Miten vaikun saa korvista pois?
Uskaltaako niitä pumpulipuikkoja työntää kuinka syvälle? Lääkäri sano ettei nää tärykalvoja ku niin paljo vaikkua. Nyt mneossa uudelleen korvalääkärille. Pumpulipuikoillako vaan, vai onko teillä jotain muita kikkoja?
Kommentit (30)
hän ne putsaa, mutta huuhtelu vie tietty oman aikansa vastaanotosta. Mutta itse olen saanut tosi pahan tukkeuman pois Audispray-nimisellä liuoksella. Saa apteekista ja siinä on tosi kätevä "tötsä", jolla onnistuu suihkauttamaan korvaan perille saakka. Se on ihan "luomutuote", annostusta uskaltaa lisätäkin. Vanupuikkoa älä käytä, se vaan lykkää vaikun syvemmälle ja tiukempaan, vasta ulkosuulta voi pyöräyttää valuneen vaikun pois.
kannattaa se käydä poistattamassa tk:ssa / neuvolassa. Ihan huuhtelevat korvat, voi olla, että pyytävät "liottaa" niitä etukäteen Remowaxilla tms.
Sen jälkeen ota käyttöön Vaxol
http://www.vaxol.fi/
On oliiviöljypohjainen suihke, jonka voi jättää korvaan.
Miehelläni on pitkän aikaa työn melun ja korvatulppien takia ollut ongelmana korvavaha, mutta Vaxolin myötä ongelma poistui!
jonka pitää poistaa vaikut, tuleeko ne itse sieltä ulos ilman että menee terkkarille?
jonka pitää poistaa vaikut, tuleeko ne itse sieltä ulos ilman että menee terkkarille?
tottakai vaihtelee, mutta kokeilla kannattaa.
lähtee hyvin.
Voi myös käydä lääkärillä tai hoitajalla poistattaan. Meidän esikoiselta on poistettu vaikkua mm. pinseteillä (korvalääkäri) ja huuhtelemalla (hoitaja).
Ottaako se imu ja huuhtelu kipeää??? Pitäisi valita toinen...
Ei lähtenyt (lekurin toimesta) huuhtelemalla, imuri piti kavaa esille. Oli tukossa aika reippaan uiskentelun - oikeastaan hyppisen - seurauksena. Armoton tillitys ja aivan tukossa. Tolkuton määrä vaikkua lähti imurilla. Eli jos tukossa niin en lähtis itse edes yrittämään. Kumpikaan operaatio ei tunnu missään, ei tarvitse pelätä... Mut joku väänsi volumet kaakkoon :)
Itsellä varmaan pitäis käydä lääkärissä tai terkkarilla huuhteluttamassa korvat. Muuten ei vaivaa nuo korvat mutta nukahtaminen on täyttä helvettiä. Selälleen pitää nukkua että saa nukuttua. Pitääkö semmonen lääkärin putsaus varata vai voiko vain mennä päivystykseen?
se huuhtelee ne vedellä että kaikki töhnä tulee pois. Aika ihme ettei lääkäri osannut sulle tuollaista kertoa. Pumpulipuikko työntää sen vaan syvemmälle ja painaa kovemmin kiinni korvakäytävään. Laita edellisenä iltana Remowaxia (siis ennen kuin menet huuhteluun) niin ne irtoaa helpommin.