Osa huostaanotoista varsin oudoin perustein
Mikähän tuo Naantalin tapauskin mahtoi olla? Ulkopuoliset pahoinpitelivät äidin, lapsi huostaanotettiin.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/119505.html
Kommentit (125)
huostaan otettu siksi koska äitini oli muka kykenemätön kasvattamaan. Minut siis automaattisesti vietiin (kun ensimmäistä kertaa jouduin alaikäisenä putkaan) nuorisokotiin ja sinne jäin. Samalla kattelin kun eräskin ystäväni oli ties kuinka monta kertaa tekemisissä virkavallan kanssa. Milloin varastamisesta milloin siksi kun oli sammunu keskelle kaupungin puistoa. Eipä häntä koskaan otettu huostaan kun oli ns. Hyvästä perheestä . Isi, äiti ja omakotitalo. Mun äiti ku n oli yh niin luulen että sillä oli asian kanssa jotain tekemistä. :/
kertoo sun omasta asenteesta, luulet oikeasti olevasi se Jumala siellä toimistossasi :) siis että oikein virkamiehen, ajatella hui.... :)
Ymmärrän ehkä täysin sinua uhkaillutta henkilöä, ja olen todella varma siitä, että hänellä on ollut aiheellista syytä siihen.
Sitä paitsi niin kauan kuin sossut on sitä mieltä, että heidän asiakkaitaan saa uhkailla, on vain kohtuullista, että myös sossuja uhkaillaan :)
Meilläkin on eiliset keittojämät vielä työtasolla kattilassa, varmaan on jo homepilkkuja. Vien sen tänään biojäteastiaan.
Ja juu, kodinhoitohuoneen lattialla on mm. likaisia sänkyvaatteita kasa. Olohuoneen lattialla on ainakin sukkapari ja joku paita. Kamalaa :O... ruoantähteet homehtuvat keittiön työtasoilla astioissa, likavaatteet ajelehtivat lattialla jne.
eikö se ole selvä ettei tämä ole normaalia sotkua
kyllähän jokaisessa lapsiperheessä on lkapyykkiä yms.
mutta harvalla homehtuu kaikki tiskit ja vauvanpullot pitkin keittiötä,vai tunnustaako joku?
tuskin kukaan haluaisi että omat lapset asuisi tollaisessa kissankusisessa kämpässä..
mutta mua uhkailee lapseni isä, sossujen suuressa suojeluksessa. Heidän mielestään isä on mahtava, osaahan hän näytellä narsistin kykyjensä mukaan, mutta ongelma olen minä, koska minä olen hullu koska pelkään. Hänen on tuomittu, mutta ei se haittaa, sossujen mielestä se on ihan ok.
Että kyllä, on todellakin mahtavaa, että sossuja uhkaillaan huonosti tehdystä työstä, siitä että ei kuunnella, ei selvitetä asioita, ei oteta selvää mm. poliisilta yms yms. Toivon, että kaikki sossut saisivat kokea saman uhkailun, jospa se vähän avaisi sossujenkin silmiä.. Se on täysin oikeutettua ja hyväksyttävää että sitä tapahtuu niin kauan kuin he itse sen hyväksyvät kun se kohdistuu muihin.
En kai mä nyt kuntaakaan kerro. Johan mun nettikirjoittelusta lähtee heti kantelu pomolle.
Jatkakaa te muut, mä en lyö enää päätäni seinään. Koska en voi kuitenkaan kertoa mitään. Ettei kukaan tunnista tapauksia tai jopa itseään kertomistani asioista.
Tervetuloa itse alalle ja meidän sossujen todellisuuteen. Mun kohdalta homma on onneksi ohi. Haluan edelleen auttaa lapsia, mutta en lastensuojelussa. Niin tärkeäksi kun sen koenkin
Äläkä kaada omaa tasapainottomuuttasi muiden niskaan. Ei ne lapset tuollaista "auttajaa" tarvitse.
Tervetuloa itse alalle ja meidän sossujen todellisuuteen. Mun kohdalta homma on onneksi ohi. Haluan edelleen auttaa lapsia, mutta en lastensuojelussa. Niin tärkeäksi kun sen koenkin
yritäppä samaistua niiden perheiden tilalle. Varsinkin niiden joiden kohdalla mitään syytä ei edes ole. (Kuin hatusta vedetty esim. yh)
mitä tää juttu oikein on???? Uskomatonta. Olen työskennelyt lastensuojelussa 10 vuotta, enkä ole nähnyt yhtään turhaa huostaanottoa. Välillä niitä ei tehdä vaikka lapsi itse haluaisi... Liian myöhään tehtyjä huostaanottoja olen nähnyt lukuisia.
Ja tämä suomalaisten viranomaisvastaisuus on aika pöyristyttävää, mutta "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"... Ei asiat ole niin mustavalkoisia ja riippuvaisia muka jonkun ihmisen mielivallasta. Sosiaalityöntekijöiden päätökset on perustuttava tiukkaakin tiukempaan lastensuojelulakiin, ja perusteet on todella aina löydyttävä. Lapsen likaisuus ei siis ole syy huostaanotolle... Asiaankuulumattomien tietoon, kun ei voi tuoda kaikkia asioihin liittyvä yksityiskohtia eikä myöskään niitä suuria epäkohtia lasten kaltoinkohtelussa. Päätöksethän kuitenkin vahvistaa aina hallinto-oikeus. Ja muistakaahan nyt, että on olemassa myös kiireellinen huostaanotto 45 vrk ja sitten ihan varsinainen huostaanotto. Ottakaa selvää asioista ennenkuin tuomitsette ja luulette tietävänne!
Uhkaukset yms ovat todellisuutta varsinkin sos.työntekijöille. Töitä on paljon ja kiittämättömyys uhkailujen kera palkkana.
Itse teen osastotyötä, ja näen näiden kipeiden lasten oirehdinnan päivittäin ja mietin vain kuinka murto-osa heistä pääsee avun piiriin. Surullista!
Ilkeä paha sossu tulee ja tuomitsee.
Ei tarvi kun ajatella jotain mt-ongelmaista narkkaria äitinä/isänä, niin ymmärrän että uhkailuja saattaa tulla. Tuskin kukaan sossu silkaa ilkeyttään sellaisen perheen asioihin sekaantuu.
Kuka teistä antaisi oman lapsensa kontata homeisten pannujen keskellä tai kusen ja paskan keskellä? En mä ainakaan. Tai asua paikassa, jossa päivästä toiseen ryypätään tai piikitetään?
Onneksi en aikanaan lähtenyt sossuksi opiskelemaan, vaikka pääsykokeissakin kävin. Tuon yhden huutelijan on kyllä pakko olla provo! Ei tuollaista höyrypäätä voi olla olemassa.
ettehän te kuule ettekä te näe muuta kuin sen mitä haluatte kuulla ja nähdä.
Kätevää!
Voiko tämä olla näin naiivia? On olemassa mediakriittisyyttä ja lukutaitoa. Mutta mitäpä sillä tekee jos ei ymmärrystä ole... Toisaalta on hienoa, että palstan kirjoittajat ovat voineet elää näinkin viattomassa maailmassa, jossa lapset eivät kärsi ja jossa sosiaaliviranomaiset vain yrittävät hyökätä näihin hellyyttäviin lintukotoihin.
Todellisuus vain valitettavasti on toista ja jokaisen olisi hyvä pitää "suunsa kiinni" jos ei asiasta tiedä. Ymmärrätteköhän ollenkaan, mitä kirjoitatte toisista ihmisistä? Tällä tarkoitan sosiaalityöntekijöitä, joista varmasti osa on "outoja", kuten tämän palsta kirjoittajistakin. Osa varmasti ammattitaitosia ja ihan "normaaleja".
millaisia ls-asiakkaat ovat näiden viestin perusteella... Uskom yhä, että jos uhkailee ketä tahansa ihmistä tappouhkauksin tai rikkoo toisen auton jarrut, on tuskin mikää lempeä ja kärsivällinnen äiti tai lähimmäinen.
millaisia ls-asiakkaat ovat näiden viestin perusteella... Uskom yhä, että jos uhkailee ketä tahansa ihmistä tappouhkauksin tai rikkoo toisen auton jarrut, on tuskin mikää lempeä ja kärsivällinnen äiti tai lähimmäinen.
mutta tarkkaan ottaen lastensuojelupäätöksiä tekevä sossu on kunnassaan virkasuhteessa, eli häntä voitaneen kutsua myös virkamieheksi.
Itse en edes halua kuulla, millaisen perheen vanhempi uhkaa tappaa yhtään kenenkään. Oli se uhkailtu sossu, naapuri tai lähikaupan kassa.
että kuka tahansa epäpätevä virkamies saa verovaroin tehdä ihmisen elämästä hornaa??
kuulemme ja näemme sen minkä lapsi ja vanhemmat meille kertovat...halusta se ei ole kiinni.
että virkamies ei ole yhtä kuin jumala.
Jos sinä sössit työssäsi, seuraukset on sitten myös kannettava.