Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan tätsy yritti painostaa mua keittämään itse puurot lapselle.

Vierailija
29.03.2010 |

Vauva syö Mikrolämmitä vesi-> lisää jauhe-puuroja ja se saa välttää myös neuvolalle.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuomun edessä ON OLTAVA äitiyspakkauksen harso säällä kuin säällä.

Ja mua katsotaan kieroon kun mulle se harso ei tule edes mieleen, muuta kuin silloin kun räntää sataa sisään lastenvaunuihin vaakatasossa.

Vierailija
22/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 20 ruokalajin aamiaista haluaa, niin sitten yövyn hotellissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika hauskalle.

Oli miten oli miropuuro hiutaleista syntyy ihan yhtä helposti kuin valmispuuro jauheesta. Jos vauva kakoo hiutaleita, ratkaisu on sauvasekoitin. Hiutaleet sauvasekoittimella pienemmäksi ennen puuron tekoa. "Hiutaleiden" annosta hieman pienemmäksi ja puuro mikroon (tää on ehkä uusavuttomalle ongelmallinen kohta, mutta kahdella-kolmella kokeilukerralla tähänkin VOI oppia). 3 minuutin päästä valmista. Voihan sitä vaikka koko paketin suristaa hiutaleita valmiiksi rasiaan, niin ei tarvi joka kerta sotkea sauvasekoitinta.

Vierailija
24/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta ne olivat hävyttömän kalliita. Lisäksi, niinkuin joku jo mainitsikin, tavallinen kaurapuuro oli liian rakeista vauvan syödä.

Sitten keksin. Laiton n. 3 dl kaurahiutaleita kannuun ja tehosekoittimella tein niistä jauhoa. Avot. Sitten vain puurojauho ja vesi lautaselle ja mikroon.

1-vuotiaana ei tarvinnut enää tehdä puurojauhoja vaan tavalliset hiutaleetkin upposivat. Olen tehnyt puuron aina mikrossa. Ei ole ollut aikaa kattilassa keitellä.

Vierailija
25/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöty alusta, eli 6 kk ikäisestä alkaen. ALuksi murskasin hiutaleet ja lisäsin ne kylmään veteen, näin tulee puurosta sileämpää. Kattilassa hauduttamalla puurosta tulee paaaljon parempaa kuin mikrossa tai valmisjauheesta.

Vierailija
26/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän keität vauvalle puurot aamulla ja illalla. No, mä siihen jo toistamiseen, että en keitä, vaan vauva syö kaupan jauhepuuroja. Täti pyöritteli silmiään ja jankkasi varmaan 5min että itse keitetystä puurosta kun saa niin hyvää ja halpaa ruokaa.

Minä siihen, että saa varmaan, mutten siltia aio vauvaani sillä suolattomalla liisterillä kiduttaa, saa tarpeeksi kidutusta kun joutuu sitä sitten aikanaan päiväkodissa syömään.

Vierailija
27/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaikkeA neuvolan tädeille kerro

Vierailija
28/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät vielä noita jauhopuuroja, muu ei niin kelpaakaan. Muutenki täällä Suomessa vaahdotaan ihan liikaa ravitsemuksesta, esim.ruisleipää ei missään muualla maailmassa syödä ja täällä se on ihan välttämätön kuidunlähde, kuten puurokin, jota ilman ei voi tulla toimeen.

Vierailija
29/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskeletko kaiken muunkin ruuan lapselle valmiiksi päiväkoti-ikään asti?

Vierailija
30/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvasi osaa lukea. Mulle vauva saa olla vauva, enkä yritä Suomen ennätystä siinä milloin hän vierottuu pullosta, tutista tai oppii kuivaksi.

Kunhan kouluun mennessä olis oppinut pois noista kolmesta, niin onnittelen itseäni äitinä.

Eli ei tarvitse vetää henkoseen:) Meillä vauveli olisi halunnut jo alle 3kk iässä syödä lautasella olevan ruokani, mutta en vielä tuolloin uskaltanut antaa. Lopulta 4kk iässä lastenlääkärin ohjeiden mukaan kokeiltiin kiinteää ruokaa ja koska onnistui heti ilman mitään opettamista (vauvalla heti suu ammollaan kuin linnunpojalla), niin miksipä sitä ei antaisi toisen syödä:) Kun näki pöydällä nokkamukin, niin siihenkin innostui samantien (mummi oli ostanut sen valmiiksi). No, totta kai minä annoin sen lapselle tutustuttavaksi ja siitäkin juonti sujui heti:) Olen toki sanonutkin, että meillä on päästy helpolla syönnin kanssa, sillä vauva hyvä syömään ja kasvaa just passelisti. Eli en koe erikseen opettaneeni vauvaa vaan tarjonneen, kun itse haluaa. Ja jos äitiinsä on tullut, niin ei opi lukemaan "liian ajoissa" ;) Vaikka kouluja on sen lukutaidon opittuani tullutkin käytyä.

Vierailija
31/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään samalla siitä itsekin. Myös valmispuuroja on annettu, kaikki on tehnyt hyvin kauppansa :)

Eipä meilläkään neuvolantäti ole kysellyt keitelläänkö puurot ja soseet itse vai ostetaanko valmiina.

Vierailija
32/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä syö, suostuisi omaan suuhuni laittamaan, haiseekin niin pahalle. Eli, en pureskele lapseni ruokaa, koska se on niin pahaa.

Vierailija
33/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän keität vauvalle puurot aamulla ja illalla. No, mä siihen jo toistamiseen, että en keitä, vaan vauva syö kaupan jauhepuuroja. Täti pyöritteli silmiään ja jankkasi varmaan 5min että itse keitetystä puurosta kun saa niin hyvää ja halpaa ruokaa.

Minä siihen, että saa varmaan, mutten siltia aio vauvaani sillä suolattomalla liisterillä kiduttaa, saa tarpeeksi kidutusta kun joutuu sitä sitten aikanaan päiväkodissa syömään.

Jätä omaan arvoosi tuollaiset tätsyt. En minäkään kaikkea kerro neuvolassa. Vauva kasvoi tosi hyvin, vaikken antanut hänelle esim 9-kuisena aamupuuroa, vaan imetin molemmat tissit tyhjiksi (sain 30-40 minsaa lisäaikaa makoiluun...).

Puuro on liisteriä, enkä sitä itsellenikään enää tee. Syy? Se ei pidä nälkää loitolla. Siksi. Ja minun taaperoni saa jauhepuuroja ja joskus jos oikein pinnistän, teen mikropuuroa. Aamuani en hellan ääressä vietä!

Vierailija
34/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota ois pitänyt jos vähän provosoidakin :) "ei meillä ole hellaa ollenkaan, myytiin rahapulassa pois"

Vierailija
35/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, että neuvolantäti kyselee sulta hieman enemmän asioita, kuin normiasiakkaalta.

Vierailija
36/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän veteen paksuksi puuron ja lopussa ohennan maidolla ja laitan voisilmän. Ei pala teflonissa pohjaan. Tulee hyvin hautunutta ja pehmeetä puuroa ihan reilun viiden minuutin vaivalla. Lapsi saa halutessaan hilloa tai marjoja päälle.

Laskettiin että vuositasolla melkoinen säästö, vaikka muksun puuroja välillä annetaankin. Ennen oli pelkkää muksua kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
37/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Täti kysyi lähinnä tarjoatko puuroa. Sulle itsellesi tämä on ISO juttu kun takerruit tuohon KEITÄTKÖ sanaan. :D

2. Oikeasti ei tuossa voi tulla muuta mieleen kuin että miksi ihmeessä et tee normipuuroa? Kamalaa mössöä noi vauvan jauhepuurot ja vaikea tehdäkin.

3. Puuron voi keittää maitoon. Siihen voi lisätä suolaa, sokeria, hilloa tai marjoja. Kai säkin nyt yhden puuron osaat parin harjoituskerran jälkeen keittää paremmaksi kuin laitospuuro on? :D

Vierailija
38/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttuu kropassa sokeriksi, näin väittivät kun joskus oli raskausdiabetes.

Joten keitän puurot!

Vierailija
39/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Täti kysyi lähinnä tarjoatko puuroa. Sulle itsellesi tämä on ISO juttu kun takerruit tuohon KEITÄTKÖ sanaan. :D

2. Oikeasti ei tuossa voi tulla muuta mieleen kuin että miksi ihmeessä et tee normipuuroa? Kamalaa mössöä noi vauvan jauhepuurot ja vaikea tehdäkin.

3. Puuron voi keittää maitoon. Siihen voi lisätä suolaa, sokeria, hilloa tai marjoja. Kai säkin nyt yhden puuron osaat parin harjoituskerran jälkeen keittää paremmaksi kuin laitospuuro on? :D

että hän ei oikein näe mitään syytä panostaa lapsiinsa.

Vierailija
40/69 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota ois pitänyt jos vähän provosoidakin :) "ei meillä ole hellaa ollenkaan, myytiin rahapulassa pois"

Öh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä