Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeä neuropsykologi

Vierailija
24.03.2010 |

Olin palautekeskustelussa lapseni tutkimuksista. Tämä neuropsykologi vastasi kesken palaverin omaan kännykkäänsä. Soitettiin päiväkodista että lapsi on kuumeessa. Soitti samantien miehelleen joka ei päässyt hakemaan lasta. Jätti sitten tämän lapsemme palautepalaverin kesken jotta pääsee heti hakemaan sen oman muksun päiväkodista. Ei voinut odottaa sen puolta tuntia että olis saatu se palaveri loppuun.

Nyt mietin soitanko ja varaan uuden ajan palautepalaverille. Mitä itse tekisit?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisissa tapaamisissa. Mitä minä olen käynyt pk.ssa/psykologilla juuri vastaavissa tapaamisissa yms. niin ei kellään ole koskaan henk.koht.puhelimet päällä.

Vierailija
42/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli soittavat sitten kaikki puhelimet läpi jos tarvitsee hakea kesken päivän pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhasta soitettiin, että lapsi kipeä. Pyysin, että olisin saanut mennä tuolle luennolle minkä perheneuvola tarjosi. Ei käynyt, vaan lapsi oli pakko hakea heti, eikä kahden tunnin päästä.

Vierailija
44/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait kukaan mistään ammatista voi vaan saman tien painella pihalle, kun päiväkodista inahdetaan?? Meillä jos työntekijä tekisi niin (tämä tarkoittaisi liikkeen sulkemista) tulisi potku perseelle samantien!!! Eli kyllä useimman täytyy odottaa joku tuuraamaan ja ilman muuta olisi neuropsykologin hoitaa kesken ollut tapaaminen loppuun. Olettehan tekin joutuneet järjestämään aikaa omasta elämästänne päästäksenne sinne.. Kuumeinen lapsi voi varmaan sen tunnin puolitoista maata omassa päiväkodin sängyssään. Ei herranen aika!

Vierailija
45/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiryhmän työllisyysharjoittelijalle muutamaksi tunniksi kun soitettiin, että lapseni on sairas.

Luuletteko, että teidän lapsenne merkitsee minulle paskaakaan siinä vaiheessa kun omani sairastuu. Minulla on oikeus lähteä heti ja jos tilalle ei saada ketään, ei ole minun ongelma.

Ryhmä oli 17 vuotiaan tytön vastuulla 4 tuntia, kunnes toisen ryhmän iltavuorolainen ehti kaveriksi kun hänen ryhmänsä lapset oli haettu.

Vierailija
46/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään järin joustavalta kuulosta. Minä minä minä...

Totta ihmeessä oman sairaan lapsen saa hakea kotiin. Muakin olis ärsyttänyt sun tilanteessa suunnattomasti mutta ei voi mitään, varattava uusi aika.

Vierailija
47/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä Suomessa mennyt touhu omituiseksi. Pitäskö teistä kirurginkin pystyä jättämään hommansa kesken. Tai just jotkut pienet liikkeet - laput luukulle vaan, jos lapselle nousee kuume.

Ei tuollaisissa tehtävissä olevan ihmisen pitäisi pystyä jättämään hommiaan kesken, kun lapselle on noussut vähän KUUME. Siis kyseessä ei mikään onnettomuus tai vakava sairastuminen.

Asun Keski-Europpassa ja täällä tulisi tuollaisesta touhusta potkut persiille. Tosin täällä on tarhan täditkin sen verran näppäriä, että osaavat laittaa lapsen lepäämään ja antaa sille ensiavuksi vanhempien tuomaa kuume/särkylääkettä.

Toki ilmoittavat vanhemmille, että lapsi kipeä, että jos onnistuu, niin voi tulla hakemaan aikaisemmin.

En enää ihmettele, että Suomessa työnantajat syrjii pienten lasten vanhempia. Noin "oikeudet" on menneet aivan liian pitkälle.

Ap - minä laittaisin psykologin esimiehelle valitusta menemään, varsinkin kun noin pitkästä matkasta tuutte.

Vierailija
48/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeus lähteä heti ja jos tilalle ei saada ketään, ei ole minun ongelma.

Haluaisin mielelläni nähdä lakipykälän mikä oikeuttaa työntekijän liukenevan työpaikalta niin nopeasti, ettei töitä saa järjestettyä muille/muilla tavoin tai pahimmassa tapauksessa vaikka liikkeet suljetaan. Laittakaa kehiin, pliis!

Vierailija
49/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeus lähteä heti ja jos tilalle ei saada ketään, ei ole minun ongelma.

Haluaisin mielelläni nähdä lakipykälän mikä oikeuttaa työntekijän liukenevan työpaikalta niin nopeasti, ettei töitä saa järjestettyä muille/muilla tavoin tai pahimmassa tapauksessa vaikka liikkeet suljetaan. Laittakaa kehiin, pliis!

Mammat huutaa, että he kyllä hakevat lapsen heti ja jättävät muut hommat. Mutta kun oma lapsi jää päiväkodissa ilman hoitajaa epäpätevän käsiin, niin heti älähdetään.

Kuulkaas mammat. Se päiväkodin täti on myös äiti ja hän lähtee ihan samalla lailla hakemaan omaa lastaan ja ei todellakaan paskaakaan välitä teidän lapsistanne sillä hetkellä.

Se on työnantajan ongelma jos ei saa siihen ketään. Hakekoot mammat lapsensa pois jos minä lähden hakemaan omaa lastani. Ei vois vähempää liikuttaa, miten teidän lapsillenne käy.

Vierailija
50/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat huutaa, että he kyllä hakevat lapsen heti ja jättävät muut hommat. Mutta kun oma lapsi jää päiväkodissa ilman hoitajaa epäpätevän käsiin, niin heti älähdetään. Kuulkaas mammat. Se päiväkodin täti on myös äiti ja hän lähtee ihan samalla lailla hakemaan omaa lastaan ja ei todellakaan paskaakaan välitä teidän lapsistanne sillä hetkellä. Se on työnantajan ongelma jos ei saa siihen ketään. Hakekoot mammat lapsensa pois jos minä lähden hakemaan omaa lastani. Ei vois vähempää liikuttaa, miten teidän lapsillenne käy.

Kuume on pikkusen liian pieni syy jättää 20 lasta heitteille..

Vierailija
51/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo. Eikö ole vähän naurettavaa, että ensin väitätte, että lapsi pitää lähteä hakemaan heti ja mikään työ ei ole korvaamaton.

Mutta annas kun oma pilttinne jää huonoihin käsiin ja heittelle niin ääni muuttuu kellossa.

Kyllä lapseni kuume on juuri sellainen, että en odota edes puolta tuntia, saati sitten kahta tuntia. Me vaadimme, että kipeä lapsi haetaan heti, mutta odotan myös, että voin lähteä itse samantien.

Voitte hakea lapsenne kesken päivää pois jos hoito ei miellyt. Mutta mites se olikaan. Teidän työnne on niin korvaamatonta, että ette voi olla sieltä tuntiakaan pois.

Pahimpia on nää virikemammat. Perse ei nouse sohvalta ja ei viitsittäisi millään hakea pilttiä kesken päivää pois.

Mammat huutaa, että he kyllä hakevat lapsen heti ja jättävät muut hommat. Mutta kun oma lapsi jää päiväkodissa ilman hoitajaa epäpätevän käsiin, niin heti älähdetään. Kuulkaas mammat. Se päiväkodin täti on myös äiti ja hän lähtee ihan samalla lailla hakemaan omaa lastaan ja ei todellakaan paskaakaan välitä teidän lapsistanne sillä hetkellä. Se on työnantajan ongelma jos ei saa siihen ketään. Hakekoot mammat lapsensa pois jos minä lähden hakemaan omaa lastani. Ei vois vähempää liikuttaa, miten teidän lapsillenne käy.

Vierailija
52/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo. Eikö ole vähän naurettavaa, että ensin väitätte, että lapsi pitää lähteä hakemaan heti ja mikään työ ei ole korvaamaton. Mutta annas kun oma pilttinne jää huonoihin käsiin ja heittelle niin ääni muuttuu kellossa. Kyllä lapseni kuume on juuri sellainen, että en odota edes puolta tuntia, saati sitten kahta tuntia. Me vaadimme, että kipeä lapsi haetaan heti, mutta odotan myös, että voin lähteä itse samantien. Voitte hakea lapsenne kesken päivää pois jos hoito ei miellyt. Mutta mites se olikaan. Teidän työnne on niin korvaamatonta, että ette voi olla sieltä tuntiakaan pois. Pahimpia on nää virikemammat. Perse ei nouse sohvalta ja ei viitsittäisi millään hakea pilttiä kesken päivää pois.

että mä haluun nähdä lakipykäliä, jotka oikeuttaa työpaikalta liukenemiseen niin, että työt jää hoitamatta. Oli se äiti neuropsykologi tai tarhantäti tai vaikka kaupan täti.

Että etsikää, prkl, se lakipykälä!!! Ja katotaan sitten tätä asiaa uudestaan.

Vierailija
53/62 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun pyydetään faktoja, niitä ei löydy.

Faktat esiin nyt tai sitten loppuu tämä lässytys tästäkin aiheesta. Hitto soikoon!

Vierailija
54/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni kuumekouristelija, joten jos saan soiton kuumeesta, säntäisin neuropsykologina kotiin kesken minkälaisen tilanteen tahansa. Meillä kun on oltava sitten roimemmat kuumelääkkeet ja myös kouristusta helpottavat supot saatavilla ja päiväkoti ei ole silloin oikea paikka odottaa edes sitä puolta tuntia.

Vierailija
55/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodillamme on myös toive, että periaatteessa ei lääkkeitä päiväkotiin, muuta kuin lääkärin määräämät tietyt jutut, mutta eivät halunneet vastuulleen esim. kouristussuppoja.

Vierailija
56/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kohdassa kun päivähoidosta on soitettu, että lapseni on sairas. Haen sairaan lapseni heti kotiin, olen sitten missä tahansa työtehtävässä. Ikinä ei ole työpaikalla asian suhteen kenellekään vastaavassa tilanteessa mitään sanottu. Jatkohoidon sitten yritän järjestää toisin, kuin itse kotiin jäämällä -jos mahdollista. Työantaja tietää sen, joten siksi kai ihan tyytyväinen tällaiseen järjestelyyn.

En edes haluaisi jättää sairasta lasta melun ja hälyn keskelle hoitoon, kun lepo on kuitenkin sen paras lääke aina.

Mutta minulle toisaalta lapseni ovatkin maailman tärkein asia.

Vierailija
57/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pysty edes vastaamaan puhelimeen välttämättä heti. Olen opettaja ja usein on sellaisia parin tunnin pätkiä, että en ole puhelimen päässä. Toki sitten pääsen puhelimeen ja lähtemään. Oppilaita ei tietenkään voi jättää yksin, mutta toistaiseksi asia on järjestynyt.

Vierailija
58/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todennäköisesti toiminut ko. tilanteessa ihan samoin. En välttämättä siksi, että pääsisin sillä punaisella sekunnilla hakemaan lastani hoidosta, vaan siksi, että en todellakaan voi rynnätä työstäni suoraan ovesta ulos hakemaan lasta hoidosta, vaan minun pitää huolehtia siitä, että esim. toimistotyöntekijä ja sen päivän lasten sairaanhoitajat tietävät minun lähteneen, jotta sitten voivat mahdollisuuksien mukaan peruuttaa sen päivän myöhemmin tulevien potilaiden aikoja. Jos annan ensin palautteen loppuun ja sen jälkeen hoidan nämä muut asiat, kuluu helposti ainakin tunti-puolitoista ennen kuin pääsen lähtemään. Ap jo varmaan toivottavasti on varannut uuden ajan, mikäli jokin jäi mieltä painamaan! Itse pyrkisin kyllä palaamaan asiaan vähintäänkin puhelimitse.

Vierailija
59/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on antanut lääkärille oman arvionsa ja lääkäri sitten päättää mitä tehdään. Kiskaisit vaan herneen nenääsi koska asia on sinulle tärkeä. Ikävää että noin sattui, mutta jos käytännön kannalta ajatellaan asiaa, tuo ei ollut mikään maailman isoin juttu.

Vierailija
60/62 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näiden kuuden vuoden aikana, jotka lapsi on hoidossa ollut, ei ole koskaan soitettu minulle jos lapsi on sairastunut kesken hoitopäivän. On sitten työpäivän jälkeen hakiessa ilmaantunut, että lapsella on korkeaa kuumetta tai niin kova yskä että yskii koko ajan eikä saa nukutuksi päikkäreillä, kerran oli ompelua vaativa haava ja kerran nilkkamurtuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan