Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaa lastenpuolesta (virpomisesta)

Vierailija
28.03.2010 |

lapset 6v ja 3v olivat tehneet hienoja vitsoja ja vaatteet ja maskit oli hienot... kävivät virpomassa,(kerrostalo alueella ,jossa vuokrakämppiä) ja kävivät muutaman oven takana, jossa ei avattu ja ne kaksi jotka avasivat niin ei saanut virpoa... mentiin sit mummolle (asuu omakotitalossa omakotitaloalueella) ja sanoi että oli nähnyt paljon virpojia joilla korit aivan ääriään myöten täynnä :( Ilmeisesti vuokralla asuvilla ei ole varaa ostaa edes paria 0,10e tikkaria virpojien varalle... siis todella inhottavia ihmisiä täällä näköjään asuu...

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei päästetty omia lapsia kerjäämään vaan saivat virpoa kotona meille vanhemmille ja siitä saivat palkkansa :).Ei viitti päästää lapsia kerjuulle...!

Vierailija
22/62 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ISOT mukulat on ovikelloa pimputtamassa tavallisissa vaatteissa.Näkisivät edes hieman vaivaa ja pukeutuisivat noidiksi ja mielestäni isot noidatkaan eivät sovi enää tuohon touhuun.Muakin pitempiä(yli 160 cm) kävi meidänkin ovikelloa pimputtamassa,muttei avattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset huolehtivat ensin omasta perheestään ja läheisistään. Perheessä, jossa on esim. työttömyyttä tai sairauksia voivat rahat olla tiukilla ja halutaan huolehtia ja ilahduttaa pääasiassa lähimmäisiään ja resurssit eivät vain yksinkertaisesti riitä esim. vieraiden virpojien ihasteluun ja palkitsemiseen... Ymmärrän hyvin, että virpominen vieraille ihmisille rinnastetaan kerjäämiseen. En päästä omaa lastani virpomaan vieraille oville ihan turvallisuus ja kohteliaisuus syistä enkä ymmärrä miten kukaan vanhempi yleensä uskaltaa niin tehdä. Virpomispaikat voisi ihan oikeasti sopia jo etukäteen niin kaikki sujuisi hyvin.

Vierailija
24/62 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 6v ja 3v olivat tehneet hienoja vitsoja ja vaatteet ja maskit oli hienot...

Vierailija
25/62 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ihan itse ostanut lapsillesi karkkia...

Vierailija
26/62 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todella inhottavia ihmisiä täällä näköjään asuu...

Olen ihan mukava ihminen, mutta minulla ei ole ovisilmää, emmekä muutenkaan availe oviamme kutsumattomille vieraille - edes lapsille. Itse taidat olla inhottava.

Vierailija
27/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa ihmisistä ei oikeasti ollut kotona.

Monet eivät myöskään avaa KOSKAAN ovea jos ei odota vieraita (minä).

Sitäpaitsi on todella ärsyttävää kun ovikello soi koko päivän kun olisi pitänyt saada nukuttua.

Ja meidän talossa kierrelleet virpojat olivat ainakin sotkeneet rappukäytävän ihan hirveään kuntoon karkkipapereilla yms.

Joten turha tulla haukkumaan täällä ihmisiä jotka eivät oveansa virpojille avaa!

Vierailija
28/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tenavat virpoivat kaikki 20 naapuriamme kaupungin vuokraklerrostalossa ja tulivat kotiin kahvipannut täynnä karkkia. Minä olin varannut 20 suklaamunaa virpojille mutta ei käynyt kuin 7.

Ja ihan tiedoksi, työttömiä on meidän talossa kaksi ja maahanmuuttajaperheitä 4, työssäkäyviä.

Vierailija
29/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aukaistu ovea kun ei oltu kotona.

Hyi kun me ollaan inhottavia ja köyhiä ihmisiä.

Itse asiassa tiedän, että moni lähtee pakoon juuri virpomispäivänä kun ei kestä sitä jatkuvaa kilkuttelua.

Ja itse en päästäisi ikinä 6 ja 3 vuotiasta yksin virpomaan outoihin paikkoihin. Kivasti sais joku namusetä kähmiä oikein luvan kans. Ettekö opeta lapsillenne, ettei vierailta saa ottaa karkkia. Nyt opetatte siihen, että mennään outojen miesten ovien taa ja mennään sisään hakemaan namuja oikein luvan kans.

Jotkut nyt ei vain välitä lapsistaan tippaakaan.

Vierailija
30/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs laitat lapsesi vieraiden ovien taakse!

Vierailija
31/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei avattu sillä meillä ei ollut palkkoja ostettu (emme vietä pääsiäistä joten unohdin koko virpomisen). Olisiko ollut parempi avata ja tuottaa pettymys??

Vierailija
32/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kävi ihania pikkunoitia 5 kappaletta. Kaikki saivat pienet lelut ja suklaata. Olivat todella nähneet vaivaa ja tosi kohteliaita ja mukavia lapsia, vaikka en heitä tuntenutkaan. Tosi kiva, kun kävivät. Hienot oksat saatiin ja sitten he vielä kiittivät ja toivottivat hyvää pääsiäistä. Suloisia poikia ja tyttöjä.

Vierailija
33/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avattu ovea virpojille eikä laitettu omia myöskään kerjuulle. Kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
34/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä omakotialueella pikkunoitia oli kymmeniä, ovet aukesivat joka paikassa. Ei mulle tulisi mieleenkään sopia etukäteen missä käydään virpomassa. Meillä tapana on käydä tuttujen perheiden luona, ja näin tekee suurin osa. Voi että lapsilla oli hauskaa :)

Naapuri, jonka ohi oltaisiin kävelty, huuteli tytöllemme, josko häntäkin tultaisiin virpomaan. Tämä täti odotti portailla herkkukori kädessä, josta tyttö sai valita mieleisen.

Vierailija
35/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin siihen aikaan tuttuja taisi olla puoli kylää mutta tuskin olisivat ennenkään menneet vieraille oville. Vai kuinka on karjalaiset? Tietääkö joku?

Mä en ole laittanut lapsiani virpomaan koska ei ole meidän perinne enkä olisi muutenkaan halunnut vieraiden ovien taakse laitaa kilkuttelemaan. Varsinkin nykyaikana kun ei voi enää yhtään luottaa ihmisiin moinen on minusta aika arveluttavaa.

Vierailija
36/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikein odotan aina, että virpojia tulisi, kun ne oksat ovat niin kivan näköisiä olkkarissa:) Meidän asuin alueella tosin ei oikein asu pienokaisia (paitsi nyt muutama niin pieni, ettei vielä virvo..oma mukaanlukien), joten aika hiljainen tuo ovikello on aina virpomispäivänä, vaikka minä niitä namusia pienille noidille aina varaankin:)

Miksi kaikista perinteistä pitäisi luopua ja lapsia suojellaan nykyään aivan älyttömästi? Jos vanhemilla mietityttää asuin alueensa asukit, niin voihan tuota itse mennä henkivartijaksi mukaan, kun jää hieman kauemmas ovesta odottamaan. Vai ovatko vanhemmat itse niin laiskoja etteivät kehtaa lähteä ulkoilemaan? Meidän neiti kyllä saa kasvettuaan virpoa, jos itse niin haluaa.

Vierailija
37/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevänä siitä tykännyt että ovikello soi vähän väli kun joku vieras lapsi olisi tullut virpomaan ja minä nukuin kun olin ollut edellisen yön töissä ja seuraava yökin olisi vielä pitänyt jaksaa. Eivät onneksi enää seuraavana vuona tulleet, enkä päästä omiakaan lapsia virpomaan kuin tutuille, joista tiedän että odottavat virpojia. Voin ihan itsekin ostaa lapsille korin tikkareita ja suklaamunia, niin ettei tarvitse niitä tuntemattomilta mennä hakemaan. Ai niin ja vuokralla asutaan, vuokrataloissa, jossa sillä jotain merkitystä on.

Vierailija
38/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon tässä viestissä:(

Vanhat perinteen nakataan nurkkaan.

Ei sitä mun lapsuudessakaan etukäteen sovittu missä virvotaan. Kierrettiin naapurustossa ja virvottiin ja saatiin mitä saatiin.

Vierailija
39/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilasturvallisuus tiukulla kun nukkumapäivän oli kakarat vinguttaneet ovikelloa.

Olin laittanut oveen lapun, että älkää soittako ovikelloa, koska menen yöksi töihin. Mutta sekös vaikutti. Ovea potkittiin ja hakattiin ja luukusta huudeltiin vitun huoraa.

Että kyselkääpäs niiltä teidän kullanmuruilta, millaisia virpojia ne ovat.

Vierailija
40/62 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon tässä viestissä:(

Vanhat perinteen nakataan nurkkaan.

Ei sitä mun lapsuudessakaan etukäteen sovittu missä virvotaan. Kierrettiin naapurustossa ja virvottiin ja saatiin mitä saatiin.

ettei virpominen ole puolen suomen perinnettä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä