Miten vaikun saa korvista pois?
Uskaltaako niitä pumpulipuikkoja työntää kuinka syvälle? Lääkäri sano ettei nää tärykalvoja ku niin paljo vaikkua. Nyt mneossa uudelleen korvalääkärille. Pumpulipuikoillako vaan, vai onko teillä jotain muita kikkoja?
Kommentit (30)
suihkun jälkeen, niin lähtee jotain irtikin. Jos vaikku istuu tosi tiukassa, saa apteekista Removaxia, jolla vaikku pehmenee ja irtoaa helpommin.,
tukkeutuu kovaksi palloksi. Paras keino saada se pois on ceridal-öljy. Sitä myydään suihkepullossa korville tarkoitettuna.
Osta apteeekista korvavahaa liuottavaa ainetta, erimerkkisiä löytyy. Käytä ohjeen mukaan parin pv alan ja mene sitten terveysasemalle huuhteluttamaan korvat , siellä he voivat katsoa näkyykö tärykalvo ja huuhdella, jopa fifty fifty liuoksella.
Tuon ceridalin lisäksi. Sehän kyllä on monikäyttöinen, käy ihonhoitoon muutenkin. Mutta remowaxhan pitää käydä huuhteluttaan tai ostaa se pakkaus jossa on se huuhtelupallo mukana ellen väärin muista?
suosittelen minäkin. "kevyen" vahan pehmentää ja valuu pois issekseen. Jos on kovaa/tiukassa niin voi käydä tk:n hoitajalla putsauttamassa, kun on öljyllä ensin liottanut. Pumpulipuikolla ne vaikut vaan painuu sinne syvälle eli pumpulipuikkoa vain ulkopinnoille, ei korva käytävään. Ihme lääkäri jos ei tätä neuvonut.
nyt on removaxit laitettu ja korvat huuhtelutettu terveydenhoitajalla ja ihan erilainen olo ja kuulo on! korvat oli ollu ihan tukossa!
Älä missään tapauksessa ala pelleilemään kynttilöiden kanssa. Voi tehdä totaalista tuhoa, on tutkittu juttu.
Edgar
omista korvista on kyse, ei lapsen. miksi sitä vaikkua sitten on tullut niin paljon? olisiko pitänyt useammin pumpulipuikolla puhditsaa, vai olenko tehnyt jotain muuta väärin?
Liittyy korvakäytävien rakenteeseen yms. Nimenomaan sitä pumpulipuikkoa ei pidä käyttää kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan sanottu. Se vain painaa vaikun tiukemmin sinne korviin.
mieleen on jäänyt joku terveydenhoitaja lapsena joka saarnasi minulle siitä miten paljon vaikkua minulla oli korvissa, katso nyt, hyi miten likaista...
elijos ostan sitä removaxia sellasen pakkauksen missä on se joku pumppupullo, niin sitten ei tarvitse mennä terveysasemalle huuhteluttamaan korvia? vai riippuuko se siitä miten paljon sitä vaikkua on? olisiko paras mennä terveysasemalle joka tapauksessa? ja miten kauan se kestää jos korvalääkäri sen tekee, ehtiikö siinä sitten mitään muuta tekemäänkään? ja onko korvalääkärillä jokin nopeampi tapa poistaa se?
onkohan sitä tosi paljon, kun korvia vähän sattuu ja kutittaa ja kuulo tuntunut viime aikoina huonontuneen...
aika hyvin se lähtee sillä omallakin pumppupullolla, mutta jos sulta ei ole ennen huuhdeltu korvia niin ehkä ekan kerran kandee mennä terveydenhoitajalle. Muuten ei ehkä usko, kuinka lujaa sen veden kuuluu korvaan mennä.
Ja knannattaa ehdottomasti käydä huuhteluttamassa ne korvan ENNEN korvalääkäriä, koska paitsi että huuhteluun menee aikaa, korvien täytyy myös saada rauhoittua ja asettua sen huuhtelun jälkeen ennen kuin niistä näkee kunnolla mitään tai niille voi tehdä mitään.
Ja tulehtuneita korvia ei saa huuhtoa. Nuhat ja vastaavat on hoidettava ensin pois, muuten korvat voi tulla tosi kipeäksi.
lisääkin voi laittaa, luen taas huomenna lisää!
osta apteekista iso huuhteluruisku. Sellainen missä on suppilomainen pää. Kun käyt suihkussa, niin huuhtele samalla korvasi aina silloin tällöin kädenlämpöisellä vedellä.
Varsinkin jos on taipumusta runsaaseen vaikun kertymiseen, niin korvien huuhtelu esim. parin viikon välein pitää korvakäytävät puhtaina.
Suihkussa on helppo huuhdella koska silloin ei tarvitse varoa joka paikan kastumista vedestä. Pari-kolme ruiskullista kumpaankin korvakäytävään riittää. Tietysti jos käytävä on aivan tukkeessa, niin silloin kannattaa huuhdella niin kauan, että korva tyhjenee. Älä myöskään työnnä suppiloa liian syvään, riittää että ruiskuttaa siitä suuaukolta korvakäytävään.
tahmeaaa töhnää korvissa voiko käydä neuvolan th:lla putsauttamassa ne?
Vai mikä ois paras paikka moiseen toimenpiteeseen?
Itseltäni meni kuulo ja th puhdisti vedellä ja taas kuulin.
tököteilläremovaxit korviin parina päivänä ja varaat ajan tk.een korvienhuuhteluun. Mulle ei ole koskaan tullut vaikkua korvaan,mutta suihkutan ne joka aamu suihkulla
Ceridal öljy esim pienellä ruiskulla korvaan parina iltana. Aamulla voi sitten siitä suulta puhdistaa pumpulipuikolla pehmennyttä vaikkua
mun mielestä lääkärin pitäisi kyllä osata putsata ne korvat...
jos tärykalvossa oliskin reikä, infektio vaara