Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedinkö herneen nenään liian herkästi????

Vierailija
20.03.2010 |

Eli lähdimme koko perheen voimiin Giganttiin ostamaan pojalleni käsikonsolipeliä ja meille kotiin imuria vanhan tilalle. Jälkikäteen olisin ehkä jättänyt tuon meidän vilkkaan 2-vuotiaan hoitoon, kun räpläsi kaikkea, mitä tielle osui. No, pelikonsolin ostossa saimme ihan asiaankuuluvaa palvelua ja tulin ostaneeksi kalliimman version kuin alunperin piti (mulle käy monesti niin kun ostan jotain teknistä laitetta).

Lähdin sitten imuripuolelle, jossa odottelin varmaan vartin myyjän vapautumista. Mieheni katsoi tämän 2-vuotiaan perään, joten aloitin myyjän kanssa asioimisen yksin. Olin miettinyt etukäteen jo merkkiä ja mallia, mutta kun niitä olikin hirveästi, halusin myyjän kertovan eroja mallien välillä. Hän tekikin sen vastahakoisesti, eikä juuri imureista tuntunut tietävän. Juttelin myyjän kanssa about 10 min. ja kun mieheni liittyi seuraan, halusin testata imurin imutehoa ja kuinka kovaa ääntä se pitää. Tähän myyjä tokaisi "Jaahas, jos alatte kerran siivoamaan, jätänkin teidät ja lähden purkamaan noita jonoja" ja häippäsi ennenkuin ehdin kissaa sanoa. Jäin katsomaan perään, että HÄH!!!! Olin alunperin kiinnostunut puolet halvemmasta imurista ja pyysin häntä kertomaan kalliimman ominaisuuksista (joka kiinnosti sitten enemmän)

Eli kysymys kuuluu, oliko mielestäsi myyjän käytös ok ja vedinkö liian helposti herneen nenään? Ostin sitten sen kallimman mallin, vaikka olikin paha mieli. Palvelua emme todellakaan enää saaneet kyseisellä reissulla ja en edes ole viitsinyt katsoa netin kautta tilattavan saman imurin hintaa (joka on siis halvempi, kun jää "palvelulisä" pois). Itse ajattelin tehdä valituksen kyseisestä myyjästä, vai ylireagoinko? Oli kyllä tosi kurja fiilis tuon jälkeen, olen itsekin asiakaspalvelija, enkä kuunaan kohtelisi ketään noin...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin

Vierailija
22/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi tehä imurin ostosta noin hankalaa... mun miehellä ei olis hermot kestänyt vahtia tuota 2-vuotiasta gigantissa EDES tuota 10min. :) Etkö ap osaa tehä mitään itse... (lähinnä lukea tuotetietoja ja vertailla niitä ite?) Imureiden imutehotkin kuiteskin yleensä ilmoitetaan niissä hintalapuissa/tuotepaketissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet jonossa 1000 euron ostoksen kanssa ja myyjä seisoo 10 minuuttia imuriasiakkaan vieressä. Kyllä siinä alkaa nyppiä ja 5 minuutin jälkeen aika pahasti.

Nämä isot ketjut panostavat itsepalveluun ja siksi hinnat ovat edullisemmat. Yleensä laitteista on esitteet ja niissä tärkeimmät ominaisuudet.

Se, että haluaa kokeilla laitetta, ei vaadi myyjän läsnäoloa.

Jos haluat palvelua, suosittelen liikkeitä, jotka antavat henkilökohtaista palvelua. Mutta niissä on hintaa enemmän 10-30 %.

Eli vastauksena kysymykseesi: vedit herneen nenään ihan turhaan.

PS. en ole Gigantilla töissä enkä myyjänä missään muuallakaan, lähinnä perehtynyt liiketoimintamalleihin..

Vierailija
24/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpaketjuissa, ei voi olettaa saavansa yhtä hyvää palvelua kuin ns. normihintaisissa liikkeissä. Osta imuri ensi kerralla vaikka Stockmannilta. Siellä on hyvä palvelu.

Stockalla hyvä palvelu? Muistan kun ostin taannoin digiboksia, sai etsimällä etsiä myyjää ja tuli vain nopeasti ominaisuudet. Sittemmin taas ostettiin tietokonetta, sama homma. Haluamani malli oli sitten loppunut, ottivat tiedot ylös ja lupasivat ilmoittaa kun sitä on tullut lisää. Kerran kävin kysymässä perään, mutta ei ollut kuulemma vielä tullut, lupasivat taas palata. Tästä on noin 2,5 vuotta, eikä Stockalta ole kuulunut mitään.

Vierailija
25/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku saa noin pitkän keskustelun aikaiseksi imurin ominaisuuksista...!

Vinkki:

Myyjät yleensä tietävät vain ns. tekniset ominaisuudet +mahdolliset viat joista on tullut reklamaatioita jne. He eivät todellakaan käytä jokaista imuria tai muuta kodinkonetta.

Seuraavan kerran tee näin: etsi netistä ihan vaikka googlaamalla tietoja eri imureista, nimenomaan käyttäjien kokemuksia! (Ja esim. gigantin sivuilla voit vertailla tuotteita keskenään, helppoa ja näppärää) ja sitten käyt paikan päällä käytännössä vain hakemassa imurin (tai mitä kodinkonetta nyt oletkin ostamassa)

HUOM: monissa tuotteissa ns. "tekniset ominaisuudet" voivat viitata siihen että kannattaa valita tuote X, mutta kun selvittää käyttjien kokemuksia, niin saa helposti selville mahdolliset puuteet, joita ei kodinkoneliikkeen myyjä tiedä. (Esim. todella lyhyt johto imurissa, pölypussi vaikea asettaa paikoilleen, pitää kovaa ääntä tmv.)

Vierailija
26/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oleta, vaikka olisin mitä pientä laittetta menossa ostamaan, että mua palvellaan, jo palvelua tarvitsen. Minusta on itsestään selvää, että maksavaa asiakasta palvellaan, eikä oleteta, että hän itse ottaa tuotteesta selvää.

Jos liike ei palkkaa riittävästi myyjiä palvelemaan asikkaistaan, niin äänestän jaloillani. Näin olen monta kertaa tehnytkin.

Vierailija
27/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten saitte ihan normiasiakkaan kohtelun

Vierailija
28/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka voi väittää ettei ap saanut palvelua jos myyjä kerran 10min hänelle jo imureita esitteli?

Ja moni asiakas haluaa myös rauhassa miettiä/vertailla tuotteita, joskus myyjä vieressä seisominen koetaan jopa ahdistavaksi.

Ja jos ajatellaan imuria, niin sen ostaminen on kuitenkin aika helppoa, imureissa on toki eroja, mutta kuitenkin ovat aika yksinkertaisia laitteita...

Ja tuo oli hyvä pointti joltain aiemmin vastanneelta: jos on pitkä jono, niin aika ankeaa on jos myyjä neuvoo imurin ostamisessa esim. 30min ja samaan aikaan jono kassalla vaan kasvaa ja kasvaa...!

Ja kannattaa nämäkin huomioida:

*oliko myyjä sellainen joka vastaa imureista, vai ehkä tauolta palaamassa oleva kassamyyjä? Yleensä myyjillä on omat vastuu alueensa, esim. "tv-osasto" "kännykät" "tietokoneet" tai "kodinelektroniikka" jne. josta tietää paremmin, ja muista vain vähän. Toki asiakasta pitää palvella, mutta oma "kenttä" hoitaa myös. Eli jos kassamyyjä on menossa kassalle, voi hän neuvoa jos joku jotain kysyy matkan varrella, mutta ei jäädä pitkäksi aikaa neuvomaan.

*Gigantissa ym. ei asiakas voi olettaa että hän saa myyjän olemaan käytettävissään "kohtuuttomia" aikoja. Tällä tarkoitan sitä, että esim. huonekalukauppaan kun menee, niin jos menee Ikeaan tietää että palvelua siellä ei saa, ja itse pitää kamat varastosta hakea. tai jos ostaa vaatteita Hennesiltä, niin tietää ettei heillä ole mitään pukeutumisneuvojaa tm. joka voi sinua palvella pari tuntia ja auttaa ostamaan vaatteita. Sama juttu Gigantissa: kun sinne menee pitäisi jokaisen tietää että myyjät kyllä neuvovat mutta ei heiltä voi odottaa mitään tunnin imuriluentoa...!

Vierailija
29/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä on sanonut noin ystävällisemmin, mutta ap värittää kertomustaan!

Vierailija
30/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä ei olis hermot kestänyt vahtia tuota 2-vuotiasta gigantissa EDES tuota 10min. :)

Vai kuuluuko se kenties teidän perheessä vain sinulle? Voihan myös olla niin että oletkin sellainen pirttihirmu joka väheksyy miehesi taitoja isänä, eikä edes anna hänen tehdä mitään.

Vierailija
31/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että millä äänensävyllä myyjä tuon sanoi? jos ei ollut alunperinkään halukas kertomaan imureista. ja kuten joku sanoi on gigantissa vastuualueet, tuskin känny osastolta kassalle juostaan, saatika kodinkoneosastolta joten tais olla läpikulkumatkalla tauolta kassalle. jos myyjä läpällä heitti niin sehän oli ihan hauska juttu, jos kireenä tekisin valituksen, koska mulle kuitenkin särähti toi myyjän kommentti korvaan.

on meitä asiakkaitakin erilaisia, aluksi olin ap:n puolella, mutta luin ketjua eteenpäin niin onhan se totta että ettei myyjän siinä tarvi enää kuunnella kun ostajat testaa imureita.

Vierailija
32/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, emme ostaneet 2-vuotiaalle pelikonsolia, vaan esikoiselle.

Kyllä se myyjä oli kodinkonemyyjä, nimenomaan kysyin saisiko sinulta neuvoa noiden imureiden suhteen....? Myyjän äänensävy oli kyllä sellainen koko siis sen 5-10 min. ajan, kun imureita vertailin, etä ei niinkään halunnut caseen perehtyä. Ei se ollut mikään läppä, millä sen heitti. No, olisi edes kysynyt, että "onko vielä joku asia, mitä haluatte tietää?" eikä sännännyt siitä menemään niinkuin jonkun imurin ostaminen olisi sama kun ostaisi ranskanleipää.

Ja niinkuin sanoin, olen nopea tekemään päätöksiä, kun kaikki faktat on selvillä. Olin tekemässä päätöstä laitanko imuriin 150 euroa vai 300, riippuen no. niistä ominaisuuksista.

Aika hyvin olen tämän ketjun perusteella saanut sen käsityksen, että olin liian vaativa asiakas, mutta jatkossa menen tosiaan johonkin toiseen myymälään.

Vierailija
33/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaativa asiakas yleensä selvittää etukäteen mitä haluaa. Jos vaikka ostat autoa, niin tuskin sokeasti luotat myyjän sanaan, vaan tutkit asiaa jo etukäteen esim. katsastusasemien tilastoja, nettikeskusteluita, Tekniikan maailmaan etc. lukemalla?

Ja monelle imurin ostaminen on lähes sama kun leivän ostaminen, imureissa kun ei niin isoja eroja ole, kaikki ihan ok jos ei ihan halvinta mallia valitse. On kuitenkin iso ero ostaako esim. kännykän tai tietokoneen, joissa on paljon eroja ja pitää valita sellainen joka juuri itselle sopii parhaiten ominaisuuksiltaan etc. kun imuri jolla imuroidaan pölyt ja siinä se.

Tekstistäsi muutenkin paistaa läpi se, että odotit erityisen hyvää palvelua kun olet niin hyvä asiakas, mutta ei se ihan noinkaan ole. Loppupeleissä tuo alle 1000€ mirä käytitte on aika pikkusumma kodinkoneliikkeissä, toki jossain H&M:llä se iso raha olisi.

Vierailija
34/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono asiakaspalvelija tuo myyjä kyllä on ollut! Jos oli pakko lähteä, olisi sen voinut eri tavalla ilmaista. Gigantti tai ei, kyllä aspan pitää osata kohteliaasti esiintyä!

Vierailija
35/38 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi kyllä ihmetyttämään myyjän käytös. Siis täysin normaaliahan on että jätetään asiakas tekemään ostopäätöstä ja mennään palvelemaan muita, mitä täällä monet jo meuhkasikin, mutta että tuommonen pään aukominen ei kuulu asiakaspalvelijalle...

Vierailija
36/38 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisään ja ulos nopeasti- liike. Mutta olisi sen voinut sanoa toisinkin tuon kuten nro 15 ilmoitti.

Mä oon asiakaspalvelija en myy kodinkoneita vaan ihmisten kanssa puuhailen. Olisin saanut monta kiukkupalautetta tuollaisesta kommentista..

Mut ei se oo paremmin Markantalossakaan. (sisarliike jos on vielä olemassa) Ihmettelivät että mitä minä nyt sellaista pakastinta haluaisin mitä heillä ei ole, kun tahdoin sellaisen missä säätönapit koneen päällä. ( Ettei lapsi turhaan näprää kuten olen muissa kodeissa huomannut tapahtuvan...) Mentiin Veikon koneeseen Jumbon lähellä ja saatiin loistavaa palvelua ja just sellanen pakastin kun haluttiin.

Vierailija
37/38 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa on 30pv palautusoikeus. Vie rotisko takaisin ihan periaatteen takia. Ei tarvi selittää mitään ja saat rahat takaisin. Helppo homma.

Vierailija
38/38 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huonojen kokemusten jälkeen kyseiseen liikkeeseen astu muuta kuin pakon edessä. Palvelua ei saa ja asiakasta kohdellaan todella ala-arvoisesti. Mikäli mahdollista valitsen itsekin aina jonkun toisen liikkeen. Ja muista isommistakin kodinkoneliikkeistä saa hyvää palvelua, joten koko ei voi olla Gigantin peruste huonoon asiakaspalveluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän