Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa
Kommentit (176)
tosiaan minunkin puolestani :) Mukavaa saada uusia mukaan. Aletaankin olla jo aika iso joukko, vähän niinkuin ihan oma esikkokerho :) Miittiin heti mukaan vaan niin tulee kasvot nimimerkeille ja tutustuukin ihan eri tavalla.
Niin, milloin seuraava miitti? Olisko heti tällä viikolla, esim. torstai tai perjantai? Ja oltaisko jonkun kotona vai stokkalla vai kärryttelymiitti vai muita ideoita?
Onpa kiva kuulla etten ole ainoa joilla lapsi kiukuttelee ja miehenkin kanssa hermot menee (vaikkei tietenkään kivaa muuten kuin että saa vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta)Meillä varmaan nyt sitten alkaa semmoinen 3kk:n kriisi, tuntuu ainakin että hermot on niin kireällä tuon kanssa että.. Ja nyt kun tosiaan tarttis sitä miestä kaveriksi kaikessa niin apua ei tule. Verkun tunteet ymmärrän täysin, nuo yrittäjät osaavat olla yrityksiensä kanssa raivostuttavia!!! Täytyy vaan koittaa jaksaa...
Viime yö oli kaamea.. Tosiaan Viivi meni nukkumaan jo seiskan jälkeen ja heräs ekan kerran vasta yhden aikaan, mutta siitä eteenpäin herättiinkin 1-3 tunnin välein.. Mikä lie likalla nyt hätänä, ei ihan oma itsensä ole. Illalla oli lämpöäkin 37.1 tai no en tiedä onko se vauvalla vielä normaali lämpö..
Viivi muuten tavoittelee jo lelua sitterissä ollessa, saa välillä jopa kiinni ja koittaa suuhun viedä. Kauheaa kun on kiire pienellä kasvaa, äitin mussukka ei enää kauaa paikoillaan pysy :)
Sognatore ja Viivi 2,5kk
Meillä oli puolestaan aika hyvä yö. Tai ainaki alkuyö, kun Sampukka nukku ensin 3,5 tuntia ja sitten vielä kolme tuntia. Siitä ekasta pätkästä en ehtiny nauttimaan ite nukkumalla, mutta sainpa kuitenkin nukkua edes yhen kolmen tunnin pätkän. Sen jälkeen sitten heräiltiinkin tiheämpään, eikä oikein olis jaksanu nukkua ollenkaan.
Meillä on varmaan kans joku 3kk-kriisi ollut. Mua on niin ottanu päähän kaikki miehen tekemiset, ihan sama mitä tekee, niin se on väärin. :D Vähän ehkä jo helpottaa. Tai nyt mies on ollu kotona niin monta päivää, että oon saanu vähän omaaki aikaa, niin ehkä sekin auttaa.
Pitäiskö kuitenkin miittiä miettiä ens viikolle? Tuntuu että jos kovin nopsaan suunnittelee, niin kukaan ei pääse paikalle. :D Meille passaa kuitenkin tällä viikolla torstai ja perjantai, ens viikolla kaikki muut päivät paitsi maanantai ja keskiviikko. Ja paikalla ei ole väliä. Olisko joku sisämiitti kuitenkin kivempi, kun ulkona joutuu sitten kulkemaan kuitenkin vähän pienemmissä porukoissa, kun ei tielle mahdu kovin monet vaunut rinnakkain. :) Mutta paikallakaan ei niin väliä.
Oon monta viikkoa haaveillut Makuunin irtsareista ja nyt sain niitä! Ja jääkaapissa on kokistakin. Herkkuilta! :D
Heipä hei! :) Oli mukava taas nähdä osaa teistä viime viikolla! Ja kiva huomata että joukkoon on liittynyt uusia ihmisiä! Tervetuloa :)Siirtyminen tänne vauva puolelle oli hyvä idea. Varmaan paremmin nyt kaikki vauvautuneetkin löytää porukkaan mukaan.
Gribz: Harmi kun ette päässyt miittiin mukaan. Ens kerralla sitten :) Ihanan nimen sai teijän tyttö!
Sognatore79: Tosi hienoa kuulla että tytöllä itkut vähentyneet! Toivottavasti teijän tyttö ois nyt päässy mahavaivoista eroon! Kummasti vaan nuo lapset tekee aamu-unisistakin äideistä ja isistä aikasia ylösnousijoita. Meki miehen kans ennen lasta nukuttiin helposti vk.loppusin aina puolille päivin. Nyt ei puhettakaan semmosesta. 6-8 välillä poika meidät kyllä huolehtii aamulla sängystä ylös. Ihan hassulta tuntuu että lapsi on jo ekoilla päikkäreillä joskus yheksän aikaan ja ite touhuaa kotihommia siihen aikaan. Tänäänki meille tuli vieraita ja leivoin siihen aikaan. Sitte on jännä ku itestä tuntuu että päivä on jo pitkällä ja saattaa tyyliin soittaa jollekki kuten tänä aamuna meijän äitille ja sitte se onki nukkumassa. Sitte on aina ihan nolona kun tajuaa että oikiasti moni saattaa nukkua siihen aikaan.
Voi eiii. Mua surettaa kuulla että miehet ei osallistu tarpeeksi vauvan hoitoon. Nyt kanssasisaret puhutte niitten miestenne kans. Mulla mies osallistuu ihan tosi paljon pojan hoitoon. Annoinki sille tänään siitä positiivista palautetta kun aina tuntuu että napisen ihan turhasta vaikka toinen yrittää parhaansa. Jo sen takia, että me äitit saatais välillä levähettyä se ois tärkiää, mutta ihan myös sen takia että lapsi sais muodostettua jo heti vauvasta asti hyvän kiintymyssuhteen myös isään.
Me oltiin pari yötä nyt vk.loppuna mun vanhempien luona. Poika oppi siellä ollessa kääntymään mahalleen :) Nyt se kääntyileeki ihan koko ajan kun on lattialla. Pääsi näyttämään mummulle ja papalle taitojaan :) Oli kyllä ihana olla siellä äitin hyvillä ruuilla. Ja ite pääsi helpolla kun oli niin innokkaita lapsen hoitajia siellä. Hassua kun poika eilen yhtäkkiä vierasti pappaa! Tuli ihan hirveä itku kun pappa tuli lähelle. Kolme kertaa toistu se sama juttu mutta sitten kun sai mun sylistä rauhassa katella pappaa niin kohta se jo papan kanssa leikki ihan innoissaan lattialla.
Meille sopis miitti parhaiten vasta ens viikolla. Tällä viikolla tuntuu olevan ohjelmaa joka päivälle. Ainoat päivät jolloin sopia olis tiistai ja keskiviikko mutta nekin taitaa tulla liian pian. Loppuviikosta ei siis sovi. Ens viikolla käy kaikki muut päivät paitsi ei torstai.
Muuten. Onko meillä ikinä ollu puhetta siitä millon kukanenkin suunnittelee töihin paluuta? Meillä perhetyöntekijä otti tuon aiheen puheeksi esikkoryhmässä ja kaikilla muilla tuntu olevan jo töihin paluu mielessä. Mää ihan säikähin kun tajusin että aika menee näin nopeaa ja syksyllä loppuu äitiysloma. Oon jo ajat sitten päättäny että oon kotona siihen asti kun poika täyttää 3vuotta. Ja toivon että tässä välillä tulis toinenkin lapsi. Mulla ei tosiaan oo yhtää ikävä työelämään! Pelkkä ajatuskin ahdistaa. Mää niin nautin tästä äitinä olosta ja tuosta pojasta. Mikään ei voi olla parempaa
Niin ja siis meijän poika siis synty rv 41+3. Mitat 3905g ja 53cm.
mullekin passais to tai pe. =)
ens kuussa loppuu äitiysloma.. syksyllä takas kouluun. kesällä en mene kuitenkaan vielä töihin, kun ei ole lapselle hoitopaikkaa. ja tosi mielellään oon kotona vauvelin kans. =) ei mua taitais saada kesällä millään töihin. xD eipä mullakaan hirveä hinku ole takas työelämään, mut koulun ajattelin käydä loppuun ennen kuin toista pikkuista suunnitellaan. 1,5v ois vielä jäljellä. =)
Löysin tämän ryhmn vinkin kautta ja lyöttäytyisin minäkin mukaan, jos passaa :) Mä olen 26-vuotias äiti Raksilasta ja Leo-leijonapoika aikas tasan 7 kk.
Muutama äiskäkaveri on onneksi täs keväällä tullut, syksy oli aikas yksinäästä pikkusen kanssa. Oli jopa pieni baby blues siinä, mutta siitä jo onneks päässyt yli, eikä tuohon poitsuun näyttänhyt vaikuttavan. Se on semmonen inana pikku naurunaama höpsötelijä. Kärryttely-, kahvittelu- ja höpöttelyseuraa ei voi liikaa olla.
Hmm.. Mitäs muuta. Tuntuu, että ajatus ei nyt luista, kun juuri palattiin pääsiäsisreissusta. Matkaa tuli yhteensä varmaan joku 1500km, huh huh. Tulin kyllä siihen tulokseen, että vauvan kanssa on niin paljon helpompi liikkua junalla kuin autolla. Junalla mentiin etelämpään päin ja sielä reissattiin ja kotiin tultiin autolla. ja poitsu sai aina muutamat raivarit jokasella autoilupätkällä.
Mutta nyt kotona
Eli Leo syntynyt 1.9 rv 37+0 ja strategiset mitat oli 51cm/3470g :)
Nukahtihan se.
On kyllä niin kärttyistä menoa.
Nyt ei jaksa enempää, joten kirjoittelen myöhemmin lisää.
Miitistä, meillä voidaan myös järkätä.
To käy tod.näk. ell, ajasta en vielä tiedä ja perjantaina mulla olis hieronta päivällä.
Ens viikolla ei tiedossa muuta kuin maanantain neuvola.
BlackPoppylle tervetuloa! :)
Ja kiitos tervetulotoivotuksista :) Nyt kun hyvin nukutun yön jälkeen toimii ehkä pää paremmin niin ajattelin jo kirjoitella lisää. Mellä on alettu nukahtaa itekseen omaan sänkyyn n klo 20 ja yhellä herätyksellä menee yleensä aamuun klo 7 asti :)
Tänä yönä tuli vähän enempi ääntä, kun minä otin syliin ja mies lähti lämmittämään pulloa. leo ei ymmärtänyt, että miksi haisee äidiltä, muttei maitoa tuu.. Leo lopettili jo alkuvuodesta rinnalla olon. Sai hirveitä tissikiukkuja, kun on alusta asti pullosta saanut lisää.. Itse väsyin sitten siihen niin, että aluksi lypsin ja annoin pullosta ja pikkuhiljaa nanniin kokonaan siirrytty. Olispa silloin osannu olla fiksumpi ton pullon kanssa.. Toiveena ois, että jos joskus seuraavan saisi, niin sitä osaisi ja saisi kauemmin imettää.
Leo heräsi aamulla hyvällä tuulella ja lauleli sängyssään
Päivittelin sut tuonne listaan mukaan. Ja päivittelin muutkin jotka oli tietoja antaneet. Mukava katsella nyt minkä kokoisia nämä meidän pikkuiset on syntyessään olleet, mukaan mahtuu kaiken kokoisia :)
BlackPoppy: Älä koe huonoa omaatuntoa tai minkäänlaista syyllisyyttä siitä ettet imettänyt pidempään. Vaikka tietenkin helpompi aina sanoa kuin oikeasti sitten tehdä itsekään niinkuin sanoo.. Noihin rintaraivareihin menee kyllä niin helpolla hermo! Itsekin joskus miettinyt että olis niin paljon helpompi antaa pullosta, mutta sitten kun oon antanut niin raivoaa pullolle samalla lailla. Eli meillä ei vissiin mitään väliä mistä se tulee, jos ei just sillä hetkellä huvita syödä, puolen tunnin päästä voi sitten jo hyvinkin innokkaasti imeä.
Riia: Niinpä, vaikkakin minulla on pinna kireellä kun joudun heräämään näin aikaisin!! Etenkin kun takana taas huono yö ja likka herätti kahden tunnin välein, eka pätkä sentään neljä tuntia. Ja nyt mulla silmät ristissä ja tosiaankin hermo kireällä ja kello vasta yhdeksänm.
Noo, nyt alkoi tytölläkin kiukuttamaan. Väsynyt on hänkin, joten lähdemme koittamaan josko saatais lisää nukuttua.. Kommentoidaan sit myöhemmin lisää, kun ollaan molemmat paremmalla tuulella..
Sognatore ja Viivi
Kiva, että uusia äitejä tulee mukaan, kaikille tervetuloa tasapuolisesti siis =)
Työhön palaamisesta tuossa aiemmin kyseltiin. Äitiysloma loppuu lokakuussa ja itse ajattelin, että palaan töihin sitten vuoden alusta uudelleen, eli poika ois sitten täyttänyt vuoden.
Olisihan se mahtavaa kotonakin olla, mutta täytyy sanoa, että tuo tulopuoli kerrassaan tippuu niin alas, että lainojen lyhennys on aika mahdotonta. Joten ainakin itse joudun tätä asiaa tarkastelemaan ihan taloudellisista syistä. Toisekseen, kun on pitkään pois töistä loppuu lomat ja sit pitäis lomitta painaa vuosi putkeen ja se tuo lisähaasteita kyllä lapsen hoidon järjestämistä varten. Itse on jo totuttautunut siihen, että lomaa on ja en taatusti enää jaksais sitä lomatonta työtä työtä työtä elämää, sillä siitäkin on useamman vuoden kokemus.
Toisaalta, jos tekis kakkosen niin siinähän niitä lomia taas äippälomaltakin kertyis ;)
Mukavaa tiistaita =)
t.Katjuska
Kannatti näköjään siirtyä tälle puolen, niin löytyy uusiakin mammoja. :) Tervetuloa siis!
Työhönpaluusta kyseli Riia. Mulla on helppo tilanne, kun ei työtä ollutkaan kun Sampo oli tulollaan. Ei siis tarvi mihinkään kiirehtiä. Meillä on niin pienet menotkin, että pärjätään miehen tuloilla. Voin siis hyvillä mielin jäädä kotiin Sampoa hoitamaan. :) Kamala olis kyllä ajatella, että tuo pitäis laittaa joskus johonkin hoitoon! Vaikka kaipa se pärjäis. Onhan ne ennen parikuisetkin jo laitettu hoitoon.
Meillä on kans noita tissiraivoja. Nyt on jo (ehkä) vähän helpottanut, ei enää joka kerta tarvi huutaa. Paitsi ku tyhmä äiti työntää vielä tissiä suuhun ku pojan ei enää tee mieli... :D Vissiin on niin tehokasta jo tuo imeminen ettei mee enää aikaa juuri ollenkaan tuohon syömiseen.
Sognatore, ai huono yö? :D Kuulostaa mun korviin aika hyvältä yöltä, tuommonen meillä just oli ja nyt on varsin levännyt olo. Paitsi että meillä pisin pätkä oli 2 tuntia ja lyhin tunti. Sun pitää mennä nukkumaan samaan aikaan ku Viivi. Sampo menee kahdeksan aikaan nukkumaan ja minä oon yleensä sängyssä ihan viimestään kymmeneltä, eilen tosin venyi melkeen yhteentoista kun DVD:n katsominen on nykyään melko hankalaa tässä taloudessa. Meillä on kaks rikkinäistä DVD-soitinta, joten katottiin Makuunin filmiä pleikkarilla, joka hyyty kesken kaiken, joten loppufilmi piti kattoo läppärillä. Meni sitte aikaa vähän värkkäämiseen. :D
Me lähetään Sampukan kans kohta kohti OYS:ia. Tänään on ensimmäinen TEDDY-tutkimuskäynti. Onneks äiti lähtee mulle henkiseks tueksi, kun Sampolta otetaan suoniverinäyte. Mies ei (yllättäen!) halunnu lähteä mukaan. Se piti vapaata mieluummin torstain, kun ehdotin että olis ottanu tän päivän vapaaksi että vois lähteä mukaan. Nyt äiti tulikin joten lopetan!
Saatiin me molemmat torkuttua pikkuisen lisää.. Tällä kertaa Nero oli se joka häiritsi:eka kerralla oli käynyt penkomassa kiinni olevasta hoitolaukusta vaipan ja repi sitä olohuoneen lattialla, sitten hyppäsi palapelipöydälle ja otti sieltä Viivin unilelun ja samalla veti tietty osan palasista mukanaan! Tämän jälkeen otin koiran makkariin ja oven kiinni.. Kun se muutaman vihaisen mulkauksen jälkeen tajusi alkaa nukkumaan ja mekin tytön kanssa taas päästiin uneen niin ei sitä onnea kauaa kestänyt. Alkoi ravaamaan pitkin huonetta vinkuen. Viivi tietysti säpsähti hereille ja siihen loppui äidinkin lepo. Nyt tuntuu että voisin kuristaa tuon koiran!!! Argh! Ei auta vaikka käytiin eilen kunnon kävelyhölkkälenkki ja leikittiin vielä lisäksi umpihangessa noutoa noin puolen tunnin ajan, nyt taas jaksaa olla ilkeä ja mulla menee hermot :(
Marsupialia: Joo, huono yö tuo meille nykyään on.. Kun mennyt jo jonkun aikaa niin että nukahtaa 8-9 aikaan ja herää ekan kerran noin 4 aikaan, ja sitten taas 6-7 aikaan ja silloin ei sitten yleensä enää nukuta. Minä torkun 8-9 asti tai niin kauan ku pystyn ja Viivi sillä välin porisee lampulle. Nythän yöt on taas sitä mitä ne oli alussakin, tosin alussa ei ollut edes tuota pitempää ekaa pätkää kun alkoi yöunillekin vasta 11-1 aikaan.. Mä tartten niin hirveesti unta että jaksan, oon aina tarttenut ja tämä väsymys mua eniten tässä äitiydessä pelottikin. Mun äitille väsymys ja unen puute on kans ollut pahinta lasten tekemisessä..
Nyt kutsu taas käy...
Huh, pari tuntia meni siellä tutkimuskäynnillä. Sampo mitattiin, oli 7,1kg ja 61 senttiä. Tappi mikä tappi! Verinäytettäkin koitettiin ottaa, mutta ei osunut suoneen. Kamala parku vaan tuli eikä loppunut ku tissillä. Oli jo äitilläkin paha mieli, vaikka rauhallisena pitikin pysyä. :(
Sognatore, minäkinhän oon tarvinnut aina paljon enemmän unta ku muut. 9 tuntia on ihan minimi ollut, mutta mielellään enemmän. Kummasti sitä vaan jaksaa kun on pakko, vaikka tosi tiukkaa välillä tekeekin. Onneksi nukahdan hyvin noiden heräämisten jälkeen. Yks yö sain nukkua kolme tuntia putkeen ja olin ihan virkeä kun heräsin. :) Minä pelkäsin myös eniten väsymystä ja ihan syystä.
Nyt uuvuttavan sairaalakeikan jälkeen mussutan karkkia kun Sampukka on partsilla. Tulee parempi mieli pojalle ku nukkuu ja äitille ku syö karkkia. :D
Meille kävis treffit perjantaina tai sit ens viikolla. Tyhjältä näyttää kalenteri ens viikon kohalla :) Torstaina ollaan menossa vauvakinoon ja rattaiden ostoon, ni siinä menee mukavasti iltapäivä.
Meillä Unna näyttää oppineen vihdoin syömään noita soseita, mutta jotta elämä ei liian helpoks menis, ni yöunille meno on sitte hankaloitunu. Meillähän nukuttiin siis perhepedissä vielä kuukaus sitten, ja kuukauden ajan ollaan nyt nukutettu Unna omaan sänkyyn ja siellä se on myös nukkunu siitä lähtien. Yllättävän nopeesti parissa yössä, Unna oppi nukkumaan omassa sängyssä. Mulla menikin sit kauemmin oppia nukkumaan ilman vauvaa kainalossa :D Nyt vaan on alkanu tökkiä toi unille meno, kun aiemmin se oli lorut, taputtelut ja pusut, ja neiti oli unten mailla. Nyt saa puolen tunnin ajan käydä nostelemassa pois sängystä ja sänkyyn takasin. Tosin parempi tääkin on kuin se, mitä oli ensimmäiset neljä kuukautta, kun tuntikausia sai pomppia jumppapallon päällä, et sai toisen nukahtamaan ja siitäkin saatto vielä herätä, ku laski sänkyyn. Yhtä taistelua tämä äidin elämä :D
Mä meen kans vauvakinoon eli mullakin toi to menoa :) Perjantai sitten kävisikin tapaamiselle. Meillä toki paappa kylässä, että suunnitelin perjtaille myös mamman omaa ikaa, jos ei muuta tuu! Ensi viikolla on Leolla hampulääkäri ti aamulla, mutta muuten ei muuta. Vähä huvittaa, kun ukolla ei vielä yhtäkään luuta suussa, että mitä sinne sitten mennään näyttään :´D
Leo on nukahtanu nyt kuukauden verran omaan sänkyyn ja aika helpostikkin. Nyt vaan meni reissus nukahtaminen vähä hankalaks eli jumppapallon päällä meilläki nukutetaan ( on hyvä reisitreeniä mammalle kyl ;) ja oon pulloakin sitten nukutukses antanu, häpeen kyllä myöntää.. Ollaan yritetty syömistä ja nukahtamista vähä erottaa toisistaan ja tuttiakin vain nukkumaan mennes.
Leo saa nyt ilmakylpyä ennen iltavesikylpyä.. Pyöri just karvamatolle, kohta pylly palanut ja pissat matolla.. Pitää siis rientää!
Miten keskiviikko ens viikolla? Passaisko? Äkkiseltään kattelin että kaikille tähän asti miitistä puhuneille passais. Missä? Verkku ehotteli että siellä, miten ihmiset pääsee sinne, me ainakin tarttetaan kyyti.
Minäki voisin lähteä vauvakinoon, mennäänkö porukalla?
Sampo nukahti tänään ihanan helposti. Tissittelyä ja sänkyyn, tutti suuhun ja hyvät yöt, sen jälkeen ei tarvinnut enää käydä makkarissa. Välillä oli taas niin hankalaa, mutta kai noilla vaan on noita Vaiheita. Meilläkin on jumppapallo ollu pelastus varsinkin sillon ku Sampo oli pienempi. Siinä nukahti aina ja edelleen aamun pikkupäikkäreille pitää vähän avittaa pallolla pomppien. :) Halpa ja hyvä kapistus!
Jospa sitä iteki lähtis vähitellen unten maille. Huomenna on vauvauinti, ihanaa! :)
Öitä!
BlackPoppy : En sitten voi olla jostain syystä kommentoimatta tuota hampulääkärikäyntiä ;) Eli menkää ihmeessä vaikka ei sitä ensimmäistä hammasta suussa olekkaan. Käynnillä määritetään tietokantaan seuraava käynti ja ennenkaikkea vanhemmat saa tietoa ja hyviä ohjeita lasten hampaidenhoitoon liittyen esim. pesuvinkit ja fluori ja ksylitolisuositukset, ravinto, tutti yms yms. Mieluummin aina pitäisi näissä ennaltaehkäisevissä asioissa olla edellä kuin jäljessä =)
Miitistä. Verkun luo tultas kyllä mielellään, mutta kyyti on lievästi sanottuna iso ongelma =)
Nyt nukkumaan...on helpottanut suurimmaltaosin tuo nukahtaminenkin tuolla pojalla. Ruoka pitää olla oikein väsymykseen ajoitettu. Tutti suuhun ja unirätti kouraan. Tuttia imutellessa ja unirättiä pyöritellessä nukahtaa. Äitin pitää vaan olla vieressä katselemassa rituaalit ja sit siirtää omaan petiin =)
Marsupialia ja muutkin: Ollaan ton Tuitun kanssa menossa sinne vauvakinoon ja porukallahan on vielä mukavampaa!! Mitenköhän ja missä sitä reffaas? Me ollaan Leon kanssa menossa varmaan norkoileen sinne Finnkolle jo kymmenen jälkeen...
Katjuska: Juu ollaan me sinne menossa. Mahtava juttuhan se on kun tommosta tarjotaan :) Naurattaa vaan jo nyt mileikuva meidän keisarista hammaslääkärissä.
Meilläkin on unirätti hirmu tärkee. Se on multa haiseva paita ja sitä nuuhkitaan ja nenää siihen painetaan ja sitten joskus kun käy katsomassa niin Leo nukkuu naama sen rätin alla..
Kiitti tervetulotoivotuksista :) Ois kyllä kiva päästä mukaan teijän seuraavaan tapaamiseen. Koska ois suunnitelmissa? Me lähetään Unnan kans mun porukoita ja kavereita moikkaamaan Järvenpäähän 22. päivä ja tullaan takasin just ennen vappua. Lentokoneella mennään, aika huisia :)
Meillä oli miehen kanssa myös riitoja tossa yhessä vaiheessa. Ne alko suunnilleen sillon, kun Unna oli kolme kuukautta. Olin kuullu jostain, että tulee semmonen kolmen kuukauden kriisi, mutta en ihan uskonu kuitenkaan. Niinpä se kuitenki meillekin tuli ja jatku suunnilleen siihen ku Unna oli viis kuukautta. Sillon olin jo täysin kypsä siihen ja sanoin, et jos tää ei nyt lopu, ni me ei kyllä olla enää yhessä, kun napero täyttää vuoden. Kyllä se riitely yllättävää kyllä loppu sit aika pian. Toki nyt riitoja tulee, mut ei enää semmosta jatkuvaa vääntämistä :)
Viime yö ei ollu kovinkaan kummonen :/ Ite en saanu nukuttua ku vasta joskus kahen aikaan. Typeränä menin nukkumaan päikkärit, vaikka tiiän, ettei sit nukuta yöllä. Unnalla taas oli jotain vatsanpuruja, kun heräs aina itkien ja sit päästi mojovan pierun. Pari päivää oon nyt antanu päärynää, ni josko se sitte kipristelis.