Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?
Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.
Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.
En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.
Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.
En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.
Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.
Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.
Kommentit (300)
turhaa tavaraa ei osteta, ts ostetaan vasta kun tarvitaan, ei varmuuden vuoksi. vauvallamme ei esim ole ollut sitteriä :D
ostan esikoiselle uutana tarjouksista (just vähän aikaa sitten löysin anttilan kekusvaraston tyhjennysmyynistä vedenpitävän tuulipuvun 8 eurolla!! ja kevät takin 8 eurolla kans!!) jne ja kierrätän ne sitten nuoremmilla lapsilla kirpparilta ostan kans tarpeeseen kun sellainen kohdalle sattuu =) mut oo aika laiska niitä kiertelemään.. =(
joo ja valitettavan moni ihmettelee kun kirrätän kaikki kartonki- (varsinkin maito yms. tölkit..??) pien metallin ja lasin..
laittamaan pesupähkinän pimpuliin ja puhdistamaan sitten tekstiilit! Todella kätevää! Kaulaliinat puhdistin pikavauhtia, kun pidin kaulaliinan toista päätä etupuolella ja toista takapuolella ja sitten siitä pari kertaa vetäisin edestakaisin. Sai koko perhe puhtaat kaulaliinat syksyksi ihan suitsait!
Pyyhin pöydälle kaatuneen pillumehun valumat äsken pimpulillani. Lapset sottaa niin helposti, mutta pimpulilla saa roiskeet pois ennen kuin kuivahtavat kiinni pintoihin. Se pillumehu valuu niin helposti, jos jää sinne mehusäiliöön alipainetta ja kun päästää kädestään pöydälle, niin hörppii ilmaa ja roisii pillumehut pitkin pöytää. Vieraatkin ihmettelisi, jos olisi meillä vanhat pillumehut kuivaneet pöytään kiinni.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2012 klo 20:40"]
Pimpulatupoista saa todella kauniita joulukoristeita ikkunaan.
[/quote]
Jos ottaa sen pimpulin vaikka vanhanmallisesta siteestä, niin jouluinen väri toimii jonkun aikaa. Pitää vaan olla riittävän tuoretta tavaraa tai sen verran kostea kämppä, että kondensoituu ikkunalle ja pitää värin heleänä.
Mä en vieläkään tiedä, mitä ovat eteläamerikkalaiset hikiliinat?? Oon nyt kolme vuotta odottanut, että joku kertoisi?
Alkaa perse puutua.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:08"]
Pyyhin pöydälle kaatuneen pillumehun valumat äsken pimpulillani. Lapset sottaa niin helposti, mutta pimpulilla saa roiskeet pois ennen kuin kuivahtavat kiinni pintoihin. Se pillumehu valuu niin helposti, jos jää sinne mehusäiliöön alipainetta ja kun päästää kädestään pöydälle, niin hörppii ilmaa ja roisii pillumehut pitkin pöytää. Vieraatkin ihmettelisi, jos olisi meillä vanhat pillumehut kuivaneet pöytään kiinni.
[/quote]
Meillä pillumehut päätyvät aika usein automatkalla takapenkille, ja niiden putsaaminen on melkoisen haastavaa. Pimpulilla jos yrittää pyyhkiä saati jynssätä, niin sinne jää erilaista sotkua pimpulista. Toimis varmaan paremmin jos olis vaaleat penkin, mutta mustissa penkeissä pimpulista jäänyt nöyhtä vain pahentaa tilannetta ja se jää just siihen tahmaiseen vähän kuivahtaneeseen pillumehuun kiinni.
Mies ajatteli, että on helpompi vaihtaa koko auto, kun se takapenkki on jo tehnyt tehtävänsä kahden lapsen osalta ja pillumehua on imeytynyt sen verran paljon takapenkkiin, että se tuoksahtaakin jo vienosti. Jonnekin nettisivustolle laittoi ilmoituksen. Vaan ei ollut äijä oikein rehti, kun kirjoitti ettei sillä ole poljettu luu pohjassa pitkin teitä. Kaks lasta kumminkin...
En tajua miten oon voinu tän ketjun missata vaikka oon hengannu aaveella vuodesta 2003. Ehkä se oli toi aneeminen otsikko. Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Tosi hyvät naurut sain!!!
Vedet silmissä täällä tirskun tälle ketjulle. Vkl:n pelastus!!
Mites oliskos nyt syyssiivouksen aika?
Cameron Diaz tekee mainion auton tuulilasin puhdistuksen pimpulilla elokuvassa The Counselor. Suosittelen katsomaan, huippupimpulointia!
Joko on syksyn suursiivoukset aloitettu?
Jollakin nostalgian nälkää tänään? :D
Vierailija kirjoitti:
minä en kyllä kertoisi kenellekkään jos pimpulilla pyyhin hanat ja pöntön nupit, voisi vieraat käydä vähiin.
Olen kertonut mökille pamahtaneille yllätysvieraille siivousniksini. Ei ole kukaan käynyt enää pitkiin aikoihin.
Kokeilkaapa auton tuulilasin pyyhkimiseen. Toimii!
Säästösyistä on asuttu 1h+k asunnossa kolmihenkinen perhe. Tv-tä on saanut katsella vain langattomilla kuulokkeilla, ettei häiritse muita. Hyvin pienen vastikkeen vuoksi on jäänyt paljon rahaa elämiseen.
Kaikki ruoka on ollut oma tekemää, myös leipomukset. Valmisjuttuja ei meillä ole koskaan harrastettu. Ei edes hernerokkaa. Ruoka hävikkiä ei ole ollut lainkaan. Ulkomaan matkoja on ollut aniharvoin, lentoja vieläkin vähemmin. Koko perheen hiukset on itse leikattuja, parturiin ei olla rahoja käytetty. Vaatteet on usein tuunattuja, kaikki sukat parsittuja, froteesukat paikattuja. Ulkona syömistä ei olla harrastettu, joka paikassa on omat eväät mukana. Ikeassa kyllä on aina syöty. Kuntosaleihin ei ole rahaa käytetty. Ulkoilut, juoksemiset ym. liikunta aina ilmaista. .
Kannattaa pyyhäistä töissä kahvion pöytä pimpulilla niin saa nopeasti palata takaisin etätöihin.
up