Joululahjat 2010
Taidan olla ensimmäinen innokas joka on plussannut jouluvauvalle :) Toivottavasti pian tulee muita mukaan!
Kommentit (103)
tervetuloa mukaan :) Onkos teillä ensimmäinen tulossa vai kuinka mones? Meidän esikoinen on nyt 1v5kk, joten reilu 2 vuotta tulee ikäeroa... On vielä tosi epäuskoinen olo, eilen jopa tilasin toisen raskaustestin ja aattelin että teen varmistustestin perjantaina, kun sitten on viisi viikkoa täynnä...
Kiva ku päästään jakamaan kokemuksia ja ajatuksia yhdessä!! Eiköhän tänne muitakin tiensä löydä ku aikaa vähän vielä kuluu :)
Heippa!
Iloisena minäkin hyppään mukaan ja pidän peukkuja, että kaikilla pikkukaverit pysyy matkassa mukana loppuun saakka.
Meillä on kaksi tyttöä 6/2004 ja 3/2006. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa: eka raskaus ja edellinen. Meille piti tulla elokuussa vauva, mutta se meni kesken tammikuussa. Yllättävän nopeasti toivuin, niin henkisesti kuin fyysisestikin ja nyt todella iloisena plussasin näinkin pian uudestaan.
Odotellaan lisää porukkaa mukaan, kyllä tämä tästä kasvaa. Mulla laskurin mukaan LA 2.12.
-kuutti
Minä plussailin viikonloppuna. Useammankin kerran kun en uskonut todeksi, että näin nopeasti tärppää. Esikoinen nyt 1vuosi 3vkoa. Jänskättää kyllä kovasti.
kuutti, varmasti rankkaa kokea keskenmeno, mutta ihanaa että näin pian sait taas hyviä uutisia! Ootko sä töissä vai kotona tyttöjen kanssa?
Mä oon muutes ihan uusi tällä palstalla, ja en vielä vissiin ihan osaa toimia täällä... olis kiva ku vois kommentoida monille samassa viestissä, mutta tässä ei näy kuin se viesti mihin haluan vastata... sanokaa joku fiksumpi miten näkis kaikki viestit vastausta kirjoitellessa, vai eikö palsta toimi sillai...
vicchio, tuo useammin testailu tuli mullekin tutuksi jo ekassa raskaudessa, taisin tehdä jopa viisi testiä :D ehkä tällä kertaa jää kahteen jos perjantainakin plussat pärähtää... Mä luulin perjantaina että kuukautiset alkoi ku semmosta ruskeeta vuotoa tuli, jota kesti pari päivää... se on kai ihan yleistä, mut voi olla myös merkki et jotain pielessä. Joten yritän vielä vähä olla varautunut tämän asian suhteen... niin ja meillä siis ensimmäinen luomukierto, et en tiedä miten tarkka tuo laskettu aika sit on...
kuis vicchio, onko sun esikoinen tyttö vai poika?
Juu Poika on ja silloin taisin tehdä vaan pari testiä kun tuli selkeä rasti ruutuun. Nyt tuli vaan haaleita viivoja ja yhteen päivällä testattuun ei mitään. Eilen päivällä clear blue sanoi että raskaana ja tänä aamuna samassa paketissa ollut viikkonäytöllinen sanoi samaa :)
Kumpis sinun Sandie on, siis esikoinen?
Esikoinen tärppäsi vasta n. 10kk jälkeen, tosin ei me mitään päiviä/ovulaatioita tarkkailtu. Nyt sitten ihan heti tärppäsi. Silloin söin kyllä pillereitä jo useampaa vuotta peräkkäin. Synnytyksen jälkeen on käytetty vaan kortsua, joten se ainakin saattoi vaikuttaa asiaan.
Esikoinen syntyi 37+5, joten luulenpa että marraskuun puolella tämä joululahja ilmestyy myös. Jos vaan kaikki menee hyvin siihen asti...
Mukava kun tänne on jo uskaltautunut porukkaa. Kaikille vaan peukut ylös, että selvitään näistä ensimmäisisistä viikoista. :D
Ootko sä töissä vai kotona tyttöjen kanssa? Mä oon muutes ihan uusi tällä palstalla, ja en vielä vissiin ihan osaa toimia täällä... olis kiva ku vois kommentoida monille samassa viestissä, mutta tässä ei näy kuin se viesti mihin haluan vastata... sanokaa joku fiksumpi miten näkis kaikki viestit vastausta kirjoitellessa, vai eikö palsta toimi sillai...
[/quote]
Heippa!
Tällalailla voit kopioida jonkun viestin ja vastata sitten siihen. Muuta vaihtoehtoa ei kait ole. Viestiketjuista tulee aina pitkiä. Minä toivoisin, että myöhemmin kun ryhmä on iso ja innokas, niin perustetaan suljettu ryhmä esim. yahoohon tai facebookkiin. Siellä voi sitten jutella nimillä ja henkilökohtaisemmin. Mutta mennään nyt vielä näin.
Olen palannut töihin vuosi sitten tammikuussa. Tytöt aloitti hoidossa jo syyskuussa, ollen silloin 2,5v ja 4v. Olivat ekan syksyn 3pvänä viikossa hoidossa ja minä tein vähän keikkaa. Ihana pehmeä lasku hoitoon ja töihin, koska olin kuitenkin ollut 4v kotiäitinä. Nyt syksyllä isompi lähtee eskariin ja olen ainakin pari vuotta kotona, että isoin saa aloittaa rauhassa vuoden päästä koulun.
-kuutti
Esikoista odotamme myöskin joulukuun alkuun. Tuli vähän puskan takaa, mutta toivottuna vaikkei yritettynä. Kävelin kahteen otteeseen lähiapteekkiin ja myyjää hymyilytti kun hain samana päivänä toista kertaa raskaustestiä :) Täytyy sanoa että itseäkin hymyilytti.
Vaikka kaikki on näin alussa eikä mikään vielä varmaa niin kysyn kuitenkin että näkyyko raskaus vielä rv 11? Tuolloin olisi sukujuhlat eikä haluttaisi silloin vielä kenellekään kertoa.
kuutti, mä olen kans samaa mieltä että suljettua ryhmää sit kehiin ku saadaan porukkaa vähä enemmän kanssa (tai vaikka hetikin). Mieluusti facebookiin, ku sitä ny tulee päivittäin käytettyä muutenkin.
Kiva että oot voinut noin kauan olla lasten kanssa kotona :)
vicchio, mulla myös esikoinen poika. Hän syntyi 37+3, eli aika hyvin ajallaan. Toivottavasti ei toinenkaan mene yli, kyllä siinä loppuajasta oli jo niin malttamaton että tulis jo :D
Ester, tervetuloa sullekin mukaan!! Ei se raskaus vielä 11 viikolla näy, ei mulla ainakaan näkynyt ensimmäisen raskauden aikana. Tietenki se on yksilöllistä, jos on kovin hoikka muuten nii vois ehkä näkyä... mut luultavasti ei kuitenkaan. Voihan sitä laittaa päälle jonku vähä väljemmän mekon vaikka, jos haluu varman päälle pelata ;)
mä en malttanu odottaa perjantaihin, vaan tein uuden raskaustestin tänään, ja heti se viiva siihen ilmestyi :) neuvolaanki sit soitin jo ja varasin ekan käynnin! 30.4 siis mennään :)
Terve vaan Ester, mä luulen kanssa ettei se raskaus näy vielä silloin. Varuilta kannattaa laittaa päälle väljät vaatteet. Mullakin on ongelma kun ollaan menossa sukulaisiin huomenna ja tarjolla tietenkin punaviiniä lampaan kanssa. Jäisin heti kiinni, kun en yleensä koskaan alkoholi tarjoilusta kieltäydy. Oon kehitellyt peitetarinan lääkekuurista, kun muuutenkin on flunssaa päällä. Ja kuukauden päästä on kaverin polttarit, pitää vissiin silloinkin olla lääkekuurilla..
Mä varasin kanssa neuvolan tänään, 30.4 olis myös :) Niin ja oon facebookissa että sopii kyllä siirtyä sinnekin sitten joskus.
Eli sain elàmàni ensimmàisen plussan maanantaina ja toisen vielà keskiviikkona, kun en millààn tahtonut uskoa ensimmàistà todeksi. :-) Olen seuraillut palstaa taustalta tàhàn asti, mutta nyt plussan rohkaisemana pààtin osallistua keskusteluun. Vielà en oikein usko todeksi koko asiaa, pàà on ollut (onnesta) pyòràllà koko alkuviikon. Onnittelut muillekin plussanneille!
Cucciola
Täällä susirajan tuntumassakin iloitaan, vaikkakin hämmentyneinä - mistään kun ei mitään tiedetä ja niin edelleen. Ollaan harjoiteltu perhe-elämää kissanroikaleen kanssa, (toki edes sen tietäen, että kissa on eri asia kuin vauva), ja joulukuun alkupuolella meitä pitäisikin olla kolmen sijasta neljä.
Toinen ois tulossa, ikäeroa huimat 9v. Ja laskettuaika ois 9.12. Olin siis hyvin ajoissa liikkeellä ton edellisen viestin kanssa, kun nytkin on vasta kp. 29. Tunne oli vaan niin vahva, että oon kerennyt jo pari haaleaa viivaa haalia ;). Aion kyllä sen tummemmankin viivan vielä bongata, mutta nyt maltan hieman odottaa haalean voimalla.
Tosta viestinäkymästä: en oo varma mitä tarkoitatte, mutta kokeilkaa siitä viestien yläreunasta muuttaa sitä näkymää viestipuuksi tai siitä pois.
cucciola ja arktinen.ampiainen, kiva kun liityitte onnelliseen joukkoon :) tuo ensimmäinen raskaus on siitä erilainen että kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Nyt toista odottaessa jotenkin erilailla innoissaan kun tietää mitä kaikkea on tulossa. Ja ekan kohdalla mulla oli semmoisia riittämättömyyden tunteita, et mitä jos musta ei ookaan äidiksi. Mutta se on varmaan ihan normaalia, ja hyvin tässä on pärjätty lapsen kanssa, jotenki se äitiys kaikkine vaistoineen tuli niin luonnollisesti.
emo.poikanen, ihanaa ku noin vahva tunne ollu sulla raskautumisesta, että oot uskaltanu testailla jo noin aikaisin.
Mä sitten malttamattomana menin jo perustamaan meille facebookiin suljetun ryhmän jossa voi sitten rauhassa jutella vähän avoimemmin. Että ne jotka haluavat sinne ryhmään mukaan nii mulle vois laittaa sähköpostia osoitteeseen sanna3007@hotmail.com, niin laitan sit kaveripyyntöä ja kutsua ryhmään :)
ja la olis 9.12. :) !! Viime raskaus meni kesken helmikuussa, joten toivottavasti tämä kaveri pysyy mukana. 1.4. tein plussa testin. Rakas aikoi kyllä huomenna hakea sunnuntai aamuksi vielä uuden testin :D !! Mitenhän tuo faebook homma... olis mukava tulla mukaan, mutta meillä salaisuus tämä vielä pitkään, että entäs jos ollaan jonkun kanssa tuttuja??? Täällä on niin mukava kun voi kertoa!!
onnea haizulillekin plussasta! ja jos vielä tuntuu ettet halua facebookiin heti tulla omana itsenäsi jutustelemaan, niin voithan sitten liittyä sinne ryhmään siinä vaiheessa kun nämä ensimmäiset viikot ovat ohitse. Omassa profiilissahan se ryhmä ei näy, kun on salainen, mutta jos "pelkäät" että joku meistä olisi tuttu niin ihan omien tuntemusten mukaan vaan sitten jäseneksi.
Mä ajattelin myös että oltaisiin ihan hissun kissun raskaudesta sinne 12 viikkoon asti, mutta mies ei ollut osannut pitää salaisuutta, vaan on jo kertonut äidilleen, siskolleen ja muutamalle kaverille :D No ehkä minäkin parille lähimmälle ystävälle kerron tässä lähiaikoina, mutta töissä aion kyllä pitää salaisuuden niin pitkään mun vaan mahdollista, määräaikainen sopimus kun on...
onko kellään vielä mitään raskausoireita tullut? Mulla on ollu kova väsy, mutta se ny voi olla muustakin syystä... Ensimmäinen raskaus meni väsymystä lukuunottamatta ilmaan minkäänlaisia oireita, joten toivoisin samanlaista onnea tällekin :)
Hm, siis tuosta fb-hommasta... jos liittyy salaiseen ryhmään, sekö liittyminen ei näy missään julkisesti? Meinaan että ois vähän vaivauttavaa, että tieto menisi puolitutuille ennen tulevia isovanhempia ja muita läheisiä. Olen kyllä aktiivinen naamakirjan käyttäjä, mutta vähän arveluttaa.
Mulla oli kamalia väsypäiviä tuossa viime viikolla, mutta se saattoi kyllä johtua siitäkin, että mulla on aina keväisin kausi, jona en osaa nukkua. Sitä olen kanssa miettinyt, että sairastin vissiinkin noroviruksen aiheuttaman vatsataudin tuossa juuri. Ihmettelin, että miten minun mahassa on saattanut juuri niinä aikoina tapahtua jotakin käänteentekevää, kun minä lähinnä asustan vessassa eikä mikään pysy sisällä. Sitkeä kaveri.
Juu kyllä se niin on että tuo salainen ryhmä facebookissa ei ole jäsenten profiilissa näkyvillä millään tavalla. Eli ainoastaan sinä ja ryhmän muut jäsenet tietävät että ylipäätään kuulut kyseiseen ryhmään. Sitä kautta salaisuus ei siis tule julki jos tuohon ryhmään liityt :) Itse olen ensimmäisen raskauden aikaisessa facebook ryhmässä edelleen aktiivinen kävijä, ja tuo on myös sellainen salainen ryhmä.
Voi kurja jos olet arktinen ampiainen vatsataudista joutunut kärsimään. Mutta selkeästikin nyt oli oikea aika tälle ihanalle käänteelle sun elämässä, kun masuasukki sinne asettui omasta kurjasta voinnistasi huolimatta
Täällä on myös eilen plussattu ja la on 2.12. menkkojen mukaan.
Tässä vähän järkyttynein mielin, sillä tämä raskaus on täysin suunnittelematon ja mies ei tule hyppimään riemusta... ;) En ole siis vielä kertonut, koska mies on lähdössä reissuun ensi viikolla ja en halua pommia pudottaa ennen sitä...
Olemme ehkäisseet laiskasti, mutta koska en yleensä ovuloi, ei raskaus ole ollut todellinen "riski" kummankaan mielestä. 2 aikaisempaa lasta on tehty hoidoilla ja kerran 12 vuoden yhdessäolon aikana olen tullut luomuna raskaaksi, tosin oli tuulimuna ja päätyi keskenmenoon rv. 10.
Raskaus on silti mielestäni niin suuri ihme (etenkin meillä) että nyt olen jo tosi peloissani siitä mitä kaikkea voi sattua... :/ Mutta koitan iloita edes tästä hetkestä ja kahdesta viivasta tikussa. :)
Toivotan kaikille hyvää pääsiäistä ja oikein ihanaa odotuksen alkutaivalta!
vaikka hyvin ajoissa liikkeellä olenkin :)