Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä, joilla on Muumi-mukeja

Vierailija
30.03.2010 |

Minulle tulee heti mieleen, että ko. henkilöt on lapsellisia ja muutenkin hieman jälkeenjääneitä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli- ja Hattivatti-mukit, sekä Haisuli-kulho. Mulla ei itseasiassa ole yhtään mukia (vielä), jossa olis muumiperheen kuvaa. Rakkaus-lautanen on kyllä.

Mä kerään mukeja (en siis mitenkään keräilijämäisesti, vaan ihan käyttöön) ja kulhoja, saan niitä yleensä lahjaksi. Mä tykkään muumikirjoista ja -sarjakuvista sekä noiden astioiden ja tekstiilien värimaailmasta. Mulla on myös niitä pieniä froteepyyhkeitä ja yhdet lakanat.

Enpä mä jaksa paljon huolehtia siitä, mitä ihmiset musta ajattelee, varsinkaan jos tuomitsevat mut astioiden perusteella.

Vierailija
22/76 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kolmekymppisten (ja 30+) "se" sarja, samaan tapaan kuin esim Pirtti 50-luvulla syntyneille vanhemmillemme. Vanhempamme ovat alkaneet ostaa sitä meille omaan kotiin lahjoina, ja niin sitä on alkanut kerääntyä.

Muumi-sarjaa pidetään yleisesti kivana lahjana lapselle, kun ei haluta ostaa esim tarpeetonta lelua.

Ne vaan kuuluvat suomalaiseen keittiöön samalla lailla kuin viinilasit ranskalaisille.

Meille Teema oli Häälaja toive, olimme noin 20v molemmat... Että se siitä 30+ tuotteista... :D

Ja sit tuohon muumeihin... Nehän on iha samalla lailla astioita ku muutki... Joku kerää posliini nukkeja, toinen mariskooleja, joku muumimukeja...

-tai sitten saa niitä lahjaksi. Mun mielestä Muumimukit on hauskoja. Ja ihan kiva keräilykohde, voisimpa melkein ruveta keräämään ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillain on satojen eurojen arvoisia mukeja kaapeissaan.

IHan jees sijoitus... JA etenkin jos tarvitsee nopeasti käteistä: muumimuki myyntiin vaan.

Vierailija
24/76 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sitä rahaa on niin paljon ettei tiedä mitä muuta sillä tekisi.

Muumi mukithan on kalliita.

Sen vuoksi en ole itse niitä ikinä raaskinut lapsille ostaa.

Vierailija
25/76 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan Muumitavaraa!!! Arghhh...

Kaikessa on kuvituksena vain Muumi kun jotain hakee esim. astioita.

Lapsella jotain Muumitavaraa joita ei todellakaan ole itse ostettu eikä osteta.

Miksi vihaan Muumeja? Minulla on nuoruudesta huonoja muistoja, jotka liittyvät ihmisiin jotka ihannoivat Muumeja, siksi. Ilman noita muistoja tykkäisin varmaan Muumeista.

Vierailija
26/76 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet että muumi-mukit ovat saman mallisia kuin teema-mukit?? käyvät siis loistavasti valkoiseen teema-astiastoon!

Näin on. Muumimukit ovat itseasiassa ilman iittalan leimaa lasitettuja teemamukeja. Täysin samaa tuotantoprosessia, aina koristeluun ja muumileimaukseen asti.

Vierailija
27/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään kerro kenestäkään. Nämä keräilijät on asia erikseen, sitä pidän aika outona.

Vierailija
28/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoja taviksia, kodikas meininki

Vierailija
29/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat ihan kivoja tyyppejä

Vierailija
30/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa muuten joskus alkuperäistä Muumi-tuotantoa, sarjakuvia tms. Ne eivät todellakaan ole pikkulapsille suunnattuja.

Vierailija
31/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisistä mukien perusteella..

Vierailija
32/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan kuuluvat suomalaiseen keittiöön samalla lailla kuin viinilasit ranskalaisille.

Vierailija
33/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minusta muumi-muki on aika hyvä kahvimuki. Harvoin niistä aikuisille vieraille kahvia/teetä tarjoan kuitenkaan.

En yleensä luokittele ihmisiä sisustuksen, vaatteiden, lasten rattaiden, käsilaukun merkin tai auton perusteella. Tiedän etteivät ne kerro mitään ihmisestä -ei luonteesta eikä varallisuudesta.

Vierailija
34/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlainen kynnyskysymys tyyliin "en ainakaan ikinä voisi juoda muumimukista, kauheaa..". Tuollaiset tyypit ovat järkyttäviä snobeja.

Vierailija
35/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ne on jossain vitriinissä näytteillä, niin sitten pidän junttina.

Vierailija
36/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan tavallisia elämään melko rennosti suhtautuvia ihmisiä.

Jos jollain ei voisi olla muumi-mukeja olen sitä mieltä että ovat niuhottavia snobeja.

Meillä ei ole muumi-mukeja, mutta ihan hyvin sellaisia huolisin, ei vain satu olemaan.. Muita hahmo-mukeja meillä kyllä on, jopa huumori-teksti-mukeja. (Hui kamala!)

Vierailija
37/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi Muumimukit kuin Marimekon verhot, ne vasta kitsiä ovat!

Vierailija
38/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällaisessa tapauksessa en ihmettelisi, vaikka joku niitä vitriinissäkin pitäisi

En mitään, jos ne on normaalissa käytössä.Mutta jos ne on jossain vitriinissä näytteillä, niin sitten pidän junttina.

Vierailija
39/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta Muumi-mukia nimittäin on keittiössä :D

Vierailija
40/76 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän itseäni ihan mukavana ihmisenä :) No totta puhuen mua välillä harmittaa, kun aloin kerätä noita mukeja. Nykyisin kun niitä tulee jatkuvalla syötöllä ja maksavat maltaita. Ennen sai uuden mukin toivottua aina synttäri- tai joululahjaksi. Nyt pitää kustantaa itse, enkä taas raaskisi lopettaakaan keräilyä.

Olen Muumi-fani muutenkin. Joskin TV-muumit ovat aika kaukana romaaneista ja alkuperäisistä sarjakuvista, ja muutenkin musta tuntuu, että Moomin Characters on jaellut oikeuksia vähän leväperäisesti, Janssonin henkeä kunnioittamatta. Mutta kukapa mitään Muumi-juttuja osaisi tehdäkään kuten Tove (tai Lars, joka teki paljon sarjakuvia)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme