Olenko ainoa, joka on lapsettomuushoitoja vastaan?
Musta lapsettomuushoidot ovat jotenkin luonnonvastaisia. Siis mielestäni lapsettomuushoidoilla syntyneiden lasten vaan ei koskaan olisi kuulunut syntyä tähän maailmaan. Maapallolla on jo valmiiksi liikaa väkeä, aika kamalaa mielestäni vielä hirveillä hormonihoidoilla (jotka nekin kuormittavat ympäristöä) yrittää saada lapsia maailmaan.
Tiedän että mun on kovin helppo sanoa näin, koska itse olen hoidoitta saanut lapsia, mutta tämä on mielipiteeni. Suokaa anteeksi.
Kommentit (230)
Pikemminkin samalla viivalla noi hoidot on vaikkapa plastiikkakirurgian kanssa. Se, että jollain on "tissit" kokoa AA saattaa jollekin olla oikeasti musertava taakka. Henkisesti siis. Muttei kaikille. Jos se joku sit menee ja ottaa implantit, niin mun puolestani. Mä selviydyn elämästä ihan hyvin näillä olemattomillakin. Sen enempää pienet tissit tai iso nenä kuin lapsettomuuskaan ei ihmistä tapa. Btw, mm. osa kuuroista on itse hyvin kuuloimplanttivastaisia!
Eli, sun mielesta rintojesuurennus on sama asia kuin tukossa oleva munatorvi ja siita johtunut lapsettomuushoito, anna mun kaikki kestaa!
Eli palaan samaan, vauva syntyy sydanvikaisena, joka leikkauksella voidaan korjata, ja lapsi jaa henkiin. Tama on siis ok? Mutta, tukossalevien munatorvien takia lapsettomuushoito on vaarin?
Jeesus, ei voi kun pyoritella paata.... MUTTA, jos on lusikalla annettu, ei kauhalla voi ottaa...
Toivottavasti osaat kasvattaa ne luomulapsesi sitten vahan jarkevimmiksi kuin itse olet.
MIna kannatan alykkyystestia kaikille lapsia haluville, voidaan karsia "taystyhmat" pois ;-)
samaa mieltä siinä, että jos lapsen on tarkoitus syntyä se syntyy. Ei sitä väkisin laiteta alulle. Miksi luulette, että keskenmenoja tapahtuu niin paljon? No, siksi että niissä sikiöissä on alunperin jokin "virhe" ja luonto hoitaa asian ettei syntyvän lapsen tarvitsisi kärsiä myöhemmin.
Jos sinun lapsesi olisi syntynyt sydanvian kanssa, jonka leikkaus korjaa, olisi oikein antaa sinun lapsen kuolla koska sinun lapsen ei olisi koskaan ollut tarkoitus elaa tassa maailmassa, koska oli viallinen syntyessaan...
Huuuuuuiiii millaisia vastauksia ap on saanut! Minä ajattelen lapsettomuushoidoista niin, että ne ovat itseasiassa aika lähellä aborttia. Hoitojen nimiä en tiedä, mutta puhun sellaisesta, jossa alkioita istutetaan kohtuun. Useinhan kaikki alkiot kuolevat. Ja sitten joskus taas "liian moni" jää eloon ja vaikkapa kolmoset alkaisivat kasvaa, niin sitten niistä 1 tai 2 abortoidaan. En hyväksy turhia abortteja. En siis ymmärrä monia hedelmöitettäviä munasoloja näissä hoidoissa. Taidan uskoa, että ihmiselämä alkaa, kun munasolu hedelmöittyy. Olen myös aika paljon sitä mieltä, että jos näihin rankkoihin hoitoihin joutuu turvautumaan saadakseen lapsen, voisi ehkä olla parempi adoptoida tai jopa olla ilman lasta. En näe eroa adoptiodun ja biolapsen välillä - pystyn rakastamaan toisen naisen synnytämää lasta ihan samoin kuin biolasta. Ne jotka eivät osaa näin rakastaa, hakeutuvat hoitoihin. Ymmärrän heitäkin -eiväthän kaikki voi olla samanlaisia.
Tiesitko, etta noin 50% KAIKISTA (siis myos luomu) raskauksista paatyy keskenmenoon, se tapahtuu vaan niin alussa, etta suurin osa ei edes tajunnut olevansa raskaana.
Eli, namakin ovat sinun mielestasi sitten abortteja. Ma en voi enaa muuta kuin nauraa....
ja huomaan kyllä, ettei sellaisella mielipiteellä saa kovin rakentavaa keskustelua aikaiseksi. Liian monella on sydän järjen sijasta mielipiteensä perustana, sen takia argumentit ovat enemmän ja vähemmän " Painu ap *****!" tyylisiä. Monelle varmaan on järkytys, että kaikki eivät hyväksy luonnon muokkaamista loputtomiin lääketieteen keinoin, kaikki eivät hyväksy sitä suuntaa mihin elämää ylläpitävillä, pidentävillä ja synnyttävillä toimilla ollaan menossa. Harmi ettei se kaikkien pirtaan sovi, mutta oikeasti on niitä jotka eivät lapsettomuushoitoja halua kun biologista lasta ei vain kuulu, vaan heille adoptoiminen on se paras ratkaisu.
mutta, ymmartaisin ap:n mielipiteen, jos han olisi vastaan kaikkea muutakin laaketieteellista auttamista, vauvojen syd.leikkauksia, hatasektioita, sadehoitoja ym. Koska, nailla keinoilla on autettu joku elamassa eteenpain.
Jotta ap;n logiikassa olisi jotain jarkea, niin han ei sallisi naita operaatioita, mutta nama ovat hanen mielestaan ok, mutta lapsettomuushoito ei. Se on vain hoitomuoto, ihan kuin vaikkapa sadehoito.
Lapsettomuus ei ole kuolemanvakava sairaus, mutta sydänvika yleensä on. Lapsettomuushoidossa ei paranneta ketään sellaisesta sairaudesta, mikä välttämättä vaatii parannuskeinon. Tiedän kyllä kuinka musertavaa lapsettomuus voi olla, mutta elämä on luopumista ja lapsia voi olla perheessäilman synnyttämistäkin.
mutta jos raskaus on jo olemassa ja laåpsella on sydänvika, niin totta kai lapsen eteen kannattaa tehdä kaikki voitava, sillä hän on jo olemassa.
ja huomaan kyllä, ettei sellaisella mielipiteellä saa kovin rakentavaa keskustelua aikaiseksi. Liian monella on sydän järjen sijasta mielipiteensä perustana, sen takia argumentit ovat enemmän ja vähemmän " Painu ap *****!" tyylisiä. Monelle varmaan on järkytys, että kaikki eivät hyväksy luonnon muokkaamista loputtomiin lääketieteen keinoin, kaikki eivät hyväksy sitä suuntaa mihin elämää ylläpitävillä, pidentävillä ja synnyttävillä toimilla ollaan menossa. Harmi ettei se kaikkien pirtaan sovi, mutta oikeasti on niitä jotka eivät lapsettomuushoitoja halua kun biologista lasta ei vain kuulu, vaan heille adoptoiminen on se paras ratkaisu.
mutta, ymmartaisin ap:n mielipiteen, jos han olisi vastaan kaikkea muutakin laaketieteellista auttamista, vauvojen syd.leikkauksia, hatasektioita, sadehoitoja ym. Koska, nailla keinoilla on autettu joku elamassa eteenpain.
Jotta ap;n logiikassa olisi jotain jarkea, niin han ei sallisi naita operaatioita, mutta nama ovat hanen mielestaan ok, mutta lapsettomuushoito ei. Se on vain hoitomuoto, ihan kuin vaikkapa sadehoito.
Aika hurjia mammoja kyllä, kun ketään tuomitsematta tai solvaamatta saan tällaisen ryöpyn niskaani. Edelleen toistan, että minulla onoikeus mielipiteeseeni ja sen julkituomiseen täällä. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka arvelinkin niin tulevan käymään. Arvasin, että jotkut ottavat kirjoitukseni henkilökohtaisesti, mutta en arvannut että näin monet ja näin pahasti. Enää en kuitenkaan pyydä keneltäkään anteeksi, niin kurjia juttuja olen itse saanut lukea.
Toistan vielä, että vaikka kuka teistä mammoista sanoisi mitä, perimmäistä mielipidettäni en muuta. Se on minulla mahdotonta, koska maailmankatsomukseni mukaan asia on näin. En ole hihhuli enkä uskovainen, mutta uskon luonnon tasapainoon ja siihen, että ihminen tekee kaikkensa sekoittaakseen sen. Se on jo sekaisin, ja lapsettomuushoidot (olivatpa ne mitä hyvänsä, se ei ole oleellista) ovat vain osasyy siihen, tietenkin, varmaan jopa häviävän pieni osa. Pysyn kuitenkin edelleen kannassani ja toistan, että lapsettomuushoidot ovat minusta luonnotonta. Minusta on ihan fakta, että hoidoilla syntyneiden ihmisten ei olisi kuulunut syntyä, ja sanon tämän taas ilman mitään tuomitsemista tai kannanottoa. Se ei muuta sitä, että hoidoilla syntyneet vauvat ovat ihania ja arvokkaita.
Minä en ole pyytänyt tai käskenyt ketään luopumaan hoidoistaan. En ole pyytänyt ketään pelastamaan maailmaa olemalla tekemättä lapsia. En ylipäätään ole ottanut kantaa kenenkään elämään. Minä vain kerron, mitä ajattelen. Jos se järkyttää teitä noin kovin, niin ajatukseni on ilmeisesti aika voimallinen.
Ap
Minusta on ihan fakta, että hoidoilla syntyneiden ihmisten ei olisi kuulunut syntyä,
Missä on se kirja, missä lukee mitä "kuuluu" tapahtua ja mitä ei? Kuljetko kertomassa syövästä sädehoidolla parantuneille, että heidän ei "kuuluisi elää". Näin sinun on kuitenkin pakko ajatella.
päätökseen, voisit aloittaa uuden aiheesta hätäsektioäitien ja vauvojen ei kuuluisi elää.
Ja joidenkin yksilöiden ei tulisi saada lapsia edes luonnollisesti kun on niin vääristynyt katsantokanta ja täydellinen empatianpuute.
Varo vaan kun lapsesi tulee aikuiseksi, ettei vain kalahda periaatteet omaan nilkkaan, elämä on aika hyvämuistinen näissä asioissa.
ja huomaan kyllä, ettei sellaisella mielipiteellä saa kovin rakentavaa keskustelua aikaiseksi. Liian monella on sydän järjen sijasta mielipiteensä perustana, sen takia argumentit ovat enemmän ja vähemmän " Painu ap *****!" tyylisiä.
Monelle varmaan on järkytys, että kaikki eivät hyväksy luonnon muokkaamista loputtomiin lääketieteen keinoin, kaikki eivät hyväksy sitä suuntaa mihin elämää ylläpitävillä, pidentävillä ja synnyttävillä toimilla ollaan menossa. Harmi ettei se kaikkien pirtaan sovi, mutta oikeasti on niitä jotka eivät lapsettomuushoitoja halua kun biologista lasta ei vain kuulu, vaan heille adoptoiminen on se paras ratkaisu.
No eihän siinä mitään, jos itse sen kannan valitsee, jokaisella on vapaus valita. Se ei kuitenkaan tarkoita muiden syyllistämistä tai väheksymistä ainakaan julkisesti. Pitäköön oman kantansa, mutta ei sitä tarvi muille julistaa ja lapsettomien taakkaa lisätä ja veistä sydämessä kääntää. Vain idiootit tekevät noin.
Terveisin biologisen lapsensa äiti
geneettisesti vaurioitunut alkio?
Muistathan ap kirjoittaa sellaisen hoitotestamentin, ettei sinua hoideta millään tavalla elämää säilyttävällä tai pelastavalla tavalla vaan jos olet esim. kolarissa niin annetaan vain kuolla pois tai jos saat sydärin niin ei hoideta vaan katsotaan kun tuskissasi kuolet pois. Sinun katsantokannallasi nekin hoidot ovat luonnottomia ja luontoa kuluttavia, joudat kuolla jos kello on lyönyt.
lyödä vetoa että Suomessa elelee hyvässä uskossa järjetön määrä ihmisiä joiden "ei kuuluisi elää". Mitäs nyt tehdään?
lyödä vetoa että Suomessa elelee hyvässä uskossa järjetön määrä ihmisiä joiden "ei kuuluisi elää". Mitäs nyt tehdään?
Juu mustakin tuntuu, että uusi "Hitler" on syntynyt kun tätä ap:n aloitusta ja perusteluja lukee.
Juu mustakin tuntuu, että uusi "Hitler" on syntynyt kun tätä ap:n aloitusta ja perusteluja lukee.
No tätä varmaan voisi myös perustella, vai ettekö luule?
Ap
jos ei luomusti olisi onnistunut.
En varsinaisesti ole vastaan mutta en ihan täysin hyväksykään.
puhumattakaan hiustenleikkuusta.
muista, ap, että myös syöpähoidot ovat luonnonvastaisiapuhumattakaan hiustenleikkuusta.
ilman syöpähoitoja ihminen kuolee. lapsettomuushoidottomuuteen ei!
jos kärsii lapsettomuudesta on ihan ok mennä ottaan hoitoja, mutta sitten kun haluaa kaksoset taikka 8 alkiota, on menty valitettavasti jo liioittelun puolelle. kaksosia tulee "normisti" mutta vielä useammin hedelmöityksessä ja se on mielestäni luonnotonta.
ja monet varmaan tietää ton sekopäisen amerikan mamman jolle tuli KERRALLA kahdeksaiset!!! HOIDOILLA!!!