Joululahjat 2010
Taidan olla ensimmäinen innokas joka on plussannut jouluvauvalle :) Toivottavasti pian tulee muita mukaan!
Kommentit (103)
Aamulla plussasin haalean haalean viivan! Tuntemukset vahvistavat raskausajatusta, mutta sitä on niin helppo kuvitella olevansa raskaana.. Kuten varmaan kaikki tiedätte :).
Jos siis mukaanne mahtuu ja tämä veikka matkassa pysyy tulisi meille myös joululahja 2010. Toiveessa ollut muutaman kuukauden vaikka esikoinen onkin kohta vasta 10 kk. Yöimetyksen lopettamisen jälkeen tärppäsi heti :). Jos tämä nyt totta on, kun kp on vasta 24, mut en voinut odottaa... Teen uuden testin tiistaina..
Alusta asti oon tätä pinoa seuraillut ja pakkohan se oli nyt mukaan tietty päästä:)
Testailin jo tiistaina ja heti pärähti viivat testiin, uskomatonta! Menkat oli silloin vaan päivän "myöhässä", mut olo oli ollut tosi outo koko päivän ja tein vähän "hällä väliä"-asenteella testin, koska enhän mä nyt raskaana voi olla!!! No 3.nen testin jälkeen ja tän väsymyksen sekä pahoinvoinnin myötä on kait uskottava, että raskaana ollaan, IHANAA, la ois alustavasti 4.12.!!:) Meille vauva on toinen...esikoinen on vasta 9kk (eli timantti76, ollaan melko samassa tilanteessa, toivottavasti testi näyttää plussaa vielä tiistainakin:)!
Onnea kaikille joululahjaa odottaville ja toivottavasti saamme kaikki ihanimman joululahjan ikinä!!!!
Mekin ollaan pääsiäislomalla mumoloissa tällä hetkellä ja kerrottiin sitten mun vanhemmille ja yhdelle hyvälle ystävälle. En oikein malttaisi pitää salaisuutena kun oon niin innoissani mutta silti pelottaa.. Tällä hetkellä kaikki hyvin, raskaus oireita on ollut jonkin verran. Väsymystä ja semmoista vihlontaa/lievää kipua alavatsassa. Mä luulen, että eri asteisia kipuja voi olla mun kohdalla enemmänkin kun esikoinen leikattiin. Noita vatsankiinnikkeitä tuntuu välillä juilivan vaikka en ollut edes raskaana..
Jonkin verran pelottaakin tuo, että joudutaanko taas sektioon vaikka tiedän ettei sille mitään voi jos näin käy. Tällä kertaa en tosiaankaan liikaa suunnnittele synnytystä kun ei se kummiskaan mee niin kuin haluaisi :) Pelkopolillekin on aika toukokuussa, jos siellä saisi käsiteltyä edellisen synnytyksen vielä kertaalleen ja voisi levollisemmalla mielellä odottaa seuraavaa.
Mä tuun ainaskin facebook ryhmään. Kaveri on omassaan ja ei sen profiilista tai muustakaan huomaa, että kuuluu semmoiseeen eikä sitä ryhmää löydy hakemalla..
TIMANTTI: Sullehan on tulosssa sitten heti perään seuravaa, ihanaa kuulla! Toivotaan tosissaan viivoja vielä tiistaillekin!
Täällä myös onnesta sekaisin oleva odottaja =) tein juuri positiivisen testin ja koko asia ihan käsittämätöntä viellä... Uusioperheen eka ( ja vika ) yhteinen vaavi olisi tuloillaan ja lapsia ikä-haitarilla 19v-9v sakissa jo on.. ompa niin jännää!! =D
Aamulla testasin uudelleen, haalea mutta tällä kertaa ihan selkeästi näkyvä viiva! Aivan ihanaa! Nämä neljä yrityskuukautta ovat tuntuneet niin pitkiltä.. en tiedä miten hermoni kestäisivät jos yrityksessä menisi oikeasti kauan.. Ehkä tässä uskaltaa facebook-ryhmäänkin liittyä. Niin kauan kuin kaikki näyttää ja tuntuu hyvältä, niin nautin täysin rinnoin tästä raskaudesta. Sitten murehditaan jos tulee murehdittavaa.
Ihanaa, että meitä alkaa olla jo näin monta kasassa!
Meillä tulis la 17.12. Olisin toivonut syntymäpäivää jollekin muulle kuulle, kun sekä minä että mies ollaan joulukuun lapsia :). Mutta saattaa venähtää siihen tammikuun 1. päivä, esikoisen kanssakin venähti 2 viikkoa yli.. Mutta sehän on jo ihan sama, nyt ollaan vaan niiiin onnessaan!
Tuolta vauvakuumeilun puolelta meinaan :) Laskurin mukaan la olis 14.12. Aiempien syntyneet ovat tytöt 10/2005 ja 2/2007 eli jo se on aikakin kolmoselle.. ;) Tosin, tämä on miehelleni ensimmäinen tapaus ja jo nyt hirvittää millainen hössöttäjä siitä matkan varrella tuleekaan!
Olin raskaana tietämättäni melko pian pikkukakkosen syntymän jälkeen, raskaus eteni pitkälle mutta vauva oli hyvin monivammainen joten päädyttiin keskeytykseen viikoilla 19+ koska elämisen edellytyksiä ei olisi ollut :(
Hormonikierukan jätin pois ennen uuttavuotta ja ollaan oltu sillä mielin että tulee jos on tullakseen ja toivottavasti tulee! Peukut ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin loppuun saakka :)
Ja töitä jatkamaan.....
-Silveri-
Plussasin tänä aamuna ja olo on onnellinen. Pikkuviitosta meille jo odotellaan! La on näillä näkymin 13.12.
Meillä on nyt 2 tyttöä ja 2 poikaa. Syntyneet vuosina 2001-2009. Kuopuksella on ikää nyt 6kk. Ikäeroa tulee nyt 1v2kk jos kaikki sujuu hyvin. En ole huolissani, koska ekalla ja tokalla oli ihan sama ikäero.
Onnea kaikille matkaan!
Aotearoa ja pikkuviitonen
Varovaisesti minäkin mukaan, aemmin en ole tällaisissa ollut mukana..Plussasin pääsiäisenä ja alussahan tässä ollaan, La olisi n. 9.12. (kierrossa ollut muutaman päivä heittoja) Entuudestaan mulla pojat 1/2007 ja 4/2008. Hyviä vointeja kaikille!
Minä myös varovasti mukana. LA olisi 5.12.2010 :) Meille siis tulossa kolmas lapsi, mikäli kaikki sujuu hyvin. Mulla pojat 3/2008, 5/2009. Pojilla ikäeroa 1v2kk. Nyt tulee nuorimman kanssa ikäeroksi 1v7kk :)
Minä tulen mukaan. :D Vähän riippuu laskurista, mutta itsenäisyyspäivää on tarjottu.
Ehkäisy jätettiin pois jo reilu vuosi sitten tammikuussa, tosin käytössä oli kesään asti se maailman paras ehkäisy eli pitkä välimatka, kun mies oli komennuksella monta viikkoa aina putkeen. Tällä kierrolla olin itse asiassa oikeastaan varma, että ei se nyt tärppää, kun taisi livahtaa välillä toistakin viikkoa vällyjä heiluttelematta. :D
Kolmekymppisiä ollaan kumpikin ja ensimmäistä odotellaan. Minulla on takana kaksi keskenmenoa vuosien takaa (-00 ja -03, aikaisemmassa suhteessa) jälkimmäinen viikolla 12 ja haluan nyt pitää suun supussa ainakin toukokuun puoleen väliin. Ei olla kauheasti huudeltu, että yrittäisimmekään (ja ei sitä ole lähipiirissä epäiltykään, kun minä menin pari vuotta sitten takaisin koulun penkille ja vielä olisi puolet jäljellä). Tosin välillä olen meinannut siskolleni sanoa, että säästä mulle toi ja toi, kun tämä on laittanut muksujensa vaatteita ja tavaroita kiertoon. :D
Katsotaan nyt vielä viikko, pari, niin tulen sitten ehkä sinne naamakirjaan minäkin. :D
Onnea teille kaikille!
MUOKS:
Niistä oireista vielä. Rinnat kipeenä, tosin mulla on aina menkkojen aikaankin. Ja väsyttää. Ja pissalla on tarvinnut rampata jopa maata menon jälkeen (en IKINÄ herää yöllä vessaan, mutta siihen on kai tottuva :D)
tullut niin monia uusia plussaajia :), onnea kaikille! Meillä on pitkä taival edessä :).
Odottelen oireita alkavaksi.. Aloitan kohta työt uudelleen äippäloman jälkeen ja tänään tajusin, että onpa silleenkin hyvä, että tulen tekemään vain puolikasta, niin ei tarvii sen pahoinvoinnin kanssa taistella. Esikoisen kanssa pysyi poissa syömällä kahden tunnin välein, mikä vanhustyössä oli pikkuisen haastavaa..
Onnea vielä kaikille!
Kivaa kun on näin moni plussaillut ja tullut mukaan keskusteluun! Facebookissa on jo muutamia mukana, sinne vaan rohkeasti mukaan sitten kun siltä tuntuu :)
Mulla ei ole minkäälaisia oireita... en niitä paljoa odottelekaan ku ekassa raskaudessakaan ei paljoa ollut ku aristavat rinnat aika ajoin, ja älytön väsymys. Kyllä tuo väsymys vissiin pikkuhiljaa alkaa tulemaan, päikkäreitä parina päivänä oon nyt nukkunut.
Meidänkään ei ollut tosiaan tarkoitus kertoa kellekään ennen ku sit joskus toukokuun lopulla, mutta en vain malta pitää salaisuutena ku on niin iloinen asiasta :)
Täältä tulis yks plussaaja mukaan keskusteluun. Ennestään tyttö 02/09
aika yllätys tämä raskaus oli vaikkakin oli toivottu :)
Heti aamusta lähtien väsytti niin, että hyvä että silmät pysyivät auki. Kun pääsin koululle, niin alkoi hervoton päänsärky, jota jatkui ja jatkui ja eihän mulla ollut kuin ibuprofeneita laukussa enkä viitsisi niitä syödä, kun kerta paketin kyljessä niin sanotaan. Oli kyllä niin karsea olo, pihalle mennessä, tupakkakatoksen ohi kulkiessa, oli pakko hengittää hihan läpi, kun epäilin, että tulee oksennus samantien, niin kamalta se haisi. (siis oli siis varmaan kaksi ihmistä kolmen metrin päässä, että vähän liioiteltu reaktio ehkä! :P)
Kaveri sitten ystävällisenä tarjosi mulle buranan kouraan ja minua olisi naurattanut ellei olisi koskenut niin kovasti päähän. Nimittäin olin tuossa jo miettinyt, että en joudu epäilyttäviin tilanteisiin tässä alkuraskaudesta, kun en muutenkaan juo alkoholia, niin joudun sitten piilottelemaan särkylääkkeitä. :D
Kyllä oli tuskainen päivä, kun vaille kuusi olin kotona ja käänsin koko lääkekaapin ympäri, että löysin paracetamolia (nekin olivat ruotsalaisia nappeja, joten piti ensin tarkistaa netistä, että ovat varmasti sitä mitä luulen... ihme lääkekaappi meillä). Sitten lepäilin hetken piikkimatolla ja pikkuhiljaa alkoi helpottaa.
Onneksi niin. Toivottavasti pysyvät päänsäryt loitolla, ei tuollaisia usein ole. Ja sitä yrjötystäkään en kaipaa.
Ainiin. Sitä piikkimattoahan ei suositella raskaanaoleville. Tietääkö joku miksi?
Heissan, ilmoittauden minäkin mukaan. LA pitäisi olla 2.12. Raskaus tuli kyllä aika puuntakaa, sillä esikoinen täytti toissa viikolla 1 vuoden. Mutta ihanaa, että kaikki näyttää vielä ainakin olevan hyvin.
Tervetuloa uudet mukaan! Meitä alkaakin olemaan jo aika paljon, eikä ihan loppukuun odottajat ole vielä edes mukana.
KaisaMaijan päivä kuulosti hurjalta. Minullakin on pahoinvointi jo alkanut. Ällöttää kokoajan ja masussa kiertää. Hajut tekevät pahaa ja oksennusta saa pidätellä. Väsyttääkin ihan kamalasti. Tiedän kyllä edellisistä raskauksista, että minulla pahoinvointi kestää ainakin viikolle 16 ja tulen laihtumaan noin 5-7 kiloa. Ei kovin kivaa, mutta kyllä sen kestää vauvan takia.
Me ei olla kerrottu vauvauutisia vielä kenellekään, eikä aiota kertoa ennen np-ultraa. Voi olla, että isommat lapset arvaavat kyllä kun alan oikeasti oksentelemaan.
En muista nyt nimimerkkiä, mutta joku epäili, että vauva syntyy jo ennen joulukuuta. Minäkin epäilen, kun kaksi edellistä on syntynyt keskosina viikoilla 31+6 ja 33+6. Kovasti tietysti toivon, että tämä vauva pysyisi matkassa mahdollisimman lähelle laskettua aikaa tai vaikka vähän ylikin.
Tulkaa kaikki uudet plussanneet mukaan keskustelemaan!
Aotearoa ja pikkuviitonen 4+3
Täällä myös yksi joulukuun odottaja. :) Laskettu aika näyttäisi olevan 13.12. Tänään varasin ensimmäisen neuvola-ajan ja olin ihan ihmeissäni, että näinkö nopeasti ne käynnit nyt alkavatkin. Aika on siis 26.4. Meillä on yksi poika ennestään (-08) ja jotenkin muistelin, että neuvolassa käytiin paljon paljon myöhemmin. Mutta kiva näin. Ja se oli myös uutta, että rakenneultra on nyt kuulemma kaikille ilmainen, ainakin meillä päin.
Mitään raskausoireita ei ole vielä ollut. Ei tosin ollut edellisenkään kohdalla, eli minun puolestani sama voisi jatkua tässäkin raskaudessa. Jaksaisi itsekin paremmin hoidella tuota villiä puolitoistavuotiasta. :)
Plussattu joulukuulle ja 7.12 taikka 8.12 tulee lasketuksi noista kalentereista :))
Aika hienoa:))
Kàytin vielà kolmannen kotitestin eilen illalla, kun alkoi tuntua, ettà eihàn raskaus voi olla nàin oireeton. Tànà aamuna kàvin terveyskeskuksessa verikokeessa ja sain vielà neljànnen vahvistuksen, ettà raskaana tosiaan ollaan. :-) Mun epàuskoon vaikutti vàhàn samat syyt kuin Niilalla, eli piti olla aika epàtodennàkòistà, ettà tulisin nàin helposti raskaaksi, mutta niin se vaan elàmà yllàttàà. Muuten on ollut aika oireetonta, mutta iltaisin tuntuu vatsassa turvotusta tai sellaista painontunnetta, etenkin tànààn, kun oli piitkà pàivà tòissà, ja aamulla ja ruokatunnilla piti vielà ajella tyòpaikan ja terkkarin vàlià. Sunnuntaina làhdetààn viikon mittaiselle matkalla miehen kanssa. Toivottavasti salamatkustaja pysyy mukana, eikà jàrkyty lentokoneen tàrinòistà. ;-)
Mukavaa pààsiàistà siis kaikille ja onnea uusille plussanneile! facebook-ryhmà kuulostaa kyllà hyvàltà idealta, varsinkin jos se pysyy salassa muilta fb-kavereilta. Laitaan sulle Sadie reissun jàlkeen sàhkòpostia. :-)
Cucciola