Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa huostaanotoista varsin oudoin perustein

Vierailija
22.03.2010 |

Mikähän tuo Naantalin tapauskin mahtoi olla? Ulkopuoliset pahoinpitelivät äidin, lapsi huostaanotettiin.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/119505.html

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lastensuojelu toimii 98% oikein ja tarvittavalla tavalla. 2% saattaa joskus tulla virheellisiä arvioita tai väärinkäsitystä... mutta ihan helvetin tarkkaan noi kaikki syynataan ja sen verran kallista kuin huostaanotot on niin ei niitä huvikseen tehdä!

Totta kai lapsensa menettäneet äidit ja isät meuhkaavat ja vähättelevät muille totuutta. Ei kukaan halua myöntää epäonnistuneensa vanhempana. Ja sitten ihmiset uskoo vanhempien tarinoita joidn tarkoituksena on ainoastaan kiillottaa omaa kuvaa vanhempana...

Ei ne sossun työntekijät nauti hommastaan. Ja he tietävät perheen tilanteessa paljon enemmän kuin me tavalliset sivusta tuijottavat ja vanhempien selittelyjä kuulevat henkilöt.

Järki käteen! Väitän että jokainen joka väittää lastensuojelua mielivaltaiseksi on jollakin tavalla itse epäkelvollinen vanhempi ja pelkää sen tulevan ilmi. Tai sitten on niin pumpulisessa maailmassa ettei tajua mitä joissakin kodeissa tapahtuu.

Lapset tarttis vissiin jättää aliravittuina keskelle kaatopaikkaa jossa ryypätään ja vedetään huumeita. Tai fyysisen ja henkisen väkivallan uhreiksi. Tai täyden välinpitämättömyyden uhreiksi. Hyvin siellä kasvaa kun äitikin kuitenkin vannoo että kaikki on hyvin ja ne lapsilisät ym. tarttis saada omaan käyttöön.

Maailmassa on paljon huonoja vanhempia. Vaikka eivät sitä itse haluaisi ollakaan... Lasten kanssa ei riitä pelkkä yritys tietyssä vaiheessa. Lasta on osattava hoitaa!

Vierailija
122/125 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vahvistaa nuo esittämäsi prosentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolassa ei sossut ole edes äitin tai lapsen puolella.

Siellä huostaan otetaan lapsi vaikka kotona on kaikki hyvin. Ei alkoholismia,

ei heitteellejättöä ei mitää mikä sitä vaatisi. Ainut syy lapsi on jälkeenjäänyt ja

ei pärjää ikäistensä kanssa esikoulussa jossa lasta vielä kiusataan tämän

jälkeenjäänneisyyden takia. Tosin koulun mielestä kiusaamista ei "heidän" esikoulussa" tapahdu. Tämä on syy huostaanotolle.

Aika heikot perusteet on Kokkolassa.

Eikö lapsen paikka ole vanhempien ja sisarusten luona.

Vierailija
124/125 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä syitä kasvaneeseen murroikäisten huostaanottoihin on kylläkin monesti nuoren oma käytös,joutua väärään kaveripiiriin,ruveta käyttämään kavereiden kanssa päihteitä,tai ei vaan jaksa käydä koulua,masentuu,jne..Kotikasvatuksella ei välttämättä ole mitään tekemistä että lapsi käyttäytyy näin.Esim.koulukiusaaminen voi ajaa nuoren tähän jamaan.Kummasti samassa perheessä kasvaneista lapsista meilläkin vain yhdestä tuli "ongelma nuori",muista ei.Tosin perhekoti ei välttämättä auta mitään.Saavat vaan lisää vaikutteita toisilta.Nämä nuoret aina välillä karkaavat juomaan,ja sitten jossakin vaiheessa menevät itse takaisin perhekotiin,tai poliisi löytää kotietsinnässä jonkun asunnolta.Minulla on omakohtaista kokemusta tästä,tosin meidän tapauksessa lapseni sijoitettiin takaisin kotiin,3kk laitos sijoituksen jälkeen,koska karkasi lastenkodista myös tehovalvonnasta 10 kertaa.Kaikki alkoi kun ihastui vääränlaiseen poikaan.Ainoa vaan,että tällainen "ongelma nuori"elämäntyyli helposti jatkuu sitten aikuisikään,ja sen jälkeen,ja sitten valitettavasti lapseni teki itse lapsen teini iässä,joka on nyt meillä sijoitettuna.Meillä ei muiden lasten kanssa ikinä ole ollut lastensuojelun asiakkuutta,ja tämänkin joka oli huostaanotettuna,lapsena ei ollut mitään ongelmia.Mitä tulee sitten näihin vauvojen lisääntyneisiin huostaanottoihin.Osa heistä,on juuri näiden "ongelma nuorten"vauvoja.Tyttäreni lastenkotikavereista moni on tehnyt lapsia,sanonut,että heillä oikein lastenteko buumi.Facebookissa esittelevät raskausmahoja.Myös Muutamalta tyttäreni kaverilta otettu lapset huostaan muutaman kuukauden sisään syntymästä ja sijoitettu,koska he eivät osaa elää normaalia arkea lapsen kanssa,luulevat,että lapsen kanssa voi jatkaa samaa elämäntyyliä,kun ennen raskautta.Nämä siis vaan perustuu siihen,mitä omalta tyttäreltäni olen kuullut,ja omaa kokemusta,hänen huostaanotettujen kavereiden taustoista,että moni normi perheestä,ja että nyt heidän oma lapsensa huostaanotettuna.Ensin olivat oman käytöksensä takia huostassa,ja nyt heidän lapsensa heidän käytöksen takia huostassa...Varmasti myös on paljon turhia huostaanottoja,mutta esim.jos minun lapsenlastani ei olisi meille sijoitettu,vaan jätetty tyttäreni ja hänen alkoholiongelmaisen ja pahoinpitelevän miehen luo,ties miten olisi hänelle käynyt.Vauva sijoitettiin meille tyttäreni pyynnöstä.

Vierailija
125/125 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella usko, että yhtään huostaanottoa tehdään turhaan. Ennemminkin todella tarpeellisia huostaanottoja jää tekemättä rahan puutteen vuoksi.

Vai niin, että taas oman kokemuksen mukaan mennään? Toisia ihmisiä ei ole sinulle olemassa, paitsi jos olet itse ollut tekemisissä heidän kanssaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme