Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedinkö herneen nenään liian herkästi????

Vierailija
20.03.2010 |

Eli lähdimme koko perheen voimiin Giganttiin ostamaan pojalleni käsikonsolipeliä ja meille kotiin imuria vanhan tilalle. Jälkikäteen olisin ehkä jättänyt tuon meidän vilkkaan 2-vuotiaan hoitoon, kun räpläsi kaikkea, mitä tielle osui. No, pelikonsolin ostossa saimme ihan asiaankuuluvaa palvelua ja tulin ostaneeksi kalliimman version kuin alunperin piti (mulle käy monesti niin kun ostan jotain teknistä laitetta).

Lähdin sitten imuripuolelle, jossa odottelin varmaan vartin myyjän vapautumista. Mieheni katsoi tämän 2-vuotiaan perään, joten aloitin myyjän kanssa asioimisen yksin. Olin miettinyt etukäteen jo merkkiä ja mallia, mutta kun niitä olikin hirveästi, halusin myyjän kertovan eroja mallien välillä. Hän tekikin sen vastahakoisesti, eikä juuri imureista tuntunut tietävän. Juttelin myyjän kanssa about 10 min. ja kun mieheni liittyi seuraan, halusin testata imurin imutehoa ja kuinka kovaa ääntä se pitää. Tähän myyjä tokaisi "Jaahas, jos alatte kerran siivoamaan, jätänkin teidät ja lähden purkamaan noita jonoja" ja häippäsi ennenkuin ehdin kissaa sanoa. Jäin katsomaan perään, että HÄH!!!! Olin alunperin kiinnostunut puolet halvemmasta imurista ja pyysin häntä kertomaan kalliimman ominaisuuksista (joka kiinnosti sitten enemmän)

Eli kysymys kuuluu, oliko mielestäsi myyjän käytös ok ja vedinkö liian helposti herneen nenään? Ostin sitten sen kallimman mallin, vaikka olikin paha mieli. Palvelua emme todellakaan enää saaneet kyseisellä reissulla ja en edes ole viitsinyt katsoa netin kautta tilattavan saman imurin hintaa (joka on siis halvempi, kun jää "palvelulisä" pois). Itse ajattelin tehdä valituksen kyseisestä myyjästä, vai ylireagoinko? Oli kyllä tosi kurja fiilis tuon jälkeen, olen itsekin asiakaspalvelija, enkä kuunaan kohtelisi ketään noin...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin jonot tietäen myyjät eivät ehdi pitkään palvella samaa asiakasta joten jättävät siksi asiakkaat itekseen miettimään ostopäätöstään.

Vierailija
2/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin jonot tietäen myyjät eivät ehdi pitkään palvella samaa asiakasta joten jättävät siksi asiakkaat itekseen miettimään ostopäätöstään.

ok, en ole paljoa siellä asioinut enkä tiennyt tätä. olisi siis kannattanut tilata netistä ja olisin saanut halvemmalla. muissa paikoissa saa kyllä palvelua loppuun asti ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi palvella. mut sen takia ne pystyy osaksi sitten halvemmalla myymään, kun ei tarvi maksaa työntekijöiden palkaa. paska palvelu silti!

täällä meillä päin yks rautakauppa on kans sellainen että myyjät melkein juoksee karkuun.

Vierailija
4/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän myös hyvin sen, että jos alkaa kassoille kertymään jonoa (jossa asiakkaat murisevat samalla tavalla "huonosta palvelusta kun saa nääiiiin kauan jonottaa!") että myyjä jättää pitkään jotain tuotetta katselevan ja ostopäätöstä pohdiskelevan asiakkaan itsekseen pohtimaan. Varsinkin kun jonkun pölynimurin äänitason pystyy asiakas itsekin toteamaan ja miettimään, onko se hänelle liian kova vai hyvä.

Vierailija
5/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän oltu puhuttu vasta kuin n. 10 min. Olen muutenkin sitä ostajatyyppiä, että teen tosi nopeasti päätöksen kun saan faktat, mutta kuten joku totesi se nyt vaan on tyhmää ostaa....

ap

Vierailija
6/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse kuitenkin _vain_ imurin ostosta

Vierailija
7/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuu ois rupen nyppii niin kovast et ihan saletisti oisin jättän imurin ostamatta kyseisestä liikkeestä ja kantanu rahat toiselle puljulle! ärsyttää myyjät jotka eivät ymmärrä asiakaspalvelusta tuon taivaallista. ostopäätökseeni on monta kertaa vaikuttanut saamani asiakaspalvelu ja kohtelu kaupassa. jos hinnoissa ei merkittävää eroa, ostan sieltä missä mukavin myyjä. ;)

Vierailija
8/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele itse että olisit sen kaksi vuotiaan ja isojen ostostesi kanssa siellä jonossa ja myyjä seisoo vieressä, kun joku kokeilee vaikka koko myymälän imurit, eihän sitä tiedä kauanko se palveleminen kestää. Ei ole myyjän vika, että heidän liikkeessään pyritään edullisiin hintoihin pitämällä vähemmän väkeä töissä.

Vierailija
9/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua tietty ärsytti se eniten, kun vietiin kuitenkin siihen puljuun melkein 600 euroa.... Vaikka oltiinkin sillä hetkellä _vain_ imurin ostajia. ap

kyllä mäkin olen valmis maksamaan just sen takia enemmän kuin verkkokaupoista, koska san palvelua..

Vierailija
10/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat Suomalainen ketju. Hinnat ei ole merkittävästi kalliimmat, mutta palvelu on aina ollut huipputasoa loppuun saakka...

En ikinä tuollaisen kohtelun jälkeen olisi antanut rahojani ko. puljulle!

Vierailija
11/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi vaatia että myyjät passaa vain ja ainoastaan sua tunnin verran että saat kokeilla jotain vitsin imutehoja.

Vierailija
12/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai saako? Iso edullinen liike tarkoittaa, että ei palvelua.

Olisit valinnut toisen kaupan, niin palvelua olisi löytynyt.

Lisäksi olisi kannattanut hankkia imuri, vaikka tiistaina, kun liikkeissä on silloin hiljaista. Lauantai on kiireinen päivä ja silloin ei palveluun ole aikaa.

Tämä sinun pitäisi tietää.

Vierailija
13/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miettikää ja testailkaa rauhassa, niin katotaan sitte. sanat sit ainakin olis voinut valikoida.

3:nen (tai jotain.)

Vierailija
14/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä max 5 min. olisin halunnut myyjän läsnäoloa, jotta saisin kaikki erot ja asiat kysyttyä, jotka vaikuttaisivat ostopäätökseeni. Olen saanut asiallista palvelua muualta, vaikka ostaisin 20 euron juttua. Taidan itsekin siirtyä muihin ketjuihin, niin eipä tarttee pahoittaa mieltään.

ap

Vierailija
15/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain ole aiemmin tänne ehtinyt kirjoittaa...

Vierailija
16/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske huvin vuoksi 10 min per asiakas, miten monta ehtii palvella illassa. Kun kyseessä on iso kauppa missä käy hirveästi asiakkaita...

Vierailija
17/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei olisi palvelemaan teitä näillä vaatimuksilla. :)

Vierailija
18/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pystyisikö itse keksimään 10 minuuttia juttua IMURIN ominaisuuksista. En usko.

Vierailija
19/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia eikä 10. Vertailin kolmea imuria ja ominaisuuksia, yksi vähän yli satasen, sitten tämä vähän alle 300 ja yksi yli 300 imuri. Edellinen imurimme on 10 vuotta vanha, joten en ole vähään aikaan niiden ominaisuuksiin perehtynyt. Mutta päätelmäni mukaan täällä puhuu ihmiset, jotka eivät perusta asiakaspalvelulle. Koska ketjun mukaan vein myyjän aikaa, toki olin asiaton asiakas siltä osin :D.....

ap

Vierailija
20/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpaketjuissa, ei voi olettaa saavansa yhtä hyvää palvelua kuin ns. normihintaisissa liikkeissä. Osta imuri ensi kerralla vaikka Stockmannilta. Siellä on hyvä palvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän