samassa oma vauvakuume nosti taas päätään. :) Kierto vaihdellut pillerien jälkee 30-35 pvä. Viime kierrossa ostin ovistestit ja bongasin oviksen kp 22. Testasin nyt viime torstaina kp 18 ja silloin näkyi haalea viiva... mutta nyt testailu on jäänyt, mutta peittoa on kyllä heiluteltu... yritän luottaa siihen, että kaikki aikanaa ja että asian kanssa iisisti ottaminen auttaisi asiaan... Jos on liian kuumeinen, niin tuntuu ettei mikään suju...

Keväisiä plussatuulia kaikille!

Vierailija
32/219 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa kohtapuoleen (oletettavasti n. viikon päästä) ovis kolkutella ovelle. Varmuuttahan mä en tästä saa, koska en aio nyt heti ovistikkuja käyttää.. Silti, ihmetytti jo tuossa kun menkat loppuivat torstaina, niin perjantaina tuntui taas sellaista menkkamaista juilintaa mahan pohjalla. En sitten tiedä kuvittelenko omiani, koska ei kait se ovis vielä voinut olla.. noh, josko olikin, niin pupuiltua tuli kyllä lauantaina, eli siis mahdollinen ovis ainakin jotenkuten hyödynnettyä. Todennäköisempää lienee se ensiviikonvaihteen ajankohta oviksen kannalta, ainakin laskureiden mukaan - olettaen että mun kierto ei sekoa ihan totaalisesti pillereiden lopettamisesta.

Jotain iloa on sentään nyt jo ollut pillereiden lopettamisesta, nimittäin seksihalut on kyllä kasvaneet itsellä ihan huomattavasti. Mukavaa! :)

Mutta joo.. mietiskelin tässä tuota alkoholin käyttöä, miten te teette tän asian kanssa? Meillä on tapana avata punkkupullo aina lauantaina päivälliselle, mutta nyt mietin että pitäisiköhän alkaa metsästää niitä alkoholittomia vaihtoehtoja... olen itse vähän sillä kannalla, että en haluaisi alkoholia juoda lainkaan jos on edes se mahdollisuus että voin olla raskaana - mutta en tiedä sitten, muuttuuko tämä mielipide jos tässä yrittämisessä kestää kauankin...

Vierailija
33/219 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee samaa rataa täällä. Mulla kp 6 menossa, ja ovista odotellaan 24-28.4 saapuvaksi. Tai laskurit antavat nämä päivät. Muutama ovislaskuri antoi heti tuollaisen aikavälin koska ovis olisi. Pupuilua siis tiedossa =) Harmi vaan kun meillä on kovasti menoa viikonloppuna niin voipi olla että jää pupuilut vähille. Mutta eiköhän me aikaa pupuiluunkin löydetä. ;)

Niin ja tuosta alkoholin käytöstä... Itse otan hyvin harvoin ja muutenkin vähän alkoholia kerralla. Ja nyt kun yritämme lasta, niin jätän alkoholin käytön kokonaan pois. Tai jätin jo pois, viimeksi otin pääsiäisenä. Mieskin oli sitä mieltä että sitten kun yritämme lasta, niin jättäisin alkon kokonaan pois. Eikä se päätös ollut vaikea. Miehenikin ottaa harvoin. Emme halua ottaa mitään riskejä alkoholin suhteen. Mutta onhan se jokaisen oma asia miten toimii. Neuvolasta se ainakin kielletään raskauden/imetyksen ajaksi.

Vierailija
34/219 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikku3 kanssa aikalailla samoissa, kp 14 menossa. Taitaa olla selvääkin selvempi ovis menossa, sen verta vihlailee tuota alavatsaa. Mutta kun isäntä oli reissussa niin tuntuu että tuskinpa tästäkään tärppää.

Kaikille ihan älyttömästi plussatuulia!!! Olisi kiva alkaa jo kuulla uutisia tammimammoista :D

Vierailija
35/219 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan viime viikon torstaina oli kp 18 ja silloin näkyi selvästi 2 viivaa ovistestissä. Perjantaina (kp19) oli enää haaleasti kaksi viivaa, joten näin ollen ovis meni silloin. Ihan jouduin pohtimaan, että miten niinä päivinä tuli pupuiltua, kun tuntuu, että nämä päivät ja viikot kuluu niin hirmuista vauhtia ettei mukana pysy. Paitsi nyt kun on kp 23 päivät alkaa taas tuntumaan pitkiltä, kun joutuu odottelemaan kierron loppua ja elättelee toiveita, että joskos tästä kierrosta...

Te, jotka olette jo aiemmin olleet raskaana; kuinka kauan on edelliset yritykset kestäneet ennen kuin on tärpännyt?

Vierailija
36/219 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve84 kysyi, miten kauan aikasempiin tärppeihin on mennyt. Itsellä 2 pillerilasta ja kolmas sai luvan tulla toukokuussa ja tärppäs elokuussa. Eli lyhyen aikaa, mutta tätä neljättä on sitten odoteltu jo 2 vuotta. :(

Nyt on piinaviikko meneillään, viikko sitten oli ovis ja lauantaina pitäis alkaa menkat. Ehtinet toiseenkin otteeseen tammikuisiin, koska nyt la osuisi alkukuulle ja toinen sitten loppukuulle.

Ens kierrossa mukaan tulee clomit, toivottavasti ne auttaa.

Oireita ei oo mitään. Yleensä tähän aikaan on tissit kipeenä, naamassa näppyjä ja raivotar astunut taloon. Nyt ei mitään. Nälkä vaivaa ja siinä se onkin. Tosi outoa.

Torstaina alkanee tuhru ja lauantaina sitten vuoto..

KP 23/27 ( luteaalivaihe on 10-11 aina, ja on siis lyhyt kierto tuloillaan )

Vierailija
37/219 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinäkeiju, kiitos vastauksesta. On aina mielenkiintoista kuulla miten muilla on mennyt, vaikka sillä ei mitään vaikutusta omaan yrittämiseen olekkaan :)

Toivotan paljon tsemppiä piinaviikolle, joka on itselläkin tässä pian käsillä... mitenhän sitä taas pitäisi pään viileänä?

Ja täällä on peukut ja varpaat pystyssä sekä oman että muiden puolesta! Onneksi ulkona paistaa aurinko!

Vierailija
38/219 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisvauva olisi toiveissa ja nyt on piinaviikko meneillään. Pe/la tiedetään, kuinka kävi...Olisi se niin ihanaa, kun tärppäis. Ollaan jo yli kolmekymppisiä ja muutenkin aika olisi just sopiva vauvalle.

Vierailija
39/219 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi menossa nyt kp10, joten ovista yritän kovasti tarkkailla. Se on vaan vähän vaikeaa näitä oireita tunnistaa, kun ei tiedä mikä johtuu pelkästään pillereiden lopetuksesta ja mikä on sitten sitä oikeaa..

Hassuin juttu tähän mennessä on ollut se, että olen aiemmin tykännyt todella paljon tortilla chipseistä, mutta tänään ne maistuivatkin yllättäen todella pahoilta. Omituista, kerrassaan! :D Tai sitten mä vain olen saanut tarpeekseni niistä... who knows! :)

Kiitos mintsille kommentoinnista! Alkoholin käytöstä tosiaan kyselin viimeksi, ja täytyy todeta että tein sen suhteen päätöksen, että nykyjään en enää sitten juo.. jos menkat tulee, niin sitten voi vähän ottaa, mutta noin muuten yritän pysytellä niissä alkoholittomissa juomissa. Etsiskelin tästä tietoa netistä, ja kun ei kerran voida varmuudella sanoa miten se vaikuttaa mahdolliseen sikiöön, niin parempi jättää kokonaan juomatta. Alkoholin mahdollisista haitoista puhuttiin sen sijaan paljonkin (netistä löytyvissä jutuissa), joten parempi kallistua tälle puolen - se lienee pieni hinta puhtaasta omastatunnosta, jos esim. vaikka sattuisi tulemaan keskenmeno, niin eipä tarvitse sitten miettiä että vaikuttiko alkoholinkäyttö asiaan.

Tsemppiä kovasti kaikille jotka odottelette pääsevänne testailemaan pikapuoleen, plussatuulia!! :)

Vierailija
40/219 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit aiemmista yrityskerroista... Meillä esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta. Kakkosta laitettiin tilaukseen heti esikoisen perään, kierroista en osaa sanoa sen enempää, kun synnytyksen jäljiltä oli kierrot ihan sekaisin... mut ikäeroa lapsilla on 1 vuosi ja 6 päivää, joten pitkään ei kakkostakaan yritetty.

Nyt sitten kolmosta haaveilen :)

Mun aamuyökkäilyt ovat jatkuneet ja rinnat ovat tosi kipeet, niinpä tein tänä aamuna raskaustestin... negaa näytti, mut menin testiä sit määräajan jälkeen katsomaan niin kaksi viivaahan siinä sit oli. Ärsyttää, et menin katsomaan vielä sitä testiä, kun tiedän ettei noihin roskishaamuihin ole luottamista :( Pitää testailla sit perjantai aamuna uudestaan.

Varpaat ja peukut pystyssä kaikkien piinailevien puolesta!