Neuvolan tätsy yritti painostaa mua keittämään itse puurot lapselle.
Vauva syö Mikrolämmitä vesi-> lisää jauhe-puuroja ja se saa välttää myös neuvolalle.
Kommentit (69)
mutta musta ne olivat hävyttömän kalliita. Lisäksi, niinkuin joku jo mainitsikin, tavallinen kaurapuuro oli liian rakeista vauvan syödä.
Sitten keksin. Laiton n. 3 dl kaurahiutaleita kannuun ja tehosekoittimella tein niistä jauhoa. Avot. Sitten vain puurojauho ja vesi lautaselle ja mikroon.
1-vuotiaana ei tarvinnut enää tehdä puurojauhoja vaan tavalliset hiutaleetkin upposivat. Olen tehnyt puuron aina mikrossa. Ei ole ollut aikaa kattilassa keitellä.
Itsekin olen noita jauheita ostanut, mutta ne on kyllä kalliita. No vauva ainakin niistä tykkää ja ei ei ne munkaan mielestä pahoja ole. Muksulla on päärynäpuuroa ja se on hyvää. Myös Piltin kaurapuuro on hyvää. Ja vedenkeittimellä vesi puuroon->valmis.
p
Ja ihan sama, mä panostan tässä elämässä muuhun kuin siihen että hinkkaisin jotakin puurokattilaa puhtaaksi aamuin illoin.
että käyt tekemässä idoottimaisia avauksia AV:lla. Jotainhan se sekin on...
on nimittäin aika pitkä lista mitä kaikkea pitä sisällään. Tavallinen puuro ei sisällä mitään muuta kuin yhtä hiutaletta ja vettä. Mutta kukin syöttäköön lapsilleen mitä haluaa.
Ukko hoitaa kodin ja lapset ja mun pitää keksiä itselleni jotain tekemistä.
kaurtahiutaleiden keittäminen kestää minuutin
Ukko hoitaa kodin ja lapset ja mun pitää keksiä itselleni jotain tekemistä.
joita et oo ehtinyt puoleen vuoteen lukea. Tai penslaa niitä herpesrakkuloita.
15.5 päiväkodissa kun saa paikan lastensuojelun puoltavalla lausunnolla ja sitten se saa syödä sitä liisteriä peruskouluikään asti.
Ja iltapuuron voi vaihtaa leipään jo elokuussa kun vauva täyttää 1v.
muuttuu kropassa sokeriksi, näin väittivät kun joskus oli raskausdiabetes.
Joten keitän puurot!
Samaa hiilihydraattia ne viljat on, oliko minuutin puuroja tai kattilassa keitettyjä. Glukoosia mitä glukoosia!
kumman syystä kiinnosta ollenkaan Perhe ja Vauvalehden artikkelit, ei oikein liippaa mun elämää läheltä ne jutut.
Ja herpes on ihan taas uinumassa, sain vissiin sen sille varpajaisia viettävälle Matille siirrettyä tuossa pari viikkoa sitten.
Täysjyväkaura(jauhoa) (52%) & sokeroimaton. Runsaasti vitamiineja ja kivennäisaineita. Tehty rasvattomaan maitoon. En näe noissa valmispuuroissa mitään muuta ongelmaan, kuin hinnan (2pkt sai 5€:lla sittarista, norm. vissiin yli 3 egee). Tavallinen kaurahiutalepkt maksaa 1,23€.
kumman syystä kiinnosta ollenkaan Perhe ja Vauvalehden artikkelit, ei oikein liippaa mun elämää läheltä ne jutut.
Ja herpes on ihan taas uinumassa, sain vissiin sen sille varpajaisia viettävälle Matille siirrettyä tuossa pari viikkoa sitten.
että et ehdi lukea lehtiä, kun pitää jatkuvasti lapsia palvella? Koita nyt päättää, mitä haluat!
vanhoja. Mä haluan ottaa lehden uunituoreena käteen, rojahtaa sohvalle ja lukea sen kannesta kanteen ilman että mut koko ajan keskeytetään.
Vaivakaan ei osaa vielä syödä itse, niin mun lehdet on ihan valmisruuissa kun yritän toisellä kädellä saada ruokaa osumaan vaivan suuhun ja toisella sivuja käännellä.
Ja yleensä ne lehdet on jo revitty palasiksi lattialle, ennenkuin ne saan luettua.
Mä tilasin nuo Meidän perhe ja Vaiva-lehdet silloin kun tästä perhehelvetistä ei vielä ollut tietoakaan, nykyään tilaisin niidenkin tilalle Seiskan jos voisin vielä tilausta vaihtaa. 
8kk vasta opettelee karheampaan ruokaan ja kakoo jos valmisruuassa on isoja sattumia.
Meillä neiti pian 6kk ja tosiaan aivan normi puuro menee. Itse asiassa elovenaa keitelty mikrossa jo kuukauden ajan eikä ole kakinut kertaakaan. Kiinteät aloitettiin 4kk iässä ja viikon syönnin jälkeen aloin tarjoamaan hyvin rakeisia ruokia ja niiden syönti onnistui erittäin hienosti. Enää tuskin menisi edes "vauvan mössö". Nyt itse asiassa ei enää käytetä pahemmin tuttipulloakaan, ainoastaan yöllä olen siitä maidon antanut, mutta pitäisi kai alkaa yölläkin tarjoamaan maito ensimukista, kun juo siitä niin mielellään ja nätisti:) Päästäisiin tuttipullosta eroon ennen hampaiden tuloa..tosin tutti vielä on ja tuskin aivan heti siitä luopuu;)
et sitten jaksanut imettää ja nyt ylpeilet, ettei vauvan mössöt kelpaa.  Hohhooijaa
Koko ajan pitää olla niin helvetin tehokas, kätevä käsistään ja tehdä asiat "oikein"! Missään ei saisi olla helpotusta ja ikivanhoja juttuja toistetaan sukupolvelta toiselle sillä "niin on aina tehty".
onhan ne jauhopuurot todella kalliita. Ja eihän esim. kaurapuuron keitto mikrossa kestä kuin 1min 30s :) Tiedoksi niille jotka luulevat että pitää kattilan ääressä seisoa keittelemässä. Buahhahhahhaaa. Tottakai neuvolassa suositellaan terveellisempää vaihtoehtoa ja jos 13kk ikäinen syö jauhepuuroja se ei koskaan opi syömään oikeaa puuroa.
ja kalliiksi se tulee hiutalepuurokin kun se menee aina koko annos roskiin. Ja miksi lapsen pitäisi oppia syömään puuroja?
ei neuvolan tartte huolehtia siitä mihin ne sossun almut käytän. Jos ylimääräistä jäis, ne menis lastenvaatteisiin kumminkin.
Oli kyllä ehdottomasti paras toi että mikropuurosta tulee sokeria mutta keitetystä ei. Vatsalihakset kovilla kun naurua ei saa loppumaan.
Asuinmaassamme puurohiutaleita ei ole - ehkä jossain reformikaupassa jotain kaurahiutaleita. Maidonjuontikin jää yleensä korvikevaiheen jälkeen.
Eikä ole onneksi mitään neuvolojakaan käyrineen, lastenlääkäri seuraa lapsen kehitystä.
Paljon rennompi meininki kuin Suomessa ja yllätys yllätys, lapsetkin normiterveitä.
puurot syöttää, koska minä nukun tasan niin kauan kuin hänen on pakko lähteä töihin. Ja se muutama kerta, kun ukko on yrittänyt isommalle lapselle syöttää pohjaanpalanutta mannapuuroa, niin en edes ehdota ukolle, että viitsisitkö keittää vauvalle ihan kattilassa puuroa.
Ja ihan sama, mä panostan tässä elämässä muuhun kuin siihen että hinkkaisin jotakin puurokattilaa puhtaaksi aamuin illoin.
Illalla sitä ei kumminkaan jaksais pestä ja aamulla se olis hirveessä jankissa, ennenkuin sais puurot aikaiseksi.
Että tehkööt täti vaikka lastensuojeluilmoituksen, keitelkööt sijaisäiti tai lastenkodin keittäjä sit ne puurot ihan kattilassa, mä en kyllä sen vertaa lapsiini viitsi panostaa.