Mä tykkään Apple n tietsikoista ja puhelimista. Mulla on kaikki Applee, onko sinullakin?
Ostin keväällä uuden Mac Book Air 13” M5:n, ihan vaan koska se on niin ihanan pieni mut nopee. Mulla on se ihan aina mukana. Lisäksi mulla on Mac Mini M4 ja iMac 24/1028 Gt ja hurjasti kaikkea härpäkettä Applelta.
Rakastan!
Kommentit (37)
Applen tuotteet ovat kyllä todella ylihintaisia, mutta macin OS X on hyvin käyttäjäystävällinen ja toimintavarma, eli siinä ovat onnistuneet.
Käytin kerran pakon edessä mäkkikonetta. Käyttöjärjestelmä oli kuin keharin suunnittelema. Helvetin epälooginen ärsytti niin että suljin koneen ja sanoin en halua käyttää enää kosksaan. Minä kun luulin Windowista pahempaa ei ole. Helvetissä varmaan käytetään mäkkejä.
Sama täällä. iPhone, iMac, MacBook ja iPad löytyy. Mukavia käyttää, pelittävät mutkattomasti yhteen. Hinta on sivuseikka, maksan sujuvuudesta ja mukavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Käytin kerran pakon edessä mäkkikonetta. Käyttöjärjestelmä oli kuin keharin suunnittelema. Helvetin epälooginen ärsytti niin että suljin koneen ja sanoin en halua käyttää enää kosksaan. Minä kun luulin Windowista pahempaa ei ole. Helvetissä varmaan käytetään mäkkejä.
Et vaan osaa.
Ostin iPadin joskus 2013 ainoastaan siitä syystä, että siinä oli yksi ominaisuus mitä ei missään muussa silloin ollut. Toimii vieläkin, mutta enemmän tulee tuota Lenovoa käytettyä. Apple puhelinta en ole koskaan omistanut.
Töissä on pakko käyttää Android puhelinta ja pakko sanoa että se on itsestään p*rkeleestä. Ei ikinä tähän taloon.
Vaihdoin Macbook Air M4 15,6" Windowsista. Ajaa asiansa, puhelimissa pitäydyn Androidissa. Mitä ylihintaisuuteen tulee, vaihtoehtona oli suunnilleen saman hintainen Lenovon bisnesmalli, joten siltä osin minun käytössäni se ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
No ei vidus. Tykkään android-puhelimista ja wintoosasta läppärissä. Eikö Apple ole ylihintaista ja huonolaatuista paskaa mitä on saatu myytyä vähän tyhmille.
Miten niin ylihintaisia? Laatu maksaa
; )
Kirjoitan työkseni ja arvostan Maccejen ergonomisuutta. Kaikki toimii yhdessä. Ei mua kiinnosta säätä jotain windowsin asetusnippeleitä vaan tehdä mun työtä.
Kateelliset köyhät dissaa Maccia.
On vuoden 2018 macbook air ja 2022 iphone. Käytössä niin kauan kuin tulee päivityksiä ja pelittää
2019 tuli Mac työkoneeksi, ja sen jälkeen on vähitellen kotonakin kaikki vaihtunut Applen laitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin Macbook Air M4 15,6" Windowsista. Ajaa asiansa, puhelimissa pitäydyn Androidissa. Mitä ylihintaisuuteen tulee, vaihtoehtona oli suunnilleen saman hintainen Lenovon bisnesmalli, joten siltä osin minun käytössäni se ei pidä paikkaansa.
Tein saman viime vuonna ja vaihdoin juuri tuohon samaan malliin. On tämä vaan niin paljon parempi kuin Windows-koneet, Win 11 on suoraan helvetistä. Vaihdoin samalla myös puhelimen ja kellon Applen laitteisiin enkä aio enää koskea Androidiin/Samsungiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei vidus. Tykkään android-puhelimista ja wintoosasta läppärissä. Eikö Apple ole ylihintaista ja huonolaatuista paskaa mitä on saatu myytyä vähän tyhmille.
Miten niin ylihintaisia? Laatu maksaa
; )
Kirjoitan työkseni ja arvostan Maccejen ergonomisuutta. Kaikki toimii yhdessä. Ei mua kiinnosta säätä jotain windowsin asetusnippeleitä vaan tehdä mun työtä.
Kateelliset köyhät dissaa Maccia.
Juuri näin! Ennen kaikkea tuo, kuinka mutkattomasti kaikki toimii yhdessä.
applen käyttikset on yksinkertaisille tehtyjä
Vierailija kirjoitti:
Applen tuotteet ovat kyllä todella ylihintaisia, mutta macin OS X on hyvin käyttäjäystävällinen ja toimintavarma, eli siinä ovat onnistuneet.
No enpä tiedä siitä ylihintaisuudesta.
Edellinen kannettavani oli Apple MacBook Pro jonka ostin työpaikaltani käytettynä noin 2015 kun firman kaikki koneet vaihdettiin uudempiin. Sitä ennen läppäri oli ollut minulla työkäytössä vuodesta 2010.
Käytin läppäriä yksityiskäytössä (mm opiskelu, Netflix, nettisurffaus jne) vielä noin vuoteen 2024. Tässä vaiheessa selainohjelmien yms valmistajat lopettivat laitteen tukemisen joten sillä ei enää voinut hoitaa verkkopankkiasioita yms. Niinpä vein muuten toimivan laitteen lopulta keräykseen ja ostin uuden MacBookin (Air, hinta 950€).
Siis melkein 15 vuotta yhtäjaksoista käyttöä.
Tuona aikana olisi joutunut ostamaan varmaan 4-5 Windows läppäriä.
Mac Pro, iPhone ja Home Pod käytössä. En luopuisi mistään hinnasta! iPhone 18 Pro seuraavana listalla syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
applen käyttikset on yksinkertaisille tehtyjä
On vai? Pitääkö minun myydä mäkkini?
Ipad ja iphone. Läppäristä en tykännyt, myin pois.