Miten nopeasti saitte synnytyksen jälkeen mahanne normaaliksi?
Synnärille jäi 8kg ja päällä on vielä 18kg ja synnytyksestä 2kk :/
Jumpannut olen ja tehnyt vatsoja joka päivä mutta tää pallo ei oikein tahdo lähteä mihinkään saatika sitten nuo kilot... Miten muilla?
Kommentit (26)
mutta eipä se koskaan täysin ennalleen palautunut. Hieman on nahka löysempi kuin ennen ja vyötärönympäryskin kasvoi entisestä ampiaisvyötäröstä.
N. vuosi meni synnytyksistä kun maha oli jo oikein hyvässä kuosissa. Vatsalihakset näkyvät kauniisti (ei liikaa) ja vyötärö on hoikka. Mutta ennallaan se siis ei ole.
En ekojen kuukausien aikana jumpannut vatsaa mitenkään erityisesti. Toisen (ison) lasen jälkeen ajattelin että kengurupussi on tullut jäädäkseen mutta lopulta huomasin sen kadonneen "itsestään". Vuosi siinä varmaankin meni. Ehkä enemmänkin.
Kilot katosivat imetyksen myötä todella nopeasti. Parissa kuukaudessa ja sitten alettiinkin mennä pahasti miinuksen puolelle, eli liian laihaksi.
Vatsa venyi niin paljon ensimmäisestä raskaudesta, ettei se palautunut vuodessa takaisin. Sitten olinkin uudestaan raskaana ja vatsa venyi entistä enemmän. Kolmannen raskauden jälkeen vatsallani ei ole enää mitään väliä. Raskausarpien takia en kuitenkaan voisi enää käyttää bikinejä, joten ihan sama. Vatsalihakset ovat hyvät, nahka roikkuu.
Kirurgille sitten, kun ei lapsia ole tullut kymmeneen vuoteen.
Mullakin se nahka tuhoutui niin totaalisesti, ettei kyse ole enää rasvan laihduttamisesta tai lihasten kiinteyttämisestä. Reippaasti roikkuvaan ahkaan ei auta kuin kirurgin veitsi.
Joillain kavereilla on ollut tuuria, ja nahka on palautunut entiselleen kuin kuminauha.
Mullakin maha ihan kauhean löysä. Paino oli entisellään jo jälkitarkastuksessa (BMI 18.5). Ennen maha oli "taempana" kuin lantion luut. Nykyään tuo löysä nahka roikkuu helposti housujen päällä. Ja raskausarpia on. Ällöttää. Synnytyksestä 9kk. Vaikka yllättävän harvoin tuota mietin, kun ihana vauveli pitää prioriteetit kunnossa.
nuo sun mitat ja raskauskilot...sekä myös se, että mun esikoinen ei myöskään pystynyt imemään vaan pumppasin maitoa(8kk!!)
Mulla meni aika tarkalleen vuosi tuon ekan raskauden jälkeen, kun paino oli samoissa kuin ennen raskautta. Vatsa ei kyllä enää samannäköinen ollut, kun nahka venyi ja tuli niin paljon raskausarpia. Arvet ovat tosin kyllä vaalentuneet, eivätkä ne enää 'revenneet' uudestaan toisessa raskaudessa.
Nyt taas vuosi kuopuksen syntymästä ja olen takaisin lähtöpainossa. Nyt aloitan kyllä jonkin sortin kiinteytyskuurin, kun imetyksen lopetin.
Olen kai sellainen onnellinen luonnonoikku, mutta maha on samanlainen kuin ennen lapsia (2kpl) en ole oikein jumpannut enkä tehnyt mitään liikeitä vaan olen luonnostaan sellainen.. ei ole mitään nahkarellukkaa tai kahvoja.. Nyt sitten olen päättänyt treenata ihan vaan että lihakset pysyis kunnossa!!!