Avomies on tottunut syömään valmisruokia ja mököttää kun kokkaan terveellisesti
Meillä on nyt niin, että molemmille omat hyllyt ja minun hyllylläni lisäksi 5v lapseni ruuat. Mies ostaa oman hyllynsä täyteen pizzaa, hampurilaisia, valmislaatikoita- ja keittoja. Tilaa pizzaa tai kebabia. Olen ehdottanut jonkinlaista järjestelyä, että molemmat laittavat rahamäärän X yhteiselle ruokatilille ja hän saisi yhtälailla syödäkseen mutta tulisi paljon halvemmaksi. Ei käy, mutta myöskin mököttää kun kokkaan minulle ja lapselle terveellisesti. Olen kuulemma olevinaan parempi ihminen. Kun olin sairaana ja mies hoiti lasta, en valittanut sanallakaan vaikka ruokki lapsen eineksillä sen pari kolme päivää. Mies keksi päästään, että mökötän kun en laita lapselle "ituja" Pöytään. Tarkoitti ilmeisesti sitä, että lapsi tykkää ottaa ruuan kanssa salaattia. En enää pysy kohta järjissäni kun mikään ei kelpaa.
Kommentit (14)
Kuule, se mies ei tule muuttumaan joten sun ei kannata koittaa muuttaa sitä. Kokkaa sä itelles, se ostakoon itelleen valmisruokia.
Itse oisin häipynyt maisemista jos mieheni ois joku valmisruokakenny
Niin mäkin mökötän. Piti tehdä lasagnea salaatin kera, mutta mies teki lihapullia. Ei vaiskaan kiäh kiäh kiva että teki niin mä voin tehdä huomenna lasagnea. Mut tuo on hauska tuo ruoka keskustelu. Meidänkin suhteesta on vaikka mitä huhuja ruuan suhteen johtuen tietenkin siitä että miehellä on vähän valikoivat ja puolueeliset puheet itsestään ja niitä tietenkin komppaa sukulaisensa kyseenalaistamatta. Super tirsk. "Juu ei se ikinä kokkaa, ei se osaa, vaan valmisruokia tirsk..." "Juu ei se ikinä laita salaattia" "vaan kolmea ruokaa osaa laittaa" en tietysti sukulaisia voi syyttää jos mies kertoo heille satuja. Pitää itse noita todennäisesti totena kun vähän yksinkertainen on eikä oikein huomaa, tajua tai muista kaikkea.
Laittaisko ylihuomenna naudan vai lampaanlihaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin mökötän. Piti tehdä lasagnea salaatin kera, mutta mies teki lihapullia. Ei vaiskaan kiäh kiäh kiva että teki niin mä voin tehdä huomenna lasagnea. Mut tuo on hauska tuo ruoka keskustelu. Meidänkin suhteesta on vaikka mitä huhuja ruuan suhteen johtuen tietenkin siitä että miehellä on vähän valikoivat ja puolueeliset puheet itsestään ja niitä tietenkin komppaa sukulaisensa kyseenalaistamatta. Super tirsk. "Juu ei se ikinä kokkaa, ei se osaa, vaan valmisruokia tirsk..." "Juu ei se ikinä laita salaattia" "vaan kolmea ruokaa osaa laittaa" en tietysti sukulaisia voi syyttää jos mies kertoo heille satuja. Pitää itse noita todennäisesti totena kun vähän yksinkertainen on eikä oikein huomaa, tajua tai muista kaikkea.
Kuulostaa vähän kun mun mies. Kun on pahalla päällä saattaa puhua ihan totuuden päinvastaisia. Esim. että hän laittaa pääasiassa täälä ruuat, vaikka se olen minä. Monessa muussa asiassa myös liioittelua ja suorastaan valehtelua tai siis "väärin" muistamista. Ei se niin haittaa kun näin meidän kesken tiedän mikä on totuus kussakin asiassa, kuten myös vanhemmat lapset, mutta joskus kyllä joudun miettimään, että mitäköhän on jonnekin ulkopuolisille selitellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän kun mun mies. Kun on pahalla päällä saattaa puhua ihan totuuden päinvastaisia. Esim. että hän laittaa pääasiassa täälä ruuat, vaikka se olen minä. Monessa muussa asiassa myös liioittelua ja suorastaan valehtelua tai siis "väärin" muistamista. Ei se niin haittaa kun näin meidän kesken tiedän mikä on totuus kussakin asiassa, kuten myös vanhemmat lapset, mutta joskus kyllä joudun miettimään, että mitäköhän on jonnekin ulkopuolisille selitellyt.
Ja auta armias jos joku käyttää noita miehen potaska lausumia sua vastaan ja saa muutkin uskomaan niihin. Ei juma..lauta. Mulla vähän vastaavaa eli jotkut päättivät mustamaalata ja käyttivöt hyväksi vähän dillejä muita ihmisiä siihen paitsi onneksi niitäkin, jotka tietää tasan tarkkaan miten asiat on ilman mitään puolueellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mies kova laittamaan jauhelihasta kaikkea. Tulee melkein kisa kun siitä on niin helppo laittaa eli jos mies laittaa siitä, mä olen ihan byääh nyt en voi itse laittaa jauhelihasta pariin päivään.
Teidän suhteessanne ongelma on miehen kunnioituksen puute. Mies halveksii elämäntyyliäsi. Kohta lapsikin alkaa vierastamaan terveellistä ruokaa, jos mies puhuu salaatista ituna. Kannattaa keskustella, että nyt tuo miehen uhriutuminen pitää loppua ja lapsen kuullen pitää puhua terveellisen ruoan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies valehtelisi että osaat laittaa vaan kolmea ruokaa? Tai voin mä uskoa, koska mun mies joskus vihaisena ja kännissä tokaisi aina että: "Et sä osaa laittaa mitään" vaikka sama ruoka oli maistunut täsmälleen samalla tavalla laitettuna aikaisemmin ja kehunut herkulliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Teidän suhteessanne ongelma on miehen kunnioituksen puute. Mies halveksii elämäntyyliäsi. Kohta lapsikin alkaa vierastamaan terveellistä ruokaa, jos mies puhuu salaatista ituna. Kannattaa keskustella, että nyt tuo miehen uhriutuminen pitää loppua ja lapsen kuullen pitää puhua terveellisen ruoan puolesta.
No joo onhan tuo ikävää jos joku iduista puhuu, mutta ei meillä lapsia ole estänyt syömästä jotain hedelmiä, vaikka toinen vanhempi syö harvoin. Meillä kumpikin syö salaatteja tosin ja herkkuja myös!
Lapsilla jo omat maut, toinen syö omenoita ja toinen ei, siitä huolimatta mitä vanhemmat syö tai ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies valehtelisi että osaat laittaa vaan kolmea ruokaa? Tai voin mä uskoa, koska mun mies joskus vihaisena ja kännissä tokaisi aina että: "Et sä osaa laittaa mitään" vaikka sama ruoka oli maistunut täsmälleen samalla tavalla laitettuna aikaisemmin ja kehunut herkulliseksi.
Meillä myös vähän ylimielisyyttä miehen ruoka arvosteluissa. Saattaa joskys haukkua jonkun ruuan, vaikka aikaisemmin ihan sama ollut mieluisaa eikä ole sattunut mitään köömmöhdystä tyyliin liikaa suolaa tai muuta. Sitten jos itse vaikka polttanut jonkun otetaan se vitsillä, ei niin haittaa, mutta auta armias jos itse polttaisin jotain, niin saattaisi tulla taas: et osaa mitään sähisten.
Iduthan on hyviä, eikä mikään negatiivinen asia (vaikka ukkosi tarkottaisikin niin). Kannattaa opettaa se lapsellekin. Idättäkää vaikka yhdessä ituja kuivista pavuista.
Ja mitään ruokiesi dissausta et suostu kuuntelemaan. Pidä vaikka kunnon terveyssaarna joka kerta kun yrittää, luulisi lopettavan kuittailun.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa syödä mitä haluaa. M40
Ainoastaan urpot ääliöt täyttävät ruokavalionsa einesp++kalla. Joku kebablohakin on ihan teurasjärettä, joka pestään painepesurilla ruhon luista irti ja jauhetaan juurikin eineslihapulliin ja kebabtaikinoihin.
M52
Ei kyse ole terveellisyydestä vaan ruokasi on pahaa.
- Mies.