Laskettuaika tänään
Ihanaa !
Nyt ainakin tiedän,että menee se maksimissaan 15 pvää niin täällä käynnistetään.
Onko täällä KELLÄÄN syntynyt esikoinen laskettunapäivänä? Harvinaista,mutta ?
Kommentit (25)
Mistä kakkonen on saanut päähänsä,että usein käynnnistykset päätyvät hätäsektioon ?
niin riskit ovat suuret käynistetysssä synnytyksessä. Lapselle on parasta, että synnytys lähtee spontaanisti alkuun. Tällöin luonto valmistelee lasta, että äitiä tulevaan touhuun.
ja kuulema ottavat minut osastolle tai antavat kontrolliajan kun viikkoja sen 41+3.No jospa tässä kohta pääsisi tositoimiin esikoinen syntyi 40+1 ja toinen 40+3.
saatetaan aloitella tuo käynistys 15 pv:n jälkeen, mutta eriasia koska sitten vauva syntyy? Varaudu myös siihen, että sairaala antaa sinulle käynistysajan, mutta sitten onkin niin kiire, että sitä aikaa siirretään ja siirretään... Pe on yleensä myös päivä, jolloin ei aleta käynistelemään, kun eivät yleensä kuitenkaan synny käynistyspäivänä. Käynistetyillä synnytyksillä, kun on tapana päätyä hätäsektioon. Odottele vain ihan rauhassa.
pelottele. Mulla käynnistetty kolme ja kaikki syntyny nopasti sen vuorokauden sisällä. Itseasiassa 4 tuntia menny kaikilla. Toivotaan, että vauva tulis pian itekseen!
tuo mitä kirjoitin on tosi, jos synnytystä ruetaan käynistää ns. liian aikaisin on vaarana ettei se lähde käyntiin. Helposti käyntiin lähtenyt käynistys taas tarkoittaa sitä, että olisi varmasti lähtenyt itsekkin hyvin pian... Käynistyksessä on aina omat suuret riskit, ei se ole leikin asia tai vain halu saada vauva tiettynä päivänä syntymään.
Jatkaa. Mulla on jokaisessa ollu melko huono tilanne kohdunsuulla ku olen sairaalaa menny. Synnytykset on kyllä ollu tosi kipeitä, mutta esim. kohdun sisäsuu on aina ollu kiinni sairaalaan mennessä.
ja syntyi vasta 42+0 illalla. Eli voi siinä kestääkin!
antavat olla lapsen tuolla mahassa. 2vko. nyt on siinä rajoilla mut jos alkaa jo kolmatta viikkoa olla niin siinä leikitään kyllä jo ihmisen hengellä. Vauvan ja äidin.
siskon 42+0.
Ethän vaan ole eräskin lto jonka nimi alkaa ärrällä.. ;)
olin kätilön mukaan 4-5cm auki kun mentiin sairaalaan, kalvot puhkaistiin ja meni vielä 12h. Siis siihen viimeseen 5cm:iin meni 12h!!!!! kyllä teki kipeetä! Ponnistusvaihe oli 20min.
Sulla varmaa olis kestäny muutenkin synnytys kauan, vaikka ei oltais avitettu. Ihmiset on erilaisia, mut ei voida käydä väittää että kaikilla käynnistäminen kestää.
täysin 'kypsymättömästä' tilanteesta 41+6. Ei siis vauva ollu laskeutunu lähtökuoppiin, kohdunkaula ei ollu lyhentyny ja suu oli supussa ja kiinteä. Eka päivä käynnisteltiin tabletinmurusilla ja toisena aamuna alko supistukset, joita tehostettiin kalvojen puhkasulla ja oksitosiinilla. Tyttö syntyi iltapäivällä, 9h45min kirjattiin synnytyksen kestoksi. HYvin meni kaikkineen.
Ap siis edellinen.
Kiva kuulla,että on mennyt myös hyvin niillä kenellä on käynnistetty. Ehkä tämä tästä.
Juuh, mulla alkoi supistelut laskettunapäivänä ja poika syntyi seuraavana päivänä. Esikoinen siis kyseessä. En olisi uskonut, olin varma että menee "yli", mutta toisin kävi.
Olisinkin ihmetellyt jos hän olis aaveella, ei tuppaa pyöriskeleen netissä juurkaan. :)
..mutta jos ei niin sitten ei.
Nkl:lle ollaan menossa ja ainakaan tää viikko ei oo ollu siellä ruuhkanen (jouduin soittamaan parista jutusta) ja olivat erittäin mukavia siellä kun jouduin käymäänkin.
Kyllä tää tästä,ehkä nyt kun käyn lenkillä alkaa älyttömät supistukset !
Kiitos kaikille vastanneille. Laittakaa lisää kommentteja tulemaan !
Mistä kakkonen on saanut päähänsä,että usein käynnnistykset päätyvät hätäsektioon ?