Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa
Kommentit (176)
BlackPoppy: Turhaan sinä paineita otat imetyksestä, tai siis sen loppumisesta.
Yhtä hyvä äiti sitä kuitenkin on :)
Tosin paraskin puhuja, kun itse revin hirveää stressiä silloin kun imetys takkuili ja leikkauksen jälkeen.
Töihin palaamisesta: Oon sitä miettinyt, eikä totta puhuen kiinnosta yhtään. Eipä sillä, että olis työpaikkaakaan mihin palata. Kotihoidontuki on vaan niin pirun pieni, että sillä on vaikea pärjätä, ja mies painostaa mua töihin.
Sen on vaan niin läheltä nähnyt, kun tosi pienet ovat isoissa lapsiryhmissä, se on aika raastavaa kuultavaa..
Ei sillä, etten syyllistä ketään joka hoitoon pienenä vie, onhan siinä tuo taloudellinen puoli, ja lapset on erilaisia :)
Perhepäivähoitopaikkoja on nykyään niin vaikea saada.
Marsupialia: Siis mikä tämä tutkimus on?
Sognatore: Voi Neroa, se on jännä miten nuo elukatkin alkaa käyttäytymään oudosti, kun kodin vauvan paikan viekin joku toinen.
Mua myös pelotti väsymys aika lailla ennen lapsen syntymää, kyllähän se alku meni aika sumussa, mutta onneksi sattui vauva joka nukkuu ainakin suurimman osan öistä hyvin.
Ilman unta ja ruokaa tuntuu, että raivostuu ihan pienistäkin asioista.
Vauvakino kuulostaa kivalta, mutta torstai ei tosiaan käy :/
Ens viikon ke käy miittipäiväksi.
Autottomille tänne tulo tosiaan taitaa olla vaikeaa, jos ette järjestä kimppakyytejä :)
Hellunen tais joskus ehdotella, että niillä?
Meilläkin unirätti on, mutta se on oikeastaan käytössä vaan aamu-unilla. Ei se välitä siitä illalla. Meillä nukahdetaan edellen kiikkutuoliin, ja vaan äitin syli kelpaa..
Siitä sitten omaan sänkyyn, ja herättyään jatkaa unia vieressä, siis normaalina yönä.
Viime yö menikin taas hyvin.
Jännä muuten tuo rätti, siskon pojalla on vauvasta asti ollut siskon vanha paita, on se toki välillä vaihtunut, mutta edelleen sen pitää kulkea mukana, vaikka on jo 7v :)
Verkku ja tyllerö ~5kk
kyl tuo vauvakino saattais meillekin passata. 10 aikaan voitas varmaan olla kaupungissa... ens viikon ke käy myös. =)
choco ja ukkeli 9kk
Tästähän on tullut ihanan aktiivinen palsta! Tervetuloa vaan uusille ja kiva nähdä, että olette noin aktiivisia kirjoittajia :) Tuittu, me asutaan myös Oinaansuolla :)
Meillä on taas ollut muutama levoton yö… Hohhoi. Tänäänkin poika alkoi hihkumaan ennen kuutta ja oli niin iloisella tuulella. Mamma ei ollut ihan yhtä hilpeänä :/ Nukkuu se aina sen 2h putkeen yöllä kuitenkin. Nyt vaan on ilmennyt semmoista, että se herää keskellä yötä ja ähisee ja puhisee omiaan jopa tunnin ajan. Enhän mä siinä saa sitten nukuttua. No, eiköhän se tästä. Rikkonaisia öitä minäkin pelkäsin ennen äidiksi tuloa. Olen itsekin aina ollut kova nukkumaan ja tarvinnut paljon unta. Vaikka välillä tuntuu, että on ihan poikki, niin yllättävän hyvin olen omasta mielestä silti näillä unilla pärjännyt. Kai sitä sopeutuu tilanteeseen kuin tilanteeseen, jos on ihan pakko. Ja onneksi on tämä äitiysloma! Ei haittaa, vaikka päivisin on pää vähän sumuinen.
Töihin paluusta on keskusteltu. Mulla on elokuun puoliväliin äitiysloma ja olen sitten tämän vuoden loppuun kotona ja sitten töihin. Menee meilläkin talous niin tiukoille, ettei kestä pidempään olla. Vuoden vaihteessa lapsi on kuitenkin vähän yli vuoden ikäinen, jospa se hoidossa sitten jo pärjää.
Vauvakino kuulostais kyllä kivalta. En vaan tiedä, ehditäänkö me tulla. Jos Marsupialia olet menossa, niin laitan sulle viestiä, jos tullaan sinne. Mutta ensi viikon keskiviikkona miitti sopii hyvin. Meilläkin voidaan pitää, jos porukka ei pääse Verkulle. Meillä olis luultavasti sillon auto käytössä, mutta takapenkille ei saa kaukaloa, kun ei vyön pituus riitä, niin ei voi ottaa kyytiläistä :( Tänne pääsee busseilla 4 ja 5 ihan lähelle ja 6:llakin pienen kävelymatkan päähän.
Meidän tietoihin voi täydentää, että poika syntyi rv 41+2, mitat oli 3260g ja 50cm. Nyt muihin hommiin! Voimia ja tsemppiä kaikille mammoille, varsinkin unien suhteen! Tuntui se monella olevan aika haasteellista.
Hellunen ja poika vajaat 5 kk
Huomenta!
Täällähän on keskustelu käynyt aktiivisena. Eilen illalla näitä juttuja lueskelin ja nyt aamulla jatkoin.
Poika on ekoilla päikkäreillä. Heräsi aamulla vähän ennen seittämää. Yö meni yhellä syötöllä. Nykyään meijän pojalla on jo tosi säännöllinen päivärytmi. Oonki yrittäny pitää siitä kiinni ajottamalla vaunulenkit aina samaan aikaan.Jos on jotaki menoa niin sitten tahtoo pojalla mennä rytmitkin sekasin.
Meille passaa hyvin miitti ens viikon keskiviikkona. Paikaksikin käy mikä vaan, auto on käytössä. Kellonaikaa ei vissiin vielä oo suunniteltu? Oisko joku esim. klo:14 hyvä? Meillä poika ehtis hyvällä tuurilla nukkua päivän pidemmät päikkärit tuossa ennen miittiä.
Näyttää että töihin palaamisen suhteen monta mielipidettä. Kiva oli niitä lukea.
Itse tosiaan oon päättänyt että kotona pojan hoidan. Meillä taloudellinen tilanne meneekin pikkasen tiukille sitten kun jään kotihoidontuelle. Miehellä nimittäin opiskelut menossa. Kodinhoidontuki+opintotuki yhteensä on niin pieni että hirvittää edes ajatella ens syksyä :/ Mutta uskon ja luotan siihen että jotenkin selvitään. Ahdistaa vaan ihan sikana tuo kodinhoidontuen pienuus! Mua niin ärsyttää tää Suomen yhteiskunta kun se ei tue lapsiperheitä!Yhteiskunta oikein tuntuu painostavan siihen että heti vaan lapset vieraalle hoitoon. Sitten kuitenkin puhutaan niin paljon siitä että kuinka hyvä olis jos jompi kumpi vanhemmista pystyis hoitamaan lapsen kotona. Mutta siis sitten syksyllä tingitään omista menoista vielä nykyistäkin enemmän. Onneksi ei olla ehitty tottua liian hyvälle kun koko sen ajan kun ollaan miehen kanssa yksissä oltu on ollu niin että jompi kumpi on opiskellu.
Meille ei tosiaan tuo torstai passaa. Esikkoryhmä on just päällekkäin tuon vauvakinon kans. Torstaina esikkoryhmään onki tulossa kestovaippa ja kantoliina esittelijä joten sitä ei voi jättää välistä :)
Jaksamista teijän kaikkien keskiviikko päivään! Toivotaan että tuo ilmakin tuosta vielä kirkastuis.
On myös niin mahtavaa, että meidät uudet on otettu heti mukavasti mukaan, kiitos siitä :) Leo heräsi jo kuuden maissa ja muakin olisi niiin suloisesti nukuttanu. En jostain syystä saanut heti yöllä unta, vaan pyörin tosi kauan sängyssä ja kuuntelin kun mies ja vaavi nukkui. Nyt otettiin pienet unet molemmat ja Leo heräsi taas ihanasti kujertaen
Miksiköhän mun viesteistä näkyy vaan osa? äskenki tein pitkän sepustuksen.. hööh!
Noh pian esikkoon! Eli ensi ke ois meillä se, mutta miitti sopii myös jos se muiile sopiva :) pääasia, että pästään johki, missä mammalle ja Leolle seuraa.. :) Ja huom mä voisin ainaki olla kympin maissa hengaamassa finkinon eessä kaikkia leffaan tulijoota?
Viivillä kiukuttaa niin vaan pikaisesti.. Meillä on aina keskiviikkoisin kaupungissa meno klo 13.30-14.30 eli meille tuo keskiviikko ei koskaan käy... Harmittaa jos taas miittipäiväksi sovitaan keskiviikko ja me ei taaskaan päästä.
Mikä leffa vauvakinossa tällä kertaa ja onko siis huomenna vai ens viikon torstaina? Me voitas tällä kertaa tulla mukaan Viivin kanssa jos vaan ok leffa..
Nyt pakko mennä..
En olis muuten edes muistanut tuota vauvakinoa taaskaan, jos ei täällä olis ollu puhetta. Onneksi siis puhuitte siitä, niin ei mee multa ohi. Nyt on ehkä vähän parempi elokuvaki toivottavasti ku viime kuussa, ei oikeen ollu mun juttu se. Mutta siis kymmenen maissa Finnkinon edessä, paitsi jos sataa vettä niin sitten sisällä. :) Minä oon se pulleromamma, jolla on mustat vaunut oranssilla kopalla. :)
Pitäiskö meidän vaihtaa tuo miittipäivä? Sognatore ei oo päässy miittiin pitkään aikaan. Olis kiva nähdä Viiviäkin, kuinka isoksi on jo kasvanut. :) Mulla on ehkä ens viikon tiistaina meno klo 17, joten mielellään ei sillon ja maanantaina on neuvola klo 14. Eli torstai tai perjantai? Passaisko? Vauvakino on huomenna olikohan klo 11? Elokuvana on Up in the Air. http://www.finnkino.fi/movie/7077/
Tuo on tosi ärsyttävää, että viesti menee poikki. En ymmärrä mikä tässä keskustelupalstassa on vikana... Mutta hei, Katjuska oli perustanu Facebookiin meille oman ryhmän! Sinne vaan liittymään. :)
Äiti ja sisko tuli käymään, jospa vähän sosiaalistuisin niidenki kans. :)
Meille sopis nuista Marsupialan ehottamista päivistä ehottomasti parhaiten tuo perjantai. Torstai ei käy. Ois kyllä kiva nähä Sognatorea ja Viiviäkin pitkästä aikaa :)
jesh, vihdoinkin sai ajoissa tiedon vauvakinosta! Me ollaan liikkeellä tummanvihreillä/ruutukuvioisilla vaunuilla ja äippä on nuori,lyhyt ja vaaleahiuksinen. Toivottavasti neiti vaan jaksaa kiukuttelematta. jostain syystä rattaat eivät olekkaan enää siisti juttu...
Meille sopisi miitti ihan to tai pe. mutta oliko se nyt semmoisessa vaikeapääsyisessä paikassa? pääseekö julkisilla?
Pitäiskö tuo miitti siirtää hellusen luo, jos vaan aika passaa? Meistä aika moni on vissiin kulkurajotteinen, niin ei taidettais päästä Liminkaan. :/ Verkun luo ei taida millään päästä bussilla, kun on niin syrjässä. :D Olisko se sitte ens viikon perjantai?
Tosi kiva lähteä vauvauintiin tänään. Mulla on selkä hajalla, just ja just saan kannettua Sampoa. Mies lähtee tänään ekaa kertaa mukaan, saapa nähä mitä se tykkää. Toivottavasti Sampukka on yhtä iloinen ja riemuissaan ku viimeksi! Sain sen vaivalla nukahtamaan, että ei oo sitten kauheen kärttynen uimassa. Se on nukkunu tänään kahet vajaan tunnin päikkärit, en tiedä mikä sitä nyt vaivaa... Päikkärit on yleensä nukuttu suht hyvin.
Jes! huom siis kymmeneltä finnkinon eessä tai sisällä. Meillä ruskee-mustat rattaat ja mulla punainen tukka ja musta takki :)
Miittipäiväksi sopis hyvin toi pe!
Onko sen fb-ryhmän nimi mikä? Sama kuin tää kysyy hölmö... Nyt tekeen ruokaa, mun onki jo niin nälkä, et kiukku melekein tulee..
Heippa!
Toivottavasti mahtuu vielä mukaan? Olen joskus alkuraskaudessa tainnut lukeakin juttujanne,
mutta nyt Vauva-puolelta oikein löysin teidät :) Äiti-kavereita ei montaa ole, kun omilla kavereilla ei lapsia vielä ole, ja niitä äiti-kavereitahan olis tietty kiva saada.
Olen 23-vuotias, 4kk ikäisen pojan äiti, asustellaan tässä aika lähellä Oulun keskustaa.
Opiskelut on vielä vähän kesken, mutta kevään aikana ois tarkotus valmistua. Ei ole onneksi
kuin muutama tentti ja tehtävä, mutta motivaatio tahtoo olla joskus vaan aika hukassa.
Töihin ois tarkoitus mennä sitten ens vuoden puolella, kun Väinökin ois yli vuoden vanha, paljon kyllä riippuu minkälaisen työpaikan on saamassa, jos töitä vaan löytyy.
Väinön tiedot on 1.12.2009, rv 40+2, 3430g ja 47cm.
Nyt pitää lähteä tekemään soseita, ennen kuin veijari herää, mutta toivottavasti teihin pääsis vielä tutustumaan:)
Tosi kiva joo, kun meijät uudet on otettu niin ilolla vastaan, ja kiva tutustua teihin kaikkiin :) Huomenna joo siis kaikki kynnelle kykenevät huomenna leffaan. Kymmenen aikaan mekin siellä ollaan sit. Joo, ja meillekin sopii treffit ens viikon perjantaina. Tajusin just, että Unnan kummi tulee sillon, mut se on vasta illalla sit. Varmaan iltapäivästä tarkotus treffailla, eikö?
Mitäpä meille muuta? Me lähetään miehen kans lauantaina pitkästä aikaa vähän viihteelle, ja Unna menee mummilaan. Vähän jännittää. Onhan Unna toki pari kertaa jo ollu siellä yökylässä, mut nyt ei oo moneen kuukauteen ollu, ku on ollu niin kamalat vierastamiset päällä. Ja jostain syystä mummi on ollu se pahin :/ No jospa se menis tällä kertaa yhtä hyvin, ku sillon aikasemminki, ja äiti ja isi sais vähän rentouduttua ;)
Hitto, kun tässä ei näy ku aina toi viimesin viesti. En muista yhtään, mitä piti sanoa ja mihin piti kommentoida :D
Niin sehän se oli, että jee, hellunen! Voidaan käydä yhessä kärryttelemässä :)
Me ei ihan tasan kymmeneltä olla vielä Finnkinolla, kun bussi lähtee täältä tasalta. En millään viitsi vielä puolelta lähteä, kun oon sitten niin aikasin. Mutta joskus vartin yli oon siellä.
Miten lähellä keskustaa Myy12 asut? Me tässä Raksilassa.
Jes, Finnkinolla huomenissa siis näemme :) kiva! On ollut jotenkin tosi tylsä ilta.. Mies hoiti nukutuksen kun mä askartelin vielä meidän hääkutsujen kimpussa. Sitte tuli kumma kyl paha mieli, et ei ollu siin ku Leo nukahti.. yleensä aina tarvinnu äitii siihen :) Mut jos sitä itekki yrittääs vaik nukkuun.. Onhan sitä univelkaa kertyny 7kk ajalta :D
Mekin tullaan huomenna Viivin kanssa leffaan. En usko että ihan kymmeneltä vielä siellä ollaan, mutta viimeistään puolelta. Meidät tunnistaa Teutonian ruskeista vaunuista ja mulla on ruskea takki päällä. Hiuksetkin on ruskeet ja oon aika pitkä, eiköhän tuosta jo tunnista.. :) Mukaan tulee yks ryhmän ulkopuolinenkin mamma kaverinsa kanssa..
Huomiseen siis!
Niin, ja tervetuloa Myy. Päivittelin sut ja Väinön tuonne listoille!
Oli ihan pakko tulla hehkuttamaan :) meillä oli eka yö ilman yösyöttöä!!! :) leo ähisi kolmen mais, kävin kääntääs ja pistääs tutin suuhun ja nukku klo 6.30 asti! eli yhteensä se nukku 20-6.30.. Ohoh! Nyt on kyllä kiva lähte leffaan, siellä nähdään :) mä tosiaan voin hengailla siin ulkona hetken ja sit sisällä, kait me toisemme löydetään :) Moi!
Joo, kaikki mukaan vaan Vauvakinoon :) Mä kattelin, että meijän bussi ois keskustassa joko vähän vaille 10 tai sit 20 yli. Mutta tosiaan ihan mukava se ois mennä vähän aikasemmin, ehtis sitte jutella vähän ennen leffan alkua :)
Voi huah ton lapsen ja sen nukkumisen kanssa. Se on nyt ollu yli viis tuntia hereillä, mutta ei siltikään uni tuu. Enkä vaan tajua, mikä siinä on, ku ei nukuta. Taas ollaan varmaan sata kertaa viety se sänkyyn ja haettu pois, ku ei siellä taho olla. Mikä lie siinä sängyssä sitte. Sitte ku se tossa leikkimatolla on, ni kyllä väsyttää, ku haukottelee ja hieroo silmiään ja päätä lattiaan. Ei vaan malta käydä nukkumaan. Sitte Unna on oppinu karjumaan ja narisemaan silleen jännästi, ni sitä tuolla sängyssä pitää sit harjotella. Iteki tässä tahtois jo pikkuhiljaa nukkumaan. Huoh.