Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?
Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.
Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.
En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.
Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.
En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.
Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.
Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.
Kommentit (300)
Voisinkin tänä keväänä pestä talon ikkunat pimpulilla niin voi olla että ei tarvi tulevaisuudessa enää ite niitä pestä. Kuivauslastan vois laittaa pepuliin niin tulee yhdellä vedolla puhtaaksi.
Kyllä on typerä ketju. Ei näytä olevan mammoilla rahasta puutetta. Pitäisiköhän leikata noita äitiysrahoja, että kaikki menisivät töihin.
Säästövinkki se on tämäkin. Keskusteluketju on aloitettu 22.3.2010. Vauva.fi-palstalla jaksetaan jankata 12 vuotta vanhoja asioita. Oletteko kaikki vanhoja eläkeläisiä? Vanhat eläkeläiset jaksavat jankata!
Vierailija kirjoitti:
pissimisen jälkeen likavaatekorista onkimaani likaiseen vaatteeseen. Säästyy paperia.
HYI!!!!!!
Kai tämä on vitsi, ei kai kukaan oikeasti noin tee.
Vai tekeekö😳
En tupakoi, en juo alkoholia, en käytä meikkejä.
Yksi tt-tukielätti ihmetteli eikö hän voi enää tilata pizzaa kotiinkuljetuksella ja pitääkö vaihtaa halvempaan ravintolaan.
Nostetaan klassikko 12 vuoden takaa.
Missä olit kun pimpulilla puhdistuskikka julkaistiin?
Mulla oli vuoden vanhat kaksospojat ja olin vasta reilu vuoden täällä käynyt lukemassa juttuja.
Tämä ketju vakuutti minut tästä keskustelupalstasta, ja saa minut palaamaan tänne aina vaan takaisin vaikka pojat on jo yläkoulussa.
Näitä säästetään siinä ja tässä listoja kuulee aina kassajonoissa ja kotipihalla jne ja varsinkin kotipihalla tai sukulaisten kanssa huomaa aina, että koko lista romuttuu aina johonkin epäloogiseen hulluun tuhlaukseen, kuten sukulaisellakin, joka unohti säästölistalta mainita 600e/kk leasing-autonsa, siis 7200e savuna ilmaan, joka vuosi ja sitten säästellään vessapaperissa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tt-tukielätti ihmetteli eikö hän voi enää tilata pizzaa kotiinkuljetuksella ja pitääkö vaihtaa halvempaan ravintolaan.
heillä onkin kova elämä, eihän nuo tienaakaan kuin jotain 20-30% enemmän kuin ruohonjuuritason töissä, että en ymmärrä miten pärjää
No tässähän on hyviä vinkkejä sota-ajan harmaaseen arkeen.
Käydään ilmaistapahtumissa joka vko ja näistä
saan kommenttia miten te jaksatte. Ilahdun ilmaistavarasta mikä tulee käyttöön vaikka tukitikut tai viime vkl sain autoon raapan, entinen onkin säleinä😅Säästö se on pienikin, kerään myös pulloja.
En tiedä onko tämä nyt ihan jokaisen arkeen, mutta hevostalleilla ihmetyttää se, kun säästetään kuivikkeiden määrässä. Siis niin, että kuiviketta on kauhea vuori jossain katoksessa tai pressun alla, ja sitten hevoset makaavat melkein betonilla.
Koska oikeasti tuo ei säästä yhtään! Se kuivike kuluu vasta kun se viedään lantalaan, hevosten alla ollessa se on käytössä olevaa tavaraa. Kuviketta kuluu paljon enemmän, jos sitä on alusina vain ohut kerros, kun pissat leviävät isolle alalle ja kaiken joutuu siivoamaan lattiaa myöten. Haju on myös kauhea. Jos kuiviketta on paksusti, se tamppaantuu tiiviiksi patjaksi, ja pisut saa yhtenä pikkukönttinä pois, ja tallin ilmakin pysyy parempana.
En ymmärrä veden säästämistä Suomessa. Suomella on valtavat makeavesivarat. Runsas vedenkäyttö on tärkeaa asumismukavuudelle ja elämänlaadulle.
Tämä on niin pöhko ketju, että vedet silmissä saa nauraa. Kiitos siitä. Mutta ainoa minulla toimiva säästövinkki on, että käyn vain kerran viikossa kaupassa, ostan listan mukaan tarvittavat tavarat ja hyvänmielen herkuksi pienen suklaapatukan. Niin ja tällä hetkellä seuraan pörssisähköä sillä minulla on sähkölämmitys, katkaisen ilpistä virran, kun hinta nousee ja lämmitän yöllä, kun on jopa miinussähköä.
Pakko nostaa vanhaa ketjua. Ottakaa mallia nuoremmat mammat. Aikanaan av:lla oli monitaituri joka notkeasti pimpulillaan kiillotti kylppärin hanat ihan vaan ohimennen.
Mä sanon vieläkin aina mielessäni pillumehu, kun sanon pillimehu ja tämä vain siksi että joskus aikoinaan luin sen ketjun.