hiihtoa harrastavat, paljonko kestää 10 km?
Mulla meni tänään noin 47 min. Ekaa kertaa pitkään pitkään aikaan hiihdin 10 km.. Aloitin tänä talvena hiihtämään enemmän ja olisinko kuukauden ehtinyt tässä hiihdellä 1-3 kertaa viikko 3 km:n lenkistä 6-7 km lenkkeihin.
Kommentit (61)
10 km tunnissa on perinteiseksi aika kova vauhti. Toki on kiinni ruumiinrakenteesta: pitkäraajainen mies menee väkisin lujempaa kuin samankuntoinen, pienempi ihminen.
hiihtänyt, mutta ainakin 3.3 km hiihdin pertsalla ihan samaa vauhtia kuin luistellen (no kelit ja kunnon nousu voi osittain selittää), mutta joka tapauksessa uskon, että tuntiin vetäisin 10 km pertsalla. ap
Kun hiihtäjällä on tekniikka kunnossa ja kohtalainen kunto niin matka taittuu samaan tahtiin kuin polkisi kevyesti polkupyörää.
Jumalauta täytyy ihmetellä teidän loogisuutta.
Pysähtykääpä joskus miettimään asioita KÄYTÄNNÖN kautta. Ei tarvitse olla matemaatikko tai hiihtäjä ratkaistakseen tämän pulman.
Kun hiihtäjällä on tekniikka kunnossa ja kohtalainen kunto niin matka taittuu samaan tahtiin kuin polkisi kevyesti polkupyörää.
Jumalauta täytyy ihmetellä teidän loogisuutta.
Pysähtykääpä joskus miettimään asioita KÄYTÄNNÖN kautta. Ei tarvitse olla matemaatikko tai hiihtäjä ratkaistakseen tämän pulman.
ap
hiihdän yleensä n. 7 km:n lenkin, johon menee paria minuuttia vajaa tunti, mutta siihen sisältyy 4 kertaa 3 minuutin pätkä kävelyä ja 6 suojatien ylitystä, joissa on otettava sukset jalasta.
hiihdän yleensä n. 7 km:n lenkin, johon menee paria minuuttia vajaa tunti, mutta siihen sisältyy 4 kertaa 3 minuutin pätkä kävelyä ja 6 suojatien ylitystä, joissa on otettava sukset jalasta.
eikö teillä päin ole parempia lenkkejä? ap
Just kävin kellottaa. 40 min ja 10 km. Aika tasainen latu mut suht reippaasti sai vetää. Hiitäny oon tänä talvena noin 50 km. Tosin vedän puolikkaan maratoonin 1.35 painoo on nyt 85 kg.
Eniten vauhtiin vaikuttaa se, onko luistelu- vai pertsavälineet.
Juoksen kympin 50 minuuttiin, mutta hiihtäessä menee varmasti 90min. Ei ole tekniikka eikä voitelut hallussa.
Mulla menee kymppiin perinteisellä ainakin 1 tunti 45 minuuttia. Oon kyllä täällä korvessa hiihdellyt ihan pikkuteiden varsia pitkin ja karttapaikasta sitten laskenut matkan. Kävellen menee kymmeneen kilometriin 2,5 tuntia. Huono kunto?
kuinka usein voitelette suksianne ja olisiko mitään yleispätevää voitelua "säälle kuin säälle" Kuntohiihtelijä kyseessä luistelusuksilla
Kai toi 25 minuuttiin pitäis vetää, jos meinaa pärjätä.
Tänään +1 asteen kelillä 26km luistelemalla. Aikaa meni 1:29:30 ja keskivauhti 17,4km/h.
1.03 reilu 12 kilsaa. Pakkaskeli, reenitauko aerobisesta ja kankeella tekniikalla. Hyvällä kelillä viime vuonna 53 min. Ja pertsaa. Vapaalla menee joku 14 km 54 minuuttiin
No itselläni menee 5km 16min ja 10km 34min, olin neljä vuotta sitten omassa iässä kainuun 3. paras hiihtäjä.
Johaugilla meni tänään 25minuuttia. Miehillä toki menee nopeammin.
verrata aikoja vaan suuntaa antavasti. Aivan kuin moni olisi luullut, että veren maku suussa olisin kymppini hiihtänyt, ihan letkeetä harjotteluvauhtia reidet kipeänä sunnuntaisesta salitreenistä hiihtelin. Ekaa kertaa tosiaan kun 10 km pitkästä aikaa hiihdin. Tuopa on varmaan ihan OK harjoittelulenkki, jos vielä pitää hiihtokelejä. Paitsi aika vaikea maastoinen.