Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saaneet esikoisen jo 26 vuotiaana tai nuorempana!

Vierailija
30.03.2010 |

Mitä syitä teillä on siihen, että saitte ensimmäisen lapsen jo tuon ikäisenä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana. Aika oli silloin sopiva. Valmistuin ammattiin. Vakituinen parisuhde, isällä oli vakituinen työpaikka ja meillä oma koti.

Toinen lapsi syntyi, kun olin 23 v.

Myöhemmin kyllä erosin lasten isästä. Isä ei ilmeisesti ollutkaan niin valmis vakituiseen parisuhteeseen ja elinikäiseen sitoutumiseen.

Vierailija
42/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 24-vuotiaana, enkä koe olleeni mikään erityisen nuori äiti. Halusimme lapsia, emmekä nähneet mitään syytä odottaa tuon pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nähnyt syytä pitkittää lapsen hankkimista.. Vaikka ajatus on pelottanut, niin pitkän harkinnan jälkeen tajusin etten koskaan tulisikaan olemaan "täysin valmis".

Ja vielä on pieni hetki siis laskettuun aikaan..

Vierailija
44/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni mitenkään erityisen nuorena äitinä, vaikka tilastollisesti sellainen ilmeisesti olenkin. :) Miehen kanssa oltiin seurusteltu jo useita vuosia ja naimisissakin vuosi. Lapset tulivat vakaasta harkinnasta rakastavaan ja tasapainoiseen suhteeseen.

Halusin tulla äidiksi nuorena, enkä ajatellut, että lapsille pitäisi olla elämä "valmiina" omakotitaloineen ja hienoine puitteineen. Ne on saatu lasten kanssakin hankittua, samoin maisterin paperit.

Vierailija
45/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin juuri valmistunut yliopistosta ja työtön. Kyllä se vähän työllistymistä varmaan haittasi, että oli pieniä lapsia 2 kpl ja moni meno jäi siinä vaiheessa tekemättä, mutta ehtii sitä sitten joskus kun saa vakiduunin ja kunnon palkkaa. Jos saa.

- 2 lasta 90-luvun alun lama-aikaan, 24- ja 26-vuotiaana-

Vierailija
46/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe olleeni mitenkään nuori että siksi ihmettelen tuota " jo 26 vuotiaana"

no ukon kanssa oli 8 vuotta yhteistä elämää takana ja naimisissakin olimme olleet jo 4 vuotta. kummallakin hyvät vakituiset työpaikat ja omakotitalo ostettuna. olimme kerenneet mennä ja elää yhdessä ja omilla tahoillamme.

aika vaan oli sopiva...=) nyt onkin jo kakkonen tulossa =)

Vierailija
47/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan pitänyt itseäni ihmeellisen nuorena. Mies (oli 31 ekan lapsen syntyessä) oli vakkaritöissä, itselläni opinnot viittä vaille vajaat ja sainkin ne valmiiksi lasten välillä. Mentiin naimisiin kun odotin ekaa.

Vierailija
48/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoisen juuri ennen kuin täytin 21v, toinen vuosi myöhemmin ja kolmas 26vuotiaana.

löysin ihanan miehen ja halusimme tehdä/saada ensin lapset ja sitten myöhemmin työhommiin, itse olen aina halunnut lapsia ja pelännyt että jos niitä ei tee nuorena ja sitten ei saakkaan myöhemmin!

Vierailija
49/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen 22 vuotiaana. Lapset sattuivat vain sopimaan elämäämme jo silloin :) Eikä ole kaduttanut ollenkaan! Joku voisi nyt lohkaista että kyllä se vielä joskus kaduttaa. Olen vieläkin 22 vuotias :) Seuraavaksi opiskelemaan toinen ammattini loppuun ja jos tuota työpaikan saisi :) Miehellä nyt on vakityö ja pystyy elättämään meitä vaikka olen vielä kotona.

Vierailija
50/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kolmekymppisenä, että olisin ehtinyt vähän luoda uraa ja matkustellakin enemmän. Mutta tulin raskaaksi, kun oli 26-vuotias ja en halunnut aborttia. Alussa oli taloudellisesti tiukkaa ja määräaikainen työkin loppui äitiyslomaan. Mutta en kadu, lapsi on rakas ja tässä on mukava odotella talouden nousukautta (odotan toista lasta).

Vierailija
51/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, eikö se ole paras aika lapsia tehdäkin?

Ainakin silloin itse sain esikoisen, ja olin juuri sopivan ikäinen. Sittemmin ehdin tehdä vielä kaksi lisää enkä viimeisenkään kohdalla ollut mikään ikäloppu synnyttäjä, vaan 32-vuotias. Ja ennen esikoista ehdimme jo olla kuitenkin yhdessä 10 vuotta, eli oikein sopiva hetki elämässä oli silloin perhe perustaa.

Vierailija
52/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisin ikähän naisella on siinä 20-23v, raskaaksi tulo myöhemmin voipi olla sitten vaikeampaa ja tarvitaan kalliita hedelmöityshoitoja ja iäkkäällä ensisynnyttäjällä riskejä raskaudessa enemmän. Eikö siinä ole jo syitä..:) Itse sain lapseni 22 ja 24, koulu oli vielä kesken. Mitä syitä on lykätä lasten saamista kovinki pitkälle, aivan hyvin pärjää vaikka ei olis ammattia ja pitkää työuraa, omaa taloa ja huipputuloja.

Vierailija
53/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein valmiina maisterina ja naimisissakin olevana. En ymmärrä, miksi perheen perustamista olisi pitänyt vielä pitkittää.

Nyt kolmekymppisenä olen kai materiaalisesti valmiimpi: on se omakotitalo ja meillä molemmilla vanhemmilla vakituiset virat. Ja toinen lapsi tulossa.

Mutta energiaa oli kyllä tuolloin nuorempana enemmän - samoin yliopisto-opiskelijana raskausaika oli helpompi, työelämä kun ei jousta ollenkaan samalla tavalla :(

Vierailija
54/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorempana sairastanut vaikean anoreksian. Halusimme lapsia ja aloimme yrittämään ajoissa, kun emme tienneet kuinka vaikeaa mun olisi raskautua.

Vierailija
55/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ajattelimme ettei meillä ole varaa matkustella eikä "elää" muutenkaan asuntovelallisina mitenkään hulppeasti niin tehdään lapset heti. Lisää tuli sitten 30v ja 42v, on matkusteltu ja eletään mukavasti:)

Vierailija
56/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuushoitojen avulla, joten oli kyllä ihan harkittu ja toivottu kovasti.

Vierailija
57/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä on se yleisin syy =) eli halusin vauvan ja onneksi sain.

Vierailija
58/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa olimme mieheni kanssa olleet jonkin aikaa ja lapsi oli toiveissa. Vuoden verran yritettiin saada raskautta alulle, lapsi syntyi kun olin juuri täyttänyt 24v.

Vierailija
59/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotenkin olin aina ajatellutkin, että olen noin 25-27 kun saan ensimmäisen lapseni. Vielä nuori, mutta kuitenkin jo tarpeeksi "vanha" ja elämää nähnyt. Hyvä ikä se olikin!

Vierailija
60/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana lapsettomuushoitojen jälkeen eli erittäin toivottu lapsi oli. En kokenut olevani erityisen nuori äiti, mutta totesin kuitenkin käytännössä sitä olevani ollessani perhekerhoissa yms. joissa äidit olivat järjestäin yli 30v ja minä aina nuorin.

Silloin oltiin oltu naimisissa 3 v ja yhdessä miehen kanssa 7 vuotta. Opiskelut oli opiskeltu ja työkokemustakin takataskussa. Hyvä aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän