( . )TAMMIMASUJEN MA-SU ( . ) VKO 4
*Onnea vauvan saaneille ja sitä noutamaan lähteneille!!*
Mies lähti tunti sitten töihin ja tietenkin mullakin piti aamiaista nousta syömään, kun niin alko kurnimaan.. Rupesin sitten vauvalle kutomaan villasukkaa, nyt on varsi valmiina. Sitten aattelin huovuttaa tuohon päkiään pienet vaaleanpunaiset sydämet, Novitan sivuilla oli malli. Mutta tuohan tuleekin niin nopsaan... Kunhan vaan jaksais tehdä molemmat valmiiksi, kun on taipumusta mulla jättää kesken nuita.. Korillinen keskeneräisiä käsitöitä löytyy, että olis mistä valita mitä tekis mutta aina pitää alottaa uus. Yks äitiysloman tavoite oli ennen vauvan syntymää saada edes osa nuista valmiiksi, mutta heikolta näyttää... No mutta joo, meni taas asian viereen. Mutta jee! Meidän kaikkien vauvat saa marttojen kutomat villasukat siitä hyvästä, että syntyvät juuri tänä vuonna!!
Asiasta viidenteen. Sitä piti tänne tulla kirjottamaan, että minkälainen se *limatulppa* oikein on? Kun äsken pyyhkiessäni tuli semmosta kirkasta limaa, niinku olis räkää ollu. (anteeksi sanavalinta) Ja aika monta kertaa piti pyyhkästä että loppu... Olisko ollu sitä kuuluisaa limatulppaa?? Vai toiveajattelua? Vai viikkojen flunssa valunu alas? :D Selässä on vähän semmonen menkkamainen tunne ja muutenkin vähän etova olo. Etova olo on ollu kyllä jo useamman päivän.. Tietenkin tämä alkaa nyt syntymään, kun miehen kanssa sovittiin että viikonloppuna, kun sillä on niin kiirettä töissä. Tai sitten tämä menee yli, kun olen päättänyt synnyttää tammikuussa, enkä missään nimessä helmikuussa. Joku ihme päähänpinttymä mulla. Ja huomenna vasta, kun horoskooppi vaihtuu vesimieheen enkä kaurista aikonut tehdä. (äiti on kauris). Murphyn laki. Se tulee joko tänään tai sitten helmikuussa. Mutta mieluummin tänään!! :D
Anteeksi aamuturinat ja taas tämä omanapaisuus.. Näyttää tulleen meikäläisellä tavaksi, mutta se tässä tilassa sallinettakoon :D
Semmosta piti vielä kysästä, että kun tein eilen vauvalle toiset hahtuvabökät, niin kun niihin tuli haaroväliin sauma, niin kuinka ilkeä sitten käytännössä on? Vaikka tuleehan sinne kyllä harso ym muuta "krääsää" väliin, mutta painaako? Suunnittelin kyllä jo itse ohjeen nuille housuille, kun tuo ohje minkä eilen tein ei oikein hyvältä tuntunu.
Tänään neuvola, jos jotain uutta ja ihmeellistä ilmenee, niin tietenkin sitten tulen uudemman kerran teitä ilostuttamaan. Muuten *Ihanaa maanantaipäivää isomahaiset ja mahastaan jo eroon päässeet kohtalotoverit!*
Hömppä ja typy 38+3
Kommentit (146)
KainoElvihän se oli tänään menossa hakemaan kaunokaistaan ellei jo eilen ole synnyttänyt. Varmaan moni muukin :)
Ei mulla oikeestaan muuta asiaa olekaan, kuin että täällä *vieläkin* yhtenä kappaleena. Yritän sitten viikon päästä punnertaa sitä viisikiloista vauvaa maailmaan :(
- PP 40+6
*Onnea Minttu-maarille tytöstä!*
*mamti81:lle* tsempit ja samoin muillekin nyyttiään hakemaan lähteneille / lähteville.
Minä täällä varmasti olen vielä helmikuussakin, ei taas mitään merkkiä mistään, ei supistuksen supistusta viime yönä. No, hyvin nukuttu ainakin.
T. Jaffa rv 38+6
Eipä täällä voinnissa ole mitään erikoista. laskettuun aikaan on nyt kaksi päivää, eikä edelleenkään ole tuntemuksia että syntys lähiaikoina.
odottavan aika on sitten pitkä.
Onnea kuitenkin kaikille jo vauvan saaneille, kiva kun niitä tulee nyt tasaiseeen tahtiin. joka kerta on saanut lukea jonkun vauva uutisista:) Kyllä se odottaminen siis vielä palkitaan.
Jospa ottaisin itteeni nyt niskasta kiinni ja rupeisin edes vähä siivoamaan, vaikka imurointia. Tuntuu, ettei oikein jaksais mutta alkaa nämä kotityöt pukkaan päälle.
Stempiä kaikille vauva arkeen ja voimia meille odottajille:)
Aino-Mariia 39+5
Tulin pikaisesti ilmoittamaan tytön syntymästä. Päätti sitten syntyä lauantaina 17.1 klo:23.45 raskausviikolla 39+4. Painoa oli 3160g ja pituutta 49cm. Kaikki meni hienosti ja nyt opetellaan kotielämää! Tsemppiä vielä kaikille jotka odottelee masuasukin ulkoistumista!!!
Terv. Thilia-Thalia & Jade 6pv.
Koitetaan me pitää pinoa yllä =)
Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia tulevasta synnytyksestä, on vissiin hyvät oltavat tuolla mahassa ja mulla itselläkin on olo ihan ok. Aamulla siivosin ja pyykkasin ja lumitöitäkin tehtiin ja ei niin mitään vaikutusta =). No hän tulee sitten kun on valmis siihen, eikä mulla ennekään ole mitkään siivoilut ssynnytystä vauhdittaneet. Mutta on ainakin siistiä taas jos ei muuta!
Mua alkanut pelottaa tuo synnytys aina joka toinen päivä.. ja joka toinen päivä olisin innolla menossa synnyttämään.. ja sitten se arki kolmen kanssa mietityttää kovasti. Toisaalta miettii perheitä joissa on 4,5 tai 6 lasta, että meillähän on vaan sitten kolme, joten hyvin pitäs pärjätä. Tietty ne rutiinit siitä hahmottuu ajan kanssa ja kun arki alkaa rullaamaan niin eiköhän se siitä. Täytyy vaan luottaa itseensä =)
Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan, että moni pääsis hakemaan omaansa =)
mehiz 40+5
Aamulla kävin neuvolassa, ja yllätys yllätys, neidin pää oli kiinnittynyt! Siitä riemastuneena jatkoin matkaa kirpputorin ja käsityöliikkeen kautta kotiin - ja nyt muuten myös tuntuu että pää on kiinnittynyt! Mutta ei kai tää kiinnittyminen mitään merkkaa, vai miten teillä muilla on aiemmissa raskauksissa mennyt? Mä en nimittäin muista yhtään, miten kauan mulla esikon kanssa tuosta kiinnittymisestä meni synnytykseen, eikä sitä ole varmaan minnekään merkattu.
Jostain syystä tää raskaus on ollut jopa jännittävämpi kuin eka: ehkä tään on ottanut jotenkin "vakavammin" kuin sen ekan silloin parikymppisenä. Synnytys ei varsinaisesti jännitä noin tapahtumana, vaan se, että milloin se tapahtuu. Ja että millainen vauva on ja miten sitä jaksaa, nimimerkillä vaikka salama ei iske kahta kertaa samaan paikkaan niin voihan kakkosellakin olla paha koliikki...
Curious 39+3
Heips kaikki ja onnea kaikille vauvansa jo saaneille!
Niinaniille voimia rankasta synnytyksestä toipumiseen! Sun synnytystarina oli kyllä melkoinen kauhukertomus.
Lohduttaa kyllä ajatus, että kyllä kai tämä oma napakin tästä vielä joskus jakaantuu, vaikka nyt ei siltä tunnukaan. Ei sitten niin pienintäkään merkkiä, että synnytys olisi lähestymässä. Esikoinen käynnistettiin viikko ennen laskettua aikaa lapsiveden vähentymisen takia eikä sekään auta siis yhtään arvioimisessa miten tämä synnytys alkaa. Toivon vaan, että pikaisesti syntyy, koska kaikki oleminen ja tekeminen on niin vaikeeta, varsinkin tuon 2,5 vuotiaan pojan kanssa touhuuminen.
Oltiin aamupäivällä tuolla pihalla lumitöissä ja lumileikeissä. Minä sitten menin liukastumaan siellä niin, että nyt on koko häpyn ja pepun seutu ihan älyttömän kipeä. Jotain siellä vähän venähti, vaikka en edes kaatunut maahan. Toivottavasti ei mitään pahempaa saanut aikaiseksi.
Mua synnytys ei mitenkään hirveesti pelota, jännittää toki jonkun verran. Enemmän olen huolissani vauvan hyvinvoinnista ja omasta jaksamisesta synnytyksen jälkeen. Esikoinen joutui toiseen sairaalaan vuorokauden ikäisenä bakteeri-infektion vuoksi ja vaikka tilanne ei mikään vakava silloin ollutkaan, niin oli kamalaa, kun vauva riipastiin viereltä pois ja vietiin ambulanssilla 50 kilometrin päähän. Nyt mun suurin toiveeni on, että vauva ja tietysti minä itsekin voimme hyvin ja voimme viettää sairaalassa lapsivuodeaikaa normaalisti.
Maanantaina olis taas neuvola. Olen jostain saanut päähäni, että tämä vauva syntyy 28.1. eli 40+3 viikolla. Tämä johtuu kai siitä, kun kaikissa ultrissa (joita on kai neljä ollut tämän raskauden aikana) vauvan kasvu on ollut laskettuun aikaan nähden kolme päivää jäljessä. Mutta jos tämä ei viimeistään silloin synny, niin sitten vaivun varmaan jo epätoivoon... Mutta vielä koitan pitää iloista mieltä yllä =). Iloista mieltä toivon myös muille, joille meinaa jo epätoivo iskeä!
Ja nyt pullia leipomaan esikon kanssa, taikina näyttää jo turvonneelta.
Blomma ja Tytteli 39+5
Kyllähän nämä viestit alkavat olla jo aika epätoivoisia tässä vaiheessa kuukautta kun me viimeiset täällä vielä kitkutetaan jäljellä... Mutta eiköhän kaikille meille kuitenkin se nyytti saada vielä syliin! Jonkun tilaston mukaan vauvat syntyvät yleisimmin rv 40+2 jos oikean hedelmöittymishetken mukaan laskettaisiin...
Meillä on vauvat olleet mahavaivaisia alkuun, esikoinen veti pohjia myöten kaikki koliikit ja yöitkut. Toisen kanssa olin vyöhyketerapeutilla jo 6pv vanhana, voin kyllä suositella lämpimästi. Tosin kannattaa valita sellainen vt, joka on tehnyt hoitoa vauvoille, sillä kaikki eivät ole. Nyt ajattelin että varaan heti ajan jos yhtään siltä tuntuu...
Pitäisi lähteä hakemaan esikoista päiväkerhosta pikapuoliin. Samalla täytyy käydä kaupassa hakemassa kakkutarpeita kun huomenna on miehen synttärit. Jotain hyvää kyllä tekisi tänäänkin jo mieli...
Päivänjatkoja! Jokos Hömppä on päässyt synnyttämään ;)
eikkuli 40+0
Huomaa, ettei mulla ole paljon tekemistä tällä hetkellä... tai olis, mutta kun ei millään huvittais...
29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi
2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS
5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi
8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS
11.1 Annami-----------31v-------1-------
13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri
13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS
14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys
15.1. footprint74--------34v------7-------?
15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------3------
17.1. Pinkspinks------27v-------2--------KOS
17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari
18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS
18.1. winterangel--------31v-----1------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi
19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?
19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS
20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL
20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS
21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS
21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja
21.1. mamti81---------27v------4------KOS
21.1. Salama-78------29v------1------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------2------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS
23.1. eikkuli--------------28v------3-------SEKS
25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS
25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja
25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS
25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays
26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS
26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?
26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS
27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL
29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS
29.1. curious------------33v-------2-------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v------5---------?
30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK
Syntyneet
19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm
23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm
29.12.2008 (38+5) döner78, POIKA 4300 g, 51 cm
02.01.2009 (38+3) puhkarhu, TYTTÖ 3405 g 49cm pipo 34,5cm
05.01.2009 (38+2) Kohka, TYTTÖ 2860g, 50cm
06.01.2009 (38+3) UlMa, POIKA 3498g, 50cm
07.01.2009 (38+5) IirisKukka, TYTTÖ 4978g, 55cm, pipo 38cm
08.01.2009 (40+1) uniq, POIKA 3134g, 52cm
09.01.2009 (40+2) Trio, POIKA
10.01.2009 (39+5) Lelu, POIKA n.3500g, 52cm
10.01.2009 (38+4) maaju, POIKA 3920g, 51cm
11.01.2009 (39+3) äitiliini2004, TYTTÖ 3286g, 49cm
12.01.2009 (39+6) minnikki, TYTTÖ 4560g, 52cm
13.01.2009 (39+4) aliisa71, POIKA 3620 g, 52 cm
14.01.2009 (41+4) noffetus, POIKA 3330 g, 49 cm
14.01.2009 (39+6) Amelie, POIKA
15.01.2009 (39+4) Vilivilijonkka, TYTTÖ 3320g, 49,5cm
16.01.2009 (40+1) Charlie, POIKA 3900g
16.01.2009 (39+4) Dazka, POIKA 3940g, 52cm
16.01.2009 (40+5) ANNI09, TYTTÖ 3336g, 48cm, pipo 33cm
17.01.2009 (40+5) tepa84, TYTTÖ 3500g, 52cm
17.01.2009 (40+3) Niinanii, TYTTÖ 3860g, 50cm, pipo 35cm
117.01.2009 (39+4) Thilia-Thalia, TYTTÖ 3160g, 49cm
18.01.2009 (39+4) Jadmiras, TYTTÖ 4070g, 50cm, pipo 36cm
19.01.2009 (40+5) 3xäippä74, TYTTÖ, 4220g, 51cm, pipo 35cm
19.01.2009 (39+1) Mittu-maari, TYTTÖ 3590g, 48cm, pipo 34cm
*Onnea Thili-Thalia* tyttövauvasta!
Missäs *Emmuli* on? Tässä alkaa jo aina ajatella, että joku on synnyttämässä jos ei yhteen päivään mitään kuulu :-)
Joko *Jadmiras* on kotiutunut?
Tuosta laskeutumisesta / kiinnittymisestä. Mullahan kakkonen oli laskeutunut jo tosi aikaisin ja lääkärin mukaan lähtökuopissa rv 28 alkaen...
Tämä kolmonen oli myös hyvin alhaalla jo noin rv 30 ja lääkärin mukaan lähtökuopissa rv 34, kiinnittynyt oli viimeksi neuvolakäynnillä rv 37.
Kyllä mua oikeesti on tänään naurattanut tää odotus. Ensin koko raskausaika kauheen varovaisena ja kaikki lääkärit ja terkat hokee, että kuinka suuri riski synnyttää keskonen... ja sitten täällä sitä ollaan, viikko laskettuun aikaan. Mieskin oli jo syksyllä töissä sanonut että tammikuun alkupuolella syntyy varmaan vauva... ehkä se vaihtui helmikuulle. Nauroin miehelle, että syvälle ja tiukasti on itse siemenen istuttanut :-D Ja että vielä on reilusti aikaa laskettuun aikaankin, että varautuu vaan vielä kolmen viikon odotukseen.
Eipä tässä ihmeitä, kunhan jatketaan odottelua taas! Kyllä ne sieltä ulos tulee, kunhan aika on oikea ja tähdet siinä asennossa kun vauvan on tarkoitus maailmaan tulla :-)
T. Jaffa
Edelleen siis yhtenä kappaleena, voi kun oisinkin jo jakautunut :) Mutta jos vaikka ensviikon lopulla.. tai sitten helmikuulla viimeistään, eipä tässä kauaa enää pitäis olla.. (huomatkaa uus asenne :D ..pelottaa meinaan se synnytys ;))
Eilen oltiin miehen kaa leffas ja tänään mies on ollut kotona, niin oltiin uimahallissa tai siis miehet oli polskimassa ja mä pullakahvilla :) Että on ollut onneks muuta mietittävää kuin koskas menis vedet.. no ehkä hiukan jännittänyt, jos ois mennyt vaikka leffassa ;) Mut muuten kiva, kun on ollut vähän erilaista tekemistä.
Vielä pitäis tänään lähteä käymään nopeesti alennusmyynneis kattoon, jos löytäisin 56 cm haalarin vauvalle.. ei mee kauaa ehkä, mut jonkun aikaa.. kun meillä sitten esikoisen 68 cm ja se on aluks aivan liian iso niinkuin myös 62:nenkin, joten päädyin tuohon minikokoon :)
*Onnea taas vauvautuneille* <3
Mulla on nyt parina päivänä ollut iltasin tuntuvia kovettumisia siis supistuksia, ei kipeitä, mut siis selvästi tuntuvia ja semmosia menkkamaisia tuntemuksia. Terkalle niistä sanoin, niin sanoi, et jos se sit siinä viikon päästä tulis, mut en usko.. kun oli kuitenkin vielä niin ylhäällä ja kiinnittymätön.
Mites muuten *Marlene* , kun on kans noista menkkakivuista puhunut ja laskeutumisestakin, et joko oot tositoimiin päässyt?
Mukavaa viikonloppua masulaisille ja vauvautuneille uuteen arkeen!!
Emmuli rv 39+2
Siis katsotaan vaan kuka täällä viimeisenä huhuilee, otetaanko kisa?
Mieskin alkaa jo olla kyllästynyt siihen, että töissä porukat kyselee että joko joko (siis meillä on sama työpaikka). Pitää vissiin lainata Jaffaa ja pyytää kyselijöille kertomaan, että taisi tulla kyvettyä siemen liian syvälle. ;-) Aika härskiä... :-)
Tarkisti juuri mun siskolta miten sen lapset syntyivät ja kaikki menivät pikkasen yli. Joten jos se on sukuvika. ;-) Mutta nyt tällä hetkellä fiilikset on hyvät, eikä oikeastaan haittaa että menee yli. Onkohan tää rimakauhua vai mitä?
Curious
*Eikkuli* Täällä minä vielä roikun... Nyt vois kyllä jo vaikka synnyttämäänkin lähteä.. Pari päivää sitten olin yksissä juhlissa ja siellä pari ihmistä sano, että sen näkönen maha ettei vielä pitkään aikaan synny. Teki mieli tintata niitä! Kyllä tämä saa syntyä melko piankin!!
Tänään aamusta asti on tullu välillä "tulvahtelemalla" jotain nestettä housuihin. Tiiä sitten että mitä se on.. Mullahan piti seurata pissaa ja RR, mutten ole muistanu niin aamulla katoin pissan eka kerran tälle viikolle ja siinä tuli proteiinit plussalle. Kävin sitten labraan viemässä näytteen ja huomenna saan tuloksen. Toivottavasti ei mitään häikkää kumminkaan ole! RR on kyllä kotimittauksilla ollu ihan ok.
Nyt on tunnin verran supistellu vähän kipeämmin kuin tavallisesti, ei kuitenkaan mitään kovin kipeitä mutta tuntuvia. 10-15min välein. Aattelin nyt alkaa laittaa kellonaikoja ylös, että säännöllistyykö ja pitääkö lähteä näytille. Tuo pitkä matka synnyttämään vaatii sen, että pitää tosi ajoissa olla liikkeellä. Pidetään peukkuja että säännöllistyis ja kipeytyis niin mulla ku teillä muillakin!
Hömppä ja typy 39+0
Eli rv 40+2 21.1 klo 01.40 syntyi pikkuinen Aada tyttö. Mitat prinsessalla 2715g ja 46cm.
Illalla olin menossa nukuttamaan poikia siinä sitten maatessa alkoi supistuksi satelemaan urakalla :) en saanut kun isomman pojan nukkumaan kun jouduin nousemaan sängystä ylös klo oli n 22.30. Ilmoitin miehelle et ei poika nuku ja mua pikkasen sauoistelee mihin äijä totes et kulta voitko laittaa mun selkään rasvaa et saan mennä nukkumaan. HALOO piti sanoa uudestaan et mua supistelee ja mä en ainakaan mee nukkumaan vaan sairaalaan synnyttään :)
Sairaalaan päästiin n klo 23. Ja eikun käyrille ja sisätutkimus olin vaan 3cm auki.Pääsin suihkuun saliin ja siellä sit kävelin ympärin salia ja katselin ulos ikkunasta kun sato lunta, ukko kuorsasi tuolissa....
Jossain vaiheessa alkoi oleen niin tuskaa että piti pyytää kätilö paikalle. Pyysin että voisi vähän sörkkiä kalvoja jos vesi menisi, laittoi samalla pinnin tytön päähän..Olin auki n 5-6cm ja totesin et ku ponnistuttaa. Kätilö sanoi että minulla on sen mallinen lantio että ponnistusvaihe tulee ennen kun on kunnolla paikat auki. Sain alkaa leikki ponnistamaan, siis sellasia pieniä vaan..Kätilö herätti mun miehen ja sanoi että siirtyisi pallille vaimon luokse :) Ei meinannut ukko tajuta asiaa...
Kätilö sanoi että reunaa on viellä että hän auttaa työntämään sitä sivuun, Se muuten sattu kamalasti ja silloin piti ponnistaa samalla, se tehtiin pariin kertaan. Huomasin kun kätilö katsoi mun miestä ja hän soitti kutsunappia että tulisi toinen avuksi. Silloin tajusin et nyt on menoo vauva syntyy.
Pää kun oli ulkona niin kielsi ponnistamasta piti vastaan kätilö mutta vauva tuli kun tykin piipusta. Kaikki oli vähäsen hämillään asiasta ja meni hetki ennen kun mies kysy et kumpi tuli ja eikun ukko ja kätilö tutkimaan haarusta, pimppa siellä.
En saanut mitään lääkettä enkä myöskään yhtään repeämää ei mitään.
Tyttö sai 9/10/10 apgarpisteet.
Nytten ollaan kotona ja arki alkaa ohan sekavana.
Tää on varmaan ihan sekava sepustus ku itekkin ihan sekasin:)
T:Lootuskukkanen ja AADA 2 pv
täällähän minä! Ja ihan yhtä mahakkaana ku tähänki asti (jollei enempiki).
En oo viittiny mitää kirjotella ku nii sapettaa kaikki koko ajan ja tuntuu etten osaa ku valittaa. Kiva kuitenki, et *Emmuli* ainaki oli huomannu meikäläisen puuttuvan :)
Nii tosiaa, viime viikolla alko ne menkkakivut ja sillon oli neuvolassa nappula jo kiinni ja alhaalla ja massuki laskenu lähes haarusvälii asti. Tänää oli totuus taas toinen ku neuvolas käytii...
Sf-mitta noussu 0,5cm (terkka sano, ettei rv 36 jälkee enää oo luotettava vauvan asennon vaihtamisen takii),
nappula oli irtaantunu lähtökuopastaa ja noussu vähä ylemmäs (ymmärtääköhä se mihin sen kuuluis olla menos??),
paineet ok ja pissa iha puhdasta. Nappula painaa tonne nii julmetusti, et tuntuu ku ois pissatulehdus ku puole tunni välei saa käydä pikku-lirulla ja välillä tekee nii ilkeetä se pissaamine :(
Eppareista ootte höpistelly ja mulle tehtii esikosta kans sellane. Tosin en tähä päivää mennes oo edelleenkää synnytyksest mitää epikriisii nähny enkä todella muista miten iso ja montako tikkii tuli... yli 10 vissii kuitenki. Parantumine kesti MONTA viikkoo ja sairaalas en voinu kuvitellakkaa istumista, saati koton ees monee päivää. 600 Buranaa vetelin ko näkkileipää muutaman viikon. Muisto nyt vaan... Toivon vaa et nyt käynnistyis itellää ja menis sen puolest rauhallisemmi ku käynnistetty versio.
Terkka sano viime viikol et ei varmaa enää nähä, mut siel taas oltii ja harmittavasti tuntuu, et myös ens viikol viä nähää :(
Huome tarvis jaksaa istuu autos ja taapertaa hautajaisis, mä täs odottelen et pääsis ennemmin vaik synnäril... taitaa jäädä haaveeks, höh!
Nyt kattoo tollast kurkkusalaatin väristä miästä ko ovesta tuli kylää, armeijan kuteet siis lapsella yllä :) Nappulan tuleva kummisetä!
Terppa,
Marlene ja ihan valunu nappula rv 39
Voi hemmetin hemmetti, miten tätä nyt tässä vaiheessa enää hoidetaan? Tänään lumenluontisession jälkeen alkoi kutista ja nyt se on jo aivan hirveää. Mulla on elämäni aikana ollut kahdesti hiiva, ja siis nyt piti kolmannen kerran tulla tähän kohtaan! No ei tullut turhaan ostettua niitä maitohappokapseleita, mutta jotenkin tuntuu että tuskinpa sillä menee ohi. Ja mikäli oikein arvaan, niin ne hiivalääkkeet mahtaa olla kiellettyjä? Saakohan se vauvakin heti hiivapöpöt jos menee syntymään ennenkun tää menee ohi?? En kyllä kehtaa päivystykseenkään soittaa, ainakaan tähän aikaan päivästä eikä muutenkaan millekään keikkalääkärille tekis mieli huomenna lähteä... jos soittais suoraan synnärille? En tiedä onko antibioottikuurit edesauttaneet, luultavasti ja sitten tuo alakerta tuntuu olevan niin turvoksissa että varmaan jo vaatteidenkin hiertäminen ilahduttaa kaikenmaailman pöpöjä.
Niinkun mulla ei muuten meinais hermo mennä, niin nyt vielä kutinat kaupan päälle!
eikkuli, laskettuna päivänä vielä siis...
Täällä jo kyseltiinkin joko oon kotiutunut, ja siis keskiviikkona tulin kotiin pienen tyttöni kanssa. Synnytyskokemukseni pääsee lukemaan osoitteesta [http://irc-galleria.net/blog.php?nick=fgt-] ja siellä on myöskin pari kuvaa tytöstä. :)
Arki on lähtenyt vauvan kanssa todella kivasti käyntiin, mitä se nyt nukkuu suurimman osan ajasta. :) Tälläkin hetkellä syö tässä mun sylissä ja on ihan sen näköinen, että kohta nukahtaa. :D Yleensä nukahtaa röyhtäyttämisvaiheessa.<3 Vaaveli on muutenkin niin kamalan kiltti, itkee vain, kun vaihdetaan vaippoja, jos itkee sillonkaan. :)
Ja kyllä on ihana, kun saan tarvittaessa hoitoapua äidiltäni, jos tarvitsee käydä kaupassa, tai jos haluan hetken olla yksinään. On se kuitenkin sinänsä aika raskasta näin pienen vauvan kanssa, kun ei itse oikein saa nukutuksi..:/ Syöminenkin jäänyt kovin vähälle, ja raskauden aikana tulleista 20kg:sta jäi synnärille 8kg, mutta uskon, että painoa on lähtenyt vieläkin enemmän juuri tuon vähäisen syömisen tuloksena..
Mutta nyt laittamaan tytteli unille ja koitan hetken nukkua itsekin.
Ja paljon onnea vielä muillekin vauvan saaneille ja niitä hakemaan lähteville. Ja toivottavasti te muutkin kohta jo saatte pienen nyytin syliinne. :)
Koitan taas keretä joku päivä kertoilemaan kuulumisia.
Jadmiras ja Oona 5vrk
No tai, mitäs siinä, kun ei tämä poikkea mitenkään muista päivistä... synnytys tuntuu suorastaan kaukaiselta ajatukselta! Taidanpa olla täällä vielä helmikuun puolellakin. Onpa jännä nähdä, onko tämä sitten tyttö vai poika, kun meillä tuo poika oli hätäisempi ja syntyi ajoissa, tyttö taas viivytteli lähes maksimiajan yli...
Ihanaa kun on tullut lisäkerros lunta, lapset ovat innoissaan. Ja äiti pääsee tekemään lumitöitä...
eikkuli 40+0