Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urpoimmat/ihmeellisimmät pätemisen aiheet äitiydessä?

Vierailija
31.03.2010 |

Millaisiin olet törmännyt?

Mulle urpoutta edustaa:

-apgarin pisteillä päteminen

-raskaaksitulon nopeudella päteminen

-imetyksen kestolla päteminen

listaa voisi jatkaa ja jatkaa :D

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehdyillä luomumössöillä,puuroilla ja ahkeruudella. "Kyllä minä vaan tein Nicopetterin kaikki ruoat itse, alusta asti poimin marjatkin. Ai te syötte purkkiruokaa? Onhan ne retkellä käteviä mutta meillä otetaan omat eväät tupperware astioihin"

Vierailija
22/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muut urpoja - minä en"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen tainnut päteä rajusti lapseni koliikilla. Se oli helvetillisin, kiduttavin ja elämäni ylivoimaisesti piinaavin kokemukseni, jossa meinasin tulla hulluksi, vahingoittaa lastani ja kadottaa itseni. Selviytymiseeni mm kuului tästä ajasta puhuminen. Ilmeisesti olen syyllistynyt pätemiseen rankimman kautta. Vilpitön anteeksipyyntöni.

Vierailija
24/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käsittämätöntä! Miksi monet haluavat ja yrittävät päteä sillä, että eivät osaa kasvattaa lastaan?

t. Äiti, jota muut eivät pidä edes äitinä, kun lapsia on "vain" kaksi, he ovat enimmäkseen terveitä tai nuhaisia ja tavallisen vilkkaita/rauhallisia/tottelevaisia/tottelemattomia/ihania/rasittavia/helppoja/vaikeita jne. ja elämä on mukavaa.

Vierailija
25/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatella asioita kunnolla ilman lasta.

Säälittävää on se, kun joku luulee "kehittyneensä" ihmisenä lapsia saatuaan. Paskat! Rasittavimpia ovat just ne akat, jotka ovat omien sanojensa mukaan seestyneet ja tulleet epäitsekkäämmiksi lasten myötä. Hassua, kun se seestyneisyys ja epäitsekkyys ei näillä mammoilla näy esim. työpaikoilla.

Vierailija
26/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaikeudella päteminen on käsittämätöntä! Miksi monet haluavat ja yrittävät päteä sillä, että eivät osaa kasvattaa lastaan?

t. Äiti, jota muut eivät pidä edes äitinä, kun lapsia on "vain" kaksi, he ovat enimmäkseen terveitä tai nuhaisia ja tavallisen vilkkaita/rauhallisia/tottelevaisia/tottelemattomia/ihania/rasittavia/helppoja/vaikeita jne. ja elämä on mukavaa.

Kuulostaa tutulta! Normaalin raja on nykyisin tosi kapea. Kaikelle vähänkin poikkeavalle haetaan diagnoosi, jotta voidaan nostaa kädet pystyyn kasvattajina. Ja vanhempiahan ei saa mistään syyllistää.

Vierailija
27/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetunnon? silloin ei tuntisi niin pahaa alemmuutta, jos joku toinen on jossain asiassa onnistunut paremmin kuin itse.

Ja jos MUKA esim. imetyksen pituudella ei ole teille merkitystä, miksi ihmeessä teitä risoo, jos joku toinen kokee siinä asiassa onnistuneensa?

Urpoja olette.

Vierailija
28/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap ja muut hommaisi vaikka itsetunnon? silloin ei tuntisi niin pahaa alemmuutta, jos joku toinen on jossain asiassa onnistunut paremmin kuin itse.

Ja jos MUKA esim. imetyksen pituudella ei ole teille merkitystä, miksi ihmeessä teitä risoo, jos joku toinen kokee siinä asiassa onnistuneensa?

Urpoja olette.

Mistä sä päättelet, että itse on välttämättä epäonnistunut juuri siinä asiassa, missä toisen äidin päteminen ärsyttää? Noup, siitä ei ole kyse. Itse imetin todella pitkään, koska se tuntui luontevalta. Tuttu äiti imetti myös pitkään, mutta hänelle se oli kilpailua minun kanssani. Mä en koskaan siihen kilpailuun ilmoittautunut, mutta hänelle pitkä imetys oli siis asia missä kilpaillaan. Mä kun luulin, että jokainen ruokkii lapsensa niinkuin parhaaksi/luontevimmaksi näkee.

ap

Vierailija
29/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lapsella ei ikinä uhmaa (onko edes normaalia kehitystä?)

-lapsi ei ikinä yökylässä (vaikkapa vanhempien parisuhteen hinnalla)

Vierailija
30/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista puhuminen on joidenkin mielestä pätemistä. Täällä on mainittu niin monta vaan yleensä lapsiin liittyvää asiaa, et missä menis se pätemisen ja pätemättömyyden raja, jos noista aiheista ylipäätään puhuu?

Vierailija
31/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä anoppi pätee periaatteessa supervaikeilla synnytyksillä, suunnitellut sektiot x 2. lääkärit läsnä, mies ottamassa vauvat vastaan ja kotona auttamassa koko ajan muksujen kanssa (maanviljelijä ja sattui tulemaan semmoiseen aikaan, että suurimmat työkiireet takana tai kaks kuukautta edessäpäin).

Ja siis mitään komplikaatioita tai muuta ei hänellä ollut, erittäin hyvin sujuneet sektiot ja palautuminen näistä. Mutta siis olivat tosi vaikeita synnytyksiä kun lapsetkin oli niin isoja, yli 4 kg ja sanonut kuitenkin ettei olisi halunnut alateitse synnyttää. Mulla oli hänen mielestään paljon helpompaa kun synnytin esim. 4,3kg poikalapsen alateit se ilman lääkitystä tms.

Anoppi siis pätee sillä kun hän on parempi ihminen kun hän synnytyksensö oli paljon rankempi.

Vierailija
32/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päteminen.

Vierailija
33/35 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kilttejä ja rauhallisia heidän lapsensa ovat. Hirveää!

Eihän lasten kuulu olla mitään "seinähiiriä", joita ei huomaakaan kun kylään menee!

Niinpä. Mutta onhan se helppoa vanhemmille kun lapsesta ei ole vaivaa.

Terveisin, se "kiltti ja rauhallinen" lapsi, entinen koulukiusattu, syrjitty ja 30+ edelleen ilman puolisoa

Vierailija
34/35 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään ärsytäkään, vaan se sävy ja se, että asioilla kehuskellaan/ollaan mielestään parempia ihmisiä.

Juu, noi vauvan taidot on yks, ainahan se nyt tietty on mahtigeenien ansiota, että vauva kävelee 10kk ja muiden vauvat on huonompia. Totta kai ylpeä saa olla, mutta muiden vähättely ärsyttää, jos jokin kehitysvaihe on tullut kehujan omaa lasta myöhemmin.

Sitten nää "superäiti"-pätemiset: kestovaipat, imetys, perhepedit, soseiden itse tekeminen, yli-innokas siivoaminen jne. Jotka siis ovat tosiaan hyviä asioita, mutta äiti, joka on valinnut eri tavalla, voi olla ihan yhtä hyvä äiti.

Ai niin, raskauden helppous! Tämä on kyllä sellainen asia, josta en jaksaisi kuunnella kehuja. Siis saa tietty sanoa, että oli raskausaikana helppoa ja oli terve ja nautti siitä täysillä, jne. Mutta vähänkö mua ärsyttää esim. fraasi "ei raskaus ole sairaus!" Joo, ei ole, mutta ei ole tullut mieleen, että monilla on oikeasti oireita ja paljon ja ovat oikeasti kipeitä koko raskausajan ja se todellakin vaikuttaa normaalielämään. Ja juu, ei tietenkään sillä raskauden vaikeudellakaan tarvitse päteä :D No mutta kuitenkin, joskus jotkut puhuvat siitä vähättelevään sävyyn, kun heillä on ollut helppo raskaus ja ovat olleet elämänsä kunnossa. Mikseivät ymmärrä, että jollekin se on voinut olla vaikeaa aikaa, vaikka lasta on toivottu ja ollaan onnellisia siitä raskaudesta!

Totta kai lapsi on mitä parhain palkinto ja sen raskausajan kestää kyllä, kun on syy sille. Mutta mä en ole tajunnut sitä, että ei saa valittaa raskausvaivoistaan, oli ne sitten kuinka kamalia tahansa, kun palkintona on se lapsi? Ja ymmärrän kyllä, että koko ajan valittavaan ihmiseen menee hermot, oli valitus sitten mistä tahansa, mutta kun kuulin kommentteja, ettei olis tyyliin saanut sanoa, että mun on nyt pakko levätä, kun sattuu niin. Tai en jaksa nyt millään lähteä kaupungille kävelemään, kun jalat on tuusannuuskana, enkä taas saanut nukuttuakaan. Nih, sainpas avautua! :D

Vierailija
35/35 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä tuli näin ja näin paljon ja näin ja näin nopeasti pudotin.

(Suuren) lapsen syntymämitoilla päteminen.

Äidin omalla iällä päteminen, siis tyyliin asenne, että alle esim. 30v. ei voi olla kypsä äidiksi.

Lapsen nimellä päteminen! Tämä on naurettavinta ehkäpä. Siis meidän lapsella onkin sellainen nimi, jota ei löydy yhtään Suomesta tai maailmasta! Niin, miksiköhän ei ole kenellekään muulle kertonut? Juu ja yksi kielsi nimen julkaisemisen lehdessä, kun sitten kuulemma kaikki olis matkinut, jos nimi oltais julkaistu. Ja valitti, että joku oli kuitenkin matkinut, kun oli jokin aika lapsen nimeämisen jälkeen ilmestynyt joku samanniminen... Tietty kukaan muu ei itse olis voinut miettiä samaa... Sanoo kanssa aina kavereilleen, että kannattaa kieltää se lehdessä julkaiseminen, ettei kukaan matki! No, sitten on taas näitä, jotka kuuluttaa sitä nimeä kaikille päteäkseen sillä.