Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aamu etenee suunnitellusti, niin mekin tullaan kinoon. Bussi lähtee täältä kympiltä eli olen ehkä hitusen 1030 jälkeen siellä. Jos kehtaatte minutkin odottaa siellä ala-aulassa, jos ulkona ei jaksa kärvistellä =)

Vähän jänskättää, kun tuo poika ei mikään ihanteellinen vaunussa olija ole.

t.Katjuska

Vierailija
102/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansinisellä sadesuojalla varustellut emmaljungat ja äiteellä musta takki ja tummat kutrit =)

t.Katjuska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

BlackPoppy, asutaan täällä Heinäpäässä päin, Hollihaassa, jos paikka mitään sanoo.

Ja Onnea ensimmäisestä yöstä, ilman yösyöttöjä:)

Kiitos Sognatore, kun liitit tietomme listaan sekä tervetulotoivotuksista!

Väinöllä on nyt ensimmäinen nuha, mutta yllättävän reipas ja touhukas jaksaa olla.

Yöllä on sitten vähän vaikeampaa, ja heräilee useasti. Toivottavasti menee pian ohi,

vaikka tuskin lauantaina vauvauintiin pystytään menemään. Yöt Väinö on nukkunut

pariviikkoisesta asti paremmin kuin hyvin, mutta nyt viimeiset viikot on noussut öisin

syömään, eikä velleistä tunnu olevan apua, puuroja odotellessa siis:)

Vauvakinossa käyneille, oliko hyvä leffa? Ois ollut kiva tulla, mutta kun Väinöllä on

tosiaan nuha ja mulla huomenna vielä tenttikin, että siinäpä meidän päivä meneekin.

Ja lueskelin, että muutama oli käyny Esikko-ryhmissä? Minkälaista siellä on ollut? Ja oletteko käyneet niissä kaupungin järjestämissä? Ja onko siellä ollut ihan alle puolenvuodenkin ikäisiä vauvoja?

Nyt lukumotivaatiota etsiskelemään:)

Vierailija
104/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pää ihan tyhjä, piti kommentoida vaikka mitä, mutta taidankin lähteä tuonne ihanaan auringonpaisteeseen siivoamaan koirien tarhaa, vielä kun neiti nukkuu, ja päiväkahvit vähän myöhässä terassilla :)

Millaista oli vauvakinossa? Harmitti kovasti, kun ei mukaan päässyt, mutta ell kävi tosiaan aamupäivästä raspaamassa ja rokottamassa.

Meilläkin kunnassa ois alkanut tammikuussa se esikkoryhmä, mutta muistin sen vasta joskus helmikuussa ja ne kai kokoontu vaan 8 kertaa, ainakin sen lapun mukaan.

Vierailija
105/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tullut paljon kirjotuksia. Meni oikeen aikaa että sai luettua kaikki:D Mutta sehän ei haittaa... Ja tälle puoleele siirtyminen on mukava juttu:)

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Mukava kuulla että muillakin on alkanut rytmit löytyä ja yöt alkaa olla helpompia (ootte varmaan varastanu ne minun pojalta kun kaiholla muistelen noita kokonaan nukuttuja öitä)

Miittiin olisi kyllä mukava päästä. Ooteko miettiny että pidettäs illasta/iltapäivästä sitä? Monella saattas olla auto käytössä helpommin ja ei menis päikkärit ihan sekasi? Verkulla olisi mukava tulla käymään. Ja toki passaa kyllä muillakin:)

Meillä on tullut yksi syöntikerta yöuniin. 2-3 maissa pitää maitoa saada. Muutenkin on yöt ollu nyt aika rikkonaisia kun poitsu oppi kääntymään vatsalleen ja kääntyilee sitten unissaan. Takasihan ei osata kääntyä joten äiti pitää huutaa apuun ja noustaankin sitten useamman kerran yössä:( Millään pönkkääminen ei auta vaan siitä se vasta huuto repeää. Lisäksi mulla pelottaa aivan hirveästi että poika ei heräkkään vaan tukehtuu kun ei osaa vielä pääntä kääntää. Ajattelinkin että liian helpolla ollaan päästy joten nyt koetellaan. Hellunen taisikin puhua että näihin aikoihin voi tulla uniin rikkonaisuuksia kun vauva oppii niin paljon uutta. Mutta eiköhän tämä tästä. 5kk neuvola oli alkuviikosta ja mitat oli 6540g ja 63cm. Meillä oli uusi neuvolatäti ja oli oikein mukava ja ammattitaitoisen oloinen:)

Voi kun olisikin mahdolisuus jäädä pojan kans kotiin pitemmäksi aikaa. Ihan kateellinen olen Riialle:) Mulla on pakko lähtä koulunpenkille kun olen alotusta jo vuodella siirtänyt. Nyt vaan alkaa kova hoitopaikan metsästys. Kunnalliseen en haluaisi viedä ellei ole perhepäivähoitaja. Neuvolasta sanoivat että kannataa alkaa hakemaan 4kk aikaisemmin että saa sitten semmosen kun haluaa.

Meidän mitat muuten on rv 38+4 ja 2760g ja 46cm

Poitsu alkaa heräillä pihalla joten nyt pitää mennä (ihan hävettä kun ei kerenny kun omaa napaa) Kokeilen myöhemmin paremmalla onnella:)

Z ja poitsu 5kk

Vierailija
106/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva nähä teistä osaa ihan livenäkin. Loppuja sitten toinen kerta :) Treffaillaanko me sitte uudemman kerran ens perjantaina? Meille tuli torstaille menoa, ni ei sitte päästä sillon :(

Me ollaan käyty esikko-ryhmässä Kaijonharjussa ja nyt eilen oltiin BlackPoppyn kanssa siinä vihreen talon esikossa. Se Kaijonharjun esikko on mun mielestä ollu vähän tylsä, mut tykkäsin tosta keskustan jutusta :) Kyllä siellä tosiaan on ollu ihan pieniäkin vauvoja. Me taidettiin käydä ekan kerran vasta, kun Unna oli joku vähän yli 4 kk. Oli muuttoa ja reissua siinä aiemmin, ni ei tullu mentyä. Mutta joo, siis kyllä siellä on ihan kiva käydä, varsinkin jos ei päivisin kauheesti muuta seuraa oo. Ja mukava se on vaihdella kuulumisia ja kysellä vinkkejä :)

Vierailija
107/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kottiin päästiin :) kiitos kaikille lehvaseurasta! Eipä sielä hirveesti kerennyt jutella ja tutustella.. Mutta ehkä miitissä sitten! Se ensviikon perjantaiko oli nyt sit sovittu?

En kyl uskalla toivoa, että tää yöllinen syömättömyys tässä jatkuisi. Mielenkiinnolla ootan seuraavaa yötä :)

Myy12: Juu tiiän Hollihaan eikä meiltä tästä hirvee matka sinne oo! Voitas joskus kärrylenkkiä miettiä ja tehäkkin? Me ollaan käyty tossa Vihreän talon Esikossa ja siellä on ainakin tosi mukavaa porukkaa ja henkilökuntaaa. Ja mukavat jutustelut aina syntyy :) Meillä taisi olla Leo 3 kk kun me aloitettiin ja nuorin siellä käyvä taitaa täl hetkellä olla jonku 4 kk.

Meillä tekee mies nyt ruokaa, jes! Hyviä illanjatkoja itse kullekkin :)

Vierailija
108/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan joo se perjantai, ku minäkään en pääse torstaina! On muuta menoa kans. Ja kiitos elokuva-, kahvi- ja shoppailuseurasta! :)

Vierailija
109/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitten näemme! Laitan sinne facebookiin osoitteen ja tietoa bussiyhteyksistä, niin löydätte tänne meille. Eikö se olekin sellanen suljettu ryhmä, johon pääsee vaan, jos kutsutaan? Ettei meidän osoitetta kohta tiedä sellaiset, joiden ei sitä tarvi tietää. Olisko se miitti taas siinä klo 13 aikoihin?

Kiitos leffaseurasta! :) Oli mukava käydä. Tutustelemaan ei kyllä kovin päässyt, mutta eiköhän se sitten miitissä korjaannu.

Tuittu, me ollaankin kovia kärryttelemään, ja seura kyllä kelpaa! Mukavampi onkin kävellä, kun on juttuseuraa. Että mennään vaan yhdessä joskus! :)

Meidän poika oli tosi väsynyt, meni jo nukkumaan. Välillä tuntuu, että sillä on liikaakin aktiviteetteja (mä en oikeen tahdo pysyä kotona), nytkään ei malttanu koko päivänä nukkua yksiäkään kunnon päikkäreitä. Pitää viikonloppuna olla kotosalla ja käydä vaan vaunuttelemassa sillon kun se nukkuu.

Nyt iltapalalle --->

Vierailija
110/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä:Jäseneksi haluavan on saatava ylläpitäjien hyväksyntä. Kuka tahansa voi lukea ryhmän kuvauksen, mutta vain jäsenet näkevät seinän, keskustelualueen ja valokuvat.

Jos Hellusella hirvittää laittaa tuosta huolimatta osoitetta niin kurkkaappa siihen vauvankuan alapuolelle. Siinä pitäis olla sellainen kohta ( näkyykö sinulla?) et lähetä viesti kaikille jäsenille. Sit se ei ainakaan näy muille. =) ja klo 13.00 kuulostas aikas ok:lta.

t.Katjuska

Ps. ja niinhän me on sovittu, et jokainen tuo jotain pientä purtavaa tullessaan.

Vierailija
111/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit luoda sinne siitä tulevasta miitistä tapahtuman. Otetaan nyt ilo irti koko palvelusta ;)

Vierailija
112/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellunen, valitinko sulle vai Sognatorelle, että kun ei tälläkään viikolla oo yhtään päivää oltu kotona. Joka päivä on käyty jossain, viimeks perjantaina oltu kotona. Huomenna en aio käydä missään! Ens viikkokin on tämmönen samanlainen, tiistai on ainoa "vapaapäivä"!

Sampokin oli tosi väsynyt, iltakylpykin sai aikaan ison itkun, vaikka yleensä vaan naureskelee. Nukahti jo puoli 8 aikaan. Annettiin panadolia, kun vaikutti ne hampaat niin vaivaavan... Toivottavasti seuraavat hampaat ei aiheuta samanlaista, muuten menee varmaan koko vuosi tämmöseen!

Öitä!

Vierailija
113/176 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota kun Zahrina on jo monta kertaa ehdottanut miitin alkamiseksi myöhäisempää aikaa, että jokohan pitäisi häntäkin kuunnella!?! Me nimittäin muuten on aina tavattu puolenpäivän aikaan/vähän jälkeen.. En nyt tietty iltaa meinaa eikä varmasti Zahrinakaan, mutta olisko klo 15-16 jo parempi. Päikkärit ohi ja silleen... Ja jos Helluselle ei sovi se aika niin sitten on Verkkukin jolla mies paljon töissä. Samoin meillä voi kans tavata myöhempään, mä voin käskee miehen evakkoon siks aikaa.. Moneltako Zahrinalle sopis miitti ja olisko toisillekin ainakin kerran ok myöhäsempi aika?

Kiitos tosiaan leffa, kahvi ja shoppailuseurasta.. Mulle sä Marsupialia kerroit tiukasta menoaikataulusta :) Se on hyvä että on menoa, mutta kuulemma sitäkin voi olla liikaa. Muistaakseni joskus oon kuullut puhuttavan että siksi nykylapset käy ylikierroksilla/adhd-juttuja, kun ollaan liikaa menossa.. Itse olin 4 vuotta adhd-lapsen tukihenkilönä, joten tuttua on semmoinen.. Mutta tiedäpä tuota mistä ne kaikki tulee..

Oli kiva tavata teidät uudet kasvotusten! Nyt tietää Gribzin pikkuisen ihanista ripsistä, kauniista Chocosta, Leon kujeilusta ja Unnan isoista silmistä :) Ja on kasvot kirjoittajilla, mikä mulla aina helpottaa jollain lailla tätä kirjoittelua..

Käytiin Marsupialian kanssa Taikapilvessä mutka vielä lopuksi. Ostin semmoisen kiilatyynyn sieltä, korottamaan sängynpäätyä. Nytpä on käytössä ekaa yötä niin katsotaan onko vaikutusta pulautteluihin ja yöuniin.

Nukkumaan Viivi meni 9 aikoihin, yllättäen ei kauheen väsynyt edes ollut päivän jäljiltä. Oli kyllä kiva käydä typyn kanssa leffassa, tykkäs tyllerökin leffaa katella eikä ollut ainoo. Ihana kun Tuitunkin tyttö vieressä katsoi niin tarkkaan lattialta että varmaan on niskat kipeet :)

Kysymys: Kuinka usein käytte kylvyssä? Meillä käydään tällä hetkellä kaksi kertaa viikossa, keskiviikkona ja sunnuntaina. Nyt tosin oon miettinyt, että pitäiskö alkaa käymään useammin/olla pidempään, kun Viivi tykkää ihan hirveesti kylpemisestä. Itku tulee kun nostetaan vedestä pois, laitetaan pyyhe ympärille ja aletaan kuivaileen..

Sognatore

Vierailija
114/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tosiaan leffa- ja kahviseurasta :) Viime yönä sitten piti taas syöttää, tosin vasta klo 4. Leo ynisi, pistin tutin suuhun ja ite kävin vessassa, niin sinne kuulin kun se alkoi karjumaan eli pulloa pistin lämpiimään.. huoh. Tais olla kertajuttu tuo yösyömättömyys! Mutta unta riitti sit klo 7.30 asti kaikilla. Nyt Leo pyörii lattialla ja mua ihan hirvittää kun sillä kauhee vauhti päällä jo noin kierien! Tuntuu, et kerkee joka paikkaan! Apua ku se varmaan kohta alkaa ryömiä tai kontata :D

Miitistä sen verran, että me ei päästä oikeen mihkään lähteen helposti ennen puoltapäivää! En ymmärrä miten nää aamut menee niin nopsaa vai onkohan äiti vain aamusin vähä hidas? Mutta puolenpäivän jälkeen käy ja tolloin myöhemminki iltapäivästä :)

Sognatore: Me kylvetään kahesti viikossa eli ti ja to ja lauantaisin vauva-uinti. Neuvolas sanotiin, et vois useemminkin ku Leolla aika hyvä iho. Kylpyyn pistetään aina loraus öljyä. Nyt vaan Leo kylvyskin niin hirvee tohottaja ja sit se viä öljystä liukas kuin pieni silakka..

Nyt taisi leo kyllästyä paapan kanssa vääkästämiseen, alkaa olla aamu-unien aikakin..Hyvää alkavaa päivää ja viikonloppuja! Palaillaan :)

Vierailija
115/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuo myöhäsempi aika on vähän huono. Sampo on yleensä myöhemmin iltapäivästä jo aika kärttynen ja jos ei olla ajoissa kotona niin nukkumaanmeno on tuskainen... Käy kai vielä ylikierroksilla. Ja auto meillä on kuitenkin käytössä vasta viiden jälkeen ja sillon ei kyllä enää lähdetä. Meille passaa parhaiten se 13-14, sillon Sampo nukkuu ku ollaan bussissa.

Me kylvetään joka ilta, vaikka Sampukalla kuivahko iho onkin. Öljytään vaan sitten reippaasti. Kylpy kuuluu siis iltarutiineihin meillä. Keskiviikkona ei kylvetä ku on vauvauinti.

Vierailija
116/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin oikeastaan käy myöhäsempi aika, mutta kovin myöhäänhän sitä ei kärsi olla ettei mene yöunet, kun nukahtaa autossa.

Mutta meilläkin on tosiaan päiväuniaika tuolloin aamupäivästä, ja neiti on tosi kiukkunen illalla jos ei oo nukkunut päivällä kunnolla, ei osaa nukkua missään metelissä ja hälinässä :/

Meillä ei taida tosiaan sitä vaaraa olla, että mies olis jaloissa ;)

Me kylvetään yleensä joka toinen päivä, vauvauinti on lauantaisin mutta ei käydä joka viikko. Aina vähän heittelee nuo kylvyt, kun mies ei aina pääse ajoissa ja neiti heiluu niin paljon, että mulla ei vaan paikat kestä pidellä sitä ja kyyköttää lattialla! Onko kellään käytössä sitä kylvetystukea?

Ihanaa, pääsen tänään hierojalle!

Sitten siskon kans äidin synttäripäivää piristään kakulla, mun isä kun on saksassa toiselle siskolle tekemässä remonttia ties kuinka kauan, niin äiskällä taitaa olla vähän yksinäistä aina töiden jälkeen :)

Nyt hellan ääreen!

Verkku ja tytsy tänään 5kk

Vierailija
117/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ryhmästä, eli mikä sen nimi on? Olen kyllä aika laiska

käyttään Facebookkia, mutta jos sitä innostuis:)

Eli millasia ne teidät miitit on (olen nyt ihan pihalla, kuin lumiukko:),

voiko sinne tulla yms.?

BlackPoppy: Vaunulenkki kuulostas tosi kivalta, välimatkakaan ei

oo mikään hirveä. Mihin aikaan teillä yleensä nukutaan päiväunia?

Oon miettiny jo jonkin aikaa Vihreän talon esikkoryhmää, mutta oon

ajatellu, että lapset on vanhempia, kun perhekerhossakin Väinö on

ollut paljon muita nuorempi. Pitää varmaan ens kerralla tulla kattoon,

minkälainen se on?

Väinö on käyny samoten kylvyssä pari kertaa viikossa ja sitten vauvauinnissa

suihkussa. Tykkää kyllä kovasti kylpemisestä ja uimisesta:)

Onko kenenkään teidän vauva sairastanu nuhaa? Nyt ois vinkit arvossa, miten

siitä päästäisiin nopeimmiten eroon? Suolatipat, nenäfrida ja pään kohoasento sängyssä on

käytössä. Höyryhengitystäkin kokeiltu on.

Vinkeistä kiitos etukäteen!

Nuhanenä Väinö 4kk ja Myy

Vierailija
118/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy12, me vaan tavataan jossain, nykyään yleensä jonkun kotona. Mukaan saa tietenkin tulla! :) Facebook-ryhmän nimi on Oulun seudun esikkoäidit. Oon kuullut, että tukkoseen nenään auttaa jos laittaa pinnasängyn päätyyn vaikka sukkaan silputtua sipulia. Tehosta en osaa sanoa, kun ei Sampukka onneksi vielä oo nuhasta kärsiny. Sillä on kyllä muuten aina niin kovin tukkonen nenä, ollut jo syntymästä asti. Sillähän todettiinkin sillon sairaalassa tosi ahtaat sieraimet, sanoivat että todennäkösesti kaikki flunssat yms on pahempia. Mutta siis oon iteki aatellu koittaa tuota, kun viime yönäkin laitoin suolatippoja sille nokkaan kun tuhisi ja kuorsas.

Vierailija
119/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille käy yleensä myöhemminkin se miitti. Nyt perjantaina on vaan se, että pitää olla kuuden jälkeen lentokentällä hakemassa Unnan kummia. Mut tosiaan jos ne treffit järkätään edelleen hellusen luona täällä meillä päin, ni ei oo mikään ongelma hilpasta kotiin ja siitä kentälle. Kovin pitkien bussimatkojen taakse ei viitti lähteä, kun ei sitten ehi kuin hetken olemaan, ku pitää jo mennä. Eli siis myöhäsempi ajankohta käy tietyin varauksin :)

Meillä kylvetään kerran viikkoon ja sitten lauantaisin on uinti. Tosin kylvyt on aika pitkälti vaihtunu suihkuun, koska amme alkaa olla jo liian pieni tälle viikarille. Pää meinaa koko ajan kopsahdella ammeen reunaan, eikä enää oikeen mahu polskuttelemaankaan. Ammeelle tulee varmaan enempi käyttöä sitten taas, kun Unna oppii istumaan. Mutta tosiaan sognatore, kyllähän sitä voi kylpeä niin usein ku haluaa, jos iho vaan kestää :) Ja niinku eilen oli puhetta noista isovanhemmista, ni kyllä mun äiti ihmetteli, kun lasta ei tarvi joka päivä kylvettää. Ihan ok mustakin on tullu, vaikka ilmeisesti joka päivä on vettä lotrattu :D Tietääkö kukaan, missä vaiheessa sitä vauvan ihoa pitää alkaa pestä ihan pesuaineella? Me ollaan vaan käytetty öljyä kylpyvedessä ja muuten pesty ihan vaan vedellä.

Niin ja voi argh tota meijän Facebookin ryhmää! Eilen mä vielä olin siinä jäsenenä ja nyt tänään en sitten oo. Kertokaahan joku mulle, jos siellä jotain merkittävää tapahtuu :) Niin ärsyttäviä tommoset bugit, huoh.

Joo, eipä meilläkään noita kotipäiviä tällä viikolla oo juuri ollut. Kiva kuitenkin, että on kerrankin ohjelmaa. Tulihan sitä toi syksy kökittyäkin himassa vaan. Tänään mennään kattomaan taikuri-Jonia Zeppeliiniin. Jospa äiti pääsis vähän shoppailemaan kans :)

Vierailija
120/176 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen taas Facebook-ryhmän jäsen. Jee! :)