Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11cm mies featuring: Miksi mammat eivät mene töihin ja anna miesten hoitaa vauvojaan?

Vierailija
23.03.2010 |

Imettäminen on huono tekosyy nykyaikana.

Nyt hyviä syitä tänne miksi miehen on parempi käydä töissä ja vieraantua lapsista?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa. Ja saadaan talous järjestymään. Eli sama kuin oma jääminen kotiin!

Mutta ukko tienaa enempi niin ei taida onnistua?

Terkuin 4 lasta, talolaina, 2x opintolaina, autolaina..

Oma mies ihmetteli muutenkin miksi lapset tarhasta pois kun jäin äitiyslomille. ;)

Vierailija
22/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nykyaikana vauvalle voi syöttää mitä vaan, tai nykyaikana vauva voi yhtä hyvin käyttää korviketta? Mistäs sinä sen tiedät, miten hyvin kukakin haluaa vauvansa hoitaa?

Entä jos äidin on myös helpompaa olla pidempi aika pois töistä kuin miehen? Entä mitä järkeä on jakaa niin, että toinen on poissa synnytyksen tienoilla kuukausia, ja sitten toinenkin joutuu olemaan pois kuukausia? Miksei sama töistäpoissaolo voi kohdistua vain toisen vanhemman työhön? Minusta se on paljon loogisempaa ja fiksumpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne syyt ovat kylläkin moneen kertaan todistetut.

Vierailija
24/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko selittää enempää?

Tällä systeemillä me saamme kaiken: lapsi hoidetaan kotona ja meillä on omistusasunto.

Jos tekisimme toisinpäin, niin asuisimme vuokralla jossain kaupungin kaksiossa ja silti joutuisimme tinkimään kaikista ostoksista.

Vierailija
25/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en kyllä kärsisi 9 kuukautta ja vielä hirveitä synnytystuskia päälle vain, jotta voisin luovuttaa vauvan saman tien jollekin muulle.

Ja sitäpaitsi äiti on parempi hoitaja pienelle vauvalle. Yleensä.

Vierailija
26/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy se imetys. Tekee aika luonnolliseksi sen, että äiti jää kotiin eikä isä. Tottakai isä voi hoitaa ruokinnan korvikkeilla, mutta miksi niin pitäisi tehdä, jos voi myös imettää. Sillä tavallahan se luonnollisimmillaan hoituu (ja halvimmillaan).

Vierailija
27/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen kantaa sen vauvan kehossaan, synnyttää ja imettää, josta seuraa että hän elää symbioosissa vauvansa kanssa. Ja tämä on vauvan etu.

Mutta jos mies haluaisi jäädä kotiin hoitamaan vauvaa sitten kun vauva syö jo kiinteitäkin, kyllä mä voisin töihin lähteä. Mun mies vaan ei halua.

Vierailija
28/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi parempi, että nainen käy töissä ja mies jää kotiin? Yhtä lailla se työssäkäyvä vieraantuu lapsesta. Meillä ainakin oli luontevampaa äidin jäädä kotiin sen äitiysloman jälkeen. Ei kai siinä sen kummempaa syytä tarvitse olla.

Vierailija
29/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen oli pakko lähteä sillä äitiysloman pituus oli 3kk. Minusta tuli kelpo kansalainen.

Vierailija
30/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kyllä mies jää koti-isäksi ja minä jatkan koulua. Mies on työtön ja minä opiskelija joten aika luonnollisesti menee niin. Koti-isä on siis mieheni tuleva ammatti. :)

Ja olen ylpeä siitä!

Vierailija
31/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne syyt ovat kylläkin moneen kertaan todistetut.

Taitaa olla 70-luvun tutkimuksia. Sovinistien maksamia tekeleitä joiden hedelmät siintää vieläkin monien mammojen mielissä.

Yksinkertaisin syy taitaa olla se ettei mammoja kiinnosta työnteko ja mies saa raataa sekä vieraantua pennuistaan. Päivät sitten provoillaan av-palstalla vaikka tiskiallas on täynnä tiskattavaa.

Vierailija
32/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontulo on ensinnäkin todella yksilöllistä. Mutta kysynpä, kuinka kuvittelit työnteon onnistuvan siinä samalla kun maito nousee rintoihin ja todellakin on PAKKO pumpata maito rinnoista pois useinkin. Miten sen teet työaikana ja millainen työyhteisö sellaisia taukoja hyvällä katsoisi jne.. Ja äidinmaito antaa lapselle mm. vasta-aineita ja suojaa taudeille sekä imetys tukee myös lapsen henkistä kehitystä paremmin kuin pulloruokinta. Tästä asiasta on tutkimuksia, joten perehdy asiaan ennen kuin olet jotain mieltä asiasta. Vai oletko asiaa selvästikin mustavalkoisilla miehenaivoilla pohtineena sitä mieltä, että äidinmaito joutaa vaikka viemäriin, on turhaa ja tekaistu tekosyy lapsen hoidossa?

En väheksy vastikkeella ruokkimista tai äitejä, jotka eivät syystä tai toisesta imetä, mutta IMETYS ON VARSIN PERUSTELTU SYY JÄÄDÄ KOTIIN HOITAMAAN VAUVAA. Päätöksen tekee kuitenkin jokainen itse, toivottavasti epäitsekkäästi ja lapsensa parhaaksi. Asiat eivät ole aina yksiulotteisia

Vierailija
33/101 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut vauvaamme siitä lähtien.

Tuli aivan paha olo näitä mielipiteitä lukiessa.

Vauva ei tee eroa äidillä tai isällä. Kunhan on ihminen joka huolehtii ja hoitaa.

Rintamaitoa olen ostanut eräältä imettävältä äidiltä. Sain vihjeen suhteilla. Ostan maitoa häneltä. Maitoa tulee paljon.

Nämä homovihjailut ovat surkeita ja asiattomia kommentteja. Huonoa huumoria ja mautonta.

En nyt haluaisi sanoa tätä, mutta kyllä tässä paistaa äitien itsekkyys selvästi lävitse. Oma vaimoni olisi varmasti hyväksynyt jaon. Hän olisi hoitanut vauvaa 5kk ja minä loput 5kk.

1v olisi mennyt päivähoitoon ja molemmat töihin sillä vuokramme on todella kallis. Joudunkin nyt toukokuussa muuttamaan pois tästä, sillä minulla ei ole varaa asuntoon leskenä.

Paha mieli tuli näitä viestejä lukiessa.

Nykypäivänä myös naisen tehtävänä on elättää perhe.

T: Leski-isä

Anteeksi nyt vain. Tarkoitan sitä todella.

Minä en haluaisi miestä lasta hoitamaan, sillä töihin paluu ahdistaa mieltäni.

Nimim. kotiäitinä jo 2 vuotta

Vierailija
34/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uusia tutkimuksiakin näistä asioista on. Ja nariseva mies: Ota lapsillesi äidiksi nainen, joka hoitaa kodin ja lapset sekä äitiyslomalla, että työn ohessakin. Äläkä suotta unohda omaa osuuttasi arkiaskareissa, ne kuuluu sullekin. Ole kotona enemmän ja harrasta ja ole poissa kotoa vähemmän, niin et vieraannu lapsistasi. Tuo kommenttisi jos joku on laiskan velliperseen tekosyy.

Vierailija
35/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uusia tutkimuksiakin näistä asioista on. Ja nariseva mies: Ota lapsillesi äidiksi nainen, joka hoitaa kodin ja lapset sekä äitiyslomalla, että työn ohessakin. Äläkä suotta unohda omaa osuuttasi arkiaskareissa, ne kuuluu sullekin. Ole kotona enemmän ja harrasta ja ole poissa kotoa vähemmän, niin et vieraannu lapsistasi. Tuo kommenttisi jos joku on laiskan velliperseen tekosyy.

Menisit sinäkin töihin ja antaisit isän välillä hoitaa kotia. Moni nainen ei välitä itsestään. Imetys on tosiaankin huono syy ja naista alistava syy. Naiset pitäkää puolenne, miehet tekevät kaikkensa alistaakseen naista!

Vierailija
36/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin haluan mieluummin imettää vauvaani kuin käyttää senkin ajan työntekoon. Mies on onneksi samaa mieltä. Ja mies saa kyllä vapaasti osallistua vauvan ja kodinhoitoon kotona ollessaan, en kiellä enkä rajoita ollenkaan.

Menisit sinäkin töihin ja antaisit isän välillä hoitaa kotia. Moni nainen ei välitä itsestään. Imetys on tosiaankin huono syy ja naista alistava syy. Naiset pitäkää puolenne, miehet tekevät kaikkensa alistaakseen naista!

Vierailija
37/101 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ihmetys alistaa naista. Kaikkea sitä saakin lukea. Ei taida olla ihmisella ihan kaikki kohdallaan, jos maailman luonnollisin asia tuntuu alistamiselta. Mitähän varten sitä maitoa sieltä tulee -ehkä siksi, että sillä voi ruokkia sitä vauvaa. Joten miksi sitä ei sitten tekisi, se on kaikkien hyväksi, ja mikä tärkeintä; varsinkin vauvan.

Vierailija
38/101 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyskin muuttuu osa-aikaiseksi eli rinnat kyllä tottuu osa-aikaiseen imetykseen hyvin. 8h ei ole pitkä aika vaikka ensimmäisinä viikkoina se tuntuukin kamalalta. Rinnat tottuu. Eli ap on sinällään oikeassa.

Vierailija
39/101 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koita nyt ymmärtää, että monessa perheessä mies ei edes halua jäädä kotiin! Tai sitten taloudellinen realiteetti on se, että miehellä esim. 3 kertaa parempi palkka, ja naisen palkalla ei esim. hoitovapaan aikana asuntolainaa makseta = ei elätetä perhettä.

Olen hoitanut vauvaamme siitä lähtien.

Tuli aivan paha olo näitä mielipiteitä lukiessa.

Vauva ei tee eroa äidillä tai isällä. Kunhan on ihminen joka huolehtii ja hoitaa.

Rintamaitoa olen ostanut eräältä imettävältä äidiltä. Sain vihjeen suhteilla. Ostan maitoa häneltä. Maitoa tulee paljon.

Nämä homovihjailut ovat surkeita ja asiattomia kommentteja. Huonoa huumoria ja mautonta.

En nyt haluaisi sanoa tätä, mutta kyllä tässä paistaa äitien itsekkyys selvästi lävitse. Oma vaimoni olisi varmasti hyväksynyt jaon. Hän olisi hoitanut vauvaa 5kk ja minä loput 5kk.

1v olisi mennyt päivähoitoon ja molemmat töihin sillä vuokramme on todella kallis. Joudunkin nyt toukokuussa muuttamaan pois tästä, sillä minulla ei ole varaa asuntoon leskenä.

Paha mieli tuli näitä viestejä lukiessa.

Nykypäivänä myös naisen tehtävänä on elättää perhe.

T: Leski-isä

Vierailija
40/101 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies elättää parempipalkkaisena naisen. Nainen on valinnut itselleen miehen, joka ansaitsee paremmin kuin hän ja kun nainen on kotona kevyessä kotityössä mies on poissa lapsien luota päivät ja maksaa asuntolainat ja autot myös naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi