Ärsyttääkö muita kehuskelu raskaaksitulon nopeudella?
Mua ärsyttää ihan hirveästi nämä "olen kai sitten hedelmällistä sorttia"-jutut. Ei siinä mitään, näin voi olla.. Ja olen itse katkera kunnen raskaaksi ole kovin helpolla tullut (=heti ensimmäisistä kierroista). Raskaaksi olen kuitenkin tullut, mutta sattumallakin on varmaan suuri osuus tässä raskautumisessa.
Hävettää myöntää, mutta toivon välillä, että tälläiset ihmiset, jotka ovat niin varmoja raskaaksi tulostaan lyhyessä ajassa, joutuisivat odottamaan sitä plussaa vähän pidempäänkin, jotta heillekin selviäisi, ettei se välttämättä aina niin menekään...
Ja kyllä.. lasta yritetään. Edellinen raskaus meni sitten alettuaan kesken.. Tuntuu niin väärältä, varsinkin kun menkat taas jälleen kerran alkoivat.
Kommentit (51)
mutta vielä enemmän ärsyttää ne, jotka uskovat lasten kiltteyden olevan sen tulosta että ovat niin erinomaisia vanhempia
Niinhän se on että toiset niitä saa ja toiset taas tekee. Erilaiset lähtökohdat vaikuttavat siihen, että miten asian mielessään näkee.
mutta se ärsyttää että joku pitää selviönä sitä että isovanhemmat hoitaa lapsia. Meillä ei ainakaan niin ole.
Ehkä vaan jotkut ottaa sen sellasena, jos kokevat itse jotenkin asian ikäväksi...
Minä ainakin muistan aina sanoa, ettei lasten saaminen ole itsestään selvää, varsinkaan lähellä neljääkymppiä. Eka tuli silti onneksi ajatuksesta melkein, ja kun eka täytti vuoden, alettiin toivoa toista, jospa lapsi vielä saataisiin iästä huolimatta. Niin, ikäeroksi on nyt sitten tulossa 1v9kk ja 4pv, jos laskettu aika paikkansa pitäisi... Mutta en todellakaan pidä itsestäänselvyytenä, ja mieluumminkin ole aina ajatellut, ettei homma käy niin pian, ja iloisesti yllättynyt ja onnellinen, kun pelot osoittautuvat turhiksi.
Jokaisella on varmasti se oikea aikansa saada lapsi. Kukaan ei vain voi tietää, milloin se oikea aika on.
että millään tavalla ei ärsytä nopea raskautuminen muuten, ihanaahan se on, ettei meitä hitaita paljon ole! Mutta se ärsyttää jos kehuskellaan sen johtuneen omista hyvistä teoista. Terveyteen ei usein/yleensä voi itse vaikuttaa. (Teoista puheenollen olen kyllä kuullut sitäkin, että "hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita".)
Tosihan se on joidenkin kohdalla, esim. mun. Kaks kertaa olen raskautunut nopeaan heti sen jälkeen kun pillerit oon jättänyt pois.
Jos joku ottaa sen itsekehuna niin sitten ottaa. No, ehkä mä olen itsekin siitä vähän ylpeä ja onnellinen.
ihan suunnattomasti.
Riippu tietty ihmisestä ja tyylistä.
Onnellisuuden ymmärrän ja siihen on 101% syytäkin, mutta MISTÄ olet ylpeä? Millä tavalla se oli omaa aikaansaannostasi..? Ei vaan ymmärrä.
niin tiedän välttää sellaista.
Antakaa myös esimerkkejä sallitusta vitsailusta. Kiitos.
ekaa tehtiin vuosia surren, toka kyllä kaikeksi yllätykseksi lähti ekasta kierrosta pco:sta huolimatta. Olen ihan puulla päähän lyöty enkä ikinä pitäisi selvyytenä raskautumista ylipäänsä saati ekalta kierrolta.
Ja siis just se sillä leukailu ärsyttää, ei se että joku tulee nopeasti raskaksi.
niin tiedän välttää sellaista.
Antakaa myös esimerkkejä sallitusta vitsailusta. Kiitos.
tottakai sä saat leukailla miten tykkäät, ylpeillä ja vitsailla, koet sen sitten ylpeilynä tai et. Mutta saa siitä toiset ärsyyntyä. Elämä on semmosta, asiat koetaan erilaisten taustojen kautta.
Onnellisuuden ymmärrän ja siihen on 101% syytäkin, mutta MISTÄ olet ylpeä? Millä tavalla se oli omaa aikaansaannostasi..? Ei vaan ymmärrä.
:D
on sellaista, että pitää nopeaa raskautumista omien oikeiden valintojen/tekojensa seurauksena. Tästä nimittäin seuraa se, että jos toinen on hitaampi = tehnyt jotain väärin = huonompi.
Toki jokainen meistä tietää, että jos paneskelee siellä täällä ja sairastaa viisi klamydiaa, tilanne saattaa mutkistua.
Mutta noin lähtökohtaisesti pidemmän odottelun takana on jotain, jolle itse ei yleensä mahda yhtään mitään.
SAA olla onnellinen ja sanoa vaikkapa, että meillä oli niin onnellinen tilanne, että tärppäsi heti. Ei sitä tarvitse sen kummemmin selvitellä.
IMHO.
minä taistelen ryppyjä vastaan ja olen onnekseni löytänyt ryppyvoiteet. Sitten tulee joku kehuskelemaan, ettei ole koskaan laittanut naamaansa mitään ja näyttää ikäistään 20 vuotta nuroemmalta.
Wikisanakirja:
" 1. Joka pitää tekemiään asioita, itseään tai itseensä liittyviä asioita hyvinä. Sanalla on usein negatiivinen kaiku ja sillä voidaan tarkoittaa henkilöä, joka pitää itseään muita parempana."
olen hedelmällinen!! voi kiesus, muakin ärsyttäis.
tulin nopeasti raskaaksi, mutta olin varautunut pidempään odotteluun ja pelkäsin muutenkin (ja vieläkin)että kaikki ei mene hyvin. enkä kenellekkään kehuisi asiasta, tiedä vaikka toista emme ikinä saisi. ärsytti jo alkuraskaudessa kun kaikki kysyi koskas, jokos teille tulee, joo mutten halua vielä kertoa. nopeasti laskettuna tiedän 5 naista jotka kärsivät lapsettomuudesta. ja kuinka paljon onkaan tutuissakin, kukaan ei näistä kuitenkaan halua puhu.
korkeintaan saatoin olla kateellinen. Nykyään en ole edes kateellinen, kun itsellänikin on ne lapset.
Se vähän ärsyttää kun jotkut näistä pikaraskautuneista kovaan ääneen suosittelevat kaikille muillekin pientä ikäeroa lapsille, ikään kuin se olisi ihan vain päättämiskysymys.
Varsinkin, kun itsellä takana kaksi vuotta kolmannen lapsen yritystä, sisältäen yhden keskenmenon.
Se, että ei tule nopeasti raskaasti, voi aivan hyvin johtua myös miehestä, vaikka itse olisi "hedelmällinen".
Minä ainakin kerron sen ihan tosiasiana, että minulle näin: tulin heti raskaaksi kun jätettiin pois. En nyt sitä pitkin maailmaa huutele, vaan jos tulee puhetta raskautumisesta niin tottakai kerron miten asia on. En ole voinut ymmärtääkään että joku voisi kokea sen kehuskeluna!
No pitää vastaisuudessa pitää mölyt mahassaan, ettei tällä(kin) asialla loukkaa ketään. Kohta ei uskalla puhua enää mistään.
Yksi vauva syntyi kuolleena, joten minulle ei ole niin väliä sillä tulenko heti raskaaksi vai en, kun ei ole selviö kuitenkaan saada sitä lasta elävänä kotiin.
En asialla kehuskele, vastaan kyllä kysytteässä. Valehtelemaan en rupea silläkään uhalla, että joku pahoittaa nopeista tärpeistäni mielen.