Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika kylvetetty pääsääntöisesti 2 x viikossa. Jos on tullu jotku jättipuklaukset valuen pitkin niskaa niin sitten ollaan kylvetetty lisää. Onneks noita ei hirmuisesti ole kuitenkaan ollut. Happaman maidon tuoksu on kyllä oleellinen osa vauvaa, mutta rajansa kai silläkin ;) Meilläkin poitsulla hyvä iho, öljyä laitellaan meilläkin kylpyveteen. Mitään pesuaineita ei olla käytetty. Kuulemma niille vauvoille, joilla on oikein reippaasti hiuksia vois pestä jo toisinaan lasten shamppoolla.

Tuohon nuha asiaan, olen itsekkin tuon sipulivinkin kuullut. Lisäksi nämä: ilmankostutin , keittosuolatipat ja nasolin (nasolinin ikärajajutuista en tiedä kyllä mennä sanomaan, kun en ole pakkausta lueskellut)Kuulin sellaistakin, että sitä fridaa ei sais hirmu liikoja käyttää, koska voi jopa lisätä limaneritystä, no mene ja tiedä sitten. Meillä ollaan oltu ihan terveenä onneksi, joten ei ole tarvinnu vielä tarttua noihin vinkkeihin.

Käsittääkseni, jos pikkuiset on hirmu tukkosia ja eivät nuku + tukkoisuus haittaa syöntiä (imetystä) niin lääkärit määrää hengitettävää lääkettä, oiskohan ventoline.

Facebook ryhmässä kyl näyt Tuittu jäsenenä ihan ok, joten panen tosiaan ohjelman piikkiin. En tiiä auttasko jos päivitä selaimen, kun mulla se ainakin lopetti tökkimisen siihen ja mozilla on kyl exploreria parempi. En siis ole mikää tietokonehai, mut kuhan ehdottelen ( ja tietenkin joku tietokone nero nauraa partaansa taustalla) =D

Miitistä, tuossa puoliltapäivin meilläkin poitsu nukkuuu ne pitkät päikkärit, eli osus soppelisti bussimatkaan, muuten se matkustaminen on kyllä itkunen.

t.Katjuska

Vierailija
122/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tosiaan eilisestä :) Meille oli tosi virkistävää. Nyt vaan miittiä odotellaan että pääsee paremmin tutustumaan.

Sognatore79:Me kylvetetään Marianne 3-4x/vko ja rasvataan aina jälkeenpäin. Ollaan yritetty auttaa sillä unille lähtöä, muttei tosta hirviästi apua oo ollu

Hierojalla käynti on kyllä aivan ihanaa Verkku!! Varsinkin näin vauva-aikana mielestäni melko tarpeellistakin, niin pysyy paikat kunnossa. Itellä kipeytyy selkä helposti liinalla kanniskelusta (vaikka kyllä mie tiiän että vatsalihaksilla kuuluisi tukea, mutten mie van aina muista) Varasin tänään just ensi vkolle hierojan, oi autuus :)

Meillä oltiin nenä aika tukossa ihan ekalla viikolla kun kotiuduttiin. Yksi kikka oli että oltiin vauvan kaa kylpyhuoneessa, kuuma suihku täysille ja hengiteltiin vesihöyryä niin aukesi jonkun verran. Sairaalassahan annetaan sitä suolaliuosta ruiskulla nenäään. Siihen saa helposti ohjeen netistä ja milloin sitä voi käyttää. Kai sitä myydään valmiina liuoksena apteekissakin. Vauva ei vaan hirveästi arvosta sitä nenään ruiskauttamista..........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollu Leolla jo neljä kertaa nuhaa, kuumetta niihin ei oo kyl liittyny. Yskinyt on kun sitä limaa valuu nieluunkin. Me kanssa kohotetaan sängyn päätyä aika reippaasti pistämäälä kirjoja jalkojen alla ja josku lisäki myös aikusen tyynyn patjan alle ja toisen tyynyn jalkopäähän, ettei vaavi valu alaspäin. Sitten pistetty pyykkejä kuivuun samaan huoneeseen tai kostee pyyhe patteril, josksu myös käytetty vedenkeitintä kansi auki makkaris ennen unia. Sipulia ollaan pistetty kulhos myös sängyn viereen, mut jos se räkä valuu, niin se musta pistää valumaan vain lisää. Viime nuhassa sano neuvolan täti, että vickiä voi pistää yönuttuun, ei iholle, mut Leo tosiaan jo 7 kk. Höyryhengittely suihkussa on toimivaa kans. Meillä sielä ollaan ja lauletaan kylpyankoille :D Keittosuolatipat on kyllä hyviä, ollaan sitä töräytetty nenuun ja sit fridalla niistetty. Leo inhoaa fridaa, mut viimeks ei muullakaa saanu sitä räkää pois. Pikkuniistäjästä ei oo ollu meille mitään apua.Kamalalta se kyl tuntuu ku Leo on melki pakokauhus heti ku natsi-frida otetaan esiin.. Ja paljon vaan lepoa ja nesteitä, keitettyä vettäkin ollaan annettu pullosta pikkusen jo ihan pienenä. Jaaa.. mitäs muuta, en nyt muuta muista. Tärkeetä on myös, että äiti saa lepoa, lämpöä, läheisyyttä ja suklaata.

Vierailija
124/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy 12, voitas vaikka ens viikon alussa kärrytellä ma tai ti ja sit yhes mennä ke esikkoon? Leo nukkuu unet (noin) 9-10 11-13 ja 15-17. :)

Vierailija
125/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eli miitin vois vaikka kokeillakin järjestää iltapäivästä, kun useimmille sopii.. Siinähän sen sitten näkee miten onnistuu ja minusta kiva että tulee aina huomioitua kaikkien toiveet.. Miten Helluselle sopii miitti teillä iltapäivästä?

BlackPoppy: Meillä ei myöskään olla aamuihmisiä :) Kaikki mikä tapahtuu ennen klo 12 aiheuttaa mulle itseasiassa jopa stressiä ja ahdistusta. Nytkin tuon vauvakinon takia menetin aamuyöstä asti unet kokonaan kun pelkään aina hirveesti pommiin nukkumista tai miten se nyt sanotaankaan :) Ja neuvolatäti tietääkin jo tämän ja me saadaan aina iltapäivälle neuvola-ajat, ihanaa!! Onneksi on sitten aamuihmisiä niille aamuajoille niin saadaan me rauhassa nukkua ja olla rauhassa jos ei nukutakaan.. Mukavampi heräillä rauhassa aina uuteen päivään, vähän vaavin kanssa seurustelleen ja itse telkkaria katselleen ja sohvalla löhöillen..

Verkku: Meillä on se kylvetystuki ja se on kyllä tosi hyvä. Ei puhettakaan että mulla tai miehellä jalat kestäis olla kyykyssä niin kauan tai polvet sitä että olis polvillaan lattialla.. Saatiin tuo runko kaverilta lainaan, kun ovat aika arvokkaita (muistaakseni 40-50e) ja sitä ei voi ihan hirveen pitkään käyttää...

Myy12: Miitteihin saa tulla ihan kuka vain ja meidän porukassa uudet ovat ihan yhtä tervetulleita kuin vanhatkin :) Että rohkeasti mukaan vain.

Nyt Viivi kaipaa äitiä.. :) Joten lisää toisella kertaa..

Vierailija
126/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa mieleen kun leikin Viivin kanssa leikkimatolla, että miitinhän vois järjestää tavallaan kahdessa osassakin eli ne joille sopii aiempi ajankohta niin voisivat tulla jo 13-14 aikaan ja niille joille sopii myöhäsempi tulisivat esim. 15-16 tai kun ehtivät/haluavat.. Silleen kaikki pääsee miittiin ja kaikille olis mammaseuraakin :) Esim. kun muistelen noita vastauksia niin Marsupialia ja Katjuska halusivat aiemmin ja muille sopi myöhäsempi. Tuitulla passas varmaan se välimalli parhaiten niin ehtii lentokentällekin.. Ja jos haluaa niin voi olla vaikka ihan alusta ihan loppuun asti. Ehtiipähän kaikkien kanssa jutella rauhassa. Miltä kuulostaa?

Vierailija
127/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa, että porukkaa olis kylässä noin pitkään. En tiedä hellusesta, mutta mulla ainakin tulis jo väsy, vaikka teistä tykkäänkin. :) Me tullaan, jos pidetään aikasemmin, sitä myöhäsempää aikaa pitää vielä vähän pohtia. Nytkin tuntuu jo, etten jaksais minnekään enää lähteä. Meillä kun tosiaan noustaan jo seitsemän aikaan, viimestään! :)

Vierailija
128/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulia on oli nyt sängyn vierellä, ja en tiiä oliko se vai mikä, mutta tuntuu, ehkä vähän helpottavan. Kiitti vinkeistä! Kaikkea muuta ehdottamaanne ollaan taidettu jo kokeilla, eli eipä siihen taida mitään kummempia poppaskonsteja löytyä. Ajan kanssa varmasti helpottaa, kunhan ei vaan menis korviin. Eikä Frida kyllä mikään suosikki täälläkään ole, mutta millään muulla sitä räkää ei pois saa.

BlackPoppy: Kärryttely käy vaikka ma, kun ti meillä on menoa, klo 11-13 ois hyvä, mutta myöhempikin aika käy, kun tää meidän lähteminen ei aina ole niin nopeeta:)

Niin missä se seuraava miitti ois tarkotus pitää?

Nyt ei päässä liiku oikeen mitään, kun oon just syöny itseni ähkyyn, mutta myöhemmin ehkä enemmän.

Hyviä viikonloppuja:)

Vierailija
129/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miittipaikka vissiin nyt vähän auki, kun Hellunen ei ole käynyt kommentoimassa aikatauluja.. Eli jos hälle sopii niin Oinaansuolla olis seuraava miitti ens viikon perjantainailtapäivällä tai sitten koko päivän tyylisenä.. Eiköhän miitti tässä tarkennu kunhan Hellunen ja Zahrina ehtivät käydä netissä..

Mä jaksan ja pystyn kyllä järkkään tuolleen koko päivän avoimet ovet.. Itseasiassa kivaa kun olis koko päivän seuraa :) ja tosiaan ehtis kaikkien kanssa sitten paremmin seurustelemaan.

Vierailija
130/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toihan ois loistava tommoset avoimet ovet :) Missä päin Sognatore te asutte? Meilläkin voidaan sitte järkätä treffit joku kerta. Onpahan syy siivota :D

Vierailija
131/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Sognatorelle kun huomioit myös meidät:) No ei se mitään jos haluatte järkätä sen päivälläkin. Mehän tullaan jos tullaan:) Voidaan sitten seuraavaa miettiä iltapäiväksi. Jos Hellunen on ajatellut sen päivälle niin ei mene suunnitelmat sitten ihan sekaisin!

Tosiaan meidän päiväunethan kestää 11.30-17.00 joten notkun sitten koko päivän jonku luona jos siellä nukuttas koko aika:) Mutta voidaan tulla esim just klo 15.30-16.00 kun pakkaan poitsun vaunuista suoraan autoon ja syödään sitten miittipaikassa:) Sopnganotereelle meillä on helppo tulla vaikka päivälläkin koska asutte kävelymatkan päässä niin voi huoletta pakata miehen vaunuihin ja jättää sitten nukkumaan. Bussilla olen kyllä niin surkea kulkemaan, joten se on huono vaihtoehto.

Muutenkin olisi kiva että poika näkisi muita vauvoja kun lapset sitä niin kiinnostaa:) Joten olisi mukava että hänkin olisi hereillä kun kyläillään:)

Mutta elkää nyt vaan minun takia tätä miitti ajankohtaa vaihtako jos hellunen on kerennyt sen jo noin sopia:)

Z

Vierailija
132/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zahrinan pojalla on aika hurjat päikkärit! En oo ennen kuullu että joku nukkun päivällä noin pitkään. :) Meidän päikkärit on tällä hetkellä 9-9.30, 10.30-13.30 ja 15-17, noin suunnilleen. Ja minähän liikun kaikista mieluiten nimenomaan Sampon päikkäreitten aikaan, kun sillon se nukkuu bussissa. Muuten tulee huutoa...

Meillä oli taas melkonen yö. Melkeen tunnin välein heräili ja kolmen jälkeen ei suostunut nukahtamaan. Ärh. Sitten kun nukahti, niin nukkui puoli kuuteen ja sitten olikin jo pojan mielestä aamu. Mies nousi puoli seittemältä poitsun kans, että minä sain vielä nukkua. Ihanaa!

Nyt kuuluu kutsu!

Vierailija
133/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt palstalla nyt pariin päivään, ollu niin kiirusta aamusta iltaan taas. Mutta kyllä mulle käy avoimet ovet-miitti. Pitää vielä mieheltä varmistaa, et mihin aikaan se haluaa tulla kotiin :) Mut helposti varmaan täällä voi olla johonki klo 17 asti. Jos sovitaan alustavasti, että miitti olis klo 13-17 välillä ja jokainen tulis sillon, kun itselle parhaiten sopii? Se onkin oikeestaan parempi noin, jos on kovin paljon tulossa porukkaa niin mahdutaan paremmin ku on porrastettu aika :) Poju voi meillä olla vähän kärttyinen iltapäivällä, mutta ei se varmaan haittaa.

Vierailija
134/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin sopii sillon pe miten vaan päin ja missä vaan :) Lellona matkustaa hyvin rattaissa. Ja sitten kyllä tuutte tosiaan meillekkin joskus!

Meidän piti mennä tonne lastentarvikekirppikselle, mutta mun isä on täälä ja se jää illalla lapsenvahdiksi ja se vähä vienosti vihjaali, että biltemaan ois asiaa.. Niin sitte käytiin siä ja zeppeliinis, huh huh. Vähä rankkaa oli lähtee het vauvauinnin päälle. Lellonainen nukahti heti ku kotiin päin lähettiin ja jatko unia viä täälläkin! Äitikin saa vähä hengähtää ja taidanpa ottaa pikku päikyt ennen illan rientoja ;)

Nähtäskö Myy muuten missä sillon ma? Mä voisin silloin lähtee tästä kärryileen 11 jälkeen ku saan Lellonan syötettyä...

Vierailija
135/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin päästään pe. joskus 13-14 aikaan varmaan tultaisiin. riippuu vähä saadaanko autoa käyttöön...

niko ottaa ensimmäiset päikkärit n.klo10 ja toiset n.klo 15.. mut kyl se on monesti toisten vauvojen sängyssä nukkunut, jos on kova väsy kylässä iskenyt. xD kunhan on vain oma riepu mukana.

huomenna on muuten vissiin oulun keskustan avoimessa päiväkodissa (uusikatu 27) joku sellainen vauvanvaatteiden vaihtohomma klo 14-16. voisin ite ainaki käydä vilkaisemassa minkälainen se on, kun noita 62-68cm vaatteita on ihan liikaa. =)

nyt pitää mennä. kohta alkaa serkun vauvan ristiäiset! =)

Vierailija
136/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, minäkin löysin että olitte tänne siirtyneet. Pikaisesti miitistä meille passaa perjantaina aika kuin aika, meilläkin tyttö nukkuu pitemmät päikkärit tuossa puolenpäivän maissa, mutta nukkuu kyllä turvaistuimessakin jos niikseen tulee. Niin ja noi syntymä ajat+ mitat. Meillä maailmaan tultiin viikoilla 37+4 ja painoa oli 2930g, pituus 51cm.

Nyt täytyy mennä tyttö kutsuu :D

Jade+ tytsy

Vierailija
137/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi pieni rassukka putosi tänä aamuna hoitopöydältä alas laattalattialle. Minä olin metrin päässä pyykinkuivaustelineen vieressä viikkaamassa harsoa, jotta aloitettaisiin mekin meidän kestovaippaura.. :( Huonosti alkoi! Ei passaa jättää edes tuommoista joka ei vielä liiku-jotenkin sen on täytynyt huitomalla ja potkimalla hilautua sen verran alaspäin, että pylly meni reunan yli ja humps lattialle kasvot lattiaa vasten. Voitte uskoa mikä hirveä järkytys sekä äidille että tyttärelle!!! En varmasti ikinä unohda sitä kuvaa, kun pieni tyttöni alastomana kasvot lattiaa vasten, kädet levällään... :( Ja iso itkuhan siitä tuli, molemmille.. Käytiin Oysissa tarkastamassa että miten kävi ja luojan kiitos selvittiin säikähdyksellä. Mutta sen verran otin oppia etten jätä enää vahtimatta hetkeksikään, en edes vaikka olisin metrin päässä. Ja uusi hoitoalusta käytiin heti ostamassa. Entisessähän meillä oli se pehmuste ylhäälläkin ja kun tuo likka on niin pitkä niin peppu oli aina liian lähellä reunaa. Nyt on hoitoalusta jossa korotukset vain sivuilla, ylhäältä ja alhaalta auki niin siihen se mahtuu paljon paremmin. Jospa nyt ei enää tarttis sattua mitään tuommoista!

Tuittu: Me asutaan Herukassa. Voitais järjestää täällä sitten vaikka se seuraavasta seuraava miitti avoimilla ovilla että kukanenkin tulee milloin haluaa ja lähtee milloin haluaa :)

Zahrina: Vähintäänkin reilua, että kun säkin oot monta kertaa asiasta maininnut niin joskus mennään teidänkin toiveiden mukaan. Ja sitäpaitsi mä haluan nähdä teidätkin pitkästä aikaa :)

Vierailija
138/176 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon varmaan vähän epäsosiaalinen, kun en kykene olemaan ihmisten keskellä kovin kauaa. Ainakaan jos ihmiset on mun kotona. :D Mutta hienoa että te jaksatte, niin saadaan järkättyä näitä miittejä! Me ollaan Sampukan kans varmaan ekoja vieraita, kun tykätään kulkea tosiaan ajoissa. Toivottavasti ehdittäis kuitenkin nähdä Zahrinaakin pitkästä aikaa.

Tuntuu että Sampo vaan aikastaa entisestään tuota yöunille menoa. Tähän astihan sen on nukahtanu melko tarkkaan kaheksalta, nyt on muutamana iltana ollu jo lähempänä puolta kahdeksaa kun on simahtanu. Muuten ihan kiva, mutta se rajottaa meidän iltamenoja tosi paljon, kun pitää olla ajoissa kotona. Onneksi me on yleensäkin kuljettu enemmän päiväsaikaan.

Sognatore, varmasti ihan kamala tilanne! Onneksi nuo vauvat on melko sitkeitä otuksia! Älä liikaa syytä itseäs, noita sattuu tosi monelle. Minäkin tiedän monta äitiä, joilla on vauva tippunut lattialle. Yhdellekään ei onneksi käynyt mitenkään. Muakin välillä hirvittää, kun käy eteisestä pyykkitelineeltä äkkiä nappasemassa vaipan, että tippuuko tuo sillä välin. Nykyään on aika rauhassa tuossa hoitopöydällä (paitsi jos huutaa) mutta aiemmin sätki ja potki koko ajan. Pitäis opetella ottamaan ne vaipat mukaan ku menee ohi...

Nyt nukkumaan. Vois harkita nukkumaanmenemistä samaan aikaan ku Sampukkaki, niin sais joskus nukkua tarpeeksi. :)

Vierailija
139/176 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Sognatore! Tuo tuntuu niin kamalalta :/ minäkin oon nimittäin leon kerran pudottanut.. Se oli silloin varmaan jonkun 3 kk ja se oli yöllä syönyt ja oltiin molemmat nukahtanu, niin, että vauva minun massun päällä ja minä istuvas asennos. Aamulla sitten heräsin siihen kun kuului tumps ja Leo makas lattialla. En tiedä kuinka se tilanne ees meni, joko mä oon kääntäny kylkeä tai Leo ite heilunut niin että tumpsahti. Hirveen huudon päästin ja mies heräs siihen. Leo alko vasta sit huutaa ku mäkin huusin. Eikä Leolle tullu ku pieni punanen jälki ottaan ja se katos samana päivänä. OYS:issa sillon sanottiin et tarkkailkaa tunti et näkyykö merkkejä aivotärähdyksestä. Kun ei näkynyt niin ei siä ees käyty.

Mutta kauan välähteli muistista se kuva Leosta lattialla.. Kuulin kanssa sillon monelta juttuja, kuinka niidenki lapset pudonnu pienenä. Varmaan kaikki puttoo kerran :)

Nyt täytyy mennä lattial peuhaan! Lisää myöh :)

Vierailija
140/176 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänki niko putos kerran sitteristä. tais olla n.7-8kk ja jotenki se vain pomppas siitä pois. en ollu pöljä laittanu vöitä kiinni. onneks se tumpsahti vain mahalleen lattialle ja otti jo käsillä vastaan eikä lyöny päätä. mut tunsihan sitä itsensä tyhmäksi.

kaikki mun tutut on tainnu ainaki kerran pudottaa vauvan sohvalta tai sängyltä.... vahinkoja sattuu. yllättävän kestäviä kyl noi vauvat.

haleja sognatore! =)