Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me otettiin se rokote. tuo sikainfluenssa on siitä epätyypillinen influenssa, sillä se iskee erityisesti nuoriin. ja vauvoille se on tosi vaarallinen. meillä tuli jotain sivuoireita siitä.. vauvalle kipuja musitaakseni lähinnä. kipulääkettä piti antaa parina päivänä. ja mulle tuli semmoinen tosi sairas olo, vaikka ei ollu kuumetta tai mitään.

Vierailija
162/176 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kans otettiin rokote joku pari viikkoa sit muistaakseni. Neuvolan täti suositteli ottamaan sen, kun ei kuulemma se puolikas kansasta, joka sen rokotuksen on ottanu, riitä suojaamaan siltä toiselta aallolta. Tai jotain :) Unnalle ei tullu mitään oireita siitä piikistä, ainakaan en huomannu. Mulla oli käsi sen päivän ja seuraavan yön kipee ja muuten tyhmä olo muutaman päivän. Helpolla me siis päästiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zahrina: Tuommoinen farkku passat on nyt mulla, ihan kivalta tuntunut sen vähän mitä nyt oon ehtinyt sillä vielä ajelemaan :) Nero osaa kyllä olla aivan ihana ja hurmaava ja tosi rauhallinenkin halutessaan. Sitten se tietty osaa olla tosi jästipää ja ärsyttäväkin ;) Mutta kaiken kaikkiaan se on aivan ihana koira ja silloin kun ei ole niin syy löytyy äitin väsymyksestä-ei yleensä koirasta! :) Mutta mitä sitä nyt itseä haukkumaan joten haukun koiraa, rakkaudella kuitenkin!

Myy: Miitti on nyt tämän viikon perjantaina Hellusen luona Oinaansuolla ja sitten ensi viikolla meillä täällä Herukassa. Sitäkin päivää vois alkaa jo suunnittelemaan niin on helpompi sitten kaikilla suunnitella menoja..

Riia: Joo, säikähdys oli kamala ja voit uskoa että oon asian takia itkenyt monet itkut. Lähdettiin tosiaan tunnin sisällä oysiin ja noin puoli tuntia jouduttiin odottamaan ennenku päästiin lääkärille. Sekä vastaanottovirkailija että lääkäri olivat tosi asiallisia ja ystävällisiä. Pelkäsin että lääkäri alkaa haukkumaan mua huonoksi äidiksi ja mä sitten itkua siinä tuherran.. Mutta oli tosi fiksu.. Kyseli ensin tarkasti mitä kävi, sitten tutki Viivin ja mun pyynnöstä tutki sitten vielä tarkemmin. Aluksi olisi tutkinut vain pään, mutta minä pyysin tutkimaan myös rintakehän niin kokeili sitten vielä lisäksi raajojenki luut ja kuunteli vielä keuhkotkin. Totesi tapahtuneeseen vaan että näitä sattuu tosi paljon ja harvoin mitään sattuu kun vauva putoaa, luut vielä niin pehmeitä että joustavat tai jotain semmoista se selitti..

Kiitos kestovaippahankintavinkeistä! Pitää katsoa jos seuraavista mammarahoista jäis sen verran rahaa että sais muutaman hankittua. Tällä hetkellä tilin saldo on -15e..

Mekin tullaan miittiin perjantaina ja voitais tuoda vaikka keksipaketti :) Ja me kans pyritään tuleen noiden päiväpäikkäreitten jälkeen, varmaan joskus 15 aikaan..

Nyt nukkumaan kun silmiä taas painaa kauheena.. Kiitti Poks kärryttely ja kahvitteluseurasta, oli kivaa! :)

Sognatore

Vierailija
164/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päätin aloittaa painonpudotuksen, kävi nimittäin niin, että pojan syntymän jälkeen paino kivasti lasti, mutta on taas kerrattain noussut. Olen siis saanut tarpeekseni (jälleen kerran)ja aloittanut laihiksen (elämäntapamuutoksen). Liityin tonne kiloklubiin joka on ilmainen ja vaikuttaa kyllä mun mielestä hyvältä paikalta ohjeineen ja kalorilaskureineen. Painon kanssa painiminen on mulle niin tuttua kuin olla ja saattaa. Parhaimmillaan olen tiputtanut painoa 20 kilo ja isoja pudotuksia mahtuu viimeiseen 15 vuoteen ainaski 5 kappaletta. Se vaan pitäis sisäistää, että tee lopullinen muutos älälä päästä itseäsi retkahtamaan. No mulle toi paino on aina ollut hirveen hankala juttu, kun on aina ollut sellainen pyöreähkö ihan pienestä pitäen ja sen kans on saanu taistella ihan koko elämänsä! Tämmöttistä avautumista tällä kertaa.

Sit kysyisin teitin hiusasiat, eli musta tuntuu et on jotenki enempi alkanu variseen nuo hiukset. Syön kyllä vitamiineja ja nyt viimeistään alan syömään ihan oikeesti terveellisestikin. Kuuluukohan se asiaan, että ne raskauden jälkeen alkaa enemmälti irtoilla?

Miittinaposteltavista: Ajattelin, että mennään nyt sille terveyslinjalle ja heldelmiin. Ompahan vaihtoehto herkuille =) Muuten jos joukossamme on muita painoonsa tyytymättömiä niin sellainen ryhmätuki kyllä kelpaa. Yhdessä toi laihduttaminenkin voi olla paljon kivempaa ja motivoivampaa.

t.Katjuska

Vierailija
165/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih! Kirjoitin kauheen valitusviestin, mutta tässä aamutohinoissa kirjauduin jo ulos ennen kuin sain sen lähetettyä. Onneksi! oli terapeuttista kiukkiu ees itekssen purkaa.

Rytmiä aattelin nyt kuitenkin vähä rukata ja se on sujunut vaihtelevasti.Taitaa Leo nää aamu-unet vielä tarvita ja kieltämättä mammakin nauttii tästä aamuhetkestä itekseen. Jos iltatoimet sais siirrettyy hiljalleen seiskasta ees kasiin, niin olisi ihan kuin kesällä saisi nautiia koko perhe valoisista illoista.

Leosta on tullu hirmunen vipeltäjä, menee kierien hirmu vauhtia! Eikä mihinkään saa enää jättää yksin. Eilen se kurotteli ittensä Bumbosta lattialle :/ Säikähdys oli kipua suurempi ja säikähti myös äiti ja isi! Suurin kipu taisi olla äitin sydämessä.

Katjuska: Mä voin aiankin olla sun kanssa mukana tässä kilottelussa. Mullakin ekaksi laski paino kun imetti. Mutta nyt taas alkaut nousta. Välillä ihan ällö-olo. Se on nää kotiäidit ilot eli päiväkahvit herkkujen kera.. Tänään aattelin lähteä vesijuokseen kun mies tulee kotiin ja olisi kiva jos joku haluasi joskus lähteä sinne seuraksi? :)

Sognatore: Mulakin tilillä joku 4, 70 juhuu!

Myy 12: Kiitos myös teille1 Tänään esikossa nähdään :)

Tarjottavista sen verran, että aateltiin Tuitun kaa tulla yhessä ja tuua suolakeksejä ja tuorejuustoa? (vai muistanko oikein?)

ja sikapiiksitä sen verta, että aattelin sen nyt toukokuussa 8-kk neuvolassa pyytää, en osannut vielä 6-kk neuvolassa päättää, mutta to mitä Tuitlle oltiin sanottu, niin psiti miettiin, että hyvä se olisi.

Taidanpa kaataa toisen kupin kahvia ja nauttia aamu-auringosta! Lounaan jälkeen ulos ja esikkoon :) Ihanaa aamua ja kivaa päivää kaikille.

Vierailija
166/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laittelin jo sinne FB puolelle sinne miitti kutsuun tekstiä. Liekkö kukaan sitä vielä hoksinut:) Siellä saattas olla helpompi seurata mitä kukanenkin tuo:) Tai voidaan laitella myös tänne:)

Piti vielä sanoa tuosta Sognatoren säikähdyksestä että minä otin heti pois koko hoitopöydän kun poika näytti merkkejä kääntymisestä. Jotenki on helpompi olla kun ei vahingossa jätä siihen. Ennen sai kyllä siinä kölliä, mutta nyt pitäs vahata koko ajan. Ja vaikka itse en siihen yksin jättäisi niin tunnustaa että mies saattaa tms. Eli olemme yrittäneet sulkea pois kaikki tilanteet joista edes saattaisi tipahtaa jostain. Mutta ainahan niitä sattuu...

Myy12: Voi että sain mahtavat naurut sun kakkos Väinö kertomuksesta:D Ei millään pahalla... Voi olla aika koomista nähtävää kun touhuilet unissasi:) Onko sulla aikasemmin ollut jotain unissa kävelemisjuttuja tms.?

Hellunen: Ei me kaus muuteta. ihan kilometrin päähän. Tuntuu vaan älyttömältä alkaa pakkaamaan kun vois vaikka kävellen tavarat kantaa:) Onneksi poika ei vielä liiku niin varmaan helpottaa pakkaamista ym. Meille ei puhuttu sikainfulenssarokotteesta mitään neuvolassa. Pitää kysyä nyt seuraavassa siitä. Eikö se riitä jos on saanut sen kun odotti vai pitääkö se laittaa vauvalle uudelleen?

Katjuska: Minä jo valittelin tuolla odotuspuolella että hiukset lähtee semmosta vauhtia ettei oo tosikaan. Ei varmasti ole jäljellä enää kun puolet siitä mitä odotusaikana oli. Silloin ei lähtenyt hiuksen hiusta joten se ottaa nyt takaisin. Ja samalla ne on lyhentyneet varmaan 5-10 cm. Ei oo kun hiirenhäntä enää jäljellä:( Mutta kasvaahan ne takaisin. Saa vaan aika monta vuotta kasvatella että samanlaisen saisi takaisin!

Mulla on käynyt samanlailla kun sulla. Raskaudesta ei jäänyt kilon kiloa. Itse asiassa taisi muutama tipahtaakin (kiitos tästä raskausdiabetekselle, se onkin ainut mistä tätä sairautta saa kittää) Mutta sen jälkeen on nyt 2kk varmaan tullut 4 kiloa lisää. Paino vielä ihmeellisesti kerääntyy tuohon vatsanseudulle joten sukulaisetkin on melkeen jo onnitellut toisen tulemisesta:D Kesäksi olisi kyllä hieno pudottaa kiloja pois, mutta luulen että kunhan päästään vaunulenkeille ja saan taas 2 vuoden tauon jälkeen rullaluistimet jalkaan niin ne lähtee ihan mukavastikkin;)

Onneksi päästään muuttamaan! On se niin outo että ihmisillä pitää ryypätä ja resuta keskellä viikkoa! Poikakin heräsi meteliin kun naapurit piti vähän juhlia... Normaalisti ne riekkuu viikonloppusin mutta nyt on alkanut olla viikollakin pileitä. Ottaa kyllä päähän tuommonen.

Mutta pe sitten nähdään. Mekin tullaan varmaan joskus 15 aikoihin. Mitäs kevyttä sitä osaisi tuoda (suklaa ei taida kuulua siihen katekoriaan;D) Mutta syö ken syö...

Z

Vierailija
167/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kyllä aika ihanaa saada farmariauto. Tuo meidän perheauto kun on niin tosi pieni. Ei sinne mahdu kyytiinkään ketään kun takapenkillä on vaan kaks paikkaa, Sampo vie toisen ja Hukka toisen. Vähän ahistaa, mutta ei voi mitään ku ei yksinkertasesti oo rahaa. Täytyy vaan koittaa pärjätä. :/

Katjuska, mun pitäis kans pudottaa, mutta mulle ei ihan mikään 5 kiloa riitä. Se 20 olis lähempänä totuutta, mutta ei haittais vaikka lähtis enemmänkin. En vaan ymmärrä, miten on niin kamalan vaikea pitää itsensä kurissa! Nytkin vetäsin pussillisen karkkia naamaan... :/ Ja mulla kans tippuu hiukset ihan tosissaan. Harmi vaan kun ei niitä ennestäänkään liikaa ollut, aina mulla on tosi ohuet hiukset ollu. Kohta ei oo enää karvan karvaa päässä. Onneks on sentään lyhyet, niin ne kasvaa nopeasti takaskin.

Oon kans tuollasta Bumboa haaveillut. Taitaa vaan jäädä hankkimatta, ovat niin kalliita. Ja onko niissä sitten käyttöikäkään niin kovin pitkä? Ja eipä meillä kyllä tilaakaan liiemmälti olis hankkia enää yhtään mitään.

Niin ja sikapiikistä! Me vähän ajateltiin Sampolle se ottaa, kun se tuhisee muutenkin koko ajan. Ne siellä teholla sillon sano, että Sampolla on tosi ahtaat sieraimet ja hengitystiet muutenkin, että kaikki flunssat yms voi olla normaalia pahempia. Että ehkä se piikki sitten kannattaa ottaa. Ja Zahrina, eikös se ollut, että se äidin saama rokote suojaa vauvaa n. ensimmäiset 6kk, sen jälkeen pitää ottaa vauvalle oma piikki.

Me tullaan miittiin varmaan melko lailla heti klo 13. Mites Katjuska, mennäänkö samalla bussilla? Ajattelin tuoda pari mehupurkkia mukanani.

Kohta lähdetään vauvauintiin. Toivottavasti tälläkin viikolla on kivaa! :)

Vierailija
168/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan turvautua sun seuraan, kun tuo Hellusen asuinseutu on aika outoa mulle. Eli jos me se nelonen vallataan? Lähtee Iinatista klo 11.00 jos me siihen kömmittäs pojan kanssa.

t.Katjuska.

Vierailija
169/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tietysti klo 12.00. Klo 13.00 oltas perillä.

t.Katjuska

Vierailija
170/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se klo 12 lähtevä nelonen passaa. Koitan olla ajoissa tuossa Kontinkankaan pysäkillä... :)

Vierailija
171/176 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zahrina: Onneksi ne mun yölliset kakkos-Väinön hoidot alkaa olemaan vähenemään päin, kun haittaahan se vähän yöunia, jos paljon yöllä touhuilee:) Kerran oon kävelly unissani avamaan ovea, ja herännyt ulko-ovelta, mutta ei muuta, tai ainakaan en muista muuta:D

Ikävää, jos teidän on pitäny muuttaa metelöivien naapurien takia! Toivottavasti uudet naapurit on rauhallisempia. Välistä ihmetyttää kuinka itsekkäästi jotkut käyttäytyy ja vähät veisaa muista naapureista!

Miitistä, tullaan varmaan noin klo 15, jos pysytään terveenä. Ajatelin, jos tuotas vaikka jäätelökakkua, sehän ei ehkä ole niin kovin epäterveellistä..

Väinölle on tulossa nyt ensimmäinen hammas. Onhan sitä uumoiltukkin viimeiset pari kuukautta, mutta nyt näkyy jo pieni valkoinen piste. Ihan huomaamattomasti tämä hammas ei ole tulossa, koska itkua ja kärttyisyyttä on aina välistä, panadolia on annettu muutaman kerran.

H1N1, otetaan varmaan rokote sitten kun Väinö on 6kk. Joku kyseli aiemmin rokoteohjelmista, ja Väinö on FinIP-tutkimuksessa, meidän neuvolassa luvattiin, ettei tulis ylimääräisiä käyntejä. Ja tuli sieltä sitten pneumokokkirokote tai b-hepatiitti, niin ainakin b-hepatiitin pistättäisin varmasti myöhemmin kuitenkin. Mutta olenkin aika rokote-myönteinen:)

Hyvää Yötä!

Vierailija
172/176 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei muuten päästäkään huomenna, kun meillä mies on 40asteen kuumeessa, niin saatetaan nikon kans olla pöpön kantajia. ei kehtais kaikkia vauvoja altistaa.... harmi. :( pitää koittaa päästä seuraavaan. toivottavasti niko ei nyt sairastu!

Vierailija
173/176 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun kans ilmoittamaan että ei päästä tulemaan. Tuli vähän kulkuneuvo ongelmia... Tympäsee kyllä tosi paljon. Kerrankin olisi ajallisestikkin onnistunut niin loistavasti! Mutta minkäs teet:( Seuraavaan tullaan vaikka pää kainalossa! Pitäkää hauskaa ja käykäähän juoruilemasa miten meni:)

Vierailija
174/176 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ihan kamalaa tiistaista lähtien, tai tämä päivä on ollut aika normaali. Toivon parempaa yötä tänään, että jaksetaan huomenna lähteä mihinkään.

Tuli tuosta piikistä mieleen, että meille ei ole edes puhuttu koko sikapiikistä. Juuri tiistaina sanoi että seuraavat rokotukset vuosikkaana.

Niitä tutkimuskyselyitä tuli silloin melkein heti kun oli synnyttänyt, mutta ei me niihin osallistuttu.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan!

Mekin tullaan, jos tullaan, huomenna päiväunien jälkeen eli joskus iltapäivästä.

Vierailija
175/176 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle mammalle iski sitten kuume :(.Kunhan nyt sais edes tytön hoidettua kunnialla. Ensi kerralla sitten

Vierailija
176/176 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kippeitä mammoja :/ Jaksamista sinne! Kotiäideille pitäsi kyllä saada jokin sairasloma järjestelmä. Se on niin raskasta vauvaa hoitaa, kun ite on kippee!

Mutta me ollaan nyt onneksi terveitä (ko, kop) eli miitissä nähään. Mä aattelin rattaat tunkea klo 14.27 täs Raksilas olevaan neloseen. Ja tuon mukana mun ja Tuitun tuomiset :) Nähään ja höpistään sitten lisää kuulumisi..