Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( . )TAMMIMASUJEN MA-SU ( . ) VKO 4

19.01.2009 |

*Onnea vauvan saaneille ja sitä noutamaan lähteneille!!*

Mies lähti tunti sitten töihin ja tietenkin mullakin piti aamiaista nousta syömään, kun niin alko kurnimaan.. Rupesin sitten vauvalle kutomaan villasukkaa, nyt on varsi valmiina. Sitten aattelin huovuttaa tuohon päkiään pienet vaaleanpunaiset sydämet, Novitan sivuilla oli malli. Mutta tuohan tuleekin niin nopsaan... Kunhan vaan jaksais tehdä molemmat valmiiksi, kun on taipumusta mulla jättää kesken nuita.. Korillinen keskeneräisiä käsitöitä löytyy, että olis mistä valita mitä tekis mutta aina pitää alottaa uus. Yks äitiysloman tavoite oli ennen vauvan syntymää saada edes osa nuista valmiiksi, mutta heikolta näyttää... No mutta joo, meni taas asian viereen. Mutta jee! Meidän kaikkien vauvat saa marttojen kutomat villasukat siitä hyvästä, että syntyvät juuri tänä vuonna!!

Asiasta viidenteen. Sitä piti tänne tulla kirjottamaan, että minkälainen se *limatulppa* oikein on? Kun äsken pyyhkiessäni tuli semmosta kirkasta limaa, niinku olis räkää ollu. (anteeksi sanavalinta) Ja aika monta kertaa piti pyyhkästä että loppu... Olisko ollu sitä kuuluisaa limatulppaa?? Vai toiveajattelua? Vai viikkojen flunssa valunu alas? :D Selässä on vähän semmonen menkkamainen tunne ja muutenkin vähän etova olo. Etova olo on ollu kyllä jo useamman päivän.. Tietenkin tämä alkaa nyt syntymään, kun miehen kanssa sovittiin että viikonloppuna, kun sillä on niin kiirettä töissä. Tai sitten tämä menee yli, kun olen päättänyt synnyttää tammikuussa, enkä missään nimessä helmikuussa. Joku ihme päähänpinttymä mulla. Ja huomenna vasta, kun horoskooppi vaihtuu vesimieheen enkä kaurista aikonut tehdä. (äiti on kauris). Murphyn laki. Se tulee joko tänään tai sitten helmikuussa. Mutta mieluummin tänään!! :D

Anteeksi aamuturinat ja taas tämä omanapaisuus.. Näyttää tulleen meikäläisellä tavaksi, mutta se tässä tilassa sallinettakoon :D

Semmosta piti vielä kysästä, että kun tein eilen vauvalle toiset hahtuvabökät, niin kun niihin tuli haaroväliin sauma, niin kuinka ilkeä sitten käytännössä on? Vaikka tuleehan sinne kyllä harso ym muuta "krääsää" väliin, mutta painaako? Suunnittelin kyllä jo itse ohjeen nuille housuille, kun tuo ohje minkä eilen tein ei oikein hyvältä tuntunu.

Tänään neuvola, jos jotain uutta ja ihmeellistä ilmenee, niin tietenkin sitten tulen uudemman kerran teitä ilostuttamaan. Muuten *Ihanaa maanantaipäivää isomahaiset ja mahastaan jo eroon päässeet kohtalotoverit!*

Hömppä ja typy 38+3

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en mä mihinkään ole vielä lähtenyt, harmi! :(

Onnea vauvan jo saaneille!! :) MINÄKIN TAHDON JO!!

Tänään neuvolassa sf mitta oli 1cm pienempi kuin viiko sitten, JEEEEEEEEE!!!!

Painoa ei ollut tullut yhtään lisää, mahtavaa!

Vauva on mekastanut masussa niin paljon, että tuntuu kuin sisuskalut lentäisi pian pellolle! On onneksi jo tuolla lähtökuopissa ja tänään on tuntunut paljon kipua nivustaipeissa ja kävely tosi hankalaa. Sektio arpeen vihloo nyt ihan päivittäin ja se on todella iljettävän tuntuista. Kun ei sitä oikein viitsi raapiakaan.

Ihana vauva sinulla Minnikki!!! Olen ihan kateudesta vihreä kun sinulla on jo vauva jota pidellä sylissä!

Eipä tässä muuta...häiriköin taas täällä oma napaisuuttani kunhan kerkeän. ;)

Vierailija
22/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnikin vauva on suloinen:) oman vauvan näkemisen odotus tuntuu niin pitkältä.

Mulla ollut nyt pari päivää kunnon menkkamaista kipua ja luulisin, että se limatulppakin irtosi. ainakin tuntui yhtäkkiä että ois ikään kuin housut hieman kosteat ja pikkuhousuissa oli runsaasti jotakin möhnää, jota sai paperilla pyyhkiä alapäästäkin vaikka kuinka kauan pois. Näytti se kyllä sinänsä valkovuodolta, mutta ei sitä kyllä oo tollasta määrää ikinä tullut.

Muuten vointi hyvä. Koiran kanssa olen lenkkeillyt, leivoin tiikerikakun pakkaseen ja kävin kauneushoitolassa nypittämässä kulmakarvat ja värjäämässä ripset. Nyt olen sitten ulkoisesti valmis vauva syntymään:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon onnea vauva-arkea jo viettäville :) Sinänsä minulla ei siihen vaiheeseen hirveää kiirettä olisi kun nämä aikaisemmat ovat niin huonosti nukkuvaa sorttia olleet... mutta muuten en jaksaisi enää masussakaan tätä vauvelia kantaa!

*Raisa-78:* Minulla oli aika samankaltainen tilanne toista odottaessani, esikko oli vajaat 3,3kg ja repeämät massiiviset, toisesta odoteltiin la:han mennessä 4-kiloista ja meni vielä 2 viikkoa yli! Oli sitten tasan 4,1kg syntyessään. Voin lämpimästi suositella *pystyasennossa ponnistamista* sillä vaikka itsekin pelkäsin kamalasti repeämistä toisella kertaa, niin ainoastaan pari tikkiä tuli. Jakkaralta siis ponnistin... TUNNE oli kyllä repivä kun vauva sieltä tuli ja olin aivan varma että yhtä huonosti kävi kuin eka kerralla, mutta yllätyin kyllä täydellisesti kun kätilö tutki vauriot ja totesi että yksi tikki sisälle, toinen emättimen ulkosuulle ja sitten siellä oli kuulemma joku kissankynnen raapaiseman tapainen pintaviiru johon ei tikkejä tarvittu. Olen aivan varma, että niin huonosti ei eka synnytyksessäkään olisi käynyt jos olisin saanut ponnistaa pystyasennosta... TOIVONKIN todella, että tälläkin kertaa se onnistuu, siis ettei ole mitään lääketieteellistä syytä sitoa minua sänkyyn. Esikoisen syntymä kesti 5,5h jälkeisvaiheen kanssa, toisen ihme kyllä melkein tunnin pidempään (tosin silloin huomasin supistukset ensimmäisestä lähtien ja aika pantiin alkamaan siitä). Eli ei se välttämättä niin mahdottomasti nopeudu! Toivottavasti ei nyt kolmannellakaan kerralla, minusta tuo on ollut ihan siedettävä synnytysaika...

Tsemppiä matkaan, meillä on laskettu aikakin samana päivänä :)

Kukahan tuon listan päivittäisi... itse en nyt jouda kun pennut hyppää ja huutaa täällä niinkuin kauheat ja täytyy vissiin niille keksiä jotain seuraavaksi. Mies siis koko illan poissa, huoh. Tuskinpa tämä tällä viikolla syntyy, sellainen on ainakin fiilis...

eikkuli 39+3 taas

Vierailija
24/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli mua kyselly..*liikuttuu lähestulkoon* :)

Yhtenä kappaleena sitä vielä täällä ollaan. Joka ilta/yö supistellut muttei niin kovin et ois päässy tositoimiin. Tänään ollut pääkipua ja muutenkin väsynyt olo, ihan kun olis asfalttikoneen alla ollu :( alkaa loppumaan kärsivällisyys..keksikös joku mistä niitä hermoja sais ostettua lisää ;) Tsemppiä kaikille loppusuoralla juokseville..lääh.

Taitaa Jadmiras olla hakemassa nyyttiä kun ei ole itsestään ilmoitellu aikoihin..ja onnitteluja myös uusille vauvautuneille ..

pää pehmeenä tää siirtyy kattomaan maanantain tv:n tarjonnan ja jää odottelemaan uusia uutisia sekä huomista neuvolakäyntiä..

minä ja masu 39+5

Vierailija
25/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin paljon onnea jo kaikille vauvan saaneille!!

Kateellisena odottelen milloin täälläkin alkaisi jotain tapahtua. Tänään olis LA, mutta ei paljon lähdön merkkejä ilmassa. Viime yönä oikeastaan ekan kerran heräsin pariin suppariin, ja tänäänkin ollut aika paljon kiristystä, mutta ei mitenkään kovin kipeästi. Huomenna olis neuvola, mutta ei sielläkään kai mitään ihmeellistä. Sormet on kyllä turvonneet niin, että välillä on oikein kunnolla kipeät, täytyy siitä siellä mainita.

Itsellä jotenkin kovin ristiriitainen olo, kun kovasti odottaa vauvaa, mutta toisaalta hirvittää synnytys ja se miten vauva-arki lähtee sujumaan. Normaaleja ajatuksiahan nämä tietysti on..

Oletteko muuten *ristiäisiä* jo kovasti miettineet? Eikös ne pidä pitää viimeistään kun vauva 2kk, vai miten se menee? Meillä siinä mielessä inhottava tilanne, että mun oma äiti kuoli vuosi sitten maaliskuussa ja se maaliskuu tulisi nyt sitten luultavasti olemaan ristiäistenkin ajankohta. Jotenkin voisin sivuuttaa koko maaliskuun kun tulee hautajaiset ym. vaan mieleen. Mutta ehkä se siitä sitten menee..

Voimia vielä kaikille masunkantajille loppurutistukseen!!

hanski ja nuutti 40+0

Vierailija
26/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Meille syntyi tyttönen pe 16 tammikuuta klo 22.40 naistenklinikalla. Vauva ja äiti voi hyvin ja tänään kotiuduttiin iltapäivällä.

Tyttö

Paino 3336g

Pituus 48 cm

pipo 33 cm

Synnytyskertomus niille, jotka haluavat sellaisen lukea.

Kävin perjantaina neuvolassa klo. 10 ja vielä silloin ei ollut ollut yhtään supistusta. Joitain tuntemuksia yöllä alaselkäkipuina, mutta ei mitään muuta. Puolen päivän jälkeen tuli ensimmäinen supistus, joka sattui jonkin verran ja limatulppaa jossa oli jotain punertavaa. Sitten supistuksia tuli joitakin noin tunnin välein, välillä harvemmin. Ajattelin silloin, että tässä on vielä jonkinlaiset mahdollisuudet että synnytys saattaisi käynnistyäkin ihan spontaanisti joskus viikonlopun aikana. Kello 16 puhuin puhelimessa mieheni kanssa ja tuossakin vaiheessa vielä totesin, että ei mitään kiirettä kotiin, synnytys voi olla käynnistymässä mutta ennen kuin se toden teolla käynnistyy menee varmaan vielä ainakin seuraavaan päivään. Kuitenkin klo. 16 jälkeen supistuksia alkoi tulla noin 20 min välein. Kello 17 huolestuin todella, että synnytys saattaisi sittenkin olla käynnistymässä ja yritin soittaa miehelleni, mutta en saanut häntä kiinni. Klo. 17.30 soitin naistenklinikalle, kun kolme viimeisintä supistusta oli tullut 10 min. välein tiedustellakseni missä vaiheessa sairaalaan pitäisi lähteä. Naistenklinikalta vastattiin, että siellä oli sulku päällä, sinne ei sovi ja toivottiin otettavan yhteyttä kättärille. Eli naistenklinikalle pääsisi mahd. vasta kahden tunnin odotuksen jälkeen. En edelleenkään saanut miestäni kiinni ja supistuskivut alkoivat yltyä hyvin kivuliaiksi. Täytin ammeen ja olin siellä, kunnes mieheni lopulta soitti kello 18 jälkeen ja itkun kanssa sopersin, että hänen oli syytä tulla kotiin mitä pikimmin sillä supistuksia oli jo niin tiheään enkä tiennyt mihin sairaalaan pitäisi mennä ja minuun sattui ihan hirveästi. Henkisestihän olin valmistautunut siihen, että menisimme naistenklinikalle, siellä oli käyty tutustumassa ja sieltä oli annettu ymmärtää että ennen kuin naistenklinikalle tulee sulku pitää kyllä olla todella ahdasta sillä sairaalaanhan otetaan kuitenkin kaikki riskisynnyttäjät, ja nyt sieltä sitten sanottiinkin ettei sinne sopisi. Kun mieheni tuli kotiin kello 18.30 jälkeen supistuksia tuli jo 4 minuutin välein. Hän soitti heti naistenklinikalle ja nyt sieltä sanottiinkin, että sinne voisikin tulla. Pakattiin tavarat ja lähdettiin sairaalaan. Käyrien ottaminen oli yhtä tuskaa, kun supistuskivut olivat niin kipeitä. Sitten tehtiin sisätutkimus, kätilö totesi että olin 8 cm auki ja minut kiidätettiin synnytyssaliin ja paikalle hälytettiin anestesialääkäri että saisin edes jotakin puudutusta. Valitettavasti anestesialääkäri oli kaiken kiireen takia toisessa toimenpiteessä ja jouduin odottamaan puudutusta. Kipu oli kamala, mutta helpotti heti kun sain puudutteet sekä spinaalin että epiduraalin. Puudutus antoi mahdollisuuden levätä, sitten sikiökalvot puhkaistiin ja lisäksi laitettiin oksitosiini tippa. Olin sen verran puudutettu vielä ponnistusvaiheessa, että en oikein tuntenut spontaania ponnistustarvetta, mutta kätiöiden hyvien ohjeiden mukaan ponnistusvaihe kesti vain 10 min ja vauva oli ulkona klo. 22.40. Olin varautunut ensisynnyttäjänä synnytyksen käynnistykseen ja maratonsynnytykseen, toisin kävi. Synnytys oli todella nopea, pahinta siinä oli kivunlievityksen odotus synnytyssalissa ennen kuin anestesialääkäri ehti paikalle. Olin aivan hirveän kipeä ja kätilökin arvio kipujen olevan reippaasti yli 10 kipuasteikolla 1-10. Sen jälkeen kaikki oli todella helppoa. Minulle tehtiin episiotomia ja jonkinlainen repaämä tuli, jotka jouduttiin ompelemaan synnytyksen jälkeen. Ne eivät kuitenkaan sattuneet ja osastolla saa kyllä oikein hyvän kivunlievityksen joten ne eivät ole tuntuneet pahoilta. Nyt ollaan kotona pikku prinssessan kanssa ja ihmetellään toisiamme. Osastolla en pystynyt nukkumaan juuri ollenkaan eli olen valvonut lähinnä kolme yötä putkeen, mutta kaikesta huolimatta on ihmeellisen virkeä olo. Toivon kuitenkin, että uni tulee ensi yönä, ettei tule aivan sekava olo.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen. Vaikka ei ole merkkiäkään synnytyksestä se voi lähteä käyntiin sitten aivan yhtäkkiä. Ja voi että minkälainen palkinto siellä odottaa!

Anni

Vierailija
27/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää noita vauvoja putkahtavan jo sellaiseen tahtiin,ettei enää muista ketä pitäisi onnitella,joten parempi vissiin laittaa tuollainen "yleisonnittelu"!!

Itselläni siis viikonloppu meni leppoisasti perjantaisen kipuilupäivän jälkeen.Nukkunut olen viime yöt hyvin ja wc:ssä käyntikään ei ole ollut tarpeellista kesken unien....

Kovasti toivoin vauvaa syntyväksi tänään 19.pvä,kun meillä suvussa on sellainen 19.pvä-buumi,mutta nyt tuskin enää toiveeni toteutuu!!

Alapää on tosi kipeänä jo nyt(mitäs sitten synnytyksen jälkeen??!) ja maha on pudonnut tuonne alas,ei enää istuessa vauvan pylly paina kylkiluitani.Vauva on tänään ollut aika rauhallinen,liikkeitä ei niin hurjasti ole tuntunut.Välillä täytyy oikein masua töniä,että "haloo,mitä sinne kuuluu",silloin vauva vähän potkiskelee...

Eipä mullakaan kummempaa asiaa ollut,kunhan vaan kirjoittelin!Täytynee palatata kaisin ompelukoneen ääreen.Ompeleminen on mulle sellaista "terapiaa" ; ihanaa kun voi olla omissa ajatuksissaan ja tehdä sitä,mistä todella nauttii...

T:kotiäityli+masukki rv 38+3

Vierailija
28/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annillahan oli ollut nopea synnytys ensikertalaiseksi. Hienoa että kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin.

Ja minnikki, voi miten suloisen vauvan olet saanut. Ihanan tuuhea tukka jo noin pienenä. Omani ovatkin molemmat olleet sellaisia kaljupäitä (vaikkakin maailman suloisimpia sellaisia ;) ).

Itse kävin neuvolassa tänään ja pää on nyt asettunut lähtökuoppiinsa. Saapa nähdä milloin lähtö tulee.. Viimepäivinä on väsyttänyt aika tavalla vaikka ihan hyvin olen saanut nukuttua. Kaipa se vauvan möyriminen sitten voimille ottaa.

Nyt pitääkin lähteä nukkumaan kun jo sopivasti nukuttaa. Hetken päästä valpastuu jos ei nyt heti lähde ja sitten saa taas unta odotella.

ÖITÄ!

miuwau rv38+4

Vierailija
29/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtenä kappaleena!! On se vaan niin erilaista tuo synnytysten käynnistyminen, esikoisesta tiesin sen ekasta supistuksesta että nyt on menoa ja tässä on nyt kaks päivää kärvistelty erituntusissa supistuksissa. Mutta kyllä se sitten joskus alkaa se tositoimi joten odotellessa..

Tänään oli pari ystävää lapsiensa kanssa kyläilemässä ja oli oikein piristävää höpötellä ja lapset leikki =). Me pyritään aina tapaamaan muutaman viikon välein ja aina jonkun luona ja sit se "vuorossa oleva" hoitaa ruoan ja jälkiruoan. Oikein kiva systeemi!

Jaahas, josko heittäis para-tabsit naamaan ja lämmittäis jyväpussin alavatsalle ja menis sänkyyn kirjan kanssa ;-)

-Pantsa

Vierailija
30/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.01 klo 08.08 syntyi terve pieni tyttö. :) Mitat; pituus 50cm, paino 4070g, pipo 36cm ja syntyi rv 39+4.

Myöhemmin tulen kertomaan synnytyksestä, vielä ollaan sairaalassa.

31/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi

2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS

5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi

8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS

11.1 Annami-----------31v-------1-------

12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS

13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri

13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS

14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys

14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks

15.1. footprint74--------34v------7-------?

15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------3------

17.1. Pinkspinks------27v-------2--------KOS

17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari

18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS

18.1. winterangel--------31v-----1------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi

19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?

19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS

20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL

20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS

21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS

21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja

21.1. mamti81---------27v------4------KOS

21.1. Salama-78------29v------1------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------2------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS

23.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS

25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS

25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja

25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS

26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?

26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS

27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL

29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS

29.1. curious------------33v-------2-------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v------5---------?

30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK

Syntyneet

19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm

23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm

29.12.2008 (38+5) döner78, POIKA 4300 g, 51 cm

02.01.2009 (38+3) puhkarhu, TYTTÖ 3405 g 49cm pipo 34,5cm

05.01.2009 (38+2) Kohka TYTTÖ 2860g, 50cm

06.01.2009 (38+3) UlMa POIKA 3498g, 50cm

07.01.2009 (38+5) IirisKukka TYTTÖ 4978g, 55cm, pipo 38cm

08.01.2009 (40+1) uniq POIKA 3134g, 52cm

09.01.2009 (40+2) Trio POIKA

10.01.2009 (39+5) Lelu POIKA n.3500g, 52cm

10.01.2009 (38+4) maaju POIKA 3920g, 51cm

11.01.2009 (39+3) äitiliini2004 TYTTÖ 3286g, 49cm

12.01.2009 (39+6) minnikki TYTTÖ 4560g, 52cm

13.01.2009 (39+4) aliisa71 POIKA 3620 g, 52 cm

14.01.2009 (41+4) noffetus POIKA 3330 g, 49 cm

14.01.2009 (39+6) Amelie POIKA

16.01.2009 (40+1) Charlie POIKA 3900g

16.01.2009 (39+4) Dazka POIKA 3940g, 52cm

16.01.2009 (40+5) ANNI09 TYTTÖ 3336g, 48cm, pipo 33cm

18.01.2009 (39+4) Jadmiras TYTTÖ 4070g, 50cm, pipo 36cm

32/146 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mahtavan pitkä alkaa olla tämä meidän vauvalista! Juurihan siihen ensimmäinen putkahti... Onnea vaan Jadmirakselle, Anni09:lle, Dazkalle ja Triolle *:)* Tulethan Jadmiras sitten kertomaan kun ehdit, miten meni? Annille myös kiitos synnytyskertomuksesta. Hyvä, että pääsitte kuitenkin sinne sairaalaan mihin olitte alunperin tutustuneetkin! Aina välillä kuulee täältäkin päin niitä juttuja, että äidit odottavat eteisen sohvilla ja aina kun sali vapautuu, joku hoippuu sinne ja synnyttää melkein saman tien... huh huh.

Täällä kukun kun en osaa mennä nukkumaankaan taas. Huomenna voi olla aika ankea aamu, tämä päivä kun meni lasten kanssa niin mukavasti vaikka pitkä olikin... Onneksi isommalla on huomenna kerhopäivä ja ajattelin mennä pienemmän kanssa siksi aikaa päiväunille.

Mies kävi täyttämässä jumppapallon, sen päällä koitin vähän pyöritellä pyllyä niin hups, hassusti tuntui melkein se vauva! On se kyllä alempana kuin aikaisemmat, mutta ei vissiin vielä kuitenkaan riittävän alhaalla. Täytyy huomenna istua siinä vähän useampaan kertaan ja pitempään, niin saisi varmaan vähän verryteltyä noita lantionlihaksia, se ei haittaisi varmaan synnytystäkään ajatellen... ja voisihan se siinä pyöritellessä vaikka vähän laskeentuakin, eikös? :D

No, jospa viimein suihkun kautta nukkumaan.

eikkuli, 39+3 (8min päästä 39+4)

Vierailija
33/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille vauvansa jo saaneille!! :)

Nyt on tosiaankin alkanut vauvoja tulemaan maailmaan "roppakaupalla". Toivon, että itsekin pian pääsisin vauvan haku reissuun. Jotenkin vaan tuntuu ihan epätodelliselle koko vauvan tulo. En jotenkaan tajua, että kohta voi olla lähtö synnyttämään!!??

Eilen mulla oli taas tosi vaikeata olla. Illalla tuntui niin ikävää kipua sektioarvessa ja nivusissa, että kävelemään en pystynyt. Kiinnikkeet tais ´vähän poksua mahassa.

Eipä mulla mitään asiaa ollut...aikaani tulin kuluttamaan tänne kun esikkokin on nukkumassa.

Moelpa rv40+1

Vierailija
34/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras onnea tyttärestä! Tulehan kertomaan kuulumisia kunhan kotiudut.

Tekisi muutama ruma sana heittää kyllä nyt... Söin melkein äsken homeista leipää..=(. No onneksi en kerennyt syödä yhtään kun huomasin, mutta nyt mietityttää kun samasta leivästä söin kyllä vielä eilen illalla, että olikohan siinäkin jo homepilkkuja. Jos oli, niin onkohan tapahtunut jotain peruuttamatonta vauvaa ajatellen? Oikein mukavaa vielä viime metreillä alkaa huolehtia tämmöisestä. Siis ruokamyrkytyshän tuosta itselle voisi tulla, mut mites se pienokainen tuolla masussa? Onko kellään tietoa miten vakavaa on jos vahingossa syö jotain homeista raskaana ollessaan?

En kyllä maistanut siinä leivässä eilen mitään, mutta varma en voi olla kun kerran nyt siinä oli homepilkkuja. Ällöttävää, tiedetään, eikä meillä yleensä leipä ehdi homeeseen, mutta tuo kyseinen vaalea leipä meni yllättävän nopeasti.

Mutta eipä nyt muuta tällä kertaa jouda kirjoittamaan. Pitää mennä esikoisen kanssa leikkimään kun tuossa sitä kärttää. Kuopus onkin päiväunilla, joten saadaan viettää laatuaikaa esikon kanssa kahden..

huolestunut (typerän huomiokyvytön) miuwau rv38+5

35/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen... jotenkin olen melkein "unohtanut" jo koko jutun, että tässä pitäisi siis synnyttää lähiaikoina, kun mitään ei ala kuulua. Miehelle juuri sanoin, että kun lapset on syntyneet molempina ääripäinä, niin matemaattisesti olisi ihan miellyttävää jos tämä syntyisi lasketun ajan tuntumassa ja keskiarvo olisi siis se noin 40 viikkoa mun raskauksien kestolla ;)

Kaikkea sitä tylsiintyneen päähän putkahtaa.

eikkuli 39+4

Vierailija
36/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.1.2009. 39+4rv. 3320g,49,5cm.

Vauva on ihana. Nyt kotona ja kaaos on melkonen. 1v8kk ja vähän alle kolme vuotias isosisko ja isoveli on ihmeissään ja haltioissaan.

Onnea muillekin vauvan saaneille!

Vierailija
37/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jadmiras, Anni, Trio ja viliviljonka* ainakin olivat jo nyytit saaneet. Onnea kovasti!!

Itse kävin äitiyspolilla taas kontrollissa, vauva tosi pieni, painoarvio nyt vaan 2,8kg eli jos joku suree suurta vauvaa, niin meillä huoli on päinvastainen. Kolmessa viikossa 200 g vaan kasvanut... Tulisi jo ulos niin kasvaisi sitten paremmin.

*pantsa* kertoisitko vähän siitä supistuskäyrästä; kun joku tuossa aikaisemmin mainitsi supistuskäyrän "numerolukuja" ja oma kokemus niistä on että ihan laitteesta riippuu millaisille lukemille päästään, onko näin? Nyt esim olin siinä käyrällä ja tuli supistus, ei nyt mikään hirmu kipeä, mutta kuitenkin sellainen mitä tässä on viime aikoina ollut, niin lukema nousi jonnekin 75 tienoille. Eli onko sillä numerolla jotain merkitystä?

Mulla supisteli taas viime yön 03-07 ja sitten ne loppui, ihme touhua kyllä.

Lääkäri oli ärsyttävä siellä kontrollissa, kerroin että on supistellut jopa 1,5 vrk yhteen soittoon 10 min välein, niin sitten lääkäri lukee sanelukoneelle "ei mainittavia supistuksia". Keskeytin ja sanoin, että todellakin on ollut mainittavia supistuksia viime viikon aikana. Eli ei kuunnellut mua ollenkaan, saneli vaan jotain ihan omiaan. Tuntui olo ihan kuin maitopurkilla liukuhihnalla :-( muutenkaan ei kuunnellut yhtään vaan teki omia oletuksiaan ja johtopäätöksiään. Sitten antoi seuraavan ajan kahden viikon päähän. Vaikka silloin olis jo 40+3 ja uskoisin kyllä, että olen jo synnyttänyt tuolloin...

Sori valitus, vaan niin kaukana ihmisläheisestä touhusta oli tuo.

T. Jaffa rv 38+3

38/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin tällekin päivälle vauvauutinen. Vipinää teillä varmasti riittää... Saa nähdä millaista sitä tosiaan on sitten kolmen kanssa kun se meilläkin on edessä :s

Onpa kaikki olleet tänään hiljaa, ovatkohan lähteneet synnyttämään? Eikös Hömppäkin eilen puhunut jotain limatulpasta...?

voih, kunpa sitä itsekin jo...

eikkuli taas

Vierailija
39/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista on joo tämä päivä ollut täällä,mahtaakohan osin johtua tosta aamupäivän käyttökatkoksesta??

Onkohan Lootuskukkanenkin jo päässyt tositoimiin,kun ei oo tänään kuulunut??

Itelläni viime yön taas supisteli ja nukkuminen oli tosi huonoa.Sitten oonkin ollut koko päivän ihan nuutunut,vaikka nukuin tossa reilun tunnin päikkäritkin.Mulla noi supistelukivut tuntuu lepoasennossa,muttakun nousen jalkeille ne häviää...Tosin sitten on kyllä ollut maha ihan kivikovana koko päivän(erilaisia supistuksia siis!).Mites teillä muilla?

Alkaa tää odottaminen jo kyllästyttämään,kun ei oikein päivisin jaksa mihinkään tän mahansa kanssa lähteä,vaan kotona tulee sipsuteltua.Kaikki tärkeimmät jututkin kotona tehty;kylppärien siivous(seinien ym.pesu) saa odottaa,kunnes tää maha on poissa,niitä en kertakaikkisesti pysty tekemään nyt.Että tämmöistä valitusta taas täältä!

T:kotiäityli+ masukki rv38+4

Vierailija
40/146 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole *Pantsa*, mutta eikös tuo supistuskäyrää mittaava anturi ole paineanturi, joten sen lukema on aika lailla subjektiivinen ja riippuu myös siitä, miten kireelle se remmi on asetettu. Ja siihen käyrään voi tulla piikki myös siitä, kun vauva täräyttää siihen jalalla? Mutta kaipa se lukema on jotenkin suuntaa antava, ts. siitä näkee milloin supistaa ja kuinka kauan. Ja voihan niitä supistuksia verrata sitten toisiinsa.

Täällä ainakin vielä ihan yhtenä pakettina. Supistellut on perjantaista lähtien päivisin epäsäännöllisesti. Maanantaina yllätyksekseni huomasin myös vatsan laskeutuneen. Nyt on myös kahtena päivänä ollut vatsa kuralla. Suunnitelmissa oli lähteä huomenna "ihmisten ilmoille" eli ostamaan lisää kangasta (kaikki varastokankaat olen jo kohta ommellut) mutta tuo vatsa on vähän arvaamaton, etenkin aamuisin. Saa nähdä sitten uskallanko minnekään.

Limatulppaa ei ole täällä näkynyt, ja viimeksi bongasin sen vasta pari tuntia ennen synnytystä. Kaipa se on sitten yksilöllistä ja tilannekohtaista.

Kiva kuulla vauvauutisista, jospa sitä itsekin.... saa nähdä meneekö kaksi viikkoa yli la:n kuten erikoislääkäri ennusti viime ultrassa. Kohtelu oli samanlaista kuin *Jaffalla*: liukuhihnameininkiä, ehkä siinä viisi minuuttia meni kaikkine hyvineen. Ironisinta tässä oli se, että kävin samalla lääkärillä yksityisellä, ja sain siellä tosi hyvää palvelua, ei muuten ollut kiire, olin varmaan reilun 20 minuuttia tutkimushuoneessa. Saikulla miestäkin nauratti, kun lääkäri kysyi hoitajalta tutkimuksen jälkeen: "Mitäs minä sanoin siitä kohdunkaulasta?"

Nukkunut olen nyt kohtuullisen hyvin, ts. vessareissujen jälkeen saan heti uudestaan unen. Aamuisin olen tosin herännyt supistuksiin, mutta nuo vajeet olen yrittänyt ottaa kiinni päiväunilla. *Annille* sellaisia terveisiä, että yritä saada nukuttua ettei käy kuin mulle (tuli siis se psykoosi viimeksi) vaikka ei tuntuisi siltä että väsyttää.

Jaksuja kaikille ei vielä vauvautuneille. Pidetään lippu korkeella ja pino pystyssä! ;-)

Curious

39+0