Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Neuvolakäyntien lukumäärä, Hki
23.01.2010 |
Ensimmäinen neuvolakäyntini oli raskausviikolla 8, nyt on rv 20 ja toista käyntiä (joka on viikolla 22) odotellaan yhä. Jotenkin käyntien vähyys tuntuu hieman hassulta, mutta koska odotan ensimmäistäni ei ole mitään mihin verrata. Oletan että kaikki on mennyt hyvin, koska liikkeetkin ovat tuntuneet jo viikolta 16 ja olo on hyvä, eli en ole viitsinyt nostaa äläkkää, mutta hieman on unohdettu olo. Ultrassa olen toki käynyt viikolla 11 ja rakenneultra on parin päivän kuluttua, eli eipä tässä huolta. Kiinnostaisi silti tietää kuinka usein muilla Helsingin alueella asuvilla (tulevilla)äideillä on neuvoloita ollut..? Ja missä vaiheessa ensimmäinen lääkärikäynti on?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Minulla oli eka neuvola rv8, sitten eka ultra, siinä välissä yksi "ylimääräinen" neuvola, johtuen riskiraskaudesta, sitten toinen ultra ja toinen neuvola rv 23, jolloin sain kelaa varten raskaustodistuksen. Ensimmäinen lääkäri on yleensä rv 26, seuraava neuvola rv 32 ja tämän jälkeen taisi olla seuraava lääkäri rv 36 (jolloin päätetään synnytystavasta) ja sitten taisi olla neuvola kerran viikossa, kunnes lapsi syntyy. Muistaakseni jossakin vaiheessa neuvoloita oli n. 2 viikon välein, mutta en muista milloin. Näin siis oli viime vuonna koillis-helsngissä. Neuvolakäyntejä on ainakin minun mielestäni aivan liian vähän. Varsinkin esikoista odottaessa olisi ollut paljon kysymyksiä ym. ja olisin toivonut muutenkin tiiviimpää seurantaa...