Joululahjat 2010
Taidan olla ensimmäinen innokas joka on plussannut jouluvauvalle :) Toivottavasti pian tulee muita mukaan!
Kommentit (103)
Moikka kaikille!
Kai sitä pitäis uskaltaa liittyä tänne, nyt menossa 5+2! :)
Esikoinen 04/07, toinen enkelinä rv 23 alussa 02/09 ja nyt uusi alku.. Kaikki hoidoilla alulle saatuja.
Pelottaa kovasti ja epävarma olo viime vuoden tapahtumien takia.. Neuvolaakaan en uskalla varmaan varata enneku niskapoimu ultra on käyty.. 19.4. on alkuraskauden ultra 6+6
Oireina mulla on ällötystä ja voimattomuutta aamupäivisin ja rinnat kipeytyy päivä päivältä enemmän, on myös turvoksissa! (Äiti kysyi tänään, että mitäs sun rinnat näyttää noin isoilta... :), siihen jotain nopeesti selittämään, että on tullu pari kiloo painoa... ;) ) Syödä pitää myös tasasin väli ajoin, muuten tulee huono olo...
Pahoinvointi olis varmaan kovempaa, mut oon toisesta syystä sairaslomalla ja saan nukkua ja olla rauhassa, se varmaan auttaa, etten okentele ainakaan vielä.. Esikoisesta kärsin läpi raskauden kovasta pahoinvoinnista!
Erittäin varovaisesti, mutta onnellisesti raskaana täälläpäin, ihanan paljon täällä jo porukkaa! :)
Onnellista odotusta kaikille!
..ihan urakalla! Laskeskelin, että nyt mulla meneillään rv 4+5 menkoista laskettuna MUTTA kahdessa edellisessä raskaudessa kuukautiset ovat tulleet kutakuinkin säännöllisesti miltei ensimmäiset kolmannekset joten alkaa jo epäilyttää kun maha näkyy :o olin toki ajatellut, että oon lihonnu vatsan seudulta ja vetänyt systemaattisesti masua sisään mutta kun sen antoi olla ja kiskoin vanhat mammafarkkuni jalkaan niin voi pojat, kyllä vaan näkyy jonkin verran päällepäin! tosin- eikö sitä niin sanota että mitä useampi raskaus niin sitä aiemmin/isompi mahakin tulee (mun tapauksessa näin on ollut).
Mutta, töissä oli todella rankka päivä. Jouduin vatsoineni erottelemaan kahta oppilasta toistensa kimpusta ja toisen tuupattua kovaotteisesti meikäläisen seinään pelotti kovasti, kun alavatsa oli sen jälkeen hyvin kipeä pari tuntia :( Pelkällä levolla meni ohitse.
Huono olo on luku sinällään, aamuisin on KAMALA nälkä, kahvin juonnin oon jättänyt pois koska vain pahentaa oloa mutta tuntuu että syömisestä huolimatta olo on heikko. Rautakuuri lie paikallaan, aiemmissa raskauksissa hemoglobiini laskenut 85 tienoille ja olotila sen mukainen.
Sain ensimmäisen neuvolan jo reilun viikon päähän eli 19.4 olisi aika! Yllättävän nopeasti mielestäni, mutta en valita :)
Nyt iltaa viettelemään kera hyvän kirjan ja ison, kylmän tuoremehulasillisen.
Ihanaa odotusta kaikille!
Tänään näytti testi plussaa!! Mieltön olo!:D Esikoinen 1,5v. Siitä tulee sit isoveli. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin -meillä kaikilla!
Tänään näytti testi plussaa! Mieletön olo!!:D Esikoinen 1,5v. Siitä tulee sit isoveli...:) Aivan ihanaa! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.. -meillä kaikilla!!
Oon vissii niin sekasin et kaks kertaa sama viesti....:D Toisessa vaan kirjotusvirhe.... Jees, mutta onnea kaikille joululahjan saaville.
Kuinka aikasin normaalisti mennään neuvolaan?! Lueskelin netistä et viimeistään rv 10 pitäis mennä, mut nyt jo moni teistä on menossa. Mä oon ihan pihalla, kun kerran ekaa vasta odottelen. Oli kyllä ihana saada kertoa omalle ukolle eilen, että kovan yrityksen jälkeen meillekkin tulee vaavi. Tässä lähiaikoina oon vaan saanut tietää että moni tuttu saa lapsen ja on ollu itellä hieman huono mieli.. Mut nyt on itellä hyyyyvä mieli :)
Aika epätodellinen olo.
Lähdin eilen aamulla ajamaan töihin, mutta kesken matkan meinasi autoon tulla uusi sisustus :D Kierto ollut ihan mitä sattuu, ja käytössä keskeytetty yhdyntä. Eli ei olla varsinaisesti yritetty, mutta iloinen yllätys tämä oli :) En uskonut olevani raskaana, ja tunne olikin melkoinen kun istuin työpaikan vessassa positiivinen raskaustesti kädessä!!
Raskausviikkoja laskurin mukaan 5+2 ja ensimmäinen neuvola olisi jo 23.4! Hui! Mies on ihan sekaisin onnesta, ja samantien alkoi hössötys. Mitenkähän sitä kestää 9kk? Kenellekään ei olla kerrottu, sovittiin, että odotetaan siihen, että viikkoja on 12 täynnä.
Miten teillä muilla, millaisia raskausoireita on? Minulla jo 6-vuotias poika, ja alkuraskaus meni hänen kohdallaan ihan ilman varsinaisia oireita. Nyt sitten tuntuu, kuin olisi tennispallo housujen ja mahan välissä, ihan järetön nälkä, iltaisin paleltaa ja etoo? Lähinnä oudoksuttaa tuo kohdun tuntuminen niin selvästi jo näillä viikoilla? En pysty nukkumaan mahallanikaan, rinnat on ihan törkeän kipeät, ja lisäksi se tuntuu epämiellyttävältä jo "mahan" takia. Siis aivan kuin sisuksiin olisi istutettu tosiaan tennispallo tms.
T: VBJ 5+2
Täällä lapset sairastaa ja minä itse olen ollut jo monta viikkoa pienessä röhhelissä... Mutta ei anneta sen hidastaa. ;)
Soitin minäkin kuitenkin aamulla jo neuvolaan, kun ajattelin, että jospa siellä on kauhee ruuhka ja sitten ultran jälkeen en enää saakaan aikaa. Ja meinasin penkiltä pudota, kun se sanoi, että 19.4. olisi eka aika! :O Kauheen nopeesti, eihän tässä ehdi orientoitua ollenkaan odottajaksikaan niin pian! :D Alkuraskauden ultrakin on vasta 21.4. ja olin ajatellut tosiaan että vasta sen jälkeen soitan neuvolaan, jos masussa joku näkyy...
Mutta kivahan se on päästä vähän juttelemaan raskaudesta, edellisestä neuvolasta onkin jo hyvä tovi aikaa, edellisen tuulimunan aikaan kun en neuvolassa ehtinyt käymään.
Hyvää vointia kaikille, mä lähden nyt kuvotustani tasoittamaan jollain kylmällä ja raikkaalla... :)
niila rv 6+1
Soitin kans neuvolaan ja mulle kyllä tarjoiltiin aikaa vasta toukokuun alun jälkeen. Joten ihmettelen kans että kuinka niin pian moni on ajan saanut. Paikkakunta kohtaisia eroja tosin varmaan on. Ja sekin että kuinka ruuhkaista tällä hetkellä.
Oireista vielä, ekasta lapsesta ei juuri ollut mitään. Nyt tuntuu että ei muuta tee kun itke, oksentanut en ole. Jatkuvaa kuvotusta kylläkin riittää. Siihen ei oikeesti auta mikään..
Mulla ei ollut kummastakaan pojasta mitään pahoinvointia, satunnaista etovaa oloa ruokailujen yhteydessä ja töissä huimasi, mutta ei juuri muuta. Loppuraskaudessa olikin vaikka mitä :( Esikoisesta raskausmyrkytys..
Nyt on alkanut pissattaa!! :) Menkkajomotustakaan ei oo yhtään ollut ja siksi välillä epäilen olenko sittenkään raskaana. Molemmista pojista sitä oli. Odottelen ultraa innolla, jospa sitten tietäisi että siellä on pieni elämänalku
Varovaisesti liityn joukkoonne, raskaus kun on vielä niin kovin alussa. Eli meillekin olisi tulossa jouluvauva, jos kaikki menee hyvin. Laskurin mukaan LA olisi 14.12. Meillä on ennestään kaksi poikaa 1/2008 ja 5/2009. Nyt vain odotamme malttamattomina alkuraskauden ultraa, että saisimme tietää onko kaikki niinkuin pitääkin.
Ihanaa, että joukko kasvaa, toivottavasti kaikki pysyy matkassa!
Mulla on uusi todella erikoinen oire, joka on todella hankala; mun luonnonkiharat hiukset on suoristuneet! :O Ja se on siis aika haastava oire, kun on niin näkyvä, yleensä pidän vielä hiuksia auki... Ei ole meinaa kovin hankala päätellä taudin kuvaa, jos vähänkin leikkaa. ;)
No, jahka saan kerrottua miehelle hänen palattuaan, niin sitten vähän helpottaa tää salailun tuska. Nyt en kuitenkaan halua missään nimessä, että joku arvaa ennenkuin mies tietää asiasta!
Ja tänään kuulin, että serkkunikin odottaa vauvaa, tänään oli tehnyt testin. Oli vähän vaikea tilanne, kun äitini tohotti, että kaikki teidän vanhat vauva-kamat nyt sitten serkulle ja äitiysvaatteet ja ja ja... Ole siinä sitten ihan muina naisina, että joo, älä nyt vielä lupaile, kun on niin alussakin ja kaikkee. ;)
Ehkä pitää melko ajoissa sitten vinkata, ettei mene lupailemaan vaunuja ja kaikkee innoissaan jo eteenpäin.
Nyt nukkumaan, hyvää vointia kaikille!
niila rv 6+1 kai
Täällä odotellaan kanssa jännityksellä. Mies on ihan ihmeissään uuden elämän syntymisestä ja kyselee kaikesta mahdollisesta. Minä yritän parhaani mukaan vastailla :)
Luin, että osa pohtii, milloin kertoa lähipiirille vauvan odotuksesta? Meillä oli tarkoitus odottaa vkolle 12, mutta mies on niin innoissaan, että eihän tuo ole osannut pitää suutaan kiinni :D Eli käytännössä kaikki tietää viikon sisällä. Vanhemmille kerrottiin yhdessä, kylläkin vähän pakon edessä. Olen lähdössä viikon päästä vanhempieni kanssa reissun päälle, ja varattiin sama hotellihuone. Äitini on niin tarkkasilmäinen, että hän olisi tajunnut asian alta aikayksikön. Kun sitten soitettiin ja kerrottiin, ei niiltä riemunkiljahduksilta meinannut tulla loppua! Nyt vain kädet ristiin kyynärpäitä myöten, että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka!
VBJ rv5+3
Me aiotaan pysyä hiljaa mahdollisimman pitkään! Esikoisesta tieto meni kaikille heti raskaustestin tehtyä, toisesta mies paljasti äidilleen ja näin se taas levisi kaikkien tietoon. Tästä pysytään hiljaa ainakin sinne 12 viikolle saakka ellei pidemmälle. Tosin minä olen sellainen, että raskaus näkyy ulospäin enkä pysty kovasti piilottelemaan. Töihin olen palaamassa (kotona vielä poikien kanssa), niin ehkä ei kovin moni osaa edes aavistaa että meille olisi tulossa lisää lapsia. Tämä oli kyllä yllätys molemmille, mutta toki yhtä rakas ja toivottu kuin muutkin :) Jarrusukkia kaikille ja tsemppiä odotukseen! -äippä ja pikkukolmonen rv 5+5.
Mekin aiotaan pysytella suurinpiirtein hiljaa sinne 12 viikolle asti, tosin omalle siskolleni kerroin, mutta hän saakin olla sitten ainut.
On tää kyl jotenkin niin ihanaa, että välillä tekis vaan mieli kertoa heti ja kaikille!
Mulla oli eilen semmosta menkkamaista jomotusta alavatsalla..aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ja tosi harvoin kuukautisten aikaankaan, joten vähän tuli sellainen epämiellyttävä olo. Se kai kuitenkin aika tavallista ja nyt sitä ei enää ole ollut joten täytynee olla hermostumatta. Väsyttää ja pissattaa! Ihan hetkellisesti saattaa käydä hieman kuvottava olo, mutta mulla ei ole ollut pahoinvointia aiemmissakaan raskauksissa, joten aika oireettomana mennän. Aiemmin en ole alkuraskauden ultrassa käynyt vaan vasta sitten se niskapoimu-ultra, nyt jotenkn tekis mieli mennä mut saa nähdä..Minkä verran se ultra yksityisesti yleensä maksaa?
Onnea ja tsemppiä alkuraskauteen kaikille!!!
Täällä uusi plussannut :) Eilen pärähti plussa testiin, ja sitä ihan epäuskoisena tuijotin kun vasta ensimmäinen yrityskierto oli käynnissä. Mutta kai sitä vaan on uskottava! Laskettu aika olisi kuukautisten mukaan 18.12 ja toinen lapsi tulossa, esikoinen 1,5v. Toki tässä ollaan vasta ihan alussa, eli toivossa eletään että kaikki menee hyvin.
Oireita ei pahemmin ole vielä ilmaantunut, siksi olinkin niin pöllämistynyt plussasta. Ekassa raskaudessa epäilykseni plussasta heräsivät, kun rinnat olivat ihan tajuttoman arat ennen kuin menkkojen oli määrä alkaa, nyt tätä oiretta ei ole lainkaan... Jotain tuntemuksia vatsassa kyllä ollut, mutta voisi yhtä hyvin olla ruoansulatusvaivoja :) Vähän taitaa pissattaa useammin kuin normaalisti, ja itkuherkkyyttä on ilmassa ;) Jos samalla kaavalla mennään kuin esikoisen odotuksessa, niin pahaa oloa ja väsymystä on vähitellen luvassa, sitä odotellessa!
Onnea kaikille plussanneille!
Sabriina
Minua nauratti tuo Niilan viesti. Varo vaan, kohta on äitisi luvannut kaikki vauvatavarat maailmalle! :D
Minä ajattelin maanantaina soitella neuvolaan (yths ei kai neuvolapalveluja tarjoa, joten kai pitää kunnalliselle soittaa...). Haluttais mennä molemmat sinne ekalla kerralla, mutta näyttää kalenterit taas niin järkyttävän täysiltä, että saa nähdä mistä ihmeestä kaivetaan joku sopiva aika. Mutta ei kai sillä ensimmäisellä neuvolalla kiire ole.
Pientä etovaa oloa ja vähän väsymystä ja tuntemuksia vatsassa, ja sitä päänsärkyä, ei muuta. Toivottavasti pysyykin mietona väsymys/etovat olot, on sen verran tiukka kevät opinnoissa, aamusta iltaan on oltava menossa. Reilu kuukausi vielä, sitten helpottaa ja on enää normaalia päivätyötä kesän yli. :D
btw, olenhan ymmärtänyt oikein, että äitiyspäivärahan voi laskea viimeisen puolen vuoden töiden perusteellakin (vaikka olen opiskelija)? Edellisten verotustietojen mukaan tulot ovat tietenkin surkeat, kun kela ei kovin kummoisesti opiskelijaa helli, joten laskeskelin, että toukokuun alusta lokakuun loppuun työskentely normaalipalkalla antaisi ihan mukavan päivärahan. Jos se vaan nyt niin lasketaan. (Aikaistahan noita on vielä laskea, mutta parempi varautua hyvissä ajoin.)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Moikka!
Mä nauroin myös tolle Niilan viestille! :)
KaisaMaija5, mun mielest ennen oli ainakin niin, että puolen vuoden tulojen perusteella sai lasketuttaa päivärahan, jos eroaa VÄHINTÄÄN 20% edellisen vuoden tuloista.. En tiiä meneekö enää näin..
Itellä nyt 5+4 ja huomenna vietetään esikoisen synttäreitä! Tänään aamupäivällä ollut ehdottomasti huonoin olo, hetken jo luulin et pitääkö mennä oksentamaan.. Onneks tällä hetkellä rajottuu vaan aamupäivään, +1h aamupalasta ja kestää pari kolme tuntia..
Pakko oli tulla kirjottamaan, kun tuttu himo on vallannu mieltä taas, mun tekee kaameesti mieli paistettua jauhelihaa!! No, kun pahassa olossa sitä ei ollu tarjolla (siis mulla himoja ja tosi huono olo samaan aikaan!! :) ), niin teinkin sitte tumman leivänpalan, johon laitoin tonnikalaa ja hampurilaismajoneesia!! Oli tosi hyvää!! Kai tässä on oikeesti raskaana.. :) :)
Mies oli vaan, että mitäs tohon nyt voi kommentoida, on aika noloa, jos et ookkaan raskaana! :o No, ymmärrän kyllä hänenkin pelkonsa viime vuoden menetyksen jälkeen.. Ei viitti laittaa toivoa tappiinsa kun mitä vaan voi vielä tapahtua..
Mut mitens muilla, onko outoja tai erikoisia mielihaluja? :) :) :)
Joo ja tohon muille kertomiseen, kahesta ekasta raskaudesta ollaan läheisille kerrottu heti, nyt yritetään päästä mahollisimman pitkälle ennenku paljastuu.. Mulla on taipumusta et maha näkyy nopeesti, kun oon pieni muutenkin, mut siihen on vielä aikaa.. Olisko tokassa raskaudessa näkyny jo selvästi rv 14 tai 15?
Meinasin jo jäädä äidille kiinni toissa päivänä kun otin pitkähihasen pois päältä ja äippä heti kommentoi, et mitäs sun rinnat on noin isot/turvoksissa?? No, minä siihen änkytin, että en tiiä, josko on turvonneet kun on tullu muutama lisäkilo lisää..... hih!
Mun absotulismi (siis etten ota edes esim. yhtä siideriä Vappuna on kyllä ainakin paha paikka, katotaan, miten siitä selvitään, jos sinne asti saadaan salaisuus pidettyä!)
Tarrasukkia kaikille! :)
Liityn mukaan jouluvauvojen odottajiin! Tein perjantaina raskaustestin, ja tuloksena ERITTÄIN haalea plussa. Tavallisesti säännölliset kuukautiseni ovat kuitenkin myöhässä ja rintoja pistelee ja aristaa, joten uskaltaudunpa mukaan tähän joukkoon. Täytyy vielä käydä terveysasemalla tekemässä varmistustesti, kun menkat viikon myöhässä.
Tämä tuleva lapsi olisi mulle ja avomiehelleni toinen, meillä on jo 7-vuotias ekaluokkalainen poika. Onko muuten kellään teistä ollut mitään epävarmuuden tunteita, kuten ettei minusta kyllä olekaan "toista kertaa" äidiksi ja miten kaikesta selvitäänkään... Tosi outoa tuneta tällaista kun vauva on kuitenkin toivottu. Tärppäsikin ihan ekasta kierrosta! Olen tässä ehtinyt jo kaikenlaista miettiä, kuten sitä, että joulukuun lapsilla syntymäpäivällä ei ole niin suurta merkitystä kuin muiden kuukausien lapsilla. Ja että raukka on aina joukon nuorin, esim. luokallaan ja harrastuksissa ym. Tiedän, että on todella hölmöä ajatella moista, mutta kun olen tällainen kaikesta etukäteen murehtija...Onko teillä kellään joulukuussa syntyneitä lapsia tai kertoisitteko oman mielipiteenne asiasta!
Haluan vielä lopuksi toivottaa oikein paljon Onnea kaikille plussanneille! Pidetään pienokaiset mukanamme loppuun asti! Aurinkoisia kevätterveisiä kaikille!
Moikka.
Joko on muillakin alkanut oireita olemaan? Mä olen kans ihan hirvittävän väsynyt ja kuvotus on alkanut oikein toden teolla! Olen oksentanut kolmena aamuna ja muina todellakin saanut pidätellä, että en oksenna... :/ Melko rasittavaa, kun meillähän ei vielä isikään tiedä tulevasta perheenlisästä! :D
Sunnuntai-iltana tulee mies reissusta ja varmaan sitten silloin on pakko pommi pudottaa. ;) Mies tulee olemaan tosi järkyttynyt ja kauhuissaan, mutta uskon, että pian siitä sitten toipuu ja on mukana odotuksessa. Näin on ollut aina ennenkin. :) Mun mies on sellanen muutosta vastustava yksilö, jolle jokainen pienikin muutos aiheuttaa aina ensin vastarintaliikkeen, kunnes näkee asiat oikein.
Väsymys on tosiaan myös aivan kaameaa täällä, iltaisin stumppaan jo joskus ennen kymmentä (ja ennen lapsia;) ja aamulla sitten olenkin ihan virkkuna ennen seitsemää oksentelemassa... ;D
Ainakin siis ollaan hyvin vahvasti raskaana, siitä ei ole epäilystä!
Mä en ole vielä soittanut neuvolaan, mutta alkuraskauden ultran varasin parin viikon päähän, viikolle 7+ jossa toivottavasti sitten varmistuu, että tyyppi on matkassa ja kaikki hyvin. Sen jälkeen vasta ajattelin soitella neuvolaankin.
Hyvää vointia kaikille!
:)niila