Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v isä haluaa vinkkejä vauvan hoitoon.

Vierailija
25.03.2010 |

Oma äiti ei ole neuvomassa ja tyttöystävän äiti ei halua puhua mulle.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa pärjäät kun alat olemaan ja tekemään juttuja. Älä anna äidin määrätä miten pitää tehdä tai ottaa päävastuuta, synnytyksen jälkeen tee äidin olo helpoksi laittamalla ruokaa ja huolehtimalla kodista kun hän keskittyy ekat kuukaudet lapseen ja imettämiseen. Sinä voit hoitaa vaipanvaihdot jne. Aluksi mennään vauvan rytmillä, nuku kun vauva nukkuu. Jos opiskelet tai olet töissä älä valvo öitä, kotona oleva voi syöttää yöllä jotta jaksat toimia päivällä. Viikonloppuisin voitte vaihtaa vuoroja, mutta itse tein auksi virheen että pullon kanssa nukuttelin yöllä vaikka kävin töissä. Vauva itkee nälkää, vaipanvaihtoa tai väsymystä. Älä päästä vauvaa itkemään liian kauan, tilanne hankaloituu vaan. Opettele nukuttamaan vauva, niin molemmat pääsette jatkossa helpommalla kun ei ole vain yhden osaama asia. Jos yksi tapa ei toimi älä jumitu siihen vaan kokeile toista. Lapsi nukahtaa kuten sinäkin, rauhalliseen liikkeeseen tai hengityksen ääneen, monotooniseen telkkarin ääneen jne. Opettele kokkaamaan, ilahduta äitiä ruualla jotta tämä jaksaa paremmin ja jotta et itse olisi toimettomana ja miettien mitä nyt pitäisi tehdä. Imettämällä vauva saa vastustuskykyä, kestovaipoilla säästätte rahaa ja kantoliinalla saatte tehtyä muitakin hommia lasten hoidon ohessa. Kysy jotakuta opettamaan kestovaippojen ja kantoliinan käyttö jos tuntuu vaikealta. Muista, että pidät äidin jaksamisesta huolta, pidät itse välillä omaa aikaa, keskityt vastuunottooon lapsen kanssa. Muista että vaikka vauva vaatii nyt huomion keskityt naiseesi myös ilman vauvaa, vauva hoitoon välillä. Kun te jaksatte toisianne niin jaksatte paremmin vauvankin kanssa. Asiat oppii tekemällä ja vauvan kanssa niitä oppii kokoajan kuin itsestään. Puolen vuoden tai vuoden päästä huomaat, että rutiinillahan asiat sujuvat ja osaat toimia ihan hyvin, kun itse olet tarttunut toimeen. Isä osaa kaiken saman kuin äitikin, imettämistä lukuun ottamatta.

hiffasin. t17v.

Vierailija
22/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulossa,niin turha mitään käyttäisitte kumia heittää=)Kirjastosta voit katsella vauvakirjoja,joissa kerrotaan ihan perusjuttuja jo odotuksestakin.Yhteiskunnalta saa asumis yms.tukea joa raha-asiat vaivaa=)

Vauvan kanssa on alussa hukassa olipa minkä ikäinen tahansa..vaikka oppaassa lukisi jotain niin vauvat ei toimi sen mukaan.Alku on lähinnä unta,vaipanvaihtoo,itkua ehkä,imetystä tai pulloa..miten onnistuu.Tuo imetyskään kun ei kaikilla onnistu=)Etukäteen perehtyisin perusjuttuihin noista oppaista ja kyllä se arki sitten opettaa miten vauvaa hoidetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lopettaa opintoja. Vauvan äidinkin kannattaa jatkaa heti kun voi.

Sossu auttaa rahojen kanssa: mene heti nyt jo kysymään tuista.

Vauva ei pilaa teidän tulevaisuutta, kunhan vain itse otatte selvää opiskelumahdollisuuksista, tuista, päivähoidosta jne. Kannattaa kuitenkin asettaa vauva etusijalle kaikessa: se palkitsee sitten myöhemmin, saatte tasapainoisen lapsen josta kasvaa fiksu teini ja aikuinen sitten ajallaan.

Vierailija
24/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t17v.

Vierailija
25/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kun noin nuori on. Tuntuu että sinulla ei ole oikein ketään siellä tukena.

Vierailija
26/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ryyppääminen on paras vaihtoehto=)

Oikeesti ryypätä voi vaikka ois vauvakin=)

Kannattaa sopia sekin etukäteen,että kerran kuussa sä hoidat vauvaa ja pääsee äiti ulos ja sama sulla=)elämä ei lopu vauvan tuloon..toki suosittelen nauttimaan sitä alkoholia muualla kuin kotona...vauva kasvaa ja ei kiva lapselle jos isä tai äiti örisee kännissä.

Vierailija
27/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismia aika hauskasti ja myös itkettävästi. Miehen näkökulmasta.

Vierailija
28/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhistuttaakin teitä aluksi.

Vauva tarvitsee unta, kuivan vaipan ja maitoa, maitoa, maitoa! Meillä on neljä lasta, viides tulossa. Yksikään ei ole ollut ns koliikkivauva (että itkisi paljon illalla ja yöllä) ja olen varma, että se johtuu siitä, että kaikki vauvamme ovat saaneet aina itkuunsa maitoa ja sen jälkeen vasta katsotaan, onko vaippa märkä tms.

-Ole synnytyksessä mukana, varaudu siihen, ettei näkemsi ole aina kauneinta maailmassa. Äitiin sattunee paljon, silitä ja huolehdi äidin hyvinvoinnista. Pysy itse rauhallisena, jos itkettää, niin itke, mutta älä ole hysteerinen.

-Ole kärsivällinen äidin ja vauvan suhteen, myös äiti saattaa itkeä, vaikka et ymmärrä miksi. Se on silti normaalia, sillä hormoonit tekevät kummallisia asioita elimistössä.

-Huolehdi omasta ja äidin ruuan saannista myös. Nälkäisenä kellään ei ole kivaa ja äititarvitsee paljon energiaa tuottaakseen maitoa.

-Nukkukaa aina kun mahdollista. Juhlimaan ehtii kyllä, kun vauva on hieman vanhempikin, jo muutaman kuukauden päästä helpottaa yösyötöt jne.

-Muista , että äidin vartalo muuttuu synnytyksen jälkeen: maha ei painu kasaan viikossa eikä kahdessa (no, jollain voi litistyäkin, mutta yleensä turvotus ja venynyt iho ei ihan heti palaudu), rinnat turpoavat kivan suuriksi, mutta ovat ehkä arat, kipeät ja niissäkin iho voi venyä. Alapää muuttuu ulkoisesti ja sisäisesti, seksi ei ehkä ole maailman kiinnostavin asia muutamaan viikkoon, älä silti painosta. Äiti voi olla väsynyt ja kiukkuinen eikä jaksa laittaa aina ripsiväriä.. Rakasta ja paijaa silti, jotta hän saa voimia ja jaksaa olla lapsen kanssa.

-osta äidille lahja, kun vauva on syntynyt..

Pikkuasioita, mutta voivat olla hyvinkin merkityksellisiä, kun ovat ajankohtaisia:).

JA HUOMENNA MENET KOULUUN!!! Hyvää jatkoa!

T: Jaksava kotiäiti jolla huolehtiva aviomies.

Vierailija
29/29 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksella kirjoitettu, porvoolainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän